Kody błędów OBD2.
Pierwszy błąd dotyczy przeplywomierza sprawdź na początek sprawdź kostkę oraz przewody
Drugi to czujnik Spalania Stukowego również kostka do wglądu znajduje się w okolicy przepustnicy taka 2 pinowa
Trzeci to Solenoid również kostki do przeglądu nie zaszkodzi potraktowanie preparatem Kontakt.
Drugi to czujnik Spalania Stukowego również kostka do wglądu znajduje się w okolicy przepustnicy taka 2 pinowa
Trzeci to Solenoid również kostki do przeglądu nie zaszkodzi potraktowanie preparatem Kontakt.
-
tygrys36
Witam. W mojej mazdzie po skasowaniu błędów wróciły 2 błędy, a mianowicie P0300 i P1110, sonda lambda również leży. Na blacie świeci się TCS OFF i po chwili TCS w dodatku Check engine miga. Nie wprowadza mi mazdy w tryb awaryjny ponieważ odłączyłem wtyczkę przy silniku. Gdy jest podłączona samochód na zimnym silniku zachowuje się przez chwilę normalnie i po chwili zaczyna się świecić TCS OFF i TCS, samochód przechodzi w tryb awaryjny i nie mogę przekroczyć 2500 obr/min. Ma ktoś jakiś pomysł jak sobie z tym poradzic?
-
DanielM
P0300 Random/Multiple Cylinder Misfire Detected – wypadanie zapłonów, możliwe że przez świece i/lub cewki, znaczy zmień świece, jak najszybciej bo zdechną cewki, koszt świec ~300zł muszą być platynowe lub irydowe. Ten błąd może też powodować błędy sond lambda.
P1110 IAT Sensor (D/C) Open/Short Sprawdź czujniki temperatury powietrza w dolocie, jeden w puszce filtra, drugi przy wyjściu z kompresora Lysholma (trzeba zdjąć plastikową pokrywę z silnika), trzeci wkręcony jest w kolektor ssący przy tylnej głowicy. Jeśli któryś jest uwalony będzie wywyalało min TCS/TCS off, brak mocy, szarpanie, check engine itp.
P1110 IAT Sensor (D/C) Open/Short Sprawdź czujniki temperatury powietrza w dolocie, jeden w puszce filtra, drugi przy wyjściu z kompresora Lysholma (trzeba zdjąć plastikową pokrywę z silnika), trzeci wkręcony jest w kolektor ssący przy tylnej głowicy. Jeśli któryś jest uwalony będzie wywyalało min TCS/TCS off, brak mocy, szarpanie, check engine itp.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Witam
Na wstępie opisze samochód.
Mazda Millenia S (2,3l)
Wersja kanadyjska
Kody OBD2 jakie mi wyskoczyly
1) P0304 wypadanie zaplonu na 4 cylindrze ( środkowy od strony chlodnicy?)
. podejrzewam swiece, cewka, wtrysk, nie daj Boże wypalony zawór
2) P1526 pojecia nie mam
3) P0140 bank1 sensor 2, pierwsza sonda leży.
4) P0404 jak w punkcie 2
5) P1540 Jak punkt 2 i 4
Nie znam historii samochodu bo mam go od niedawna :–(
Moze ktos podrzuci pomyśł na we. problemy?
Na wstępie opisze samochód.
Mazda Millenia S (2,3l)
Wersja kanadyjska
Kody OBD2 jakie mi wyskoczyly
1) P0304 wypadanie zaplonu na 4 cylindrze ( środkowy od strony chlodnicy?)
. podejrzewam swiece, cewka, wtrysk, nie daj Boże wypalony zawór
2) P1526 pojecia nie mam
3) P0140 bank1 sensor 2, pierwsza sonda leży.
4) P0404 jak w punkcie 2
5) P1540 Jak punkt 2 i 4
Nie znam historii samochodu bo mam go od niedawna :–(
Moze ktos podrzuci pomyśł na we. problemy?
Kolego jest lista bledow wystarczy poczytac
Jezeli wypada zaplon najpierw sprawdz swiece ale eydaje mi sie ze padła cewka
Jezeli wypada zaplon najpierw sprawdz swiece ale eydaje mi sie ze padła cewka
-
tygrys36
Od 2 godzin szukam jej po polsku i nie mogę znależć.
Przy okazji wkleję raport
Raport historii usterek generowany przez Torque dla Androida=================================================
VIN samochodu:
Producent:
ID kalibracji pojazdu:
Dziennik aktualnych usterek
------------------
P0304: Cylinder 4 Misfire Detected
P1526:[Mazda] ABV Vent Solenoid Circuit
Dziennik usterek prawdopodobnych
------------------
P0140: O2 Sensor Circuit No Activity Detected (Bank 1 Sensor 2)
P0404: Exhaust Gas Recirculation Control Circuit Range/Performance
P1540: [Mazda] ABV System Fault
Dziennik historii usterek
------------------
ECU informuje, że żadne wcześniejsze kody usterek nie są dostępne
Inne znalezione kody usterek
(być może niepotwierdzone, bieżące lub specyficzne dla producenta)
----------------------------------------------------
Nie ma innych zapamiętanych błędów w ECU
koniec raportu.
Przy okazji wkleję raport
Raport historii usterek generowany przez Torque dla Androida=================================================
VIN samochodu:
Producent:
ID kalibracji pojazdu:
Dziennik aktualnych usterek
------------------
P0304: Cylinder 4 Misfire Detected
P1526:[Mazda] ABV Vent Solenoid Circuit
Dziennik usterek prawdopodobnych
------------------
P0140: O2 Sensor Circuit No Activity Detected (Bank 1 Sensor 2)
P0404: Exhaust Gas Recirculation Control Circuit Range/Performance
P1540: [Mazda] ABV System Fault
Dziennik historii usterek
------------------
ECU informuje, że żadne wcześniejsze kody usterek nie są dostępne
Inne znalezione kody usterek
(być może niepotwierdzone, bieżące lub specyficzne dla producenta)
----------------------------------------------------
Nie ma innych zapamiętanych błędów w ECU
koniec raportu.
Sonda nie koniecznie lezy, sprawdzic podcisnienia i solenoidy sterujace podcisnieniami, sprawdzic szczelnosc dolotu, sprawdzic cewke, jesli masz interfejs to sciagnij program forscan darmowy i zrob pelena diagnostyke,
Z tego co napisales wynika ze nie dziala ktorys z solenoidow sterujacych podcisnieniami, co moze miec wplyw na sklad mieszanki i posrednio powodowac wypadanie zaplonow i bledy sondy, zaczol bym od posprawdzania podcisnien i zaworow sterujacych, jesli nie pomoze to pomiar/wymiana cewki. Sonde dobrze sprawdzisz tylko oscyloskopem np. W programie forscan.
Z tego co napisales wynika ze nie dziala ktorys z solenoidow sterujacych podcisnieniami, co moze miec wplyw na sklad mieszanki i posrednio powodowac wypadanie zaplonow i bledy sondy, zaczol bym od posprawdzania podcisnien i zaworow sterujacych, jesli nie pomoze to pomiar/wymiana cewki. Sonde dobrze sprawdzisz tylko oscyloskopem np. W programie forscan.
Ostatnio edytowano 13 lis 2014, 21:21 przez radar88, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Prosze nie dublować treści posta
Powód: Prosze nie dublować treści posta
Tomas popraw post bo pol strony zajmuje a odosnie bledow to egr sprawdź a silenoid to chyba ten przy filtrze powietrza na poczatek posprawdzaj kostki popsikaj kontaktem wykasuj błędy i za kilka kilometrow sprawdz ponownie
Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
-
tygrys36
Witam.Mam x9 ale nie rozróżniam oznaczeń.Więc jeżeli nie ten dział to przepraszam.Nie uporałem sie jeszcze z ogrzewaniem a praktycznie od 3 miechów bujam się z egr.Na forum nie znalazłem podobnego tematu.Wyskakuje mi błąd 400 -nie prawidłowy sygnał zaworu egr.Auto muł,pali jakby miał dziurę w baku.Bład kasuję ale muszę gonic do mechaniora który mieszka ode mnie 30 kilometrów.A taką podróż odbywam co 1,5 -2 tyg.W okolicy nie ma kto skasowac.Egr był czyszczony.Wymieniony czujnik ,który jest na czubku egr, oraz elektrozawory podciśnienia K5T44094 i K5T44093.Jeden był pęknięty więc myślałem ,że już się udało a tu znowu.Może mechanik żle podłaczył wężyki?A może zaślepic?Ech ta mazda-piękna ale kapryśna.Pozdrawiam.
- Od: 10 maja 2014, 12:55
- Posty: 74
- Skąd: Terespol
- Auto: mondeo mk4 2.2 tdci 2009
mondeo mk3 2.2 tdci 2004
Do xeda powinni dodawać elm'a gratis.
Ja mam elma ana bluetooth do tego darmowe programy na smartfona i błędy kasujesz sam w minutę.
Co do błędu nie pomogę- ja jedynie z 2 błędami na lpg walczę.
Ja mam elma ana bluetooth do tego darmowe programy na smartfona i błędy kasujesz sam w minutę.
Co do błędu nie pomogę- ja jedynie z 2 błędami na lpg walczę.
Kolego a co polecasz do kasowania błędów?Sporo tego jest na znanym portalu aukcyjnym do 200 pln'ów.a ja jestem zielony w tym temacie.Na smartfona nic nie chcę ,bo u mnie telefon musi miec przyciski.Pozdrawiam.
- Od: 10 maja 2014, 12:55
- Posty: 74
- Skąd: Terespol
- Auto: mondeo mk4 2.2 tdci 2009
mondeo mk3 2.2 tdci 2004
O widzisz kolego jaki ten świat mały.Mój mechanior stwierdził,że trzeba tylko wymienic czujnik na egr ,a samego egr'a nie trzeba.Tak też zrobiłem.Wyskakuje tylko 0400 i nic więcej. Spróbuje w sobotę wymienic cały egr i wężyki może coś da-albo i nie.Sądzisz ,że w egr coś się przytkało i nie ma ogrzewania?Dzięki za info o oznaczeniach.Dzięki za schemat.A mógłbyś mi powiedziec czy K5T44094 to egr vacuum czy egr vent?Pozdrawiam.
- Od: 10 maja 2014, 12:55
- Posty: 74
- Skąd: Terespol
- Auto: mondeo mk4 2.2 tdci 2009
mondeo mk3 2.2 tdci 2004
Może i sam EGR powoduje błędy a nie tylko ten czujnik czarny na górze.
A co do związku z ogrzewaniem to myślę, że może odwrotnie, problemy z płynem chłodniczym wpływają na chłodzenie EGRu i może dlatego łapie jakieś błędy (ale to tylko domysły, i próba powiązania faktów)
Co do oznaczeń elektrozaworów to Ci nie powiem, nie mam gdzie porównać bo 2.5 już rozebrany, a u mnie jest 2.3 więc trochę inaczej to wygląda. Może ktoś inny Ci podpowie
A co do związku z ogrzewaniem to myślę, że może odwrotnie, problemy z płynem chłodniczym wpływają na chłodzenie EGRu i może dlatego łapie jakieś błędy (ale to tylko domysły, i próba powiązania faktów)
Co do oznaczeń elektrozaworów to Ci nie powiem, nie mam gdzie porównać bo 2.5 już rozebrany, a u mnie jest 2.3 więc trochę inaczej to wygląda. Może ktoś inny Ci podpowie
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 21:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
A jak sprawa wygląda z obrotami jest falowniki czy są może podwyższone odnośnie ogrzewania zobacz czy gorące są węże od nagrzewnicy
Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
-
tygrys36
Witam.
Xedzio po LM-ie pokazuje mi takie błędy:
p0170 – usterka dostrajania paliwa
p0173 – usterka dostrajania paliwa
p0421 – Nagrzany katalizator (Bank 1) – wydajność poniżej progu
p0431 – Nagrzany katalizator (Bank 2) – wydajność poniżej progu
p1521 – Błąd nieznany
Kto pomoże?
Z góry dziękuję
Co to może być? Czym i jak powinienem się zająć?
Xedzio po LM-ie pokazuje mi takie błędy:
p0170 – usterka dostrajania paliwa
p0173 – usterka dostrajania paliwa
p0421 – Nagrzany katalizator (Bank 1) – wydajność poniżej progu
p0431 – Nagrzany katalizator (Bank 2) – wydajność poniżej progu
p1521 – Błąd nieznany
Kto pomoże?
Z góry dziękuję
Co to może być? Czym i jak powinienem się zająć?
P1521 dotyczy vris'ów
Te błędy masz oczywiście jeżdżąc tylko na benzynce?
Te błędy masz oczywiście jeżdżąc tylko na benzynce?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Tak gorące są od nagrzewnicy.A kolego mam takie głupie pytanie:błąd 400 to jest nieprawidłowy sygnał ,więc co daje sygnał do zaworu egr?A egr to może byc coś z silnikiem krokowym?Nie bardzo mam czas podjechac na wykasowanie,a mam wrażenie ,że auto chodzi coraz ciężej.Pozdrawiam.
- Od: 10 maja 2014, 12:55
- Posty: 74
- Skąd: Terespol
- Auto: mondeo mk4 2.2 tdci 2009
mondeo mk3 2.2 tdci 2004
być może EGR się zakleił syfem z wydechu wypadało by go wykręcić i zobaczyć jak to wygląda.Łatwo nie jest go wydostać potrzebny klucz z tego co kojarzę 21 i chyba 12 jak go już wyjmiesz zobacz czy czasem nagar go nie zakleił i po prostu mimo sprawnej elektroniki EGR się zawiesił.Możesz też spróbować zaślepić EGR 5groszami wkłada się tą 5 pomiędzy rurkę od kolektora wydechowego idącego do EGR.
-
tygrys36
Wyczyść sobie ten co masz ode mnie (raczej był w miarę czysty ale profilaktycznie) i po prostu podmień. Bo sprawny był na 100% także będziesz miał pewność, że zakładasz sprawny i zobaczysz co się będzie działo.
W silniku KJ łatwiej o wymianę EGRu niż w KL, aż dziwne
W silniku KJ łatwiej o wymianę EGRu niż w KL, aż dziwne
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
- Od: 16 mar 2009, 21:08
- Posty: 2047 (2/16)
- Skąd: Piotrków Kujawski
- Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości