Mazda RX-8 FE-> Z32SE '04

FE / FD / FC / FB / SA

Postprzez pawelc » 11 paź 2014, 05:30

Zamysł swap-a był od razu po zakupie ,pomysłów na silnik było sporo od mazdy mx-6 2,5v6 + dokładane turbo ,później pomysł był na silnik 2,0 turbo z saab-a ,ale po oglądnięciu tego silnika doszedłem do wniosku że jest za wielki kloc aby go upychać pod maskę i przyszedł pomysł na wsadzenie v6 z opla ,za tym silnikiem przede wszystkim przemówiło to że jest v6 (nie będzie brzmienia wiertarki ) ,i jest krótki ,pomyślałem sobie może jest szansa wsadzić go tak aby nie ruszać magla i w sumie się udało ,chociaż nie bez problemów (przeróbek) ,Skrzynia jest przesunięta do przodu o jakiś centymetr ,chociaż teraz jakbym robił to jestem w stanie cofnąć się jeszcze głębiej ze silnikiem

Silnik pochodzi z omegi mv6 ,został przeze mnie wyremontowany ,mam nadzieję że posłuży mi trochę


Przygotowanie karoserii :
Przeróbka grodzi objęła podcięcie z jednej strony ,po to aby głowica mogła głębiej wejść w gródź ,uprzedzam że nie robiłem żadnych badań na crash testy odnośnie tej przeróbki ;)
dodatkowo aby kolektor ssący się zmieścił z jednej strony też należy podciąć podszybie lub kombinować z kolektorem ssącym ja wybrałem te pierwsze rozwiązanie ,oczywiście przy okazji wytłumiłem gródź i od strony silnika i od strony wnętrza

buda1.JPG

wnętrze rx8.JPG

wycinanka.JPG

buda 2.JPG


Skrzynia rx8 –.x30xe
skrzynia rx8-x30xe.JPG


sprzęgło ,docisk i koło od y26se ,tarcza jest od mitsubishi 250mm dostosowana pod docisk i koło ,czyli nabite wzmacniane okładziny i zmniejszenie średnicy do 240mm bo tylko takie wchodzi
sprz.JPG


Silnik i oprzyrządowanie ,do przeróbki jest bardzo wiele rzeczy :
-przerobienie kolektorów wydechowych
-przerobienie rury wody
-przerobienie odmy silnika
-dorobienie mocowań silnika (łap)
-dorobienie mocowania sprężarki klimatyzacji ,dodatkowej rolki prowadzącej
-mocowania triggera +mocowanie czujnika
-przejściówka czujnika ciśnienia oleju
-przeróbka mostku wodnego + przerobienie mocowań czujników wody
-przeróbka kolektora ssącego i listwy paliwowej


silnik 1.JPG

silnik2.JPG

silnik3.JPG

silnik4.JPG


pierwsza przymiarka ,wyglądało to całkiem prosto :-D



przymiarka 1.JPG


później wyszły komplikację ale udało się silnik wcisnąć tak aby nie ruszać maglownicy i wózka zawieszenia , wszystko pozostało na swoim miejscu a jest tam go na prawdę mało
przymiarka 2.JPG


Niestety musiałem przenieść pompę ABS-u bo z tej strony jest akurat wyjście wody ,aby ją przenieść należy przedłużyć dwa przewody hamulcowe + elektrykę

jedno zdjęcie z walki z elektryką :



elekt.JPG



Na tą chwilę silnik został odpalony i działa ,myślę że auto do końca maja będzie się już przemieszczać o własnych siłach

Całość prac wykonałem sam oprócz dopasowania sprzęgła ,zajęło mi to z remontem silnika do tej pory 3-miesiace ,oczywiście w między czasie pracuję na pełny etat do tego dochodzą jeszcze inne naprawy aut ,które wykonuje dla klientów .
Roboczogodzin nie liczyłem ale jest tego sporo ,
rx8 nie jest łatwym autem do takich przeróbek ,ze względu na mało miejsca do magla i na ciasnotę pod maską

Tak to w tej chwili wygląda pod maską
1.JPG
Bałagan pod maską


Według torque auto jest w stanie przyspieszyć do 60 mil poniżej 6 sekund ale już do 100km/h muszę wrzucić 3 bieg (pomimo przesuniętej odcinki na 7200) stąd spora strata .
screenshot.jpg
torque




Auto w tej chwili jeździ na oryginalnym systemie paliwowym z rx8 ,czyli na 100% jest przelane górą ze względu na wyższe ciśnienie paliwa . Jestem w trakcie montażu LPG i zobaczę co da się wykrzesać na ekologicznym paliwie ;)

25-11-2014
Wymiana silnika na Z32SE niezamierzona ;)
Ostatnio edytowano 28 lis 2014, 07:25 przez pawelc, łącznie edytowano 6 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 06:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Bartg » 11 paź 2014, 16:22

Witamy w dziale Nasze Mazdy :) Fajna wydmuszka i to już kolejna w kraju na bazie RX-8, wybór silnika niezły, bo tani i części tanie, aczkolwiek z tego co widziałem swapy tego motoru do Vectry/Astry/Corsy to skrzynie wymienia się częsciej niż olej ;)

Dodaj jedynie proszę zdjęcia na serwer MS, to na pewno na przyszłośc nie poznikają (opcja załącznik na górze przy edycji posta).
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 21:25
Posty: 7805 (21/118)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez pawelc » 13 paź 2014, 18:29

Skrzynia jest z rx-a ,tak że spokojnie daje radę
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 06:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Danmazda » 13 paź 2014, 18:34

Fajny samochodzik, ale ten silnik jest specjalnej troski. Bezawaryjności i szerokości :)
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 19:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez piwo » 13 paź 2014, 20:11

o kurcze. niezle niezle. mam nadzieje ze temat juz wkrotce zawita w projektach bo pomysl i wykonanie pierwsza klasa. ciekaw jestem jeszcze efektow. czy autko bedzie w stanie nawiazac walke z rx-8 k20?
Avatar użytkownika
Koordynator Zlotów
 
Od: 13 lut 2005, 12:05
Posty: 4731 (212/128)
Auto: Opel Speedster 2001r. B207r,930kg,LSD,RWD, RaceTCS,semislick,320KM
1/4: 13,806s;
tor Poznań: 1m48,4s
tor Łódź 57,5s
Mazda 3 BM 2014r.

Postprzez mlody1921 » 13 paź 2014, 22:14

Tak jak wcześniej pisałem SUPER dajecie rade tak samo jak z 1.8T , na zdjęciach wydaje sie że miejsca jest ogrom :D kolektory robić w druga strone do przodu i BigT przed silnikiem :) i 350-400może pęknąć spokojnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:26
Posty: 2389 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez weede » 13 paź 2014, 23:30

troche zmrużyć oczy i wygląda pod maską jak LS1 ;) ciekawe podejście
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 15:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez pawelc » 14 paź 2014, 05:20

piwo napisał(a):ciekaw jestem jeszcze efektow. czy autko bedzie w stanie nawiazac walke z rx-8 k20?

Myślę że bez problemów ,k20 w tej budzie ma podobne osiągi..
piwo napisał(a):mam nadzieje ze temat juz wkrotce zawita w projektach bo pomysl i wykonanie pierwsza klasa

Auto w sumie ma być na co dzień ,nie ma być to niekończący się projekt ...

mlody1921 napisał(a):ak jak wcześniej pisałem SUPER dajecie rade tak samo jak z 1.8T , na zdjęciach wydaje sie że miejsca jest ogrom :D kolektory robić w druga strone do przodu i BigT przed silnikiem :) i 350-400może pęknąć spokojnie

Ekipa od 1,8T jest z Kołobrzegu ,nie mam z nimi nic wspólnego ,projekt mój i ich powstawał niemal jednocześnie (jeżeli chodzi o v6)... Miejsca pod turbo nie jest za wiele ,chociaż jakby postawił chłodnicę w pion ... ,ale na razie nie myślę o T ,bardziej będę próbował wyciągnąć co się da z wolnossącego ,a jak pokazują przykłady idzie z tego silnika wyciągnąć sporo więcej niż fabryka ,myślę że 250KM jest do osiągnięcia a to już mi wystarczy ..

danmazda napisał(a):Fajny samochodzik, ale ten silnik jest specjalnej troski. Bezawaryjności i szerokości

W końcu to opel ,ale jest jeszcze alternatywa dla tego silnika i podobno znacznie wytrzymalsza (z32se) ,koszt śmieszny ( goły słupek idzie już wyrwać za niecałe 2 tyś) .Tak że jak silnik się podda to wyląduję jego nowszy brat
weede napisał(a):troche zmrużyć oczy i wygląda pod maską jak LS1

chyba musiałbym je zamknąć ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 06:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez deejay27 » 14 paź 2014, 08:01

Swietna robota Pawelc , jak zawsze pełna profeska , no i swap z mazdowskiego Wankla na silnik Opla:)
Będę śledził temat.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 11:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez Danmazda » 14 paź 2014, 10:02

A wymieniałeś wałki rozrządu w tym silniki ??
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 19:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez Grzesiu » 14 paź 2014, 12:00

cieekawy projekt! gratuluję!

powiedz jak możesz, jak to jest teraz podpięte? standalone? czy oem komputer? Rozumiem że opsrzętowo stacyjna etc. wszystko zostało. Klima została, przewód widać.. kompresora nie widzę.?

Z paliwówką masz na myśli oem układ/pompę etc.? jaki to ma mieć wpływ na przelanie, oplowskie wtryski nominalnie idą na niższym ciśnieniu paliwa niż rex?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 sie 2007, 19:31
Posty: 824 (0/3)
Skąd: Ruda Śląska
Auto: Mx5 NA 93’ Canada
Rx7 SA 79'
3 BM Nakama
Mx5 ND RF
6 GJ

Postprzez pawelc » 14 paź 2014, 19:16

danmazda napisał(a):A wymieniałeś wałki rozrządu w tym silniki ??


Silnik jest standard bez żadnych modyfikacji ,oprócz dolotu i wydechu (chociaż tu można dużo poprawić )

Grzesiu napisał(a):powiedz jak możesz, jak to jest teraz podpięte? standalone? czy oem komputer?


Komputer został z rx-8 + komputer z x30xe ,czyli komputer z rx8 steruje przepustnicą aby to czynił wystarczy ,że zostawiamy oryginalny czujnik wału ,czujnik temperatury ,do tego pompę oleju z wankla (tą dozującą olej do rotorów) albo ją emulujemy ,przepływomierz (chociaż muszę sprawdzić czy na 100% jest potrzebny) .I to wystarczy aby przepustnica działała prawidłowo i działały wszystkie systemy kontroli trakcji ,ruszania ,abs ,itp .
Aby działał wskaźnik oleju podłączamy czujnik ciśnienia ,aby działała kontrolka oleju (poziomu.. ,bo w rx8 nie ma kontrolki ciśnienia tylko poziomu oleju) to albo podłączamy pod czujnik w misce o ile takowy posiadamy albo po prostu masujemy to też będzie gasnąć .
Pozostają kontrolki check engine i ładowania ,tu już trzeba zaingerować w licznik i odłączyć z jednej strony od oryginalnego układu ,wyprowadzić kable i podłączyć pod ładowanie i pod kontrolkę silnika (w moim przypadku pod sterownik od x30xe)
Co do ciśnienia paliwa w rx8 jest ono w granicach 3,5-4 bary w x30xe oryginalnie około 2,7 bara ,miałem zastosowany oryginalny system paliwowy tak jak to jest w x30xe z powrotem paliwa do baku ,ale pojawiał się problem z przepompowywaniem paliwa z drugiej komory baku dlatego zrezygnowałem z powrotu i w tej chwili system jest bez powrotu i na oryginalnym ciśnieniu rx8 ,dlatego twierdze że górą jest przelany ,tam gdzie nie ma korekcji na podstawie lambdy .Z resztą sonda AFR to potwierdza ,gdzie górą jest 10,9
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 06:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Maliniak » 14 paź 2014, 20:51

Bardzo ciekawy projekt <spoko>
Nie myślałes czasem na silnikem B308 z saaba, zawsze to poprawiona konstrukcja opla no i pokrywy zaworów ameliniowe.
Powodzenia w dalszych pracach!
Forumowicz
 
Od: 24 lut 2012, 19:19
Posty: 243 (0/6)
Skąd: Parczew
Auto: Mazda Mx-6 2.5v6 KLZE, 1993r
Lexus GS300 2002r.

Postprzez pawelc » 14 paź 2014, 21:49

Pokrywy siedzą już ameliniowe ,bo plastikowe to totalna porażka ...,b308 trudniejszy do dostania
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 06:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez Danmazda » 14 paź 2014, 21:59

Maliniak napisał(a):pokrywy zaworów ameliniowe.

Pokrywy można zmienić na aluminiowe z vectry.
pawelc napisał(a):myślę że 250KM jest do osiągnięcia

Znajomy z silnika z30xe uzyskał 280 koni dołożył kompresor i ma coś koło 320-330 koników.
Dźwięk tej V6 + kompresor jest super <faja>
Obrazek
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 19:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez boost_data » 14 paź 2014, 22:55

czyli została przepustnica od wankla którą steruje elektroniczny pedał gazu? a przepustnicą od x30xe steruje ecu opla?
boost_data
 

Postprzez pawelc » 15 paź 2014, 05:42

Tak została przepustnica z wankla ..Ecu opla miało przepustnicę na linkę ,tak że jemu wszystko jedno co przepustnicą steruję -jedyny problem to dołożenie tps-a ale udało się zrobić to dosyć schludnie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 06:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez jacobs » 15 paź 2014, 07:02

pawelc napisał(a):Tak została przepustnica z wankla ..Ecu opla miało przepustnicę na linkę ,tak że jemu wszystko jedno co przepustnicą steruję -jedyny problem to dołożenie tps-a ale udało się zrobić to dosyć schludnie

A ssanie? Skoro przepustnica jest z wankla, to krokowiec też? ECU opla steruje krokowcem z mazdy?
Forumowicz
 
Od: 20 lis 2005, 12:31
Posty: 3108 (6/27)
Skąd: WWA

Postprzez pawelc » 15 paź 2014, 12:02

Tzw. ssanie w przypadku przepustnicy elektronicznej to zwiększone uchylenie jej (i oczywiście podlanie paliwa) ,czyli jeśli komp z rx8 widzi temperaturę silnika niską to ją zwyczajnie uchyla więcej na wolnych ,to wszystko a komp z x30xe podlewa paliwo
Oczywiście nie potrzebne rzeczy w x30xe zostały z emulowane
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 06:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez pawelc » 19 paź 2014, 09:35

wkrętki.JPG
wkrętki2.JPG
redukto1.JPG
reduktor.JPG
wlew.JPG
wlew1.JPG
pod maska1.JPG


Lpg zamontowane ,zestaw to:
-elektronika lpg tech 326
-reduktor kme twin
-wtryskiwacze baracuda
-zbiornik bormech 55/315
-wielozawór extra
-przewody faro i semperit

Pomimo że jeszcze nie jest wystrojone na AFR auto jedzie i przyspiesza tak samo na LPG i benzynie .Pojeździłem z sondą i widzę że sporo można jeszcze poprawić ,w najbliższym czasie zajmę się tym ..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 06:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy