Falujące obroty po zatrzymaniu (benz.)

Postprzez Gregor88 » 4 paź 2014, 11:41

Dzięki za informacje.
A możecie mi powiedzieć bo nie jestem specjalistą- czy na biegu jałowym wiatrak chłodnicy powinien cały czas działać czy się włączać i wyłączać? W moim przypadku jak odpalę mazdę to słyszę cyknięcie i wtedy załącza się wiatrak, obroty minimalnie podskoczą i po wyłączeniu opadają. Dodatkowo w tym momencie trochę światła przygasają na chwilę.
Początkujący
 
Od: 3 paź 2014, 14:07
Posty: 9
Auto: Mazda 6, 2.0 benzyna, 2006

Postprzez apocalypto » 4 paź 2014, 11:46

Wiatrak na jałowych włącza się co jakiś czas na kilka-kilkanaście s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 paź 2014, 11:16
Posty: 37 (19/39)
Auto: Mazda6 3.0 V6

Postprzez Gregor88 » 4 paź 2014, 11:54

A wszystkie te objawy o których pisałem wcześniej mogą mieć związek z alternatorem ( koło pasowe albo regulator napięcia) ? Może są jakieś spadki napięcia?
Początkujący
 
Od: 3 paź 2014, 14:07
Posty: 9
Auto: Mazda 6, 2.0 benzyna, 2006

Postprzez Gregor88 » 11 paź 2014, 16:23

Witam kolejny raz,

czyściłem dzisiaj przepływomierz niestety falowanie obrotów nie zniknęło. Zauważyłem jeszcze jeden objaw oprócz falowania obrotów, wibracji silnika i przygasających świateł. Gdy trochę pojeżdzę to na biegu jałowym słychać piski w okolicy rozrządu.
Ma ktoś jakiś pomysł?
Początkujący
 
Od: 3 paź 2014, 14:07
Posty: 9
Auto: Mazda 6, 2.0 benzyna, 2006

Postprzez thesilent » 11 paź 2014, 16:48

Gregor88 napisał(a):Dzięki za informacje.
A możecie mi powiedzieć bo nie jestem specjalistą- czy na biegu jałowym wiatrak chłodnicy powinien cały czas działać czy się włączać i wyłączać? W moim przypadku jak odpalę mazdę to słyszę cyknięcie i wtedy załącza się wiatrak, obroty minimalnie podskoczą i po wyłączeniu opadają. Dodatkowo w tym momencie trochę światła przygasają na chwilę.


mazda ma wentylatory klimy i silnika. Ty pewnie piszesz o klimie, skoro na zimnym silniku się załącza. Wentylator silnika włącza się dopiero po zagrzaniu silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 kwi 2013, 20:11
Posty: 293 (9/13)
Skąd: Sollstedt, Niemcy
Auto: Mazda 6 2.0 LPG 2004r.
Citroen Grand C4 Picasso 2.0 HDI 2007r.

Postprzez Gregor88 » 15 paź 2014, 17:04

Wracam z warsztatu Auto-Zakręt w Warszawie.
Na falowanie obrotów Panowie przeczyścili i zadaptowali przepustnicę chociaż mówiłem im że wygląda okej. Póki co obroty nie schodzą poniżej 750 ale czasami zafalują powyżej tej wartości.
Silnik natomiast dalej drga i nie wiadomo co jest przyczyną, ponoć poduszki są w dobrym stanie.
Świece sprawdzone, cewki również. Na komputerze nie wykazało żadnych błędów.
Początkujący
 
Od: 3 paź 2014, 14:07
Posty: 9
Auto: Mazda 6, 2.0 benzyna, 2006

Postprzez brodaM6 » 15 paź 2014, 23:02

Drga jak sie wiatrak włącza <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Gregor88 » 16 paź 2014, 11:21

Wydaje mi się że silnik drga cały czas ale szczerze to nie sprawdzałem czy przestaje drgać jak się załącza wiatrak. A może to mieć jakiś związek?
Początkujący
 
Od: 3 paź 2014, 14:07
Posty: 9
Auto: Mazda 6, 2.0 benzyna, 2006

Postprzez CLAU » 16 paź 2014, 13:23

Wiatrak się włącza bo włącza się sprężarka klimy i ona powoduje chwilowe obciążenie i szarpnięcie.

Co do drgań, to jak oni na oko stwierdzili, że poduszki są ok ? Jeżeli drga silnik, to poduszki są bardzo często przyczyną.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Gregor88 » 16 paź 2014, 18:56

Stan poduszek sprawdzili na oko. Może założone są jakieś nie oryginalne które mają sztywniejszą strukturę. Auto mam od dwóch miesięcy.
Początkujący
 
Od: 3 paź 2014, 14:07
Posty: 9
Auto: Mazda 6, 2.0 benzyna, 2006

Postprzez CLAU » 16 paź 2014, 20:17

Na oko to wiesz... Moje nie były zerwane a telepało po nich, wymieniłe na te tanie yamato i róznica dramatyczna, chociaż ideału nie ma.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez Arko85 » 27 paź 2014, 11:18

Panowie kupiłem niedawno mazdę i mam problem z obrotami, otóż wszystko jest ok w miarę, ale gdy dojeżdżam do świateł hamuje i wciskam sprzęgło to obroty falują aż przygasają delikatnie światła czasem też w tej sytuacji błyśnie check-enginie na 1s co może być powodem <co?> Raz nawet mi zgasł podczas hamowania tylko nie wiem czy to była wina tego efektu bo miałem dość głęboką rezerwę <co?>Czytając wypowiedzi widzę sugestie odnośnie wyczyszczenia przepustnicy oraz odłączenie akumulatora i 20 minut pracy na jałowym biegu, ale może ktoś miał podobnie?jakieś inne sugestie ?
Początkujący
 
Od: 4 lip 2009, 23:25
Posty: 26
Skąd: Ostrowiec Św. lub Wawa lub Kielce
Auto: Mazda 6 GG 2.0 147 KM 2006r polift
LPG BRC SQ24

Postprzez thing » 28 paź 2014, 12:10

spróbuj najpierw zrestartować kompa
odłącz aku, następnie naciśnij pedał hamulca i przytrzymaj z 20 sec. Podłącz aku i niech auto pochodzi chwile na biegu jałowym.
Jeśli nie pomoże możesz brać się za czyszczenie dolotu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 cze 2007, 23:11
Posty: 396 (10/4)
Skąd: Kraków
Auto: Śliwka 2.0 M6 ;)

Postprzez Arko85 » 2 lis 2014, 13:25

wyczyściłem przepustnice, przepływomierz. Przy okazji resetu kompa wyczyściłem klemy od akumulatora i problem znikł. :]
Początkujący
 
Od: 4 lip 2009, 23:25
Posty: 26
Skąd: Ostrowiec Św. lub Wawa lub Kielce
Auto: Mazda 6 GG 2.0 147 KM 2006r polift
LPG BRC SQ24

Postprzez Arko85 » 29 lis 2014, 14:17

i teraz mam nowy otóż gdy wcisnę sprzęgło obroty spadają na chwile poniżej wartości na biegu jałowym światła delikatnie przygasają i wracają do normy i już są stałe. Gdy delikatnie przegazuje na jałowym efekt ten sam.i wydaje mi się (mam wrażenie)że gdy spadają to poniżej 1tys. trochę trzęsie silnikiem przez chwile. ma ktoś jakieś sugestie
Początkujący
 
Od: 4 lip 2009, 23:25
Posty: 26
Skąd: Ostrowiec Św. lub Wawa lub Kielce
Auto: Mazda 6 GG 2.0 147 KM 2006r polift
LPG BRC SQ24

Postprzez adam_b96 » 5 gru 2014, 00:25

Problemu z obrotami biegu jałowego nie mam – są koło 650 – wydaje się mało ale podobno tyle ma być.

Sprawdź może szczenność całego układu dolotowego – od filtra powietrza do kolektora dolotowego.
Sprawdź układ podciśnienia. Czy wszystko podłączone i w dobrej kolejności.
Załączniki
c330718216a21a3fb70d11780440b67d-604x849.gif
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2012, 14:52
Posty: 124 (2/4)
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda 6' 2.0 B+LPG
147KM "07r.

Postprzez aktualnosci1 » 20 sty 2015, 10:02

U mnie pomogło wyczyszczenie przepustnicy – koszt u mechanika 60-80zł, można się też bawić samemu.
Miałem następujące objawy (mając gaz myślałem, że to on jest winny, ale nie był):
– falowanie obrotów na biegu jałowym
– czasami lekkie szarpnięcia przy zmianie biegów lub duszenie się samochodu
– ale przede wszystkim samochód zaczął mi gasnąć na zimnym silniku przy dojeździe do świateł, skrzyżowania, gdy trzeba się było zatrzymać lub bardzo zwolnić z wciśniętym sprzęgłem.
Nawet jak silnik był ciepły to obroty na biegu jałowym falowały w granicach 500-600, a po wyczyszczeniu wróciły do właściwego poziomu – 750-850 i w ogóle nie falują.
Początkujący
 
Od: 26 sty 2012, 09:20
Posty: 8
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 6 GY kombi (Sport Wagon), 1.8 benzyna, 2005r.

Postprzez minero » 17 lut 2015, 16:41

Odswieze temat bo nadal nie rozwiazalem tego problemu. U mnie problem wystepuje jak pisali na poczatku tego tematu. Wcisniecie pedalu sprzegla powoduje spadek i falowanie obrotow i jak docisne hamulec to jest jeszcze gorzej ale jak puszcze je i zostawie na jalowym to rosna jest stabilnie.
– resetowalem ECU wraz z wcisnieciem pedalu hamulca i nic, mimo ze zostawialem go bez ruszania po resecie az do wlaczenia wentylatora.
– czyscilem przepustnice i tez nie pomoglo, auto pracuje rowniej ale to nie byla przyczyna spadku obrotow.
Co jeszcze moge sprawdzic?
Na zimnym problemow nie mam dopoki samochod jest na ssaniu, dopiero po osiagnieciu temperatury jak obroty zejda w ponizej 1000 to zaczyna sie to falowanie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 gru 2014, 16:16
Posty: 119 (2/1)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 GY LF 2oo7
MZR 2.0 147KM + LPG
______________________
www.ecars.com.pl
znizka 10-15% na haslo mazdaspeed.pl

Postprzez Pelcu » 24 lut 2015, 03:39

U mnie sprawa rozwiązana... ufff. Też falowały mi obroty (silnik prawie gasł) przy dojeździe do świateł i po zatrzymaniu na biegu jałowym, po chwili wyrównywały się i było ok. W czasie jazdy wystarczyło wcisnąć sprzęgło i też falowały. Na ssaniu było ok póki silnik się nie rozgrzał.
Rozwiązanie było takie – najpierw wyczyściłem przepustnicę – nie pomogło. Próbowałem restartować komputer metodą "na akumulator" i przez reset komputera. Nic z tego. Mechanik powiedział tak: skoro przepustnica jest czysta to powinna sama dojść do odpowiednich ustawień (przynajmniej po restarcie kompa), a skoro nie dochodzi to znaczy, że wymaga dodatkowych ustawień, których ich komputer nie umie obsłużyć. I zorganizował jakiś specjalistyczny komputer do mazd, który potrafi regulować ustawienia przepustnicy. Nie bardzo mu wierzyłem, ale podpięli ten komputer, coś tam pogrzebali i voila – obroty przestały falować.
Moim zdaniem mechanik miał rację – przepustnica nie umiała się sama ustawić, bo przyjęła za "wzór" pozycję kiedy była brudna. I wymagała nowego ustawienia. Każdy serwis z zaawansowana obsługa Mazdy powinien móc to zrobić.
Kosztowało mnie to: czyszczenie przepustnicy 50 plus ustawienie przepustnicy na kompie 100.

Mam Mazdę 6, benzyna 2.0l, 148 koni (taka wersja niby sport), 2005r
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 wrz 2005, 22:59
Posty: 29
Skąd: Piaseczno
Auto: M6 2005 GY 2.0l sport kombi + 323 1994 BG 1.3l hb + 323f BA 1998 1,5l

Postprzez brodaM6 » 24 lut 2015, 06:48

A ja słyszałem ze na kompie nic sie nie ustawia ,przepustnicy sie sama adoptuje ,ja wczoraj miałem swoją na rękach lekie czyszczenie i sportem zamontowana i nic nie faluje etc. Dobrego masz mechanika :D
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6