Kody błędów OBD2.

Xedos 9 / Millenia 1993–2002

Postprzez tygrys36 » 6 mar 2014, 09:03

Pierwszy błąd dotyczy przeplywomierza sprawdź na początek sprawdź kostkę oraz przewody
Drugi to czujnik Spalania Stukowego również kostka do wglądu znajduje się w okolicy przepustnicy taka 2 pinowa
Trzeci to Solenoid również kostki do przeglądu nie zaszkodzi potraktowanie preparatem Kontakt.
tygrys36
 

Postprzez DanielM » 28 mar 2014, 14:36

Witam. W mojej mazdzie po skasowaniu błędów wróciły 2 błędy, a mianowicie P0300 i P1110, sonda lambda również leży. Na blacie świeci się TCS OFF i po chwili TCS w dodatku Check engine miga. Nie wprowadza mi mazdy w tryb awaryjny ponieważ odłączyłem wtyczkę przy silniku. Gdy jest podłączona samochód na zimnym silniku zachowuje się przez chwilę normalnie i po chwili zaczyna się świecić TCS OFF i TCS, samochód przechodzi w tryb awaryjny i nie mogę przekroczyć 2500 obr/min. Ma ktoś jakiś pomysł jak sobie z tym poradzic?
DanielM
 

Postprzez ProboszczV6 » 28 mar 2014, 18:53

P0300 Random/Multiple Cylinder Misfire Detected – wypadanie zapłonów, możliwe że przez świece i/lub cewki, znaczy zmień świece, jak najszybciej bo zdechną cewki, koszt świec ~300zł muszą być platynowe lub irydowe. Ten błąd może też powodować błędy sond lambda.
P1110 IAT Sensor (D/C) Open/Short Sprawdź czujniki temperatury powietrza w dolocie, jeden w puszce filtra, drugi przy wyjściu z kompresora Lysholma (trzeba zdjąć plastikową pokrywę z silnika), trzeci wkręcony jest w kolektor ssący przy tylnej głowicy. Jeśli któryś jest uwalony będzie wywyalało min TCS/TCS off, brak mocy, szarpanie, check engine itp.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Wojtekxxx9 » 10 paź 2014, 21:44

Witam
Na wstępie opisze samochód.
Mazda Millenia S (2,3l)
Wersja kanadyjska
Kody OBD2 jakie mi wyskoczyly
1) P0304 wypadanie zaplonu na 4 cylindrze ( środkowy od strony chlodnicy?)
. podejrzewam swiece, cewka, wtrysk, nie daj Boże wypalony zawór
2) P1526 pojecia nie mam
3) P0140 bank1 sensor 2, pierwsza sonda leży.
4) P0404 jak w punkcie 2
5) P1540 Jak punkt 2 i 4

Nie znam historii samochodu bo mam go od niedawna :–(
Moze ktos podrzuci pomyśł na we. problemy?
Początkujący
 
Od: 24 sie 2014, 21:24
Posty: 13 (3/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Millenia KJ
2.3 V6 1998r

Postprzez tygrys36 » 10 paź 2014, 21:46

Kolego jest lista bledow wystarczy poczytac
Jezeli wypada zaplon najpierw sprawdz swiece ale eydaje mi sie ze padła cewka
tygrys36
 

Postprzez Wojtekxxx9 » 10 paź 2014, 21:50

Od 2 godzin szukam jej po polsku i nie mogę znależć.
Przy okazji wkleję raport
Raport historii usterek generowany przez Torque dla Androida=================================================

VIN samochodu:
Producent:
ID kalibracji pojazdu:

Dziennik aktualnych usterek
------------------
P0304: Cylinder 4 Misfire Detected
P1526:[Mazda] ABV Vent Solenoid Circuit
Dziennik usterek prawdopodobnych
------------------
P0140: O2 Sensor Circuit No Activity Detected (Bank 1 Sensor 2)
P0404: Exhaust Gas Recirculation Control Circuit Range/Performance
P1540: [Mazda] ABV System Fault

Dziennik historii usterek
------------------
ECU informuje, że żadne wcześniejsze kody usterek nie są dostępne
Inne znalezione kody usterek
(być może niepotwierdzone, bieżące lub specyficzne dla producenta)
----------------------------------------------------
Nie ma innych zapamiętanych błędów w ECU

koniec raportu.
Początkujący
 
Od: 24 sie 2014, 21:24
Posty: 13 (3/0)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda Millenia KJ
2.3 V6 1998r

Postprzez Tomas2000 » 12 lis 2014, 21:22

Sonda nie koniecznie lezy, sprawdzic podcisnienia i solenoidy sterujace podcisnieniami, sprawdzic szczelnosc dolotu, sprawdzic cewke, jesli masz interfejs to sciagnij program forscan darmowy i zrob pelena diagnostyke,

Z tego co napisales wynika ze nie dziala ktorys z solenoidow sterujacych podcisnieniami, co moze miec wplyw na sklad mieszanki i posrednio powodowac wypadanie zaplonow i bledy sondy, zaczol bym od posprawdzania podcisnien i zaworow sterujacych, jesli nie pomoze to pomiar/wymiana cewki. Sonde dobrze sprawdzisz tylko oscyloskopem np. W programie forscan.
Ostatnio edytowano 13 lis 2014, 21:21 przez radar88, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Prosze nie dublować treści posta
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 12 sty 2012, 16:49
Posty: 429 (0/2)
Skąd: Płock
Auto: Xedos 9 KL 2001
Xedos 9 KL 1999 – EX

Postprzez tygrys36 » 13 lis 2014, 18:54

Tomas popraw post bo pol strony zajmuje a odosnie bledow to egr sprawdź a silenoid to chyba ten przy filtrze powietrza na poczatek posprawdzaj kostki popsikaj kontaktem wykasuj błędy i za kilka kilometrow sprawdz ponownie

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
tygrys36
 

Postprzez ROBERTJ » 25 lis 2014, 08:15

Witam.Mam x9 ale nie rozróżniam oznaczeń.Więc jeżeli nie ten dział to przepraszam.Nie uporałem sie jeszcze z ogrzewaniem a praktycznie od 3 miechów bujam się z egr.Na forum nie znalazłem podobnego tematu.Wyskakuje mi błąd 400 -nie prawidłowy sygnał zaworu egr.Auto muł,pali jakby miał dziurę w baku.Bład kasuję ale muszę gonic do mechaniora który mieszka ode mnie 30 kilometrów.A taką podróż odbywam co 1,5 -2 tyg.W okolicy nie ma kto skasowac.Egr był czyszczony.Wymieniony czujnik ,który jest na czubku egr, oraz elektrozawory podciśnienia K5T44094 i K5T44093.Jeden był pęknięty więc myślałem ,że już się udało a tu znowu.Może mechanik żle podłaczył wężyki?A może zaślepic?Ech ta mazda-piękna ale kapryśna.Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2014, 12:55
Posty: 74
Skąd: Terespol
Auto: mondeo mk4 2.2 tdci 2009
mondeo mk3 2.2 tdci 2004

Postprzez Dymian » 25 lis 2014, 11:44

Do xeda powinni dodawać elm'a gratis.
Ja mam elma ana bluetooth do tego darmowe programy na smartfona i błędy kasujesz sam w minutę.
Co do błędu nie pomogę- ja jedynie z 2 błędami na lpg walczę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 19:33
Posty: 604 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: był: Xedos 9, 2,5v6, 2002
Jest Phaeton.

Postprzez ROBERTJ » 25 lis 2014, 11:49

Kolego a co polecasz do kasowania błędów?Sporo tego jest na znanym portalu aukcyjnym do 200 pln'ów.a ja jestem zielony w tym temacie.Na smartfona nic nie chcę ,bo u mnie telefon musi miec przyciski.Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2014, 12:55
Posty: 74
Skąd: Terespol
Auto: mondeo mk4 2.2 tdci 2009
mondeo mk3 2.2 tdci 2004

Postprzez ROBERTJ » 25 lis 2014, 13:42

O widzisz kolego jaki ten świat mały.Mój mechanior stwierdził,że trzeba tylko wymienic czujnik na egr ,a samego egr'a nie trzeba.Tak też zrobiłem.Wyskakuje tylko 0400 i nic więcej. Spróbuje w sobotę wymienic cały egr i wężyki może coś da-albo i nie.Sądzisz ,że w egr coś się przytkało i nie ma ogrzewania?Dzięki za info o oznaczeniach.Dzięki za schemat.A mógłbyś mi powiedziec czy K5T44094 to egr vacuum czy egr vent?Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2014, 12:55
Posty: 74
Skąd: Terespol
Auto: mondeo mk4 2.2 tdci 2009
mondeo mk3 2.2 tdci 2004

Postprzez jedrzej07 » 25 lis 2014, 13:55

Może i sam EGR powoduje błędy a nie tylko ten czujnik czarny na górze.
A co do związku z ogrzewaniem to myślę, że może odwrotnie, problemy z płynem chłodniczym wpływają na chłodzenie EGRu i może dlatego łapie jakieś błędy (ale to tylko domysły, i próba powiązania faktów)
Co do oznaczeń elektrozaworów to Ci nie powiem, nie mam gdzie porównać bo 2.5 już rozebrany, a u mnie jest 2.3 więc trochę inaczej to wygląda. Może ktoś inny Ci podpowie
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 21:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez ROBERTJ » 25 lis 2014, 15:06

Spróbuję przpłukac jeszcze raz układ – mechanik mówił,że płukał,wyminię egr,wężyki i zobaczymy.Pozdrawiam i dzięki.
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2014, 12:55
Posty: 74
Skąd: Terespol
Auto: mondeo mk4 2.2 tdci 2009
mondeo mk3 2.2 tdci 2004

Postprzez tygrys36 » 25 lis 2014, 19:57

A jak sprawa wygląda z obrotami jest falowniki czy są może podwyższone odnośnie ogrzewania zobacz czy gorące są węże od nagrzewnicy

Wysłane z mojego GT-N7100 przy użyciu Tapatalka
tygrys36
 

Postprzez mrgagrzybotron » 26 lis 2014, 00:40

Witam.
Xedzio po LM-ie pokazuje mi takie błędy:

p0170 – usterka dostrajania paliwa
p0173 – usterka dostrajania paliwa
p0421 – Nagrzany katalizator (Bank 1) – wydajność poniżej progu
p0431 – Nagrzany katalizator (Bank 2) – wydajność poniżej progu
p1521 – Błąd nieznany
Kto pomoże?
Z góry dziękuję

Co to może być? Czym i jak powinienem się zająć?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 maja 2012, 14:51
Posty: 14 (0/1)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Xedos 9 (TA)
V6 2.5
2001r.

Postprzez Marek 161BD081 » 26 lis 2014, 07:10

P1521 dotyczy vris'ów
Te błędy masz oczywiście jeżdżąc tylko na benzynce?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez ROBERTJ » 26 lis 2014, 07:50

Tak gorące są od nagrzewnicy.A kolego mam takie głupie pytanie:błąd 400 to jest nieprawidłowy sygnał ,więc co daje sygnał do zaworu egr?A egr to może byc coś z silnikiem krokowym?Nie bardzo mam czas podjechac na wykasowanie,a mam wrażenie ,że auto chodzi coraz ciężej.Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 10 maja 2014, 12:55
Posty: 74
Skąd: Terespol
Auto: mondeo mk4 2.2 tdci 2009
mondeo mk3 2.2 tdci 2004

Postprzez tygrys36 » 26 lis 2014, 08:21

być może EGR się zakleił syfem z wydechu wypadało by go wykręcić i zobaczyć jak to wygląda.Łatwo nie jest go wydostać potrzebny klucz z tego co kojarzę 21 i chyba 12 jak go już wyjmiesz zobacz czy czasem nagar go nie zakleił i po prostu mimo sprawnej elektroniki EGR się zawiesił.Możesz też spróbować zaślepić EGR 5groszami wkłada się tą 5 pomiędzy rurkę od kolektora wydechowego idącego do EGR.
tygrys36
 

Postprzez jedrzej07 » 26 lis 2014, 08:28

Wyczyść sobie ten co masz ode mnie (raczej był w miarę czysty ale profilaktycznie) i po prostu podmień. Bo sprawny był na 100% także będziesz miał pewność, że zakładasz sprawny i zobaczysz co się będzie działo.
W silniku KJ łatwiej o wymianę EGRu niż w KL, aż dziwne :D
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 21:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9