Hej,
Planuję taką akcję przed świętami jeszcze i chciałem zapytać czy ktoś już może to robił. U mnie okazuje się, że słynne mulenie mazdy poniżej 2000 obr/min to wina tych śmierdzących klapek w dolocie. One po prostu na zimnym silniku są zamknięte i otwierają się powyżej 2000RPM.
Rozmawiałem z kolegą, który ma mondeo 2.0 145KM i dokładnie ten sam problem. Powiedział, że co 20-30 tys. km wymienia kolektor...
Jak zdemontować kolekor ssący w 2.0
Strona 1 z 1
ok, poszukam o 2.3
A niestety jest to problem Ten Typ Tak MA :/ Wiele osób na forum uskarża się na "efekt turbo" czyli zimny silnik nie chce ciągnąć za bardzo i powyżej dostaje kopa (bo otwierają się klapy), jakby się turbo włączyło.
Jeszcze jest to otwarta kwestia czy problem leży w mechanice tych klap czy w złym sterowaniu przez komputer, bo ewidentnie każdy pisze, że problem znika po przekroczeniu 2000RPM :/
A niestety jest to problem Ten Typ Tak MA :/ Wiele osób na forum uskarża się na "efekt turbo" czyli zimny silnik nie chce ciągnąć za bardzo i powyżej dostaje kopa (bo otwierają się klapy), jakby się turbo włączyło.
Jeszcze jest to otwarta kwestia czy problem leży w mechanice tych klap czy w złym sterowaniu przez komputer, bo ewidentnie każdy pisze, że problem znika po przekroczeniu 2000RPM :/
jeśli pytasz o klapki w dolocie, to tak. 1.8 też je ma. Podobna analogia jest w fordach 1.8/2.0 benzyna.
Dopisano 18 gru 2014, 22:22:
odłączyłem podciśnienie od sterowania tych klap VTCS i mazda dalej muli poniżej 2000RPM. Już sam nie wiem...
Dopisano 18 gru 2014, 22:22:
odłączyłem podciśnienie od sterowania tych klap VTCS i mazda dalej muli poniżej 2000RPM. Już sam nie wiem...
no właśie u mnie klapki nie są winne zamuleniu.
Na amerykańskim forum M6 też się na to uskarżają i są ludki, które twierdzą, że to wina układu zapłonowego. A najczęściej świec zapłonowych. A ja wymieniałem 20 tys. km temu :/ NGK irydowe.
Na amerykańskim forum M6 też się na to uskarżają i są ludki, które twierdzą, że to wina układu zapłonowego. A najczęściej świec zapłonowych. A ja wymieniałem 20 tys. km temu :/ NGK irydowe.
Uwaga – post może zawierać niepopularną opinię oraz off-topic.
Oczywiście auto powinno się utrzymywać w najlepszym możliwym stanie, klapki naprawić itd, ale powiedzcie mi, czemu kupiliście auta z japońskim silnikiem benzynowym i chcecie nim jeździć/przyśpieszać poniżej 2000rpm? Co prawda silniki Mazdy to jeszcze nie silniki konkurencyjnej marki na H, które zaczynają żyć od 3,5000rpm, ale silnik benzynowy potrzebuje trochę obrotów.
Z moich obserwacji wynika, że różnica w spalaniu przy jeździe na 5 biegu/2,500 rpm a 6biegu /trochę poniżej 2,000 rpm jest znikoma (max 0,5 l/100km), a silnik zdecydowanie 'lżej' pracuje przy 2,500rpm
Koniec offtopic'u.
A na temat, to były dyskusje:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=466&t=125698
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=9841
Oczywiście auto powinno się utrzymywać w najlepszym możliwym stanie, klapki naprawić itd, ale powiedzcie mi, czemu kupiliście auta z japońskim silnikiem benzynowym i chcecie nim jeździć/przyśpieszać poniżej 2000rpm? Co prawda silniki Mazdy to jeszcze nie silniki konkurencyjnej marki na H, które zaczynają żyć od 3,5000rpm, ale silnik benzynowy potrzebuje trochę obrotów.
Z moich obserwacji wynika, że różnica w spalaniu przy jeździe na 5 biegu/2,500 rpm a 6biegu /trochę poniżej 2,000 rpm jest znikoma (max 0,5 l/100km), a silnik zdecydowanie 'lżej' pracuje przy 2,500rpm
Koniec offtopic'u.
A na temat, to były dyskusje:
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=466&t=125698
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?t=9841
- Od: 9 lis 2014, 19:15
- Posty: 33 (0/1)
- Skąd: Pabianice
- Auto: Mazda 6 GY
2.0 LF-DE 108kW/147KM
2005r (FL)
Kolego Pawel G informuje Cie uprzejmie, że silnik w mojej mazdzie nie funkcjonuje prawidlowo i jak ruszam na zimnym silniku to ewidentnie wyczuwalny jest brak mocy poniżej 2000RPM i po przekroczeniu tej wartości jest wyraźny skok mocy – tego nie było i to nie jest normalne, i powoduje duży dyskomfort w użytkowaniu auta. A jak Ty lubisz jeździć z usterkami, to oczywiście masz do tego prawo.
Kolego Rymko daruj sobie obrażanie innych użytkowników forum.
Doskonale wiem jak i po co działa system VTCS i prawdą jest, że w Mazdach i Fordach jest on wysosce awaryjny. JEDNAK już w kolejnym poście napisałem, że sprawdziłem VTCS i to nie on jest winny sytuacji w moim silniku – szukam dalej.
Dzisiaj polatałem z podłączonym interfejsem i zauważyłem nieprawidłowe działanie czujnika temperatury silnika. Mianowicie przy temperaturze na dworze 5*C ECU miało wskazanie 35*C, natomiast po nagrzaniu silnika 75*C. Zna ktoś wartości rezystacji tego czujnika w zależności od temperatury?
Kolego Rymko daruj sobie obrażanie innych użytkowników forum.
Doskonale wiem jak i po co działa system VTCS i prawdą jest, że w Mazdach i Fordach jest on wysosce awaryjny. JEDNAK już w kolejnym poście napisałem, że sprawdziłem VTCS i to nie on jest winny sytuacji w moim silniku – szukam dalej.
Dzisiaj polatałem z podłączonym interfejsem i zauważyłem nieprawidłowe działanie czujnika temperatury silnika. Mianowicie przy temperaturze na dworze 5*C ECU miało wskazanie 35*C, natomiast po nagrzaniu silnika 75*C. Zna ktoś wartości rezystacji tego czujnika w zależności od temperatury?
Kolego thesilent, oficjalnie oświadczam, że nie lubię jeździć autem z usterkami
Czy problem pojawia się tylko przy zimnym silniku?
Masz silnik przed liftem, sprawdź silnik krokowy regulujący wolne obroty, może nie zgrywa się z przepustnicą.
Widzę, że masz również LPG, jaki masz sposób przełaczania na gaz?
Poniżej charakterystyka czujnika temperatury silnika (de facto temperatury płynu chłodzącego silnik)
Czy problem pojawia się tylko przy zimnym silniku?
Masz silnik przed liftem, sprawdź silnik krokowy regulujący wolne obroty, może nie zgrywa się z przepustnicą.
Widzę, że masz również LPG, jaki masz sposób przełaczania na gaz?
Poniżej charakterystyka czujnika temperatury silnika (de facto temperatury płynu chłodzącego silnik)
- Od: 9 lis 2014, 19:15
- Posty: 33 (0/1)
- Skąd: Pabianice
- Auto: Mazda 6 GY
2.0 LF-DE 108kW/147KM
2005r (FL)
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6