Mazda6 (GJ) – Nasze wrażenia i opinie
Dodaj jeszcze lepsze wyciszenie no i jak dla mnie ładniejsze wnętrze po FL
- Od: 9 lut 2013, 16:12
- Posty: 624 (0/1)
- Auto: Mazda 6 fl 2006rok 2.0 Benzyna
Czarna śliwka :)
Moim skromnym zdaniem ...
Zmiany poliftowe, są i udane i nieudane. Na zewnątrz nieudana rzecz to zmiana przednich reflektorów. Zostały nieco przycięte (są mniejsze) i całkowicie odmieniono światła dzienne (LED). "Brewka" sprzed liftu jest świetna i charakterystyczna. No co się komu podoba, dla mnie zmiana na gorzej względem tego co było. Dodatkowo przednie światła w lepszych wersjach są całkowicie LED-owe, zatem ciekawe jak to świeci w porównaniu do biksenonów. Według zapewnień salonowych jest nawet lepiej, bo światła te świecą szerzej i de facto jedzie się nocą na światłach drogowych, które są jedynie częściowo obszarowo przyciemniane w zależności od sytuacji na drodze, cokolwiek to znaczy. Niewielka zamiana tylnych świateł jest pozytywna, bo wreszcie LED-owy pasek świateł pozycyjnych świeci ładniej niż wcześniej.
Odnośnie wnętrza, zmiany są bardziej pozytywne. Przede wszystkim wszystkie przyciski szyb w drzwiach kierowcy są podświetlane, a nie tylko przycisk szyby okna kierowcy. Wywalili wreszcie rudo-wiśniowy pasek wzdłuż konsoli i w zależności od tapicerki (w modelach ze skórą) jest albo skóra czarna, albo biała. Wygląda to lepiej. W tapicerce drzwi podłokietnik zawsze był w skórze czarnej, teraz jest też biały w opcji z taką skórą, mało to chyba praktyczne. Wreszcie zaś 7-calowy wyświetlacz, o lepszej rozdzielczości, ale niestety nie tej smartfonowej. Jednak moda na postawienie wyświetlacza "na desce" bez jego zabudowy jest fatalna, mnie to wygląda na pomyłkę. No i jest wreszcie dostępny polski język w sofcie oprogramowania auta. Nastąpiła też zmiana map w nawigacji i dostarcza je teraz NAVTEQ. Dodatkowo zmienił się środkowy tunel i jest wyższy. Pojęcia nie mam zaś, jaka reakcja nastąpi po wyeliminowaniu tradycyjnego hamulca ręcznego.
To tylko pierwsze moje wrażenie!
Dopisano 2 maja 2015, 23:06:
Aha, tam gdzie pod lewym kolanem kierowcy była klapka, pod którą mieścił się czytnik kart pamięci z mapą do nawigacji, teraz jest schowek np. na monety, a czytnik karty SD znalazł miejsce w podłokietniku!
Zmiany poliftowe, są i udane i nieudane. Na zewnątrz nieudana rzecz to zmiana przednich reflektorów. Zostały nieco przycięte (są mniejsze) i całkowicie odmieniono światła dzienne (LED). "Brewka" sprzed liftu jest świetna i charakterystyczna. No co się komu podoba, dla mnie zmiana na gorzej względem tego co było. Dodatkowo przednie światła w lepszych wersjach są całkowicie LED-owe, zatem ciekawe jak to świeci w porównaniu do biksenonów. Według zapewnień salonowych jest nawet lepiej, bo światła te świecą szerzej i de facto jedzie się nocą na światłach drogowych, które są jedynie częściowo obszarowo przyciemniane w zależności od sytuacji na drodze, cokolwiek to znaczy. Niewielka zamiana tylnych świateł jest pozytywna, bo wreszcie LED-owy pasek świateł pozycyjnych świeci ładniej niż wcześniej.
Odnośnie wnętrza, zmiany są bardziej pozytywne. Przede wszystkim wszystkie przyciski szyb w drzwiach kierowcy są podświetlane, a nie tylko przycisk szyby okna kierowcy. Wywalili wreszcie rudo-wiśniowy pasek wzdłuż konsoli i w zależności od tapicerki (w modelach ze skórą) jest albo skóra czarna, albo biała. Wygląda to lepiej. W tapicerce drzwi podłokietnik zawsze był w skórze czarnej, teraz jest też biały w opcji z taką skórą, mało to chyba praktyczne. Wreszcie zaś 7-calowy wyświetlacz, o lepszej rozdzielczości, ale niestety nie tej smartfonowej. Jednak moda na postawienie wyświetlacza "na desce" bez jego zabudowy jest fatalna, mnie to wygląda na pomyłkę. No i jest wreszcie dostępny polski język w sofcie oprogramowania auta. Nastąpiła też zmiana map w nawigacji i dostarcza je teraz NAVTEQ. Dodatkowo zmienił się środkowy tunel i jest wyższy. Pojęcia nie mam zaś, jaka reakcja nastąpi po wyeliminowaniu tradycyjnego hamulca ręcznego.
To tylko pierwsze moje wrażenie!
Dopisano 2 maja 2015, 23:06:
Aha, tam gdzie pod lewym kolanem kierowcy była klapka, pod którą mieścił się czytnik kart pamięci z mapą do nawigacji, teraz jest schowek np. na monety, a czytnik karty SD znalazł miejsce w podłokietniku!
- Od: 12 kwi 2013, 08:57
- Posty: 43
- Auto: Mazda 6 2013 2.5
SKYACTIV-G 192KM 6AT
i-ELOOP SkyPassion
(Mazda GJ)
Trzeba zabezpieczać – ciekawe co faktycznie Mazda wprowadzi i czy będzie skuteczne...
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Tutaj kolejna część filmu od Zachara...
Oraz proponowane zabezpieczenia Mazdy. Świeżo od serwisu. Podobno kilka dni temu dopiero dostali to od głównej siedziby Mazdy.
Problem z zabezpieczeniem Mazd jest im znany...
Jeżeli jest tutaj ktoś ogarnięty w temacie zabezpieczeń proszę o opinię nt. proponowanych zabezpieczeń.
Ceny od 1200 do 2500 zł
Oraz proponowane zabezpieczenia Mazdy. Świeżo od serwisu. Podobno kilka dni temu dopiero dostali to od głównej siedziby Mazdy.
Problem z zabezpieczeniem Mazd jest im znany...
Jeżeli jest tutaj ktoś ogarnięty w temacie zabezpieczeń proszę o opinię nt. proponowanych zabezpieczeń.
Ceny od 1200 do 2500 zł
Powiedzcie mi bo zadatkowałem mazde 6 po liftingu w wersji skypassion ale zapomniałem sprawdzić w salonie czy jak otwieram auto z kluczyka lub bezdotykowo z klamki to czy ledy z przodu sie zapalają i z tyłu?
I czy jest jakieś oświetlenie podłoża z lusterek lub drzwi?
Oraz na czym polega "powitalne oświetlenie diodowe"
I czy jest jakieś oświetlenie podłoża z lusterek lub drzwi?
Oraz na czym polega "powitalne oświetlenie diodowe"
- Od: 10 sie 2015, 19:02
- Posty: 4
Powitalne to swialo we wnece na nogi. Nie jest w standardzie.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
Witam. Jestem tu pierwszy raz a powód oczywiście jeden: 6 GJ. Przymierzam się do 2,5 AT.
Widziałem tu ludzi z Torunia i mam pytanie: Co powiecie o salonie i ASO Bednarscy ?
Widziałem tu ludzi z Torunia i mam pytanie: Co powiecie o salonie i ASO Bednarscy ?
-
strami
Kolega WORCIK z Bydgoszczy ma GJ, ale z tego co kojarzę to nie od nowości
Moje 3 grosze po prawie 60 tys. i 3 latach (oczywiście wersja przed FL). Skupie się na wadach ponieważ o zaletach powiedziano już wszystko.
Usterki:
– po 20 tys. zwichrowane tarcze hamulcowe ( po przetoczeniu OK do dzis)
– popsute składanie lusterek (obu) – wymienione całe lusterka
– przepalony bezpiecznik gniazda zapalniczki (to raczej moja wina)
– wymieniony moduł BT (na moje narzekania na gubienie parowania telefonu)
– pęknięta szyba czołowa od małego kamyczka (to raczej przypadek)
Poważniejsze:
– mułowaty silnik po dłuższej jeździe + szarpanie przy ruszaniu i zmianie biegów z 1 na 2 i z 2 na 3. Tu zamierzam rozpocząć zdecydowaną batalie ponieważ przy przeglądzie po 40 tys. zostałem zbyty jakimiś bajeczkami
Wady jaki mnie najbardziej wpieniają (w kolejności od najbardziej do najmniej wpieniających ):
– praca sprzęgła woła o pomstę do nieba – szarpanie, kangurzenie, mało płynna zmiana biegów Taka sytuacja jest niedopuszczalna w tej klasie po 60 tys.
– mułowatosć silnika po dłuższej jeździe
– ogólny komfort jazdy na bardzo niskim poziomie. Po zjeździe z dróg krajowych na bardziej nierówne dzieciaki prawie wymiotują po 30 minutach jazdy
– za duży hałas przy dużych prędkościach i wietrznej pogodnie
– wąskie i niewygodne fotele. Słabe trzymanie boczne
– mało miejsca z tyłu
– jakaś dziwna nerwowość samochodu w szybkich zakrętach
– delikatny lakier
– plastiki podatne na zarysowania
Usterki:
– po 20 tys. zwichrowane tarcze hamulcowe ( po przetoczeniu OK do dzis)
– popsute składanie lusterek (obu) – wymienione całe lusterka
– przepalony bezpiecznik gniazda zapalniczki (to raczej moja wina)
– wymieniony moduł BT (na moje narzekania na gubienie parowania telefonu)
– pęknięta szyba czołowa od małego kamyczka (to raczej przypadek)
Poważniejsze:
– mułowaty silnik po dłuższej jeździe + szarpanie przy ruszaniu i zmianie biegów z 1 na 2 i z 2 na 3. Tu zamierzam rozpocząć zdecydowaną batalie ponieważ przy przeglądzie po 40 tys. zostałem zbyty jakimiś bajeczkami
Wady jaki mnie najbardziej wpieniają (w kolejności od najbardziej do najmniej wpieniających ):
– praca sprzęgła woła o pomstę do nieba – szarpanie, kangurzenie, mało płynna zmiana biegów Taka sytuacja jest niedopuszczalna w tej klasie po 60 tys.
– mułowatosć silnika po dłuższej jeździe
– ogólny komfort jazdy na bardzo niskim poziomie. Po zjeździe z dróg krajowych na bardziej nierówne dzieciaki prawie wymiotują po 30 minutach jazdy
– za duży hałas przy dużych prędkościach i wietrznej pogodnie
– wąskie i niewygodne fotele. Słabe trzymanie boczne
– mało miejsca z tyłu
– jakaś dziwna nerwowość samochodu w szybkich zakrętach
– delikatny lakier
– plastiki podatne na zarysowania
- Od: 12 lut 2013, 21:08
- Posty: 45
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GJ 2012 2.0 SKYACTIV-G
OldSeb napisał(a): szarpanie przy ruszaniu i zmianie biegów z 1 na 2 i z 2 na 3.
– praca sprzęgła woła o pomstę do nieba – szarpanie, kangurzenie, mało płynna zmiana biegów Taka sytuacja jest niedopuszczalna w tej klasie po 60 tys.
Sorry, ale nie myslales moze czy to nie jest kwestia umiejetnoaci kierowcy a nie wada auta?
OldSeb napisał(a): jakaś dziwna nerwowość samochodu w szybkich zakrętach
To akurat dziwne, testy mowia co innego
http://www.mazdaspeed.pl/aktualnosci/2015/mazda6-wygrywa-w-tescie-losia/
Posiadam MAZDĘ 6 od trzech lat, przebieg 67 000 i potwierdzam silnik (benzyna) kangurzy. Wymaga dużej cierpliwości od kierowcy i praktycznie nie zostawia granicy błędu przy zmianie biegów. Oczywiście przy szybkiej i dynamicznej jeździe nie ma to znaczenia.
- Od: 11 mar 2013, 12:26
- Posty: 95
OldSeb napisał(a):mało miejsca z tyłu
Chyba nie mówimy tu o tej samej Maździe 6,hahaha
- Od: 9 lut 2013, 16:12
- Posty: 624 (0/1)
- Auto: Mazda 6 fl 2006rok 2.0 Benzyna
Czarna śliwka :)
discus napisał(a): silnik (benzyna) kangurzy
To nie silnik a sprzęgło. W mojej trójce jest to same. Wymagające wobec kierowcy.
-
Blue inside & red outside!
- Od: 12 lis 2011, 14:36
- Posty: 3819 (129/80)
- Skąd: Wrocław
- Auto: Jest: Mazda 6 2.5 Sky-G SkyPassion 2016
Była: Mazda 3 1.6 MZR Kirei 2011
pawcio1017 napisał(a):Sorry, ale nie myslales moze czy to nie jest kwestia umiejetnoaci kierowcy a nie wada auta?
Nie, to nie to chociaż nie jesteś pierwszy który mi to sugeruje
Niniejszym uprzejmie donoszę, że chyba (odpukać) moje problemy zostały rozwiązane przez ASO.
Dla przypomnienia narzekałem na braki mocy i szarpanie przy ruszaniu i zmianie biegów na rozgrzanym silniku. Zgłosiłem ten fakt ponownie przy przeglądzie i oczywiście dostałem telefonicznie, że nie widzą problemów, brak błędów itp. Na miejscu otrzymałem jednak informację, że przed testowaniem mojego auta zaktualizowano oprogramowanie w jakimś tam module odpowiedzialnym za pracę silnika.
Szczerze powiedziawszy myślałem, że zrobili to na odczepnego i w drodze powrotnej już układałem dalszy plan postępowania jednak okazało się, że najprawdopodobniej problem został rozwiązany. Testuje auto od kilku dni na krótkich i długich dystansach i chyba problemy odeszły w niepamięć.
Tak sięgając w historię przypominam sobie narzekania i rozczarowania testujących po premierze właśnie osiągami silnika. Być może w samochodach z początku produkcji (mój był wyprodukowany w grudniu 2012) był jakiś błąd w tym oprogramowaniu. Pytanie tylko dlaczego nie zrobiono tej aktualizacji wszystkim przy pierwszym przeglądzie a dopiero po dwukrotnym zgłoszeniu problemu ?
Tak czy siak, jeśli ktoś będzie miał u siebie podobny problem proponuje poprosić ASO o tą aktualizację.
- Od: 12 lut 2013, 21:08
- Posty: 45
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GJ 2012 2.0 SKYACTIV-G
OldSeb napisał(a):Na miejscu otrzymałem jednak informację, że przed testowaniem mojego auta zaktualizowano oprogramowanie w jakimś tam module odpowiedzialnym za pracę silnika.
Szkoda, że nie znasz szczegółów w tej kwestii . Życzę bezawaryjności auta.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6