Stuki z okolic przedniego lewego koła

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez diver » 6 paź 2014, 15:23

Panowie, Mazda 5 100kkm z benzyną 2.0 DISI I-stop.
Wszystko śmiga, ale czasem stuka coś dziwnie metalicznie przy lewym kole, ale TYLKO jak dajade do lewego zakrętu i hamuję silnikiem i jak w zakręcie zmieniam na 2 lub 3 i puszczam sprzęgło dodając gazu to przy tej zmianie obciążenia, jak coś nie walnie!
Dodam , że zawieszenie na szarpakach OK, przeguby bez luzów.
Ktoś tak miał?
diver
 

Postprzez diver » 9 paź 2014, 13:54

widzę że wszyscy palą sie do pomocy.
Na szczęście poradziłem sobie
Winny – lewe zawieszenie silnika ( nad skrzynią biegów, jest taka trójpalczasta łapa i cudaczne zawieszenie na gumie pod podłużnicą )
narazie wystarczyło nasmarowanie, ciekawe czy sie odezwie znów.
diver
 

Postprzez Wojtek » 9 paź 2014, 14:31

diver napisał(a):widzę że wszyscy palą sie do pomocy.

może czekają na Twoje rozwiązanie, gdyż nie spotkali isę jeszcze z takim objawem?
Może masz zdjęcia tego czegos?
Z opisu wynika, że to jest lewa poduszka silnika (skrzyni)... :|
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez PieknyRoman » 29 mar 2015, 20:26

Witam
Również mama problem w/w poduszką zawieszenia skrzyni biegów ale stłuszczenie jej pomogło na miesiąc.
Wiec konieczna będzie wymiana gdyż przy uruchamianiu silnika słychać charakterystyczny dźwięk obijania metalowego elementu o metal.
Pozdrawiam
Załączniki
DSC_0971.jpg
Początkujący
 
Od: 5 sty 2014, 12:24
Posty: 20
Auto: Mazda 5 CW 2.0L MZR DiSI I-STOP Benzyna/LPG 150 KM + woźnica

Postprzez Mc'Fly » 23 paź 2019, 13:37

u mnie też, w dieslu 1.6, jak kiera skręcona w prawo (jedynka, dwójka) i puszczam sprzęgło to na równej drodze coś stuknie/zgrzytnie po lewej stornie. Zawieszenie, przeguby, no cóż, sprawdzali mistrzowie w trzech warsztatach, i nic – twierdzą, że luzów nie ma. A jak kiera skręcona w prawo to cisza.... Też stawiam na poduszkę skrzyni, która jest właśnie po lewej stronie, tym bardziej, że wyjąłem aku i obejrzałem ją od góry. To jest poduszka gumowo-olejowa i widać że mokra od oleju. Jak się zespół napędowy wychyla to zgrzyta – tak to tłumaczę. Niestety taka poduszka tylko w oryginale ok 800zł!
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 14:45
Posty: 62 (0/5)
Skąd: Puck
Auto: Mazda 5 CW 1,6 diesel 2011,
wcześniej
Mazda Premacy 2,0 DiTD 2003

Postprzez Mc'Fly » 19 lis 2019, 14:51

jest jeszcze jedno miejsce do sprawdzenia, to wydech w odcinku blisko silnika, czy elementy wydechu nie stukają w tunel w podłodze, czy w inne elementy wokół, gdy silnik się wychyla (odpalanie, gaszenie, wyprzęganie, pokonywanie nierówności) ... tam jest wszystko bardzo upakowane ciasno, Z czasem poduszki silnika i inne elementy się wypracowują i luzy są większe niż jak zjeżdża z fabryki.
Forumowicz
 
Od: 26 paź 2008, 14:45
Posty: 62 (0/5)
Skąd: Puck
Auto: Mazda 5 CW 1,6 diesel 2011,
wcześniej
Mazda Premacy 2,0 DiTD 2003

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 5 / Premacy