Falujące obroty po zatrzymaniu (benz.)
Dzięki za informacje.
A możecie mi powiedzieć bo nie jestem specjalistą- czy na biegu jałowym wiatrak chłodnicy powinien cały czas działać czy się włączać i wyłączać? W moim przypadku jak odpalę mazdę to słyszę cyknięcie i wtedy załącza się wiatrak, obroty minimalnie podskoczą i po wyłączeniu opadają. Dodatkowo w tym momencie trochę światła przygasają na chwilę.
A możecie mi powiedzieć bo nie jestem specjalistą- czy na biegu jałowym wiatrak chłodnicy powinien cały czas działać czy się włączać i wyłączać? W moim przypadku jak odpalę mazdę to słyszę cyknięcie i wtedy załącza się wiatrak, obroty minimalnie podskoczą i po wyłączeniu opadają. Dodatkowo w tym momencie trochę światła przygasają na chwilę.
- Od: 3 paź 2014, 14:07
- Posty: 9
- Auto: Mazda 6, 2.0 benzyna, 2006
Wiatrak na jałowych włącza się co jakiś czas na kilka-kilkanaście s
Witam kolejny raz,
czyściłem dzisiaj przepływomierz niestety falowanie obrotów nie zniknęło. Zauważyłem jeszcze jeden objaw oprócz falowania obrotów, wibracji silnika i przygasających świateł. Gdy trochę pojeżdzę to na biegu jałowym słychać piski w okolicy rozrządu.
Ma ktoś jakiś pomysł?
czyściłem dzisiaj przepływomierz niestety falowanie obrotów nie zniknęło. Zauważyłem jeszcze jeden objaw oprócz falowania obrotów, wibracji silnika i przygasających świateł. Gdy trochę pojeżdzę to na biegu jałowym słychać piski w okolicy rozrządu.
Ma ktoś jakiś pomysł?
- Od: 3 paź 2014, 14:07
- Posty: 9
- Auto: Mazda 6, 2.0 benzyna, 2006
Gregor88 napisał(a):Dzięki za informacje.
A możecie mi powiedzieć bo nie jestem specjalistą- czy na biegu jałowym wiatrak chłodnicy powinien cały czas działać czy się włączać i wyłączać? W moim przypadku jak odpalę mazdę to słyszę cyknięcie i wtedy załącza się wiatrak, obroty minimalnie podskoczą i po wyłączeniu opadają. Dodatkowo w tym momencie trochę światła przygasają na chwilę.
mazda ma wentylatory klimy i silnika. Ty pewnie piszesz o klimie, skoro na zimnym silniku się załącza. Wentylator silnika włącza się dopiero po zagrzaniu silnika.
Wracam z warsztatu Auto-Zakręt w Warszawie.
Na falowanie obrotów Panowie przeczyścili i zadaptowali przepustnicę chociaż mówiłem im że wygląda okej. Póki co obroty nie schodzą poniżej 750 ale czasami zafalują powyżej tej wartości.
Silnik natomiast dalej drga i nie wiadomo co jest przyczyną, ponoć poduszki są w dobrym stanie.
Świece sprawdzone, cewki również. Na komputerze nie wykazało żadnych błędów.
Na falowanie obrotów Panowie przeczyścili i zadaptowali przepustnicę chociaż mówiłem im że wygląda okej. Póki co obroty nie schodzą poniżej 750 ale czasami zafalują powyżej tej wartości.
Silnik natomiast dalej drga i nie wiadomo co jest przyczyną, ponoć poduszki są w dobrym stanie.
Świece sprawdzone, cewki również. Na komputerze nie wykazało żadnych błędów.
- Od: 3 paź 2014, 14:07
- Posty: 9
- Auto: Mazda 6, 2.0 benzyna, 2006
Wiatrak się włącza bo włącza się sprężarka klimy i ona powoduje chwilowe obciążenie i szarpnięcie.
Co do drgań, to jak oni na oko stwierdzili, że poduszki są ok ? Jeżeli drga silnik, to poduszki są bardzo często przyczyną.
Co do drgań, to jak oni na oko stwierdzili, że poduszki są ok ? Jeżeli drga silnik, to poduszki są bardzo często przyczyną.
Panowie kupiłem niedawno mazdę i mam problem z obrotami, otóż wszystko jest ok w miarę, ale gdy dojeżdżam do świateł hamuje i wciskam sprzęgło to obroty falują aż przygasają delikatnie światła czasem też w tej sytuacji błyśnie check-enginie na 1s co może być powodem
Raz nawet mi zgasł podczas hamowania tylko nie wiem czy to była wina tego efektu bo miałem dość głęboką rezerwę
Czytając wypowiedzi widzę sugestie odnośnie wyczyszczenia przepustnicy oraz odłączenie akumulatora i 20 minut pracy na jałowym biegu, ale może ktoś miał podobnie?jakieś inne sugestie ?


- Od: 4 lip 2009, 23:25
- Posty: 26
- Skąd: Ostrowiec Św. lub Wawa lub Kielce
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 147 KM 2006r polift
LPG BRC SQ24
spróbuj najpierw zrestartować kompa
odłącz aku, następnie naciśnij pedał hamulca i przytrzymaj z 20 sec. Podłącz aku i niech auto pochodzi chwile na biegu jałowym.
Jeśli nie pomoże możesz brać się za czyszczenie dolotu
odłącz aku, następnie naciśnij pedał hamulca i przytrzymaj z 20 sec. Podłącz aku i niech auto pochodzi chwile na biegu jałowym.
Jeśli nie pomoże możesz brać się za czyszczenie dolotu
- Od: 17 cze 2007, 23:11
- Posty: 396 (10/4)
- Skąd: Kraków
- Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)
i teraz mam nowy otóż gdy wcisnę sprzęgło obroty spadają na chwile poniżej wartości na biegu jałowym światła delikatnie przygasają i wracają do normy i już są stałe. Gdy delikatnie przegazuje na jałowym efekt ten sam.i wydaje mi się (mam wrażenie)że gdy spadają to poniżej 1tys. trochę trzęsie silnikiem przez chwile. ma ktoś jakieś sugestie
- Od: 4 lip 2009, 23:25
- Posty: 26
- Skąd: Ostrowiec Św. lub Wawa lub Kielce
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 147 KM 2006r polift
LPG BRC SQ24
Problemu z obrotami biegu jałowego nie mam – są koło 650 – wydaje się mało ale podobno tyle ma być.
Sprawdź może szczenność całego układu dolotowego – od filtra powietrza do kolektora dolotowego.
Sprawdź układ podciśnienia. Czy wszystko podłączone i w dobrej kolejności.
Sprawdź może szczenność całego układu dolotowego – od filtra powietrza do kolektora dolotowego.
Sprawdź układ podciśnienia. Czy wszystko podłączone i w dobrej kolejności.
U mnie pomogło wyczyszczenie przepustnicy – koszt u mechanika 60-80zł, można się też bawić samemu.
Miałem następujące objawy (mając gaz myślałem, że to on jest winny, ale nie był):
– falowanie obrotów na biegu jałowym
– czasami lekkie szarpnięcia przy zmianie biegów lub duszenie się samochodu
– ale przede wszystkim samochód zaczął mi gasnąć na zimnym silniku przy dojeździe do świateł, skrzyżowania, gdy trzeba się było zatrzymać lub bardzo zwolnić z wciśniętym sprzęgłem.
Nawet jak silnik był ciepły to obroty na biegu jałowym falowały w granicach 500-600, a po wyczyszczeniu wróciły do właściwego poziomu – 750-850 i w ogóle nie falują.
Miałem następujące objawy (mając gaz myślałem, że to on jest winny, ale nie był):
– falowanie obrotów na biegu jałowym
– czasami lekkie szarpnięcia przy zmianie biegów lub duszenie się samochodu
– ale przede wszystkim samochód zaczął mi gasnąć na zimnym silniku przy dojeździe do świateł, skrzyżowania, gdy trzeba się było zatrzymać lub bardzo zwolnić z wciśniętym sprzęgłem.
Nawet jak silnik był ciepły to obroty na biegu jałowym falowały w granicach 500-600, a po wyczyszczeniu wróciły do właściwego poziomu – 750-850 i w ogóle nie falują.
- Od: 26 sty 2012, 09:20
- Posty: 8
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda 6 GY kombi (Sport Wagon), 1.8 benzyna, 2005r.
Odswieze temat bo nadal nie rozwiazalem tego problemu. U mnie problem wystepuje jak pisali na poczatku tego tematu. Wcisniecie pedalu sprzegla powoduje spadek i falowanie obrotow i jak docisne hamulec to jest jeszcze gorzej ale jak puszcze je i zostawie na jalowym to rosna jest stabilnie.
– resetowalem ECU wraz z wcisnieciem pedalu hamulca i nic, mimo ze zostawialem go bez ruszania po resecie az do wlaczenia wentylatora.
– czyscilem przepustnice i tez nie pomoglo, auto pracuje rowniej ale to nie byla przyczyna spadku obrotow.
Co jeszcze moge sprawdzic?
Na zimnym problemow nie mam dopoki samochod jest na ssaniu, dopiero po osiagnieciu temperatury jak obroty zejda w ponizej 1000 to zaczyna sie to falowanie.
– resetowalem ECU wraz z wcisnieciem pedalu hamulca i nic, mimo ze zostawialem go bez ruszania po resecie az do wlaczenia wentylatora.
– czyscilem przepustnice i tez nie pomoglo, auto pracuje rowniej ale to nie byla przyczyna spadku obrotow.
Co jeszcze moge sprawdzic?
Na zimnym problemow nie mam dopoki samochod jest na ssaniu, dopiero po osiagnieciu temperatury jak obroty zejda w ponizej 1000 to zaczyna sie to falowanie.
- Od: 12 gru 2014, 16:16
- Posty: 119 (2/1)
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 GY LF 2oo7
MZR 2.0 147KM + LPG
______________________
www.ecars.com.pl
znizka 10-15% na haslo mazdaspeed.pl
U mnie sprawa rozwiązana... ufff. Też falowały mi obroty (silnik prawie gasł) przy dojeździe do świateł i po zatrzymaniu na biegu jałowym, po chwili wyrównywały się i było ok. W czasie jazdy wystarczyło wcisnąć sprzęgło i też falowały. Na ssaniu było ok póki silnik się nie rozgrzał.
Rozwiązanie było takie – najpierw wyczyściłem przepustnicę – nie pomogło. Próbowałem restartować komputer metodą "na akumulator" i przez reset komputera. Nic z tego. Mechanik powiedział tak: skoro przepustnica jest czysta to powinna sama dojść do odpowiednich ustawień (przynajmniej po restarcie kompa), a skoro nie dochodzi to znaczy, że wymaga dodatkowych ustawień, których ich komputer nie umie obsłużyć. I zorganizował jakiś specjalistyczny komputer do mazd, który potrafi regulować ustawienia przepustnicy. Nie bardzo mu wierzyłem, ale podpięli ten komputer, coś tam pogrzebali i voila – obroty przestały falować.
Moim zdaniem mechanik miał rację – przepustnica nie umiała się sama ustawić, bo przyjęła za "wzór" pozycję kiedy była brudna. I wymagała nowego ustawienia. Każdy serwis z zaawansowana obsługa Mazdy powinien móc to zrobić.
Kosztowało mnie to: czyszczenie przepustnicy 50 plus ustawienie przepustnicy na kompie 100.
Mam Mazdę 6, benzyna 2.0l, 148 koni (taka wersja niby sport), 2005r
Rozwiązanie było takie – najpierw wyczyściłem przepustnicę – nie pomogło. Próbowałem restartować komputer metodą "na akumulator" i przez reset komputera. Nic z tego. Mechanik powiedział tak: skoro przepustnica jest czysta to powinna sama dojść do odpowiednich ustawień (przynajmniej po restarcie kompa), a skoro nie dochodzi to znaczy, że wymaga dodatkowych ustawień, których ich komputer nie umie obsłużyć. I zorganizował jakiś specjalistyczny komputer do mazd, który potrafi regulować ustawienia przepustnicy. Nie bardzo mu wierzyłem, ale podpięli ten komputer, coś tam pogrzebali i voila – obroty przestały falować.
Moim zdaniem mechanik miał rację – przepustnica nie umiała się sama ustawić, bo przyjęła za "wzór" pozycję kiedy była brudna. I wymagała nowego ustawienia. Każdy serwis z zaawansowana obsługa Mazdy powinien móc to zrobić.
Kosztowało mnie to: czyszczenie przepustnicy 50 plus ustawienie przepustnicy na kompie 100.
Mam Mazdę 6, benzyna 2.0l, 148 koni (taka wersja niby sport), 2005r
- Od: 28 wrz 2005, 22:59
- Posty: 29
- Skąd: Piaseczno
- Auto: M6 2005 GY 2.0l sport kombi + 323 1994 BG 1.3l hb + 323f BA 1998 1,5l
A ja słyszałem ze na kompie nic sie nie ustawia ,przepustnicy sie sama adoptuje ,ja wczoraj miałem swoją na rękach lekie czyszczenie i sportem zamontowana i nic nie faluje etc. Dobrego masz mechanika 
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6