Witam,
Mam przejechany na trójce już prawie 10K, (mazda 3 SkyEnergy 165KM) i chciałem się podzielić pewnymi wrażeniami.
Co mi brakuje
*za mało schowków w środku – gdzieś na konsoli i/lub w drzwiach
*lepszej głośniki – nie Bose ale coś dobrego. Obecne są słabe(nie chodzi o głośność).
*klimatyzowanego schowka po stronie pasażera
*większej zagłuszenie dźwięk wiatru i drogi.
Radość z jazdy, pewność pokonania zakrętów, "power" kiedy go potrzebuje, piękne nadwozia, spalanie mieszane miasto 30, trasa 70 ok 7.0/100km.........bezcenne,
Mazda 3 BM/BN – Nasze wrażenia i opinie
Na liczniku blisko 4 tys km, więc napisze co bym zmienił/poprawił. Tak więc:
– poprawił skuteczność działania czujnika deszczu przy słabych opadach,
– dorzucił w miejscu wyświetlania danych komputera pokładowego np zegara z datą, niekoniecznie chce widzieć cały czas średnie spalanie czy zasięg na baku, napis Mazda (wyświetlający się przy zapłonie) też byłby ok,
– czujnik światła w "tablecie"– przy gorszych warunkach drogowych wymagających włączenia świateł tablet przygasa i trzeba go ręcznie doświetlić, myślę że czujnik by to rozwiązał- w smartfonach się sprawdza.
-szybę pasażera auto,
– podświetlanie sterowania lusterkami, którego brakuje mi bardziej niż szyb,
– ustawienia zwykłego nawiewu wyłącznie na szybę,
– możliwość wybierania głosowego nawet po angielsku przy ustawionym w systemie j. polskim – lepsze to niż bezużyteczny guzik na kierownicy,
– możliwość nawiązania połączenia telefonicznego bez odrywania rąk od kierownicy- jeżeli podczas naciśnięcia przycisku odbioru połączenia wyświetla się lista ostatnich połączeń to przy np dłuższym jego naciśnięciu łączyłoby np z ostatnim numerem, a tak trzeba sięgać do panelu centralnego,
– dopisanie swoich krótkich smsów,
– podpisanie na swój sposób stacji radiowych w "ulubionych"– w Krakowie np jedna stacja wyświetla mi się jako nr telefonu ;/ (chodzi mi o spis w ulubionych, bo RDS działa normalnie),
– możliwość przeglądania mp3 zgranych do jednego folderu nie tylko z góry na dół ale np w drugą stronę (możliwość szybkiego przejścia z pierwszego do ostatniego numeru), jak również po wejściu do listy utworów ładuje się ona od początku a nie np. od utworu, który obecnie jest grany ( mam nadzieję, że ogarniacie
)
– czy tego CD nie dało się bardziej zminiaturyzować?
-niezależne podświetlenie tylnej kanapy,
– zawiasy bagażnika,
– kontrolka płynu spryskiwacza mogłaby się zaświecić i świecić, a nie mrugać przy przechyłach jak rezerwa w Maluchu,
– bak- jak ma być 50 litrów z hakiem to niech będzie to 50 litrów z hakiem, a nie 40 parę!
Nic więcej nie przychodzi mi teraz do głowy
– poprawił skuteczność działania czujnika deszczu przy słabych opadach,
– dorzucił w miejscu wyświetlania danych komputera pokładowego np zegara z datą, niekoniecznie chce widzieć cały czas średnie spalanie czy zasięg na baku, napis Mazda (wyświetlający się przy zapłonie) też byłby ok,
– czujnik światła w "tablecie"– przy gorszych warunkach drogowych wymagających włączenia świateł tablet przygasa i trzeba go ręcznie doświetlić, myślę że czujnik by to rozwiązał- w smartfonach się sprawdza.
-szybę pasażera auto,
– podświetlanie sterowania lusterkami, którego brakuje mi bardziej niż szyb,
– ustawienia zwykłego nawiewu wyłącznie na szybę,
– możliwość wybierania głosowego nawet po angielsku przy ustawionym w systemie j. polskim – lepsze to niż bezużyteczny guzik na kierownicy,
– możliwość nawiązania połączenia telefonicznego bez odrywania rąk od kierownicy- jeżeli podczas naciśnięcia przycisku odbioru połączenia wyświetla się lista ostatnich połączeń to przy np dłuższym jego naciśnięciu łączyłoby np z ostatnim numerem, a tak trzeba sięgać do panelu centralnego,
– dopisanie swoich krótkich smsów,
– podpisanie na swój sposób stacji radiowych w "ulubionych"– w Krakowie np jedna stacja wyświetla mi się jako nr telefonu ;/ (chodzi mi o spis w ulubionych, bo RDS działa normalnie),
– możliwość przeglądania mp3 zgranych do jednego folderu nie tylko z góry na dół ale np w drugą stronę (możliwość szybkiego przejścia z pierwszego do ostatniego numeru), jak również po wejściu do listy utworów ładuje się ona od początku a nie np. od utworu, który obecnie jest grany ( mam nadzieję, że ogarniacie
– czy tego CD nie dało się bardziej zminiaturyzować?
-niezależne podświetlenie tylnej kanapy,
– zawiasy bagażnika,
– kontrolka płynu spryskiwacza mogłaby się zaświecić i świecić, a nie mrugać przy przechyłach jak rezerwa w Maluchu,
– bak- jak ma być 50 litrów z hakiem to niech będzie to 50 litrów z hakiem, a nie 40 parę!
Nic więcej nie przychodzi mi teraz do głowy
Dzień Dobry,
Od dwóch tygodni jestem użytkownikiem Mazdy 3 w wersji 120KM, SkyMotion.
Przejechałem około 1000 km.
Krótko mówiąc jestem zadowolony z dokonanego wyboru, a że przesiadłem się z gorszego samochodu, więc zadowolenie jest tym większe.
Mając ograniczone fundusze na zakup nowego samochodu, przed podjęciem decyzji przeglądnąłem ofertę wielu producentów, potem recenzje, a w końcu sam pooglądałem i potestowałem sporo samochodów.
W moim przypadku wybór sprowadził się do kompromisu pomiędzy moimi możliwościami, a tym co oferują producenci w określonej cenie.
W końcu wybór padł na Mazdę 3 i jak już napisałem na początku, nie żałuję. Samochód spełnia moje oczekiwania i nie jestem zawiedzony wyborem, a nawet jest lepiej niż oczekiwałem.
Po prostu wiedziałem co kupuję i czego należy się spodziewać.
Czytając opinie wielu użytkowników z tego forum chciałbym im pogratulować odwagi i dużego luzu finansowego, gdyż odnoszę wrażenie, że dopiero po zakupie "towaru" wartego kilkadziesiąt tysięcy zorientowali się co kupili.
Robert
Od dwóch tygodni jestem użytkownikiem Mazdy 3 w wersji 120KM, SkyMotion.
Przejechałem około 1000 km.
Krótko mówiąc jestem zadowolony z dokonanego wyboru, a że przesiadłem się z gorszego samochodu, więc zadowolenie jest tym większe.
Mając ograniczone fundusze na zakup nowego samochodu, przed podjęciem decyzji przeglądnąłem ofertę wielu producentów, potem recenzje, a w końcu sam pooglądałem i potestowałem sporo samochodów.
W moim przypadku wybór sprowadził się do kompromisu pomiędzy moimi możliwościami, a tym co oferują producenci w określonej cenie.
W końcu wybór padł na Mazdę 3 i jak już napisałem na początku, nie żałuję. Samochód spełnia moje oczekiwania i nie jestem zawiedzony wyborem, a nawet jest lepiej niż oczekiwałem.
Po prostu wiedziałem co kupuję i czego należy się spodziewać.
Czytając opinie wielu użytkowników z tego forum chciałbym im pogratulować odwagi i dużego luzu finansowego, gdyż odnoszę wrażenie, że dopiero po zakupie "towaru" wartego kilkadziesiąt tysięcy zorientowali się co kupili.
Robert
-
robertp
wojtix, można podpisac stacje radiowe tak aby wyświetlały sie np. RMF, ZET itd. W chwili kiedy je dodajesz do ulubionych, poczekaj aż informacja RDS zmieni sie z numeru telefonu na nazwe stacji i wtedy naciskasz Dodaj czy tam zapisz, nie pamietam jak jest. Glupie to ale ja sie pomeczylem i wszystkie stacje w ulubionych mam zapisane po nazwach stacji.
Auto mam od 21.11.
Przesiadłem się z Colta, a szukałem czegoś, co popracuje jako wół roboczy (przebiegi ok. 50 tys. km rocznie) i będzie się nadawać na dłuższe trasy.
Japończyk – bo miało być niezawodne (żadna japońska marka jeszcze mnie nie zawiodła).
Segment C, ponieważ:
– B za mało reprezentacyjne,
– D – za duże (trójka to nie jest wprawdzie najmniejsze auto w segmencie, lecz wygląd wygrał),
1,5 miesiąca po zakupie – przebieg trochę ponad 5 tys. A auto jest dokładnie takie jakie miało być.
Wygląd zewnętrzny nieodmiennie świetny. Środek mi pasuje. Sygnalizowane tu braki podświetlenia, o tyle nie przeszkadzają, że i tak pamiętam rozmieszczenie przycisków.
Spalanie 5,7 – 6,2 (przy przewadze jazd pozamiejskich, a tak głównie jeżdżę).
Dynamika – odpowiednia. (W sensie – jak się ktoś zabiera za wyprzedzanie, a ja za dodawanie gazu, to czym prędzej muszę odejmować, bo sobie boroczek nie poradzi).
Wyciszenie – zadowalające (da się spokojnie rozmawiać przez zestaw głośnomówiący, a rozmówcy nie narzekają).
Komfort jazdy – taki, jak oczekiwałem. Da się zrobić paręset km i wysiąść w niezłym stanie.
Światła (pakiet xenon) – spełniają oczekiwania;
Navi – działa bez zarzutu.
Podsumowując – kupiłbym go jeszcze raz.
Przesiadłem się z Colta, a szukałem czegoś, co popracuje jako wół roboczy (przebiegi ok. 50 tys. km rocznie) i będzie się nadawać na dłuższe trasy.
Japończyk – bo miało być niezawodne (żadna japońska marka jeszcze mnie nie zawiodła).
Segment C, ponieważ:
– B za mało reprezentacyjne,
– D – za duże (trójka to nie jest wprawdzie najmniejsze auto w segmencie, lecz wygląd wygrał),
1,5 miesiąca po zakupie – przebieg trochę ponad 5 tys. A auto jest dokładnie takie jakie miało być.
Wygląd zewnętrzny nieodmiennie świetny. Środek mi pasuje. Sygnalizowane tu braki podświetlenia, o tyle nie przeszkadzają, że i tak pamiętam rozmieszczenie przycisków.
Spalanie 5,7 – 6,2 (przy przewadze jazd pozamiejskich, a tak głównie jeżdżę).
Dynamika – odpowiednia. (W sensie – jak się ktoś zabiera za wyprzedzanie, a ja za dodawanie gazu, to czym prędzej muszę odejmować, bo sobie boroczek nie poradzi).
Wyciszenie – zadowalające (da się spokojnie rozmawiać przez zestaw głośnomówiący, a rozmówcy nie narzekają).
Komfort jazdy – taki, jak oczekiwałem. Da się zrobić paręset km i wysiąść w niezłym stanie.
Światła (pakiet xenon) – spełniają oczekiwania;
Navi – działa bez zarzutu.
Podsumowując – kupiłbym go jeszcze raz.
Witam.
Od piątku mogę się cieszyć swoją Madzią.
Moje pierwsze wrażenia są bardziej niż pozytywne.
Generalnie zamawiałem Madzię, jako zamiennik do oddawanego, służbowego Forda Focus'a (wydmuszki, 90 KM, w dieslu).
Po przejechaniu 750km mogę napisać, że oczekiwania, jakie miałem w momencie składania zamówienia zostały spełnione z dużą nawiązką. Cała reszta, której nie brałem wogóle pod uwagę, traktuję jako ekstra bonusy.
Moje plusy (na teraz):
– tempomat nie dezaktywuje się podczas zmiany biegu,
– jak dla mnie ogromna elastyczność zespołu silnik/skrzynia, komp podpowiada zmianę z 6ki na 5kę przy około 1000 obrotów (40km/h), a mimo to bez problemu przyspiesza po lekkim "popieszczeniu" pedału gazu,
– trochę dziwnie było na początku, ale szybko się dopasowałem do zerkania na HUD'a, a nie na zegary,
– sterowanie tabletem w czasie jazdy poprzez HMI, jak dla mnie super.
Coby nie było, że jestem jeszcze zaślepiony, są również minusy, choć pewnie można uznać, że się czepiam:
– ryglowanie drzwi, a raczej konieczność ich odblokowania przed otwarciem, ten mały "element" ciężko obrócić gołymi palcami, niemówiąc o dłoni w rękawiczce,
– jedyny zegarek, jaki udało mi się znaleźć to ten w prawym, górnym rogu tableta.
Od piątku mogę się cieszyć swoją Madzią.
Moje pierwsze wrażenia są bardziej niż pozytywne.
Generalnie zamawiałem Madzię, jako zamiennik do oddawanego, służbowego Forda Focus'a (wydmuszki, 90 KM, w dieslu).
Po przejechaniu 750km mogę napisać, że oczekiwania, jakie miałem w momencie składania zamówienia zostały spełnione z dużą nawiązką. Cała reszta, której nie brałem wogóle pod uwagę, traktuję jako ekstra bonusy.

Moje plusy (na teraz):
– tempomat nie dezaktywuje się podczas zmiany biegu,
– jak dla mnie ogromna elastyczność zespołu silnik/skrzynia, komp podpowiada zmianę z 6ki na 5kę przy około 1000 obrotów (40km/h), a mimo to bez problemu przyspiesza po lekkim "popieszczeniu" pedału gazu,
– trochę dziwnie było na początku, ale szybko się dopasowałem do zerkania na HUD'a, a nie na zegary,
– sterowanie tabletem w czasie jazdy poprzez HMI, jak dla mnie super.
Coby nie było, że jestem jeszcze zaślepiony, są również minusy, choć pewnie można uznać, że się czepiam:
– ryglowanie drzwi, a raczej konieczność ich odblokowania przed otwarciem, ten mały "element" ciężko obrócić gołymi palcami, niemówiąc o dłoni w rękawiczce,
– jedyny zegarek, jaki udało mi się znaleźć to ten w prawym, górnym rogu tableta.
Jestem po pierwszym dniu spędzonym z Mazdą, jedną z pierwszych meksykańców na naszych drogach.
Pierwsza rzecz, nie śmierdzi w środku taco ani nachosami, nie czuję też tequili, lecz mocny zapach nowego samochodu (mi się ten zapach straszliwie podoba – sądze stwierdzić, że są to jakieś specjalne mieszanki pefrum działące na facetów).
Co do samego samochodu, pierwsze wrażenia są świetne, prowadzi się jak złoto, duże lusterka i całkiem niezła widoczność jak na tą klasę (choć wcześniej jeździłem Jeepem Cherokee, mam trochę inną perspektywę).
Wygłuszenie nie stanowi strasznego problemu, nawet przy 120km/h, może w meksyku coś poprawili z tym? Choć z drugiej strony, przesiadłęm sie z Jeepa, więc ...
Audio Bose jest ... poprawne. Nie ma fajerwerków, spodziewałem się czegoś więcej.
Mazda Infotainment – rewelacyjnie działa z rozpoznawaniem głosu, wczoraj szpanowałem żonie – komenda "play Fink" i leci jej ulubiona muzyka. Jak dla mnie genialna sprawa. Nawigacja działa bardzo dobrze, szybko odświeża, łapie kierunki i ogarnia Wrocław, z czym nawet Google ma problem nieraz.
Head-Up display – z początku bezsensowny bajer, ale na dłuższą metę, nie wiem czy będę w stanie się kiedyś odzwyczaić od tego.
System ALS oraz automatyczne długie – jeden z najfajnieszych bajerów, zwłaszcza jezdząc po małych wioskach. Automatyczne długie działąją wyśmienicie.
Jeden z minusów:
Klapa od wlewu paliwa, jest dosyć ... cienka i tandetna. Przy pierwszym wlaniu paliwa obawiałęm się, że zegnę ją od samego patrzenia.
Pierwsza rzecz, nie śmierdzi w środku taco ani nachosami, nie czuję też tequili, lecz mocny zapach nowego samochodu (mi się ten zapach straszliwie podoba – sądze stwierdzić, że są to jakieś specjalne mieszanki pefrum działące na facetów).
Co do samego samochodu, pierwsze wrażenia są świetne, prowadzi się jak złoto, duże lusterka i całkiem niezła widoczność jak na tą klasę (choć wcześniej jeździłem Jeepem Cherokee, mam trochę inną perspektywę).
Wygłuszenie nie stanowi strasznego problemu, nawet przy 120km/h, może w meksyku coś poprawili z tym? Choć z drugiej strony, przesiadłęm sie z Jeepa, więc ...
Audio Bose jest ... poprawne. Nie ma fajerwerków, spodziewałem się czegoś więcej.
Mazda Infotainment – rewelacyjnie działa z rozpoznawaniem głosu, wczoraj szpanowałem żonie – komenda "play Fink" i leci jej ulubiona muzyka. Jak dla mnie genialna sprawa. Nawigacja działa bardzo dobrze, szybko odświeża, łapie kierunki i ogarnia Wrocław, z czym nawet Google ma problem nieraz.
Head-Up display – z początku bezsensowny bajer, ale na dłuższą metę, nie wiem czy będę w stanie się kiedyś odzwyczaić od tego.
System ALS oraz automatyczne długie – jeden z najfajnieszych bajerów, zwłaszcza jezdząc po małych wioskach. Automatyczne długie działąją wyśmienicie.
Jeden z minusów:
Klapa od wlewu paliwa, jest dosyć ... cienka i tandetna. Przy pierwszym wlaniu paliwa obawiałęm się, że zegnę ją od samego patrzenia.
- Od: 11 wrz 2014, 08:55
- Posty: 20
- Auto: Mazda 3 SkyPassion 120KM AT6 2014
Przejechane prawie 3k km a moje odczucia niemalże jak u Hitchcock'a, Nie opadają tylko rosną.
Jak dla mnie to autko z silnikiem 165KM do jazdy po mieście to aż nadto. Nie powiem, że to nadmiar, lecz zapas mocy w sam raz. Elastyczność silnika, jak dla mnie powalająca. Swoboda w poruszaniu się na szóstce od ~50 km/h w górę sprawia, że szybciej stanę się "emerytem za kółkiem". Taki leń się we mnie budzi.
Ale jak go już uciszę to z pod świateł "miodzio"
Oczywiście kilka "drobiazgów" zauważonych w międzyczasie:
– kabelek do lusterka wstecznego, tak sobie "dynda" swobodnie zamiast zostać umieszczony w nóżce lusterka,
– wspominane w innym wątku zapamiętywanie ostatniej częstotliwości danej stacji radiowej powodujące po powrocie do domu konieczność ręcznego strojenia,
– "aktualne" mapy wgrane ze strony oznaczone grudzień 2013,
– bezwładność systemu grzewczego fotela kierowcy, w porównaniu z Fordem Kugą, długo się nagrzewa, a po wyłączeniu wydaje mi się, że jeszcze temperatura rośnie przez jakieś dwie minuty.
Oczywiście to tylko drobiazgi, które nie mają większego znaczenia, jak dla mnie, w samochodzie za ~ 100k PLN.
Podsumowując tygodnie spędzone z Madzią utwierdziły mnie, że WSZYSTKIE złotówki zostały wydane dobrze. No i ten wygląd
Jak dla mnie to autko z silnikiem 165KM do jazdy po mieście to aż nadto. Nie powiem, że to nadmiar, lecz zapas mocy w sam raz. Elastyczność silnika, jak dla mnie powalająca. Swoboda w poruszaniu się na szóstce od ~50 km/h w górę sprawia, że szybciej stanę się "emerytem za kółkiem". Taki leń się we mnie budzi.
Ale jak go już uciszę to z pod świateł "miodzio"

Oczywiście kilka "drobiazgów" zauważonych w międzyczasie:
– kabelek do lusterka wstecznego, tak sobie "dynda" swobodnie zamiast zostać umieszczony w nóżce lusterka,
– wspominane w innym wątku zapamiętywanie ostatniej częstotliwości danej stacji radiowej powodujące po powrocie do domu konieczność ręcznego strojenia,
– "aktualne" mapy wgrane ze strony oznaczone grudzień 2013,
– bezwładność systemu grzewczego fotela kierowcy, w porównaniu z Fordem Kugą, długo się nagrzewa, a po wyłączeniu wydaje mi się, że jeszcze temperatura rośnie przez jakieś dwie minuty.
Oczywiście to tylko drobiazgi, które nie mają większego znaczenia, jak dla mnie, w samochodzie za ~ 100k PLN.
Podsumowując tygodnie spędzone z Madzią utwierdziły mnie, że WSZYSTKIE złotówki zostały wydane dobrze. No i ten wygląd

Mazda 3 bm 16k przebiegu
silnik ok , elastycznosc dobra ciagnie od dolu , zawieszenie sztywne – za miastem to plus niestety w naszych miastach nie , wnetrze dobra jakosc poza zegarami troche biednymi – obrotow prawie nie widac troche mi sie z jakims chevroletem kojarzy , spalanie srednie 7,8 w miejsce od 8 do 10 l/100 , troche ubywa oleju ale nie musialem uzupelniac .
minusy – nie wygodnie siedzenia jak dla mnie mam 196 cm i po 3 godzinach w samochodzie tragedia .
skrzynia biegow – jak dla mnie samochody z takimi problemami ze skrzynia nie powinny byc sprzedawane od razu po odebraniu z ASO problemy – teraz sie troche ulozyla ale na zimno problemy z 2 i 3 i 4 , dwojka jakby problemy z synchro ktores tam wbicie wchodzi z trudem , drugi problem to drgania silnika pojawiajace sie co jakis czas na wolnych obrotach ( opisywane tutaj oraz na innych forum amerykanskim ) tragiczne wyciszenie samochodu powyzej 140 km/h oraz problemy z oponami Toyo moim zdaniem takie opony nie powinny byc dawane w takim samochodzie .
System mazdy – problemy z gps i usb – zawiesza sie co jakis czas i nie mozna zresetowac podczas jazdy , nie otwarza kawalkow tylko od poczaku co jakis czas , nie dziala shuffle – nie ma losowosci
Ogolnie nie wiem czy bym kupil drugi raz ten samochod napewno nie przed liftem .
silnik ok , elastycznosc dobra ciagnie od dolu , zawieszenie sztywne – za miastem to plus niestety w naszych miastach nie , wnetrze dobra jakosc poza zegarami troche biednymi – obrotow prawie nie widac troche mi sie z jakims chevroletem kojarzy , spalanie srednie 7,8 w miejsce od 8 do 10 l/100 , troche ubywa oleju ale nie musialem uzupelniac .
minusy – nie wygodnie siedzenia jak dla mnie mam 196 cm i po 3 godzinach w samochodzie tragedia .
skrzynia biegow – jak dla mnie samochody z takimi problemami ze skrzynia nie powinny byc sprzedawane od razu po odebraniu z ASO problemy – teraz sie troche ulozyla ale na zimno problemy z 2 i 3 i 4 , dwojka jakby problemy z synchro ktores tam wbicie wchodzi z trudem , drugi problem to drgania silnika pojawiajace sie co jakis czas na wolnych obrotach ( opisywane tutaj oraz na innych forum amerykanskim ) tragiczne wyciszenie samochodu powyzej 140 km/h oraz problemy z oponami Toyo moim zdaniem takie opony nie powinny byc dawane w takim samochodzie .
System mazdy – problemy z gps i usb – zawiesza sie co jakis czas i nie mozna zresetowac podczas jazdy , nie otwarza kawalkow tylko od poczaku co jakis czas , nie dziala shuffle – nie ma losowosci
Ogolnie nie wiem czy bym kupil drugi raz ten samochod napewno nie przed liftem .
Mam podobny przebieg co kolega apx.
Dla mnie pomimo posiadania wersji o mniejszej mocy elastyczność/przyspieszenie również bardzo dobre. Zawieszenie faktycznie mogłoby być nieco mniej twarde, natomiast tragedii też nie ma. Co do zegarów, wg. mnie są wystarczająco czytelne. Jedynie wskaźnik obrotów mógłby być wyraźniejszy (w SkyPassion jest na środku w SkyEnergy po lewej stronie). W mieście (trochę korków) spalanie 7-7.5l przy średniej prędkości 35km/h, w trybie mieszanym ostatnio miałem wynik 6.6l/100km. Tak więc spalanie w mojej ocenie na duży plus.
Tu kompletnie nie zgadzam się, sam mam 192 cm i jeżdżę sporo, także w dłuższe trasy. Fotele dla mnie są bardzo komfortowe, nie męczące, trzymające w zakrętach. Niemniej kwestia komfortu to bardzo indywidualna sprawa.
Też czasami mam problemy z wrzuceniem niektórych biegów, natomiast dzieję się to na tyle rzadko, że nie jest to jakoś bardzo denerwujące choć oczywiście mogła się tu mazda bardziej postarać... Drgań silnika na wolnych obrotach nie zaobserwowałem.
Co do wyciszenia, do 100-120km/h jest w porządku, powyżej nieco za głośno. Opony Toyo ewidentnie przyczyniają się do tego.
Z systemu mazdy jestem akurat bardzo zadowolony. USB nie zawiesił mi się ani razu (a korzystam codziennie), shuffle działa jak należy. Jedynie jakość dźwięku mogłaby być lepsza.
Auto kupiłbym jeszcze raz bo pomimo drobnych niedoróbek daje sporo frajdy z jazdy.
apx napisał(a):silnik ok , elastycznosc dobra ciagnie od dolu , zawieszenie sztywne – za miastem to plus niestety w naszych miastach nie , wnetrze dobra jakosc poza zegarami troche biednymi – obrotow prawie nie widac troche mi sie z jakims chevroletem kojarzy , spalanie srednie 7,8 w miejsce od 8 do 10 l/100 , troche ubywa oleju ale nie musialem uzupelniac .
Dla mnie pomimo posiadania wersji o mniejszej mocy elastyczność/przyspieszenie również bardzo dobre. Zawieszenie faktycznie mogłoby być nieco mniej twarde, natomiast tragedii też nie ma. Co do zegarów, wg. mnie są wystarczająco czytelne. Jedynie wskaźnik obrotów mógłby być wyraźniejszy (w SkyPassion jest na środku w SkyEnergy po lewej stronie). W mieście (trochę korków) spalanie 7-7.5l przy średniej prędkości 35km/h, w trybie mieszanym ostatnio miałem wynik 6.6l/100km. Tak więc spalanie w mojej ocenie na duży plus.
apx napisał(a):minusy – nie wygodnie siedzenia jak dla mnie mam 196 cm i po 3 godzinach w samochodzie tragedia .
Tu kompletnie nie zgadzam się, sam mam 192 cm i jeżdżę sporo, także w dłuższe trasy. Fotele dla mnie są bardzo komfortowe, nie męczące, trzymające w zakrętach. Niemniej kwestia komfortu to bardzo indywidualna sprawa.
apx napisał(a):skrzynia biegow – jak dla mnie samochody z takimi problemami ze skrzynia nie powinny byc sprzedawane od razu po odebraniu z ASO problemy – teraz sie troche ulozyla ale na zimno problemy z 2 i 3 i 4 , dwojka jakby problemy z synchro ktores tam wbicie wchodzi z trudem , drugi problem to drgania silnika pojawiajace sie co jakis czas na wolnych obrotach ( opisywane tutaj oraz na innych forum amerykanskim ) tragiczne wyciszenie samochodu powyzej 140 km/h oraz problemy z oponami Toyo moim zdaniem takie opony nie powinny byc dawane w takim samochodzie .
Też czasami mam problemy z wrzuceniem niektórych biegów, natomiast dzieję się to na tyle rzadko, że nie jest to jakoś bardzo denerwujące choć oczywiście mogła się tu mazda bardziej postarać... Drgań silnika na wolnych obrotach nie zaobserwowałem.
Co do wyciszenia, do 100-120km/h jest w porządku, powyżej nieco za głośno. Opony Toyo ewidentnie przyczyniają się do tego.
apx napisał(a):System mazdy – problemy z gps i usb – zawiesza sie co jakis czas i nie mozna zresetowac podczas jazdy , nie otwarza kawalkow tylko od poczaku co jakis czas , nie dziala shuffle – nie ma losowosci
Z systemu mazdy jestem akurat bardzo zadowolony. USB nie zawiesił mi się ani razu (a korzystam codziennie), shuffle działa jak należy. Jedynie jakość dźwięku mogłaby być lepsza.
Auto kupiłbym jeszcze raz bo pomimo drobnych niedoróbek daje sporo frajdy z jazdy.
6 tys. km później, i w dniu dzisiejszym nudząc się w krakowskich korkach odkryłem, że można edytować "gotowe odpowiedzi" SMS w tablecie, na co narzekałem podczas opisu wad/zalet M3
. Dla zainteresowanych, wchodzimy w Komunikację->Ustawienia->Gotowe odpowiedzi, pokazuje się lista, klikamy na konkretną wiadomość , która chcemy edytować i pojawia się klawiaturka z możliwością zmiany tekstu.
Witam wszystkich
Od wczoraj również zaliczam się do szczęśliwych posiadaczy Mazdy 3 w wersji sky energy 120 km.
No cóż przesiadałem się z Mitsubishi Lancera 143 kucyki, który to wyśmienicie mi służył przez 6lat i czeka teraz na nowego właściciela. Po bardzo dobrych wrażeniach po mitsu stwierdziłem, że tylko Japończyk i tylko mazda bo mitsu nic nowego nie wypuścił. No pardon teraz w maździe jest trochę krwi meksykańskiej
Pierwsze wrażenie bardzo dobre. Mimo teoretycznie mniejszej mocy szybsza od miśka,/ aż o 1.5 sek/-duży plus. Spalanie też w porównaniu z nim rewelka, pomimo przejrzanych tylko 200 kilometrów. Cisza w kabinie podczas miejskiej jazdy, wygodne fotele. Biegi wchodzą bardzo dobrze, a tego się trochę obawiałem czytając inny wątek. Jedynie co mnie trochę wkurza to system start-stop.silnik ładnie gaśnie ale uruchamia się dość wyczuwalnie ale może się wyrobi.Jak nie to w cholerę dziadostwo wyłączę. Generalnie jest póki co mega zadowolony. No i jeszcze jedna ważna rzecz w spadku po miśku. Jego koło dojazdowe pasuje do mazdy-sprawdzone organo-leptycznie
Tak więc teraz tylko telefon do ich aso i muszę sprawdzić cenę. Mam nadzieję, że nie będzie tak jak w maździe. Felgi na zimę / po założeniu kółka centrującego/też pasują-odpada kolejny wydatek.
Od wczoraj również zaliczam się do szczęśliwych posiadaczy Mazdy 3 w wersji sky energy 120 km.
No cóż przesiadałem się z Mitsubishi Lancera 143 kucyki, który to wyśmienicie mi służył przez 6lat i czeka teraz na nowego właściciela. Po bardzo dobrych wrażeniach po mitsu stwierdziłem, że tylko Japończyk i tylko mazda bo mitsu nic nowego nie wypuścił. No pardon teraz w maździe jest trochę krwi meksykańskiej
Pierwsze wrażenie bardzo dobre. Mimo teoretycznie mniejszej mocy szybsza od miśka,/ aż o 1.5 sek/-duży plus. Spalanie też w porównaniu z nim rewelka, pomimo przejrzanych tylko 200 kilometrów. Cisza w kabinie podczas miejskiej jazdy, wygodne fotele. Biegi wchodzą bardzo dobrze, a tego się trochę obawiałem czytając inny wątek. Jedynie co mnie trochę wkurza to system start-stop.silnik ładnie gaśnie ale uruchamia się dość wyczuwalnie ale może się wyrobi.Jak nie to w cholerę dziadostwo wyłączę. Generalnie jest póki co mega zadowolony. No i jeszcze jedna ważna rzecz w spadku po miśku. Jego koło dojazdowe pasuje do mazdy-sprawdzone organo-leptycznie

Dzisiaj miałem możliwość poprowadzenia przez kilkadziesiąt km, Nissana QASHQAI 1.6 117 KM, prod. z 2014r. Wiem, że jest to auto zupełnie innego rodzaju aniżeli Mazda 3 BM, ale przesiadając się z powrotem do swojej Mazdy całkowicie utwierdziłem się w przekonaniu, że wybór jej był wyborem jak najbardziej słusznym. Przede wszystkim silnik Mazdy, jego charakterystyka i kultura pracy (dzieli je przepaść na korzyść M3). Poza tym wnętrze auta oraz wygląd zewnętrzny, to kwintesencja gustu. Dobrze tak czasem zrobić takie porównanie
choćby po to, aby znowu móc doceniać to zacne auto. Polecam 
Czas podzielic sie swoimi wrazeniami z uzytkowania Mazdy 3 BM. Bedzie ona bezposrednio porownywana do Mazdy 6 2.0 Diesel 136km, ktora to wozilem sie ponad 9 lat. Uzytkuje niedostepnego w PL diesla 2.2L, 150km.
Silnik jest bardzo dynamiczny, czuc moc w porownianiu do M6 (chociaz bez przesady). Zdecydowanie wiekszy zakres roboczy, ciagnie rowno od 1500rpm do 4000rpm na kazdym biegu, nawet 6 (wiecej nie mialem okazji krecic). Skrzynia bardzo fajna, niestety wciskany wsteczny strasznie mnie irytuje. Po miesiacu uzytkowania dalej mnie wkurza. Kolejnym minusem jest jakies takie lekko toporne wchodzenie w ciasne zakrety – jade 70km/h, na ostrym luku kierownica stawia zdecydowanie wiekszy opor podczas krecenia niz w M6. Moze to przyzwyczajenie, ale 12 letnia M6 wg mnie lepiej wchodzi w zakrety, w M3 ciagle mam pietra. Wyciszenie kabiny dobre, przy predkosciach rzedu 150km/h zadnych swistow czy stukow nie zaobserwowalem. Tu nie ma co porownywac do M6, w koncu po tylu latach ma co tam stukac
Kolejna rzecz to audio, niby BOSE ale jakos tak drewniano to gra. M6 nie miala BOSE, 4 glosniki zamiast 9 ale duzo gorzej to bylo. W M3 w zasadzie slychac tylko 3 glosniki w gornej czesci deski rozdzielczej, reszta to tlo. Spalanie – po miesiacu mam srednio 5.7L/100km, w M6 bylo ok 1-1.5L wiecej. Maximum jakie osiagnalem to 14L/100km w zakorkowanym miescie gdzie rozpedzic sie do 50km to byl cud. Z kolei minimum to bylo cos kolo 5.3L/100km przy predkosci max 100km/h. Wyniki dobre, ale spodziewalem sie czegos wiecej – dane katalogowe sa wyssane z palca. Taki Focus 1.6 Diesel potrafi urwac jeszcze ponad 0.5/100km, za to nie daje takiej frajdy przy wciskaniu gazu. Otwieranie auta bez dotykania kluczyka to rewelacja, mysle nad zalozeniem czegos podobnego do domu
Troche boli brak pewnych funkcji, ktore sa standardem u innych producentow. Domykanie szyb z kluczyka, oswietlanie drogi do domu po opuszczeniu auta – nie mialem tego w M6, wiec przezyje. Brakuje rowniez takiej trywialnej rzeczy jak haczyki w bagazniku. Zakupy walaja sie podczas jazdy, w M6 wszystko bylo poprzypinane i wyjmowalem w takim stanie w jakim wkladalem. Srednie spalanie nadal jest wyswiatlane tylko w 1 standardzie i nie mozna tego przelaczyc. W M6 mialem L/100 mil teraz jest MPG. Co z tego ze cyfrowy predkosciomiez 1 przyciskiem zmieniam z mil na km, jak spalanie jest w MPG i czlowiek musi uzywac kalkulatora. Ford Focus z 1999r pozwalal na zmiane formatu wyswietlania, Mazda nie...
[EDIT] Znalazłem opcję zmiany wyświetlania jednostek spalania, co prawda teraz wszystko mam w km łącznie z przebiegiem, na szczęście sam prędkościomierz został w milach. Przynajmniej aplikacja spalania wygląda jak należy.
Automatyczne swiatla, wycieraczki dzialaja calkiem znosnie, gorzej z start-stop, ktory to wtedy kiedy jest potrzebny akurat nie jest gotowy. Podobnie z asystentem ruszania pod gore – raz zlapie raz nie, trzeba puscic pedal zeby sie upewnic. Z DPF nie mialem poki co problemu, wypalil sie raz podczas jazdy na autostradzie – mozna to bylo zaobserwowac jedynie na srednim spalaniu poniewaz wzroslo (a w zasadzie spadlo MPG) dosyc drastycznie. Zadnych dodatkowych objawow. Ma koncu dodam, ze fajnie ze jest bluetooth, mozna sluchac radia internetowego ale to cale AHA jest kiepskie. Brakuje mi chociazby Spotify, V-Tuner czy Tune in radio gdzie jest zdecydowanie wicej polskich stacji radiowych. To by bylo na tyle, jak cos mi jeszcze przyjdzie do glowy, nie omieszkam dopisac. Tyle ze nie chce mi sie moich wypocin czytac wiec nie wiem co tam ulepilem
[EDIT] Są jeszcze 2 rzeczy na które wcześniej nie zwracałem uwagi. Pojemność zbiornika, a raczej szybkość zapalenia się rezerwy – zasięg pokazuje 0 a wchodzi nie więcej niż 44l pod korek. Ostatnia rzecz to prezencja auta na 18 calowych kołach (wersja Sport w UK). Ekscytacja nowym nabytkiem została zastąpiona codziennością i niestety auto wygląda jak wóz drabiniasty. Albo każde bez wyjątku zdjęcie przedstawiające M3 w Internecie (te oficjalne) to Photoshop albo na innych sprężynach. Już dawno założyłbym Eibachy, tylko szkoda mi gwarancji :–(
Silnik jest bardzo dynamiczny, czuc moc w porownianiu do M6 (chociaz bez przesady). Zdecydowanie wiekszy zakres roboczy, ciagnie rowno od 1500rpm do 4000rpm na kazdym biegu, nawet 6 (wiecej nie mialem okazji krecic). Skrzynia bardzo fajna, niestety wciskany wsteczny strasznie mnie irytuje. Po miesiacu uzytkowania dalej mnie wkurza. Kolejnym minusem jest jakies takie lekko toporne wchodzenie w ciasne zakrety – jade 70km/h, na ostrym luku kierownica stawia zdecydowanie wiekszy opor podczas krecenia niz w M6. Moze to przyzwyczajenie, ale 12 letnia M6 wg mnie lepiej wchodzi w zakrety, w M3 ciagle mam pietra. Wyciszenie kabiny dobre, przy predkosciach rzedu 150km/h zadnych swistow czy stukow nie zaobserwowalem. Tu nie ma co porownywac do M6, w koncu po tylu latach ma co tam stukac
[EDIT] Znalazłem opcję zmiany wyświetlania jednostek spalania, co prawda teraz wszystko mam w km łącznie z przebiegiem, na szczęście sam prędkościomierz został w milach. Przynajmniej aplikacja spalania wygląda jak należy.
Automatyczne swiatla, wycieraczki dzialaja calkiem znosnie, gorzej z start-stop, ktory to wtedy kiedy jest potrzebny akurat nie jest gotowy. Podobnie z asystentem ruszania pod gore – raz zlapie raz nie, trzeba puscic pedal zeby sie upewnic. Z DPF nie mialem poki co problemu, wypalil sie raz podczas jazdy na autostradzie – mozna to bylo zaobserwowac jedynie na srednim spalaniu poniewaz wzroslo (a w zasadzie spadlo MPG) dosyc drastycznie. Zadnych dodatkowych objawow. Ma koncu dodam, ze fajnie ze jest bluetooth, mozna sluchac radia internetowego ale to cale AHA jest kiepskie. Brakuje mi chociazby Spotify, V-Tuner czy Tune in radio gdzie jest zdecydowanie wicej polskich stacji radiowych. To by bylo na tyle, jak cos mi jeszcze przyjdzie do glowy, nie omieszkam dopisac. Tyle ze nie chce mi sie moich wypocin czytac wiec nie wiem co tam ulepilem
[EDIT] Są jeszcze 2 rzeczy na które wcześniej nie zwracałem uwagi. Pojemność zbiornika, a raczej szybkość zapalenia się rezerwy – zasięg pokazuje 0 a wchodzi nie więcej niż 44l pod korek. Ostatnia rzecz to prezencja auta na 18 calowych kołach (wersja Sport w UK). Ekscytacja nowym nabytkiem została zastąpiona codziennością i niestety auto wygląda jak wóz drabiniasty. Albo każde bez wyjątku zdjęcie przedstawiające M3 w Internecie (te oficjalne) to Photoshop albo na innych sprężynach. Już dawno założyłbym Eibachy, tylko szkoda mi gwarancji :–(
Ostatnio edytowano 20 cze 2015, 10:39 przez darrecki, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 14 cze 2006, 01:01
- Posty: 3138 (49/162)
- Skąd: UK - Worcs, PL - Rzeszow
- Auto: 1. Mazda CX60 KH PHEV
2. Mazda 3 BM Skyactiv-D
darow napisał(a):Wyciszenie kabiny dobre, przy predkosciach rzedu 150km/h zadnych swistow czy stukow nie zaobserwowalem.
Jesteś ewidentnie pierwszym, który chwali wyciszenie w M3BM.
Żeby nie było – mnie też ono zbytnio nie przeszkadza, ale innym ...
darow napisał(a):Troche boli brak pewnych funkcji, ktore sa standardem u innych producentow. Domykanie szyb z kluczyka, oswietlanie drogi do domu po opuszczeniu auta – nie mialem tego w M6, wiec przezyje. Brakuje rowniez takiej trywialnej rzeczy jak haczyki w bagazniku
Też mi tego brak, a miałem te "super dodatki" w swojej ostatniej Astrze J (szczególnie domykania/otwierania szyb a kluczyka w upalne dni)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość