katalizator, sonda lambda

Postprzez szczepan601 » 31 paź 2014, 20:53

Farba raczej długo nie wytrzyma chyba nie? Przecież tam raczej ciepło jest.
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2013, 09:25
Posty: 42
Skąd: Okolice Dortmundu
Auto: Mazda 6 GY 2,3 2005 FL

Postprzez CLAU » 31 paź 2014, 21:43

Nie uwierzysz, ale mamy 2014 rok i dostepne są farby żaroodporne w takich ścisle tajnych sklepach typu Castorama lub Obi ale nikomu nie mów ok ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez misiek89 » 1 lis 2014, 00:07

Raczej niemiecki diagnosta zobaczy,że coś tam jest modzone :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez CLAU » 1 lis 2014, 10:24

To najlepiej w ogole nie jezdzic samochodem w .de bo straszny niemiecki diagnosta jeszcze cos wychwyci.

Pomaluje, do tego jeszcze zajdzie brudem i tyle. jak ma sie ktos czepic, to i tak sie czepi na sam widok kolanka, obojetnie w jakim by nie bylo kolorze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez szczepan601 » 2 lis 2014, 08:27

Sie nie denerwujcie ;) Już zamówione ocynkowane, także wszystko OK, dzięki.
Forumowicz
 
Od: 28 kwi 2013, 09:25
Posty: 42
Skąd: Okolice Dortmundu
Auto: Mazda 6 GY 2,3 2005 FL

Postprzez lowi85 » 8 mar 2015, 10:49

Jestem zmuszony odgrzać tego kotleta :)

Od ponad roku walczę z błędem P0420 (Wydajnosc ukladu katalizatora ponizej wartosci progowej).

Podłączając się pod komputer wyskakują możliwe przyczyny błędu P0420:
– Zastosowanie benzyny etylizowanej
– Kat wyprzedzenia zaplonu opózniony ponizej specyfikacji
– Zanieczyszczenie oleju
– Wypadanie zaplonów w cylindrach
– Uszkodzenie sondy lambda (HO2S)
– Uszkodzenie czujnika temperatury plynu chlodzacego (ECT)
– Nieprawidlowe podlaczenie przewodów sondy lambda (HO2S) za katalizatorem
– Zbyt wysokie cisnienie paliwa
– Uszkodzenie rury wydechowej
– Uszkodzenie kolektora wydechowego
– Uszkodzenie zespolu tlumika/ tylnej rury wydechowej
– Uszkodzenie katalizatora.

Wcześniej błąd pojawiał się z innym – P0133 (Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) – powolna reakcja /odpowiedź), dotyczącym pierwszej sondy. Samochód był słaby, szarpał itp. Sonde wymieniłem początkowo na zaminnik z Audi (wspominany na formu w dość obszernym temacie) i przez pół roku, może więcej(?) miałem spokój. Po tym okresie błąd (P0420) powrócił. Check zapala się tylko i wyłącznie przy jeździe ze stałą prędkością po +– 30km od jego skasowania. Co ciekawe kontrolka żyje swoim życiem – raz świeci, a raz nie i na to nie ma reguły.

Miesiąc temu zaryzykowałem i kupiłem oryginalną sondę (1300zł), myśląc że jednak ta z Audi nie daje rady, ale niestety nic to nie dało.

Przeszło mi przez myśl, że może zepsuła się druga sonda i stąd ten błąd. Podłączyłem więc laptopa pod auto, zrobiłem parę km i napięcie na 2 sondzie lata sobie w przedziale od 0 do 0,7V w zależności czy wciskam gaz czy nie. Więc wnioskuje, że jest z nią wszystko dobrze. Poprawcie mnie jeśli się mylę.

Wydech sprawdziłem kilka razy. Nie widzę ani nie słyszę żadnych nieszczelności.

Został prawdopodobnie tylko ten nieszczęsny katalizator. Po rozesłaniu maili do sklepów okazuje się, że oryginalna nówka kosztuje ponad 4000zł :| , a zamienników brak. Założyełem więc jeszcze dystans (nie kątowy) na drugą sondę i niestety błąd cały czas się pojawia.

Jestem w ciemnej <dupa> .

Co jeszcze? Ma ktoś jakiś pomysł? Bo mi się już praktycznie skończyły.

Będę wdzięczy za informację jaki katalizator można zamiennie wstawić do tego modelu auta.
W katalogach jest dostępny katalizator z Bosala dla wersji 141konnej sprzed liftingu, ale nie wiem czy to to samo....
Początkujący
 
Od: 17 lut 2012, 19:07
Posty: 16 (0/1)
Skąd: Przyszowice
Auto: Mazda 6 2.0 GY Exclusive Sport Kombi 05-08 147KM

Postprzez kosta » 11 wrz 2015, 15:25

Cześć,
Miałem to samo w mojej imprezie (Już jej nie mam jest 6ka).
Od czasu do czasu przy jeździe na tempomacie pojawiał się właśnie P0420.
Sprawdziłem kat działał ok (analiza spalin nic nie wykazała) a przebieg był ok. 100 000km.
Na forum subaru doczytałem że to częsty błąd w subaru i toyotach wynikający ze zbyt małych tolerancji zaprogramowanych w komputerze.
Rozwiązaniem jest emulator (wstawka) przesuwający sondę w inny strumień spalin (w subaru nie zawsze działa :( ) lub na stałe ELM w złączu obdII i kasowanie błędu na bieżąco – to rozwiązanie ja stosowałem koszt kostki z bluetoothem niewielki, a telefon masz zawsze przy sobie :).
Przed inwestycją w nowy kat, koniecznie zrób test spalin czy rzeczywiście jest on padnięty czy nie masz tego samego co ja miałem w subaru.
Pozdrawiam
Marcin
kosta
 

Postprzez Damian68 » 6 maja 2017, 13:55

Proszę o pomoc a mianowicie jaki jest potrzebny emulator sondy do Mazdy 3 2,0 150KM z 2004 roku. Kątowy czy prosty. Może jakiś link gdzie kupić aby pasował. Pozdrawiam
MAZDA SIĘ NIE PSUJE TO LUDZIE PSUJĄ MAZDY
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lis 2014, 16:26
Posty: 1443 (6/37)
Skąd: Poznań
Auto: Mazda 3 2,0 LF 2004 Sedan
Ford CMax 2014 2,0 Diesel 163 KM
była
Mazda 323FBJ 1,6 16V2002
Mazda 5 2,0 Diesel Sport 2006
był
Opel Astra 1.8 16V

PostTen post został usunięty przez dobrzyn22 17 maja 2017, 10:08.
Powód: podbijanie postów

Postprzez tqr_us » 9 maja 2017, 07:53

Taki zebys mógł sonde wkręcić
Forumowicz
 
Od: 16 sie 2016, 23:15
Posty: 249 (4/3)
Skąd: Islandia/kef.Podlasie
Auto: 2.3L AT MZR 07 Aspec

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6