Mazda3 BK LF '07 2.0 150KM KINTARO – by kalesoon :)

BP / BN / BM / BL / BK

Postprzez kalesoon » 7 paź 2014, 19:54

Witam!

Wypada zaprezentować nowy nabytek jakim jest Mazda3 BK LF '07 2.0 150KM KINTARO. Na początek trochę historii. Poprzedniczka 626 2.0 z 2001 roku sprawowała (i sprawuje dalej) się cudnie, ale auto już miało swoje lata, ruda ją dopadała, była zbyt słaba ;) i nie chciałem już w nią więcej inwestować więc postanowiłem zmienić wozidełko.
To było jakieś 1,5 roku temu :D, od tak długiego czasu "chorowałem" na Mazdę3 z silnikiem 2.0. Po wielu godzinach, wielu przeczytanych postach, rozmowach z wieloma zapalonymi użytkownikami aut ze stajni Mazda, wykiełkowało we mnie, że chcę by moja 3ka była w wersji Kintaro. Tutaj chciałbym podziękować blacky24, który ostatecznie uświadomił mnie o drobnych różnicach charakteryzujących Mazdy 3cie po 2007 roku.
Poszukiwania były długie, budżet zmieniany z miesiąca na miesiąc – niestety w górę :P. Ale udało się.
Pojawiło się ogłoszenie na portalu aukcyjnym, że jest w okolicy auto spełniające moje oczekiwania. Telefon, rozmowa, wyciągniecie numeru VIN od właściciela, sprawdzenie u Marianka (dzięki wielkie, jeszcze raz) po czym decyzja o oględzinach na miejscu.
Auto okazało się prawie takie jakie miało być ;). Kilka mankamentów, mniej lub bardziej przeszkadzających w codziennym użytkowaniu ale i tak postanowiłem je zakupić.

No i stało się!

Dnia 01.09.2014 zakupiłem nową Madzię!


Dane techniczne:

Data pierwszej rejestracji 2007
Wersja Kintaro
Kolor: 16W Granitschwarz Metallic (Czarny Granit Metallic)
Silnik: 1999 cm3 benzyna
Moc: 150 KM ( 110 KW ) / 6.500 (według książki)
Moment: 187 Nm / 4.000 (według książki)
Przebieg 108 tys.km
Klasa emisji spalin: Euro4

Spalanie:

Miasto: jeszcze brak rzetelnych wyników
Poza miastem: jeszcze brak rzetelnych wyników

Osiągi:
0-100 km/h: 9,1 s (według książki)
Prędkość maksymalna: 202 km/h (według książki)

Wyposażenie:
Komputer pokładowy (ale coś nie działa...)
4 x elektryczne szyby i podgrzewane lusterka z czujnikiem temp. zewnętrznej
Audio: Radio z CD + 4 głośniki (seria)
Wielofunkcyjna kierownica skórzana
Skrzynia manualna 6 biegowa
Reflektory soczewkowe
Halogeny
Poduszki powietrzne szt. 6
Klimatronic
Felgi aluminiowe 16" 205/55 opony letnie Fulda SportControl + zimowe Continetal ContiWinterContact/Toyo Snowprox
Przyciemnione szyby tył + klapa bagażnika
Wydech sportowy Sebring
Nakładki na pedały AL
Sprężyny sportowe obniżone EIBACH
Sportowe progi
Spoiler dachowy

Do zrobienia:
Naprawa niedziałających lamp w środku auta (na konsoli centralnej)
Wymiana chłodnicy klimatyzacji na w pełni sprawną
Poprawa lewarka zmiany biegów – bo coś dziwnie wchodzi wsteczny
Poprawa mocowania lewarka hamulca ręcznego (bo lata obejma lewarka)

Zmiany/plany:
Felgi 17 na lato (malowane na czarno, lub w innym ciemnym kolorze) + opony
Radio QL-MZD501
Podstopnica z AL
Malowanie zacisków na kolor niebieski
Antena od radia – płetwa rekina
Zadbanie o lakier + usunięcie drobnych jego mankamentów
Zamontowanie tempomatu

Zdjęcia:

Sesja dla ubezpieczyciela ;)

IMG_20140929_171310.jpg


IMG_20140929_171212.jpg


IMG_20140929_171236.jpg


IMG_20140929_171258.jpg


IMG_20140929_171143.jpg


2014-10-09 15.39.02.jpg


IMG_20140929_171156.jpg


Kokpit

2014-10-09 15.39.50.jpg


2014-10-09 15.39.26.jpg


Niebawem więcej zdjęć i informacji o aucie :)
Ostatnio edytowano 9 paź 2014, 20:45 przez kalesoon, łącznie edytowano 4 razy
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 19:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez Bartg » 7 paź 2014, 21:39

Witamy w dziale Nasze Mazdy :) Popraw prosze zdjęcia bo się nie wyświetlają (opcja załącznik na górze strony przy edycji – wgranie na serwer Mazdaspeed, wtedy na pewno będą działać) :)
Avatar użytkownika
Moderator
CUP 2011 miejsce 3
 
Od: 23 sty 2008, 21:25
Posty: 7808 (21/118)
Skąd: Łódź
Auto: Volvo V50 2.4 '04
EX Premacy FS Sportive '02
EX 323 CBA Z5 '98

Postprzez phoenx » 10 paź 2014, 13:05

Jest i kalesoonek! :) Maksymalnej realizacji planów i minimalnej ilości usterek życzę! :) Piękna Madzia, dobrze że ją wziąłeś :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 12:21
Posty: 669 (14/26)
Skąd: Wrocław
Auto: VW New Beetle 2.0 8V 98'
Yamaha FZ6 Fazer S1
Były:
Mazda Xedos 6 2.5 V6 KL 95'
Mazda Xedos 6 2.0 V6 KF 97'
Mazda 323F BG 1.6 16V 92'

Postprzez adidom » 10 paź 2014, 17:18

Bardzo ładna Madzia :D Zakładaj felgi 17" i będzie ok :D . Bez awaryjnej i przyjemnej jazdy życzę :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 cze 2007, 21:02
Posty: 1275 (1/5)
Skąd: Bełchatów
Auto: Infiniti Q50S '16

Postprzez Bejsu » 10 paź 2014, 18:43

nie działa Ci komputer pokładowy? Co z nim nie tak?
Auto bardzo zacne! Pakiet dodaje Mazdzie agresji, tylko dodaj jeszcze 17 calowe felgi i będzie igła! :)
Axela!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2014, 21:14
Posty: 613 (15/10)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda3 BK Z6 2004r, HB. Winning Blue 27B <-- Było.
Jest Mazda 3 BP SKYACTIV G 2019 HIKARI. https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 2&t=212463

Postprzez Cajtek » 10 paź 2014, 19:09

Ładna sztuka!
Szerokość życzę!
;–)

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2013, 20:41
Posty: 182 (1/3)
Skąd: Chrzanów
Auto: Mazda 3 (BK 2008 HB), 1.6 Benzyna.

Postprzez kalesoon » 10 paź 2014, 19:36

phoenx napisał(a):Jest i kalesoonek! :) Maksymalnej realizacji planów i minimalnej ilości usterek życzę! :) Piękna Madzia, dobrze że ją wziąłeś :)


Dzięki Daniel, będziemy modyfikować ;) <faja>

adidom napisał(a):Bardzo ładna Madzia :D Zakładaj felgi 17" i będzie ok :D . Bez awaryjnej i przyjemnej jazdy życzę :)


Dzięki, już szukam fajnych felg i oponek na sezon 2015 :)

Bejsu napisał(a):nie działa Ci komputer pokładowy? Co z nim nie tak?
Auto bardzo zacne! Pakiet dodaje Mazdzie agresji, tylko dodaj jeszcze 17 calowe felgi i będzie igła! :)


Na konsoli centralnej jest sterowania komputerem. Są tam przyciski clock i info, oba nie działają – jak również podświetlenie w przyciskach poniżej oraz kilka z nich. Dlaczego tak jest nie wiem – ale mam zamiar wymieniać cały moduł radia na eonon D5151, więc będę miał full wypas radio + działający komputer :). Felgi się już szukają <faja>

Cajtek napisał(a):Ładna sztuka!
Szerokość życzę!
;–)

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka


Dzięki! Przyda się :D


Co do felg. Takie mi chodzą po głowie. Jak sądzicie czy wymiarami nie będą przeszkadzać? (obniżenie eibach -30).

http://allegro.pl/4x-kola-alufelgi-mazd ... 21222.html

http://allegro.pl/505-hb-felgi-17-5x114 ... 26704.html

Takie są fabrycznie w modelu Kintaro:
http://allegro.pl/alufelgi-mazda-3-5-7- ... 46911.html
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 19:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez Danmazda » 10 paź 2014, 19:40

Z tego drugiego linku nie polecam felg. Kolega kupił od nich i felga pękła. Wymienili na nową ale od razu się ich pozbył. Podobno jest to chiński wynalazek.

Mi się podobają te z pierwszego linku :)
Daniel
Avatar użytkownika
Koordynator Regionów
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 21 paź 2009, 19:04
Posty: 6380 (52/239)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok

Postprzez kalesoon » 10 paź 2014, 19:54

danmazda napisał(a):Z tego drugiego linku nie polecam felg. Kolega kupił od nich i felga pękła. Wymienili na nową ale od razu się ich pozbył. Podobno jest to chiński wynalazek.

Mi się podobają te z pierwszego linku :)


Niby wyglądają jak fabryczne, ale aż tak dokładnie się nie przyglądałem. Dzięki za informacje!
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 19:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez buczos » 10 paź 2014, 20:01

kalesoon nie kupuj nic "chińskiego" typu alucenter etc :) jak coś to tylko ori. Mi się najbardziej podobają nr 3 :)
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 15:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez ragun » 10 paź 2014, 20:18

jak by co mam do sprzedania felgi takie jak w pierwszym linku ( te z oponami) oryginalne od mazdy ale już przemalowane proszkowo w grafitowy mat jeżeli byłbyś zainteresowany to pisz co do ceny to się dogadamy ;)
download/file.php?id=33870&t=1
Ostatnio edytowano 10 paź 2014, 20:35 przez ragun, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2013, 15:38
Posty: 453 (1/2)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 3 BL Sport 2009 2.0 DISI i-stop

Postprzez kalesoon » 10 paź 2014, 20:34

ragun napisał(a):jak by co mam do sprzedania felgi takie jak w pierwszym linku ( te z oponami) oryginalne od mazdy ale przemalowane proszkowo w grafitowy mat jeżeli byłbyś zainteresowany to pisz co do ceny to się dogadamy ;)


Poszło PW.

@buczos, na razie się przymierzam, szukam, czytam, porównuje – u mnie wszystko musi być dopięte na ostatni guzik :D, ale dzięki! Chińczykom mówimy nie! (chyba że radio w dobrej cenie ;p)
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 19:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez talk_about85 » 10 paź 2014, 21:48

Ale kupujecie te dwulitrowe benzynki :P Gratki i przyczepnosci zwlaszcza na zime! Jak to w koncu wyszlo sprzedajacym okazal sie ktos z forum? Pamietam dyskusje bo pytalem o nick tej osoby.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 22:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez kalesoon » 10 paź 2014, 22:09

talk_about85 napisał(a):Ale kupujecie te dwulitrowe benzynki :P Gratki i przyczepnosci zwlaszcza na zime! Jak to w koncu wyszlo sprzedajacym okazal sie ktos z forum? Pamietam dyskusje bo pytalem o nick tej osoby.


Chyba najlepszy silnik do tego auta hahaha
Właściciel był na spocie Rzeszowskim kilka razy – tak przynajmniej powiedzieli znajomi z Rzeszowa, sprzedawał ojciec właściciela, bo właściciel w USA się zaszył :). Więc nie znam tego użytkownika, a szkoda.
Klubowe podkładki już były na aucie.

Jakby to czytał, to niech się odezwie ;P
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 19:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez kalesoon » 18 paź 2014, 08:42

Update

Przy przebiegu: 109463km

Wymieniony olej: Olej Motul 8100 eco-nergy 5w30
Wymieniony filtr oleju: Orginalny mazda SHY1-14-302 (zakupiony w FOX Rzeszów)
Regeneracja rozrusznika (gwarancja 6 miesięcy)
Przegląd u mechanika który wszystko robił.
/Update

Madzia w bardzo dobrej formie, a kilka dni temu pojawiła się symboliczna wartość przejechanych kilometrów, co prezentuje okolicznościowa fota :)

2014-10-14 15.09.44.jpg
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 19:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez lukaszrze » 17 lis 2014, 21:49

Bardzo ładny egzemplarz :) zadbany i ogólnie przyjemnie pracować przy takich autach ;)
Dzisiaj trochę pomacałem na warsztacie. O ile właściciel się zgodzi mogę opisać trochę dzisiejszą diagnozę Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2014, 17:52
Posty: 10
Skąd: Rzeszów
Auto: Mitsubishi ColtEVO 2.0T

Postprzez buczos » 17 lis 2014, 23:02

kalesoon opowiadaj do czego doszliście :P
Kamil
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 15:20
Posty: 3447 (23/39)
Skąd: Rzeszów
Auto: 2019 Mazda 6
2008 Peugeot 107
Było:
Laguna 3 GT
Mazda 3 Sedan BK Top Sport 323F BA

Postprzez kalesoon » 17 lis 2014, 23:30

lukaszrze napisał(a):Bardzo ładny egzemplarz :) zadbany i ogólnie przyjemnie pracować przy takich autach ;)
Dzisiaj trochę pomacałem na warsztacie. O ile właściciel się zgodzi mogę opisać trochę dzisiejszą diagnozę Pozdrawiam


Dzięki wielkie, auto jest jeszcze meega zaniedbane, ale jak się uda i budżet pozwoli to auto będzie nabierało kolejnych rumieńców :). Możesz śmiało opisywać, ja tam niczego do ukrycia nie mam :).

buczos napisał(a):kalesoon opowiadaj do czego doszliście :P


Ano, okazało się że miałem złudną nadzieję. Madzia pije olej w ilościach zatrważających... Pasuje niestety robić już coś z tym fantem. Ogólnie, byłem sprawdzić kompresje, kompa czy czegoś nie wywala i wycenić ewentualną naprawę.

Kompresja w miarę równa od około 12,1 do około 12,5. Na jednej świecy wyraźne ślady spalania oleju, na reszcie tak o. Komputer niczego nie wypluł dziwnego, jedynie potwierdził, że olej jest spalany poprzez sondę lambda za katalizatorem. Auto niestety czeka remont, bo tak tego zostawić nie mogę, u mnie musi być wszystko tip top! (teraz muszę trochę siana zarobić... hehe).

Z innych spraw, wymieniłem już opony na zimowe, ale niestety jutro będzie mnie czekać walka z czyszczeniem felg, bo takiego partactwa to jeszcze nie widziałem.... Poprzedni właściciel (bo raczej w DE takiego "cudu" bym się nie spodziewał) na jakimś kleju kleił pierścienie centrujące w felgach bo były za małe... Przez co kształt tych pierścieni zmienił się w poszarpaną elipsę i się tego nie da porządnie wyważyć. Zobaczyłem to jak przekładałem koło przód tył, bo mi u wulkanizatora założyli na jedną oś dwie różne opony (o wrażeniach z jazdy już nawet nie wspomnę) ... szkoda słów ... Ja już się nawet nie wkurwiam. Jak nie będziesz patrzył na ręce przy nawet najprostszych czynnościach to... Na serio, ze świecą szukać porządnego mechanika, zakładu, gdzie przykładają się do powierzonego im zadania. Ja jestem chyba jakiś [tiiit], ale ja bym tak nie umiał się nie przykładać :(
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2012, 19:50
Posty: 499 (7/8)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)

Postprzez marcin255 » 18 lis 2014, 07:12

kalesoon napisał(a):Madzia pije olej w ilościach zatrważających..

tzn. ile ? Spróbuj zalać jakąś płukankę i 0w40 mobila
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 22:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez lukaszrze » 18 lis 2014, 07:40

Tutaj już płukanka nie pomoże.

Kompresja równo fajnie wybiła powiedziałbym nawet że 12,5-13atm. Na każdym garku i nie ma odchyłów duży między nimi.
Świecę mają osad spalonego oleju o czym świadczy przedostawanie się oleju do komory spalania.
Próba olejowa wykazała że nieszczelność jest też w zaworach głowicy.
W tych silnikach głowica jest zrobiona ze słabych materiałów co powoduje osadzaniem gniazd zaworowych i zmniejszają się dosyć diametralnie luzy zaworowe (na gazie jest jeszcze gorzej) co jakiś czas trzeba je przejrzeć ew. regulacja szklankami. (popychacze są mechaniczne ale luz kasuje się wymianą szklanki).

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2014, 17:52
Posty: 10
Skąd: Rzeszów
Auto: Mitsubishi ColtEVO 2.0T

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy