Odpala normalnie, ale nie jedzie – uszkodzona skrzynia/reduktor
Strona 1 z 1
Witajcie,
przy jezdzie w miare szybko prosta droga, slychac bylo huczenie/buczenie, dzialo sie to glownie na zimnym silniku i od czasu zmiany opon, wiec uznalem, ze to ich wina.
Dzis, wracajac do domu zaczelo metalicznie stukac, sciszylem radio i auto stanelo (nie zgaslo)– mialem wrazenie ze zlapalem gume. Zasmierdzialo lekko spalonym plastikiem czy guma. Zgasilem auto, nastepnie odpalilem (odpalilo normalnie), wlaczylem D i wszystko bylo normalnie, oprocz tego ze stalem w miejscu!
Spychajac auto na pobocze, z przodu auta slychac bylo metaliczny klekot.
Chce jutro wezwac lawete, ale nie wiem czy holowac sie do mechanika, czy od razu do warsztatu, w ktorym naprawiaja skrzynie biegow, a moze to wina instalacji gazowej (zamontowana w listopadzie – wszystko BRC)
Moze mial ktos podobny problem lub ma jakis pomysl, co mogla sie stac.
Dodam, ze ani przed usterka, ani po nie swiecila sie zadna kontrolka
przy jezdzie w miare szybko prosta droga, slychac bylo huczenie/buczenie, dzialo sie to glownie na zimnym silniku i od czasu zmiany opon, wiec uznalem, ze to ich wina.
Dzis, wracajac do domu zaczelo metalicznie stukac, sciszylem radio i auto stanelo (nie zgaslo)– mialem wrazenie ze zlapalem gume. Zasmierdzialo lekko spalonym plastikiem czy guma. Zgasilem auto, nastepnie odpalilem (odpalilo normalnie), wlaczylem D i wszystko bylo normalnie, oprocz tego ze stalem w miejscu!
Spychajac auto na pobocze, z przodu auta slychac bylo metaliczny klekot.
Chce jutro wezwac lawete, ale nie wiem czy holowac sie do mechanika, czy od razu do warsztatu, w ktorym naprawiaja skrzynie biegow, a moze to wina instalacji gazowej (zamontowana w listopadzie – wszystko BRC)
Moze mial ktos podobny problem lub ma jakis pomysl, co mogla sie stac.
Dodam, ze ani przed usterka, ani po nie swiecila sie zadna kontrolka
Ostatnio edytowano 12 sty 2015, 13:38 przez adoj, łącznie edytowano 1 raz
Auto do gory i trzeba poogladac jak wygladaja polosie i przeguby Od dolu duzo widac Byc moze ze i skrzynia Pomyslow jest duzo ale bez dokladnego ogladniecia nie ma jednoznacznej diagnozy
Dzisiaj rano auto odpalilo i pojechalo do przodu i do tylu – wszystko normalnie, ale po nagrzaniu sie wystapil ten sam problem.
Na razie zdiagnozowana jest uszkodzona skrzynia, ale co dokladnie, jeszcze sprawdzaja...
Na razie zdiagnozowana jest uszkodzona skrzynia, ale co dokladnie, jeszcze sprawdzaja...
Zrob prosty test Wez na szmatke troche oleju ktory jest w skrzyni biegow i po prostu powachaj oraz sprawdz jego kolor Jezeli jest ciemny i "pachnie" spalenizna skrzynia do rozbiorki, dosc czesta przypadloscia tej skrzyni byly bloki zaworowe. Jest to skrzynia Aisin TF81-SC i nie sa to jakies specjalnie skomplikowane skrzynie
Auto jest u skrzyniarza – zaledwie 10.000!
Okazalo sie, ze reduktor rozwalony – nie bylo w nim oleju ale nie bylo tez zadnych wyciekow. Ja auto kupilem 5 mies temu i skrzyniarz powiedzial, ze ten reduktor byl wymieniany (bo popisany markerem) i ze raczej zapomniano (lub cos) zalac go olejem.
Przez ten reduktor porozwalaly sie tez dodatkowe rzeczy...
Terez biore rzeczoznawce i bede sie sadzil ze sprzedawca o uznanie rekojmii... Zobaczymy co z tego wyjdzie
Okazalo sie, ze reduktor rozwalony – nie bylo w nim oleju ale nie bylo tez zadnych wyciekow. Ja auto kupilem 5 mies temu i skrzyniarz powiedzial, ze ten reduktor byl wymieniany (bo popisany markerem) i ze raczej zapomniano (lub cos) zalac go olejem.
Przez ten reduktor porozwalaly sie tez dodatkowe rzeczy...
Terez biore rzeczoznawce i bede sie sadzil ze sprzedawca o uznanie rekojmii... Zobaczymy co z tego wyjdzie
odpuść sobie sądy – nic nie ugrasz, a kasę stracisz... nie jest to mechaniczna wada ukryta , tylko Twoje zaniedbanie. Nie bez powodu jest zwyczaj: kupujesz auto używane , to wszystkie płyny,klocki, filtry i paski wymieniasz...
Nie zaswieci sie.drout napisał(a):A kontrolka od 4wd się nie świeciła? Bo pewnie nie było napędu na tył?
Nie ma Reduktor wyciaga sie na zewnatrz i rozkreca sie pokrywe. Rozkrecalem te reduktory i w kazdym byla taka maz a nie olej. Widac w fordzie wymyslili ze po co korek spustowy jak i tak trzeba czyscic srodek.drout napisał(a):A jak się wymienia olej w transferze bo korka chyba nie ma
Gdybys mial to robic bez sensu, lepiej tzn. taniej kupic uzywkiadoj napisał(a):Auto jest u skrzyniarza – zaledwie 10.000!
Nie Njalepiej jest go wyciagnac i rozkrecic no i oczywiscie wyczyscic
Nie wiem Nigdy nie mierzylem ale troche schodzicinek78 napisał(a):ile czasu musze zarezerwować na taka operację?
To jest zwykla przekladnia katowa. Trzeba sie zaopatrzyc w klej, po rozkreceniu pokrywy i przy wyciaganiu walka wejsciowego uwazac na uszczelniacz bo drogi. Potem dobrze powierzchnie wyczyscic, naniesc klej i skrecic. I nie zapomniec nalac oleju. I podstawa bedzie widac w jakim stanie jest walek wejsciowy do reduktora oraz tuleja walka w skrzynidrout napisał(a): A jak się reduktor rozkręci to łatwo go później złożyć?
a tak trochę z innej beczki – mam 2013r. , 30 tyś mil przebiegu – mam tam zaglądać , czy jeszcze mam chwilę
W moim CX9 z opóźnieniem dołącza mi się tylny napęd – nie jest to nic, co wskazuje na jakąkolwiek usterkę/awarię , ale w porównaniu do moich poprzednich aut ( subaru, mitsubishi – które jak wiemy mają najlepsze napędy) pozostawia trochę do życzenia. I tak jak czytam Wasze posty , to się zastanawiam , czy opóźnienie nie jest spowodowane tym gów.. olejem???
W moim CX9 z opóźnieniem dołącza mi się tylny napęd – nie jest to nic, co wskazuje na jakąkolwiek usterkę/awarię , ale w porównaniu do moich poprzednich aut ( subaru, mitsubishi – które jak wiemy mają najlepsze napędy) pozostawia trochę do życzenia. I tak jak czytam Wasze posty , to się zastanawiam , czy opóźnienie nie jest spowodowane tym gów.. olejem???
Reduktor spiety jest ze skrzynia na stale i naped na niego jest przekazywany caly czas. To opoznienie dolaczania tylu wynika z dzialania sprzegla wiskotycznego zabudowanego w tylnym moscie. Im bardziej wzrasta temperatura oleju tym szybciej sie dopina. Olej w tylnym moscie tez sie wymienia.
maxkls napisał(a):Nie zaswieci sie.drout napisał(a):A kontrolka od 4wd się nie świeciła? Bo pewnie nie było napędu na tył?Gdybys mial to robic bez sensu, lepiej tzn. taniej kupic uzywkidrout napisał(a):Zadna niepokojaca kontrolka sie nie swiecila
Auto jest u skrzyniarza – zaledwie 10.000!
Ta kwota i tak jest przy uzywanym reduktorze – nowy to koszt 7000... Jestem w stanie kupic kompletna skrzynie za 4000 ale pus robocizna , olej itp wyjfzie mi ok 7000 bez gwarancji na czesci i bez FV na nie, wiec po odliczeniu vatu i dochodowki od FV na 10000 wyjdzie mi na jedno.
A co do sadu, to zobacze co powie na to wszystko rzeczoznawca – najwyzej strace te 500-1000zl jego wynagrodzenia, a zyskac moge duzo wiecej.
Czy możecie zobaczyć załączone zdjęcia reduktora i skrzyni i podzielić się ze mną wrażeniami? Bo mam w planach ją zamontować....
z góry dzięki
z góry dzięki
Ostatnio edytowano 12 sty 2015, 22:05 przez Josh, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Podpięto zdjęcia
Powód: Podpięto zdjęcia
Spokojnie ladnie wygladaja tylko jak masz reduktor na wierzchu sciag pokrywe i dobrze wyczysc a potem nowy olej
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy CX-3 / CX-30 / CX-5 / CX-7 / CX-9