Mazda3 BK LF '07 2.0 150KM KINTARO – by kalesoon :)
Witam!
Wypada zaprezentować nowy nabytek jakim jest Mazda3 BK LF '07 2.0 150KM KINTARO. Na początek trochę historii. Poprzedniczka 626 2.0 z 2001 roku sprawowała (i sprawuje dalej) się cudnie, ale auto już miało swoje lata, ruda ją dopadała, była zbyt słaba i nie chciałem już w nią więcej inwestować więc postanowiłem zmienić wozidełko.
To było jakieś 1,5 roku temu , od tak długiego czasu "chorowałem" na Mazdę3 z silnikiem 2.0. Po wielu godzinach, wielu przeczytanych postach, rozmowach z wieloma zapalonymi użytkownikami aut ze stajni Mazda, wykiełkowało we mnie, że chcę by moja 3ka była w wersji Kintaro. Tutaj chciałbym podziękować blacky24, który ostatecznie uświadomił mnie o drobnych różnicach charakteryzujących Mazdy 3cie po 2007 roku.
Poszukiwania były długie, budżet zmieniany z miesiąca na miesiąc – niestety w górę . Ale udało się.
Pojawiło się ogłoszenie na portalu aukcyjnym, że jest w okolicy auto spełniające moje oczekiwania. Telefon, rozmowa, wyciągniecie numeru VIN od właściciela, sprawdzenie u Marianka (dzięki wielkie, jeszcze raz) po czym decyzja o oględzinach na miejscu.
Auto okazało się prawie takie jakie miało być . Kilka mankamentów, mniej lub bardziej przeszkadzających w codziennym użytkowaniu ale i tak postanowiłem je zakupić.
No i stało się!
Dnia 01.09.2014 zakupiłem nową Madzię!
Dane techniczne:
Data pierwszej rejestracji 2007
Wersja Kintaro
Kolor: 16W Granitschwarz Metallic (Czarny Granit Metallic)
Silnik: 1999 cm3 benzyna
Moc: 150 KM ( 110 KW ) / 6.500 (według książki)
Moment: 187 Nm / 4.000 (według książki)
Przebieg 108 tys.km
Klasa emisji spalin: Euro4
Spalanie:
Miasto: jeszcze brak rzetelnych wyników
Poza miastem: jeszcze brak rzetelnych wyników
Osiągi:
0-100 km/h: 9,1 s (według książki)
Prędkość maksymalna: 202 km/h (według książki)
Wyposażenie:
Komputer pokładowy (ale coś nie działa...)
4 x elektryczne szyby i podgrzewane lusterka z czujnikiem temp. zewnętrznej
Audio: Radio z CD + 4 głośniki (seria)
Wielofunkcyjna kierownica skórzana
Skrzynia manualna 6 biegowa
Reflektory soczewkowe
Halogeny
Poduszki powietrzne szt. 6
Klimatronic
Felgi aluminiowe 16" 205/55 opony letnie Fulda SportControl + zimowe Continetal ContiWinterContact/Toyo Snowprox
Przyciemnione szyby tył + klapa bagażnika
Wydech sportowy Sebring
Nakładki na pedały AL
Sprężyny sportowe obniżone EIBACH
Sportowe progi
Spoiler dachowy
Do zrobienia:
Naprawa niedziałających lamp w środku auta (na konsoli centralnej)
Wymiana chłodnicy klimatyzacji na w pełni sprawną
Poprawa lewarka zmiany biegów – bo coś dziwnie wchodzi wsteczny
Poprawa mocowania lewarka hamulca ręcznego (bo lata obejma lewarka)
Zmiany/plany:
Felgi 17 na lato (malowane na czarno, lub w innym ciemnym kolorze) + opony
Radio QL-MZD501
Podstopnica z AL
Malowanie zacisków na kolor niebieski
Antena od radia – płetwa rekina
Zadbanie o lakier + usunięcie drobnych jego mankamentów
Zamontowanie tempomatu
Zdjęcia:
Sesja dla ubezpieczyciela
Kokpit
Niebawem więcej zdjęć i informacji o aucie
Wypada zaprezentować nowy nabytek jakim jest Mazda3 BK LF '07 2.0 150KM KINTARO. Na początek trochę historii. Poprzedniczka 626 2.0 z 2001 roku sprawowała (i sprawuje dalej) się cudnie, ale auto już miało swoje lata, ruda ją dopadała, była zbyt słaba i nie chciałem już w nią więcej inwestować więc postanowiłem zmienić wozidełko.
To było jakieś 1,5 roku temu , od tak długiego czasu "chorowałem" na Mazdę3 z silnikiem 2.0. Po wielu godzinach, wielu przeczytanych postach, rozmowach z wieloma zapalonymi użytkownikami aut ze stajni Mazda, wykiełkowało we mnie, że chcę by moja 3ka była w wersji Kintaro. Tutaj chciałbym podziękować blacky24, który ostatecznie uświadomił mnie o drobnych różnicach charakteryzujących Mazdy 3cie po 2007 roku.
Poszukiwania były długie, budżet zmieniany z miesiąca na miesiąc – niestety w górę . Ale udało się.
Pojawiło się ogłoszenie na portalu aukcyjnym, że jest w okolicy auto spełniające moje oczekiwania. Telefon, rozmowa, wyciągniecie numeru VIN od właściciela, sprawdzenie u Marianka (dzięki wielkie, jeszcze raz) po czym decyzja o oględzinach na miejscu.
Auto okazało się prawie takie jakie miało być . Kilka mankamentów, mniej lub bardziej przeszkadzających w codziennym użytkowaniu ale i tak postanowiłem je zakupić.
No i stało się!
Dnia 01.09.2014 zakupiłem nową Madzię!
Dane techniczne:
Data pierwszej rejestracji 2007
Wersja Kintaro
Kolor: 16W Granitschwarz Metallic (Czarny Granit Metallic)
Silnik: 1999 cm3 benzyna
Moc: 150 KM ( 110 KW ) / 6.500 (według książki)
Moment: 187 Nm / 4.000 (według książki)
Przebieg 108 tys.km
Klasa emisji spalin: Euro4
Spalanie:
Miasto: jeszcze brak rzetelnych wyników
Poza miastem: jeszcze brak rzetelnych wyników
Osiągi:
0-100 km/h: 9,1 s (według książki)
Prędkość maksymalna: 202 km/h (według książki)
Wyposażenie:
Komputer pokładowy (ale coś nie działa...)
4 x elektryczne szyby i podgrzewane lusterka z czujnikiem temp. zewnętrznej
Audio: Radio z CD + 4 głośniki (seria)
Wielofunkcyjna kierownica skórzana
Skrzynia manualna 6 biegowa
Reflektory soczewkowe
Halogeny
Poduszki powietrzne szt. 6
Klimatronic
Felgi aluminiowe 16" 205/55 opony letnie Fulda SportControl + zimowe Continetal ContiWinterContact/Toyo Snowprox
Przyciemnione szyby tył + klapa bagażnika
Wydech sportowy Sebring
Nakładki na pedały AL
Sprężyny sportowe obniżone EIBACH
Sportowe progi
Spoiler dachowy
Do zrobienia:
Naprawa niedziałających lamp w środku auta (na konsoli centralnej)
Wymiana chłodnicy klimatyzacji na w pełni sprawną
Poprawa lewarka zmiany biegów – bo coś dziwnie wchodzi wsteczny
Poprawa mocowania lewarka hamulca ręcznego (bo lata obejma lewarka)
Zmiany/plany:
Felgi 17 na lato (malowane na czarno, lub w innym ciemnym kolorze) + opony
Radio QL-MZD501
Podstopnica z AL
Malowanie zacisków na kolor niebieski
Antena od radia – płetwa rekina
Zadbanie o lakier + usunięcie drobnych jego mankamentów
Zamontowanie tempomatu
Zdjęcia:
Sesja dla ubezpieczyciela
Kokpit
Niebawem więcej zdjęć i informacji o aucie
Ostatnio edytowano 9 paź 2014, 21:45 przez kalesoon, łącznie edytowano 4 razy
- Od: 8 mar 2012, 20:50
- Posty: 499 (7/8)
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)
Witamy w dziale Nasze Mazdy Popraw prosze zdjęcia bo się nie wyświetlają (opcja załącznik na górze strony przy edycji – wgranie na serwer Mazdaspeed, wtedy na pewno będą działać)
Jest i kalesoonek! Maksymalnej realizacji planów i minimalnej ilości usterek życzę! Piękna Madzia, dobrze że ją wziąłeś
nie działa Ci komputer pokładowy? Co z nim nie tak?
Auto bardzo zacne! Pakiet dodaje Mazdzie agresji, tylko dodaj jeszcze 17 calowe felgi i będzie igła!
Auto bardzo zacne! Pakiet dodaje Mazdzie agresji, tylko dodaj jeszcze 17 calowe felgi i będzie igła!
-
Axela!
- Od: 5 maja 2014, 22:14
- Posty: 613 (15/10)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda3 BK Z6 2004r, HB. Winning Blue 27B <-- Było.
Jest Mazda 3 BP SKYACTIV G 2019 HIKARI. https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 2&t=212463
phoenx napisał(a):Jest i kalesoonek! Maksymalnej realizacji planów i minimalnej ilości usterek życzę! Piękna Madzia, dobrze że ją wziąłeś
Dzięki Daniel, będziemy modyfikować
adidom napisał(a):Bardzo ładna Madzia Zakładaj felgi 17" i będzie ok . Bez awaryjnej i przyjemnej jazdy życzę
Dzięki, już szukam fajnych felg i oponek na sezon 2015
Bejsu napisał(a):nie działa Ci komputer pokładowy? Co z nim nie tak?
Auto bardzo zacne! Pakiet dodaje Mazdzie agresji, tylko dodaj jeszcze 17 calowe felgi i będzie igła!
Na konsoli centralnej jest sterowania komputerem. Są tam przyciski clock i info, oba nie działają – jak również podświetlenie w przyciskach poniżej oraz kilka z nich. Dlaczego tak jest nie wiem – ale mam zamiar wymieniać cały moduł radia na eonon D5151, więc będę miał full wypas radio + działający komputer . Felgi się już szukają
Cajtek napisał(a):Ładna sztuka!
Szerokość życzę!
;–)
Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka
Dzięki! Przyda się
Co do felg. Takie mi chodzą po głowie. Jak sądzicie czy wymiarami nie będą przeszkadzać? (obniżenie eibach -30).
http://allegro.pl/4x-kola-alufelgi-mazd ... 21222.html
http://allegro.pl/505-hb-felgi-17-5x114 ... 26704.html
Takie są fabrycznie w modelu Kintaro:
http://allegro.pl/alufelgi-mazda-3-5-7- ... 46911.html
- Od: 8 mar 2012, 20:50
- Posty: 499 (7/8)
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)
Z tego drugiego linku nie polecam felg. Kolega kupił od nich i felga pękła. Wymienili na nową ale od razu się ich pozbył. Podobno jest to chiński wynalazek.
Mi się podobają te z pierwszego linku
Mi się podobają te z pierwszego linku
-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
danmazda napisał(a):Z tego drugiego linku nie polecam felg. Kolega kupił od nich i felga pękła. Wymienili na nową ale od razu się ich pozbył. Podobno jest to chiński wynalazek.
Mi się podobają te z pierwszego linku
Niby wyglądają jak fabryczne, ale aż tak dokładnie się nie przyglądałem. Dzięki za informacje!
- Od: 8 mar 2012, 20:50
- Posty: 499 (7/8)
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)
jak by co mam do sprzedania felgi takie jak w pierwszym linku ( te z oponami) oryginalne od mazdy ale już przemalowane proszkowo w grafitowy mat jeżeli byłbyś zainteresowany to pisz co do ceny to się dogadamy
download/file.php?id=33870&t=1
download/file.php?id=33870&t=1
Ostatnio edytowano 10 paź 2014, 21:35 przez ragun, łącznie edytowano 1 raz
ragun napisał(a):jak by co mam do sprzedania felgi takie jak w pierwszym linku ( te z oponami) oryginalne od mazdy ale przemalowane proszkowo w grafitowy mat jeżeli byłbyś zainteresowany to pisz co do ceny to się dogadamy
Poszło PW.
@buczos, na razie się przymierzam, szukam, czytam, porównuje – u mnie wszystko musi być dopięte na ostatni guzik , ale dzięki! Chińczykom mówimy nie! (chyba że radio w dobrej cenie ;p)
- Od: 8 mar 2012, 20:50
- Posty: 499 (7/8)
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)
Ale kupujecie te dwulitrowe benzynki Gratki i przyczepnosci zwlaszcza na zime! Jak to w koncu wyszlo sprzedajacym okazal sie ktos z forum? Pamietam dyskusje bo pytalem o nick tej osoby.
talk_about85 napisał(a):Ale kupujecie te dwulitrowe benzynki Gratki i przyczepnosci zwlaszcza na zime! Jak to w koncu wyszlo sprzedajacym okazal sie ktos z forum? Pamietam dyskusje bo pytalem o nick tej osoby.
Chyba najlepszy silnik do tego auta
Właściciel był na spocie Rzeszowskim kilka razy – tak przynajmniej powiedzieli znajomi z Rzeszowa, sprzedawał ojciec właściciela, bo właściciel w USA się zaszył . Więc nie znam tego użytkownika, a szkoda.
Klubowe podkładki już były na aucie.
Jakby to czytał, to niech się odezwie
- Od: 8 mar 2012, 20:50
- Posty: 499 (7/8)
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)
Update
Przy przebiegu: 109463km
Wymieniony olej: Olej Motul 8100 eco-nergy 5w30
Wymieniony filtr oleju: Orginalny mazda SHY1-14-302 (zakupiony w FOX Rzeszów)
Regeneracja rozrusznika (gwarancja 6 miesięcy)
Przegląd u mechanika który wszystko robił.
/Update
Madzia w bardzo dobrej formie, a kilka dni temu pojawiła się symboliczna wartość przejechanych kilometrów, co prezentuje okolicznościowa fota
Przy przebiegu: 109463km
Wymieniony olej: Olej Motul 8100 eco-nergy 5w30
Wymieniony filtr oleju: Orginalny mazda SHY1-14-302 (zakupiony w FOX Rzeszów)
Regeneracja rozrusznika (gwarancja 6 miesięcy)
Przegląd u mechanika który wszystko robił.
/Update
Madzia w bardzo dobrej formie, a kilka dni temu pojawiła się symboliczna wartość przejechanych kilometrów, co prezentuje okolicznościowa fota
- Od: 8 mar 2012, 20:50
- Posty: 499 (7/8)
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)
lukaszrze napisał(a):Bardzo ładny egzemplarz zadbany i ogólnie przyjemnie pracować przy takich autach
Dzisiaj trochę pomacałem na warsztacie. O ile właściciel się zgodzi mogę opisać trochę dzisiejszą diagnozę Pozdrawiam
Dzięki wielkie, auto jest jeszcze meega zaniedbane, ale jak się uda i budżet pozwoli to auto będzie nabierało kolejnych rumieńców . Możesz śmiało opisywać, ja tam niczego do ukrycia nie mam .
buczos napisał(a):kalesoon opowiadaj do czego doszliście
Ano, okazało się że miałem złudną nadzieję. Madzia pije olej w ilościach zatrważających... Pasuje niestety robić już coś z tym fantem. Ogólnie, byłem sprawdzić kompresje, kompa czy czegoś nie wywala i wycenić ewentualną naprawę.
Kompresja w miarę równa od około 12,1 do około 12,5. Na jednej świecy wyraźne ślady spalania oleju, na reszcie tak o. Komputer niczego nie wypluł dziwnego, jedynie potwierdził, że olej jest spalany poprzez sondę lambda za katalizatorem. Auto niestety czeka remont, bo tak tego zostawić nie mogę, u mnie musi być wszystko tip top! (teraz muszę trochę siana zarobić... hehe).
Z innych spraw, wymieniłem już opony na zimowe, ale niestety jutro będzie mnie czekać walka z czyszczeniem felg, bo takiego partactwa to jeszcze nie widziałem.... Poprzedni właściciel (bo raczej w DE takiego "cudu" bym się nie spodziewał) na jakimś kleju kleił pierścienie centrujące w felgach bo były za małe... Przez co kształt tych pierścieni zmienił się w poszarpaną elipsę i się tego nie da porządnie wyważyć. Zobaczyłem to jak przekładałem koło przód tył, bo mi u wulkanizatora założyli na jedną oś dwie różne opony (o wrażeniach z jazdy już nawet nie wspomnę) ... szkoda słów ... Ja już się nawet nie wkurwiam. Jak nie będziesz patrzył na ręce przy nawet najprostszych czynnościach to... Na serio, ze świecą szukać porządnego mechanika, zakładu, gdzie przykładają się do powierzonego im zadania. Ja jestem chyba jakiś [tiiit], ale ja bym tak nie umiał się nie przykładać
- Od: 8 mar 2012, 20:50
- Posty: 499 (7/8)
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 3 Kintaro 2.0 150KM LF (BK)
była: 626 2.0 115KM FS (GF)
kalesoon napisał(a):Madzia pije olej w ilościach zatrważających..
tzn. ile ? Spróbuj zalać jakąś płukankę i 0w40 mobila
Tutaj już płukanka nie pomoże.
Kompresja równo fajnie wybiła powiedziałbym nawet że 12,5-13atm. Na każdym garku i nie ma odchyłów duży między nimi.
Świecę mają osad spalonego oleju o czym świadczy przedostawanie się oleju do komory spalania.
Próba olejowa wykazała że nieszczelność jest też w zaworach głowicy.
W tych silnikach głowica jest zrobiona ze słabych materiałów co powoduje osadzaniem gniazd zaworowych i zmniejszają się dosyć diametralnie luzy zaworowe (na gazie jest jeszcze gorzej) co jakiś czas trzeba je przejrzeć ew. regulacja szklankami. (popychacze są mechaniczne ale luz kasuje się wymianą szklanki).
Pozdrawiam
Kompresja równo fajnie wybiła powiedziałbym nawet że 12,5-13atm. Na każdym garku i nie ma odchyłów duży między nimi.
Świecę mają osad spalonego oleju o czym świadczy przedostawanie się oleju do komory spalania.
Próba olejowa wykazała że nieszczelność jest też w zaworach głowicy.
W tych silnikach głowica jest zrobiona ze słabych materiałów co powoduje osadzaniem gniazd zaworowych i zmniejszają się dosyć diametralnie luzy zaworowe (na gazie jest jeszcze gorzej) co jakiś czas trzeba je przejrzeć ew. regulacja szklankami. (popychacze są mechaniczne ale luz kasuje się wymianą szklanki).
Pozdrawiam
- Od: 5 wrz 2014, 18:52
- Posty: 10
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mitsubishi ColtEVO 2.0T
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości