Filtr cząstek stałych (DPF / FAP) – dyskusja panelowa.

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez smile » 23 lis 2014, 23:10

adam_b96 napisał(a):no jasne, że nie jest.


Więc chyba pora odciąć się od łamania prawa a przynajmniej przyzwalania na to... Jak ktoś ma problem z DPF-em to może wymienić go na nowy i problem z głowy. Nowy w zamienniku to koszt tysiąca złotych, regeneracja własnego też nie kosztuje dużo... no ale szlachta chce jeździć dieslem w mieście, kupuje używany od handlarza egzemplarz, w którym przebieg z licznika należało by pomnożyć razy trzy.

Ja na temat usuwania DPFu mam wyrobioną opinię, jest taka sama jak na cofanie liczników.. Tępić te rozwiązania!

2,0 Diesel by Mazda bez DPF-u emituje w swoim życiu około 2 kilogramów sadzy, którą mógł by zatrzymać i usunąć ( dopalić ) DPF. Wysyp sobie w samochodzie 2 kg sadzy wygrzebanej z komina, zamknij się z tym i pojeździj miesiąc to może się ogarniesz!
Wczoraj tacy jak ty usuwali SIMLOKI z komórek, dzisiaj usuwają DPFy a jutro będą sprzedawać po cichu odkurzacze o mocy 2000 Watt! Będą robić to na czym można szybko zarobić pomijając sumienie i dobro innych <cisza> <cisza> <cisza> <cisza> <cisza>

Już nawet na Facebooku się przechwalacie co to nie umiecie... jak byście byli dobrymi fachowcami to nie musieli byście się reklamować wszędzie i zabiegać o kolejnych klientów, którym można coś nie co poorać!!
Ostatnio edytowano 23 lis 2014, 23:18 przez smile, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 16 lip 2011, 13:38
Posty: 2688 (75/56)
Skąd: Gubin / Gdynia
Auto: M5 CR
M6 GY

Było:
323F BJ RF2A

Postprzez marlad » 23 lis 2014, 23:17

Słowo klucz- homologacja .
Wsadzając nieoryginalną część samochód traci homologacje i jest niezgodny w 100 % z deklaracją zgodności podaną przez producenta.

Nowy DPF w zamienniku -a rozmawiałeś kiedyś z człowiekiem pracującym w firmie z zamiennikami ? Wiesz ile jest "gwarancji "na zamiennik ?

Nie wchodzę w spory pod tytułem" łamanie prawa " itp bo to bicie piany.

Jak Wam drodzy koledzy mówiłem , do nas trafiają pacjenci w stanie krytycznym zdecydowani na usunięcie ponieważ nowy filtr kosztuje ok 7 tys zł z tego co się orientowałem . Kogo na to stać ?
Ludzie- ASO czasem auta przywozi , to o czym mówimy w ogóle ?




p.S.
Poszukam źródeł w wolnym czasie. Podzwonie też tu i tam – nie omieszkam się z Wami podzeilić informacjami :)

P.S 2 nieładnie kolego Smile – niegrzecznie mnie potraktowałeś .
Ostatnio edytowano 23 lis 2014, 23:23 przez marlad, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 227 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez Wojtek » 23 lis 2014, 23:22

adam_b96 napisał(a):Mówimy o autach w których już problem występuje lub z racji eksploatacji będzie występował cyklicznie.

adam_b96 napisał(a):Potwierdzam. DPF nie jest problemem. Diesel z DPF przez wiele osób jet po prostu źle eksploatowany.

i tyle w temacie...
Zawsze należy znaleźć przyczynę problemów, a nie tępić skutek...


loockas napisał(a):1. Auto wyposażone fabrycznie w DPF po usunięcie nie powinno przejść przeglądu technicznego
2. Auto wyposażone fabrycznie w DPF po wymianie na nowy/zregenerowany przejdzie przegląd techniczny

Na 100% tak powinno być...
Nie chciałbym znaleźć się w sytuacji nowego właściciela auta, które zostało pozbawione filtra i nie przeszło przeglądu technicznego... <nie>
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez loockas » 23 lis 2014, 23:23

marlad napisał(a):Wsadzając nieoryginalną część samochód traci homologacje i jest niezgodny w 100 % z deklaracją zgodności podaną przez producenta.


A co jest niehomologowanego w regeneracji filtra? Co jest niehomologowanego w części nieoryginalnej, która została dopuszczona do obrotu w danym kraju? Montując taką część możesz co najwyżej utracić gwarancję, ale na pewno nie homologacje.

Samochód ma być sprawny i zgodny ze specyfikacją producenta. Proponuję poczytać Dz.U. 2009 nr 155 poz. 1232
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez marlad » 23 lis 2014, 23:35

Wprowadzałeś kiedyś produkt np. z Chin na rynek ?? Czy zdajesz sobie sprawę z tego w jak banalny sposób "robi" się odpowiednie papiery ? Czy wiedziałeś o tym ,że chinczycy ( u nich sie robi teraz dużą częśc zamienników ) wysyłają dla pewności kilka dokumentów in blanco , a na twoje życzenie potwierdzą (pod groźba utraty wolności ,czy zycia) ,że są pierworodnymi potomkami Michaela Jacksona !!

Jeśli jest operacja wykonana zgodnie ze sztuką to problemu nie ma. osobiście takiego przypadku ,żeby auto nie przeszło przeglądu nie znam.
Ja nie wiem ile Wy zarabiacie ,ale chciałbym wiedzieć ile musicie ekologii naruszyć ,żeby na nowy filtr ( ponad 7 tys ) zarobić ? Ile producent tego filtra zmarnuje natury ,żeby go wyprodukować ?
Coś mi sie wydaje ,że te 2 kilo sadzy to przy tym pikuś !!

Zyczę miłego wieczoru
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 227 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez adam_b96 » 23 lis 2014, 23:44

smile napisał(a):
2,0 Diesel by Mazda bez DPF-u emituje w swoim życiu około 2 kilogramów sadzy, którą mógł by zatrzymać i usunąć ( dopalić ) DPF. Wysyp sobie w samochodzie 2 kg sadzy wygrzebanej z komina, zamknij się z tym i pojeździj miesiąc to może się ogarniesz!
!


Powiedział ten co jeździ BJ 2,0 DiTD. Skoro jesteś taki pro ekologiczny to czego nie wymienisz swojego na coś z DPF?

Przeglądy w tym chorym kraju przechodzą pojazdu które stwarzają zagrożenie na drodze a Ty mówisz o braku DPF. Otwórz oczy. Policja Ci za to dowodu nie zabierze tak samo jak diagnosta bo Ci boją się że klient do nich nie wróci.

Co do homologacji to większość użytkowników tego forum nie powinno przejść przeglądów, żarówki LED, xenony czy inne wymysły. Ale w przypadku wypadku ubezpieczyciel nie zakwestionuje CI braku DPF przy wypłacie ubezpieczenia.

A czy wpłynie na twoje EGO, że ktoś ma filtr cząstek stałych a jadąc za Tobą i tak musi włączać obieg wewnętrzny, to nie wiem. Więc ta rozmowa do niczego nie sprowadza się oprócz tego, że mechanicy kwestionują te rzeczy oczywiście chcą filtry regenerować lub wymieniać aby łupić klientów. O degradacji silnika nie wspomnę.

Może zanim prowadzić dalsze rozmowy to zapoznaj się z teorią Silników tłokowych oraz zasadę działania i wypalania DPF. Ciekawe czy wiesz od którego roku mazda weszła oficjalnie na rynek Polski z ASO? wynikało to głównie słabej jakości paliwa i stosowanych olei silnikowych.

Daleko nam do Zachodu i wszelkich norm. W auto z DPF wymaga wzorowych parametrów paliwa i oleju. Bez tego wcześniej czy później będą objawy nawet przy racjonalnej eksploatacji.

I co z tego że w swoim dieslu masz DPF i ratujesz świat jak na Twój jeden samochód przypada kilkadziesiąt tych bez DPF. Ja nie ma Diesla tylko benzynę więc tylko podchodzę do tego racjonalnie i wiem że niektórych nie stać na realizację wymysłów UE i w przypadku usterek filtra robią jego emulację.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2012, 14:52
Posty: 124 (2/4)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda 6' 2.0 B+LPG
147KM "07r.

Postprzez marlad » 23 lis 2014, 23:49

Dobrze powiedziane .

To jak już kolego ( co jeździ BJ 2,0 DiTD )dokupisz ten filtr w ASO i przywieziesz Fakturę z ASO , to my Ci przerobimy program w sterowniku na taki z obsługą DPF .

Żeby nie było ,że łupimy klienta, to dla pewności zrobimy to za darmo , a ode mnie prywatnie dostaniesz LITR dobrej wódeczki na osłodę .




P.S .Jestem tez ciekaw co koledzy sądzą na temat DPF typu otwartego ?
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 227 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez loockas » 23 lis 2014, 23:49

marlad, próbujesz wmówić nam, że produkt kupiony w sklepie będący zamiennikiem części oryginalnej spowoduje utratę homologacji. Co jest totalną bzdurą. Mamy ponad 90 dyrektyw UE na temat homologowanych części zamiennych. Proponuję lekturę.

Idąc Twoim tokiem myślenia powinienem zapytać producenta jaki płyn do spryskiwaczy wlał na pierwszy montaż do mojego samochodu, bo lejąc płyn z biedronki straciłem homologację...

Zacząłeś pisać o czymś o czym nie masz pojęcia i teraz nie potrafisz się z tego z twarzą wykręcić.

Tak wiem jak wprowadzić coś z Chin na rynek EU. Przeszedłem całą ścieżkę certyfikacji CE pewnego produktu znanej firmy Huawei ;) Piszesz bzdury chyba o produktach spod lady.

marlad napisał(a):ponad 7 tys


Straszysz ludzi tymi cenami, które gdzieś wyssałeś z palca. Zamiennik jest znacznie tańszy. Pożyje tyle na ile został wykonany. Są lepsze i gorsze jak w przypadku klocków hamulcowych, wahaczy czy amortyzatorów... Szkoda nawet pisać na ten temat. Poza tym dokonując wymiany należy jak już słusznie kolega smile zauważył, dojść do przyczyn uszkodzenia oryginalnego DPF/FAP. Nie zawsze uszkodzenie wynika ze stylu jazdy.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez marlad » 23 lis 2014, 23:52

pytałem w ASO – stad znam cenę.

poproszę na priv o przesłanie nazwy producenta zamiennika filtra DPF z gwarancja na 100 tys KM – mam zapytanie o takie produkty szczególnie z niemiec i austrii . Bardzo mi tym pomożesz
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 20 kwi 2014, 19:06
Posty: 227 (13/13)
Skąd: Kraków

Postprzez adam_b96 » 23 lis 2014, 23:57

Filtr cząstek stałych z natury ma powodować że auto jest bardziej ekologiczne ale przeglądając cykl życia wyrobu ile więcej energii i emisji trzeba wydać na produkcję filtrów, eksploatację samochodu oraz wymianę części?

Co w przypadku osób które z racji eksploatacji nie mogą w prawidłowy sposób DPF użytkować? Gdyby nie DPF sam bym kupił Diesla, ale z racji krótkiego dojazdu do pracy i to w mieście, wiem że bym miał z nim problemy. Gdyby stare 1.9 TDI miały DPF to nie miałyby takiej dobrej sławy.

marlad napisał(a):pytałem w ASO – stad znam cenę.

poproszę na priv o przesłanie nazwy producenta zamiennika filtra DPF z gwarancja na 100 tys KM – mam zapytanie o takie produkty szczególnie z niemiec i austrii . Bardzo mi tym pomożesz


coś takiego jak gwarancja DPF nie istnieje nawet w nowym samochodzie. Producenci dobrze wiedzą że to nie jest niezawodna część i jedni zrobią 120 tys a inni tylko 30- tys. nawet na tym oryginalnym. DPF jest na liście wyłączeń gwarancyjnych tak samo jak koło dwu masowe – jest po prostu częścią eksploatacyjną i zawsze mozna zgonić na niewłaściwe użytkowanie i słabą jakość paliwa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2012, 14:52
Posty: 124 (2/4)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda 6' 2.0 B+LPG
147KM "07r.

Postprzez loockas » 24 lis 2014, 00:01

marlad napisał(a):poproszę na priv o przesłanie nazwy producenta zamiennika filtra DPF z gwarancja na 100 tys KM – mam zapytanie o takie produkty szczególnie z niemiec i austrii . Bardzo mi tym pomożesz


Aż z ciekawości przejrzałem oferty zamienników. Nikt nie podaje gwarancji w km, bo jakim cudem? Tak samo jak nikt nie podaje gwarancji w km na katalizator, wydech, oponę, klocek czy tarczę hamulcową. Tego się nie da przewidzieć. Producent nie wie do jakiego samochodu trafi jego produkt. Samochód może być uszkodzony, a kierowca może nie wiedzieć jak produkt poprawnie eksplatować. Sensowność takiej gwarancji jest żadna, a próba dojścia do jej skuteczności nieopłacalna dla obu stron. Gwarancję co najwyżej może mi dać serwis, co zwykle i tak jest fikcją.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez adam_b96 » 24 lis 2014, 00:08

Abstrahując Diesla z DPF mogę porównać do benzyny z gazem. Osprzęt w obu przypadkach musi być w idealnej kondycji.

Lejące wtryski w Dieslu lub słaba jakość oleju/paliwa szybko objawią się usterkami DPF. W przypadku diesla bez tego prawdopodobnie dłużej byśmy jeździli nieświadomi usterek układu paliwowo-wtryskowego.

Tak samo benzyna z LPG. Wypadanie zapłonów i szarpanie (czyli wszelkie niedomagania układu zapłonowego) szybciej pojawi się na zasilaniu LPG niż klasycznej benzynie.

Pytanie tylko jedno. Samochód i części eksploatacyjne są w całej UE w podobnej cenie. Teraz policz silę nabywczą w Niemczech i u Nas. Sądzę że statystyczny Polak musi pracować cały miesiąc, nic nie jeść i za nic nie płacić aby kupić nowy DPF – i to w wersji optymistycznej. Z drugiej strony jak już go wymieni i będzie zadowolony z siebie to i tak wyjedzie z całą rodziną na drogę i spotka diesle które nie spełniają swoich fabrycznych norm Euro.

Zobacz nowo produkowane auta – tam nie ma alternatywy – wszędzie pchają DPF/FAP
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2012, 14:52
Posty: 124 (2/4)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda 6' 2.0 B+LPG
147KM "07r.

Postprzez loockas » 24 lis 2014, 00:21

adam_b96 napisał(a):Zobacz nowo produkowane auta – tam nie ma alternatywy – wszędzie pchają DPF/FAP


No stety lub niestety. Już kiedyś  o tym pisałem, że liczę na to iż w przyszłości temat DPF spowszechnieje co spowoduje iż ceny nie będą tak zabójcze. Liczę też, że ta technologią się rozwinie i posiadacze diesli jeżdzących na krótkich odcinkach nie będą narażeni na problemy. Przeciez diesel to nie tylko trasy, jest masa modeli stricte miejskich.

Tym czasem radzimy sobie zamiennikami, regeneracją oraz usuwaniem. Owszem, na zachodzie nikt o tym nawet nie myśli. Ja wychodzę z założenia, że jak coś działa to nie ruszam, a jak nie działa to naprawiam. Regeneracja w przypadku mojego samochodu to koszt porównywalny z usunięciem, zamiennik wychodzi nieco drożej. Mimo wszystko to wciąż kwoty w miarę dotykalne i jeżeli zapewnią mi spokój na kolejne lata, to je w pełni akceptuję.
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez adam_b96 » 24 lis 2014, 00:34

Jeśli dalsza eksploatacja nie wskazuje na pojawienie się problemów z DPF to.. Dokładnie jestem za tym. Ale jeśli chodzi o regenerację to musi być profesjonalna.
Filtr DPF generuje problemy na skutek zwiększonych oporów przepływu spalin (zatkanie) gdy sygnał pomiędzy czujnikami ciśnienia przed i za filtrem przekroczy pewien zakres.

Widziałem regenerację gdzie wyciągnięty filtr zalewało się specyfikiem za 300zł/1l który miał za zadanie "rozpuszczenie sadzy". Klient płacił spore pieniądze a sadza rozpuściła się jedynie na tyle, że "czujniki widziały" po podłączeniu prawidłowy zakres. Tak zregenerowany filtr nie mógł wytrzymać wiele kilometrów ale klient był nie świadomy. Najlepiej usuwa się sadzę przy udziale wysokiej temperatury ale tez nie usuwa się jej całej – czy zatem stać kogoś na profesjonalną regenerację i wymianę ceramicznego wkładu??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2012, 14:52
Posty: 124 (2/4)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda 6' 2.0 B+LPG
147KM "07r.

Postprzez loockas » 24 lis 2014, 00:39

adam_b96 napisał(a):czy zatem stać kogoś na profesjonalną regenerację i wymianę ceramicznego wkładu??


Na te pytanie Ci jeszcze nie odpowiem, bo mój DPF działa mimo 200kkm. Znam jedną osobę, która w Lagunie II zamontowała zamiennik, płacac za to 1500zł. Jeździ... jak długo, zobaczymy. Dodam, że oryginalny DPF wytrzymał 280kkm (a przynajmniej tyle podaje licznik, bo kolega nie jest pierwszym właścicielem samochodu).
Andżeju, jak Ci na imię?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 00:55
Posty: 10350 (317/595)
Skąd: Ymielin
Auto: PaRHaTy
Ajonik
Kupra

Postprzez Marianek » 24 lis 2014, 09:56

adam_b96 napisał(a): Ciekawe czy wiesz od którego roku mazda weszła oficjalnie na rynek Polski z ASO? wynikało to głównie słabej jakości paliwa i stosowanych olei silnikowych.

Nie było to powodem ze nie było Mazdy w Polsce, kto Tobie to powiedział?

Marland co do Homologacji, bzdurę napisałeś, homologując pojazd musi spełniać normy wskazane przez znienawidzonych urzędników i przepisy i normy. Jeśli wymieniasz cześć i auto dalej te normy spełnią może być nawet z buszu i nie musi być oryginalna. Zapewne producenci by tak chcieli ale dzięki UE tak nie mogą. Cześć części pojazdu musi spełniać odpowiednie normy również zwane homologacja, ale to jest odnośnie innych przepisów (np lampy) a nie homologacji pojazdu. DPF jest częścią całego układu i musi tylko zapewnić prawidłowe działanie pojazdu zgodnie z homologacją.

adam_b96 napisał(a):Ale jeśli chodzi o regenerację to musi być profesjonalna.

Słowo klucz :) a jak ktoś nie potrafi sobie z tym poradzić to zaleca usuniecie.


adam_b96 napisał(a):Powiedział ten co jeździ BJ 2,0 DiTD. Skoro jesteś taki pro ekologiczny to czego nie wymienisz swojego na coś z DPF?

Co do Porównywania auta Smilego do tego ze DPF-u nie ma (fabrycznie) jest to argument osoby która nie ma co odpowiedzieć na zadane pytanie/kontrargument, dać konkretna odpowiedz przeciwko.
Takim tokiem myślenia można wszystkie auta zezłomować <glupek2> . Jeździ takim na jaki akurat go stać i pro ekologia nic tu nie ma. DPF również ma wpływ naszego zdrowia, ma je chronić i jak wszytko co nowego sie wprowadza rozłożone jest na lata.

Gadanie ze auto z DPF tylko w trybie miejskim to śmierć dla niego to jak ze każde bzykanie doprowadzi do ciąży. Znam wiele osób które po mieście śmigają aż milo i problemów nie maja, parę podstawowych zasad i nie będzie problemów. Belgia kraj diesla, 80% samochodów taki napęd z tego większość posiada DPF, nie ma u nas warsztatów oferujących takie usługi, ludzie problemów z DPF nie maja.

Polacy serwisują i eksploatują swoje auta tak samo jak w latach 80 i 90, nie czytają instrukcji obsługi bo i po co jak zna wszytko, wiec sami na siebie problemy sprowadzają. Ciekawe będzie jak taki delikwent bez DPF wybierze się na wakacje na zachód i trafi na kontrole lotną odpowiednich służb i zabronią dalszej jazdy <diabełek> .

adam_b96 napisał(a):Widziałem regenerację gdzie wyciągnięty filtr zalewało się specyfikiem za 300zł/1l który miał za zadanie "rozpuszczenie sadzy". Klient płacił spore pieniądze a sadza rozpuściła się jedynie na tyle, że "czujniki widziały" po podłączeniu prawidłowy zakres. Tak zregenerowany filtr nie mógł wytrzymać wiele kilometrów ale klient był nie świadomy. Najlepiej usuwa się sadzę przy udziale wysokiej temperatury ale tez nie usuwa się jej całej – czy zatem stać kogoś na profesjonalną regenerację i wymianę ceramicznego wkładu??

Na własne życzenie wydał kasę w błoto ale to takie Polskie obwinić innych za swoją głupotę.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez adam_b96 » 24 lis 2014, 12:49

Marianek napisał(a):Na własne życzenie wydał kasę w błoto ale to takie Polskie obwinić innych za swoją głupotę.


głupotą nazywasz laików, którzy oddając auta do serwisów ufają, że naprawy będą wykonywane profesjonalnie?? nie wszyscy są tak ogarnięci jak Ty i nie mają kilku godzin dziennie na czytanie forum i zadawanie pytań by weryfikować pracę mechaników

Od początku ta rozmowa nie ma sensu jeśli nie zrozumiesz przekazu o którym mówię. Od początku twierdzę, że usuwanie DPF nie jest zalecane jako środek prewencyjny czy w przypadku jednokrotnej usterki z racji dużego przebiegu. Ale dla osób świadomych, że z racji eksploatacji problem z DPF się powtórzy to nie dawaj im alternatywy, że albo tylko i wyłącznie Diesel z DPF albo Benzyna.

Z drugiej strony każdy może zrobić to według własnego sumienia i nie musi chwalić się o emulacji DPF na forum. Ja świadomy mogących się pojawić problemów z DPF wybrałem benzynę (to był m.in główny powód). I nie mów mi że jazda przez dłuższy czas na 3 biegu czy inne sztuczki typu wysokie wkręcanie nawet przy małych pokonywanych dystansach rozwiązują problem DPF w mieście.

Marianek napisał(a):Jeździ takim na jaki akurat go stać i pro ekologia nic tu nie ma. DPF również ma wpływ naszego zdrowia, ma je chronić i jak wszytko co nowego sie wprowadza rozłożone jest na lata.


Zasoby finansowe nie mają nic do rzeczy bo nie ma obecnie nowych diesli bez DPF. Owszem może i w krajach Beneluxu auto bez DPF będzie uważane za złom ale u nas w kraju średnia wieku aut na drogach jest dużo wyższa – bycie bohaterem na Polskich drogach z racji posiadania diesla z DPF zostanie szybko zweryfikowane gdy przyjdzie Ci do wyprzedzania klasycznego Diesla.

Owszem Diesel z DPF wydziela mniej cząstek stałych powodujących raka itd. – ale ciągle je wydziela, przy jeździe agresywnej lub wypalaniu włącznie.

podsumowując, Czy regeneracja czy nielegalna emulacja Filtra DPF – 2-3tys trzeba wydać. Biorąc pod wagę, że Jeśli ja bym jeździł na dłuższych trasach i DPF by się zużył z racji normalnego przebiegu (przecież to cześć eksploatacyjna zużywa się jak wszystko )to... wybrałbym regenerację/wymianę na zamiennik. Myślę, że 200tys km dla prawidłowej eksploatacji DPF to powinno być minimum.

Dopisano 24 lis 2014, 14:44:

załączniki z gazety. To samo chciałem przekazać wcześniej. Oby wszystkie diesle na naszych drogach miały takie zadymienie spalin co te diesle z usuniętym DPF.
Załączniki
gazeta-dpf1.jpg
gazeta-dpf2.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2012, 14:52
Posty: 124 (2/4)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda 6' 2.0 B+LPG
147KM "07r.

Postprzez Marianek » 24 lis 2014, 16:32

adam_b96 napisał(a):głupotą nazywasz laików, którzy oddając auta do serwisów ufają, że naprawy będą wykonywane profesjonalnie?? nie wszyscy są tak ogarnięci jak Ty i nie mają kilku godzin dziennie na czytanie forum i zadawanie pytań by weryfikować pracę mechaników

Wystarczy czytać instrukcje obsługi, nie potrzeba czytać forum czy innych źródeł, na każde pytanie obsługi auta również powinno odpowiedzieć ASO, można zadać w razie wątpliwości pytanie do centrali producenta/importera.

adam_b96 napisał(a):Zasoby finansowe nie mają nic do rzeczy bo nie ma obecnie nowych diesli bez DPF. Owszem może i w krajach Beneluxu auto bez DPF będzie uważane za złom ale u nas w kraju średnia wieku aut na drogach jest dużo wyższa – bycie bohaterem na Polskich drogach z racji posiadania diesla z DPF zostanie szybko zweryfikowane gdy przyjdzie Ci do wyprzedzania klasycznego Diesla.

O finansach miałem na myśli picie do Smile ze ma BJ bez DPF.
Benelux a raczej Belgia ze auta robią większość przebiegu w miastach i nie maja problemów z DPF, stosują zalecenia producenta, czytają instrukcje, są informowani przy zakupie jak obchodzić się z autem. A przykładów ze ludzie jeżdżą tylko po mieście i nic się nie dzieje jest tysiące. Owszem nie w Polsce ale taki rynek ze 90% samochodów używanych to złomy z zachodu.
Schodzisz na niebezpieczny temat <diabełek> Co lepiej wyprzedzi z DPF czy bez, kto kogo objedzie itd, nie ma sensu taki argument, liczą sie NM i umiejętność kierowcy a i czasem jego głupota. Mowie od razu mistrzem kierownicy nie jestem i jeżdżę rzec można na dziadka, zwłaszcza jak jestem w Polsce gdzie każdy musi być pierwszy na peletonie.


Wg Polskich przepisów i możliwości nie możliwe na zachodzie owszem, i 80% polskich aut by nie przeszła przeglądów. Dlatego napomniałem ze jak taki delikwent na zachodzie wpadnie w lotna kontrole to będzie płacz i płać.

Tak na marginesie rozmowa zeszła całkiem z tematu i robi się OT, czym ja ze swojej strony kończę.
DPF naprawiać, dbać, wymieniać na zmienik, jak się wie ze nie spełni się podstawowych czynności kupić podobnie jak Adam benzynę i wszyscy będą zadowoleni.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez adam_b96 » 24 lis 2014, 19:57

Marianek napisał(a):Schodzisz na niebezpieczny temat <diabełek> Co lepiej wyprzedzi z DPF czy bez, kto kogo objedzie itd, nie ma sensu taki argument, liczą sie NM i umiejętność kierowcy a i czasem jego głupota. Mowie od razu mistrzem kierownicy nie jestem i jeżdżę rzec można na dziadka, zwłaszcza jak jestem w Polsce gdzie każdy musi być pierwszy na peletonie


kolego marianek. Źle mnie zrozumiałeś ;P bo w ogóle nie miałem na myśli wyprzedzania jako porównania mocy i momentu silnika z DPF i bez.

Chodziło mi o to, że mając DPF oprócz Twojego zadowolenia z wydanej kilka tys zł na naprawę – Ty nie ponosisz z tego korzyści bo spaliny są za Tobą, natomiast przy wyprzedzaniu większości diesli jakie CI przyjdzie spotkać na polskich drogach – DPFa/FAPa nie będzie miało – ba , ze względu na zużycie i ogromne przebiegi tych kilkunastoletnich autm nawet nie będzie spełniać podstawowych nor emisji. W takim sensie mówiłem o wyprzedzaniu diesla w poprzednim poście :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2012, 14:52
Posty: 124 (2/4)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda 6' 2.0 B+LPG
147KM "07r.

Postprzez Marianek » 25 lis 2014, 08:26

A to przepraszam kolegę <glupek2> . Dlatego trzeba ludzi uświadamiać maksymalnie jak jest to możliwe :) A nie kierować na usuniecie jako jedyne najszybsze, najprostsze, najtańsze rozwiązanie.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 14:31
Posty: 7010 (210/247)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Moto