Komputer pokładowy do M 2.0GF
Witam,
Podłącze się pod istniejący temat. Zakupiłem Touring Computer do swojej Mazdy, w której jest wtyczka z 7 przewodami. Brakujące przewody to:
– Ignition
– Wskaźnik paliwa +
– Wskaźnik paliwa –
– Sygnał do prędkościomierza
– sygnał do wtryskiwaczy
Czy ktoś na forum mógłby mi wskazać skąd mogę wziąć potrzebne sygnały? Domyślam się, że ignition znajdę w puszcze bezpieczników, wskaźnik i prędkościomierz są w zegarach z kolei sygnał do wtryskiwaczy wezmę z ECU jednak potrzebuję dokładniejszych informacji a manual w tej kwestii nie rozpieszcza....
Druga kwestia – po zakupieniu Touring Computer podpiąłem go testowo zamiast standardowego wyświetlacza godziny i temperatury. Byłem przekonany że w moim przypadku Touring Computer będzie wyświetlał tylko godzinę i temperaturę, niestety jedyne co działa to podświetlenie. Czy w takim wypadku oznacza to, że komputer jest uszkodzony, czy też muszę podłączyć wszystkie sygnały aby zaczął cokolwiek pokazywać?
Podłącze się pod istniejący temat. Zakupiłem Touring Computer do swojej Mazdy, w której jest wtyczka z 7 przewodami. Brakujące przewody to:
– Ignition
– Wskaźnik paliwa +
– Wskaźnik paliwa –
– Sygnał do prędkościomierza
– sygnał do wtryskiwaczy
Czy ktoś na forum mógłby mi wskazać skąd mogę wziąć potrzebne sygnały? Domyślam się, że ignition znajdę w puszcze bezpieczników, wskaźnik i prędkościomierz są w zegarach z kolei sygnał do wtryskiwaczy wezmę z ECU jednak potrzebuję dokładniejszych informacji a manual w tej kwestii nie rozpieszcza....
Druga kwestia – po zakupieniu Touring Computer podpiąłem go testowo zamiast standardowego wyświetlacza godziny i temperatury. Byłem przekonany że w moim przypadku Touring Computer będzie wyświetlał tylko godzinę i temperaturę, niestety jedyne co działa to podświetlenie. Czy w takim wypadku oznacza to, że komputer jest uszkodzony, czy też muszę podłączyć wszystkie sygnały aby zaczął cokolwiek pokazywać?
dziwi mnie ze brakuje u ciebie kabli ,mazda miala zakladane takie same okablowanie we wszystkich modelach
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Jak już jesteśmy przy "kabelkach" Ktoś wie czy w drzwiach, w których nie ma podświetlania (w mojej brak ) są przewody do wykorzystania, czy trzeba ciągnąć nowe
-
miro62
Artu napisał(a):Witam,
Podłącze się pod istniejący temat. Zakupiłem Touring Computer do swojej Mazdy, w której jest wtyczka z 7 przewodami. Brakujące przewody to:
– Ignition
– Wskaźnik paliwa +
– Wskaźnik paliwa –
– Sygnał do prędkościomierza
– sygnał do wtryskiwaczy
Czy ktoś na forum mógłby mi wskazać skąd mogę wziąć potrzebne sygnały? Domyślam się, że ignition znajdę w puszcze bezpieczników, wskaźnik i prędkościomierz są w zegarach z kolei sygnał do wtryskiwaczy wezmę z ECU jednak potrzebuję dokładniejszych informacji a manual w tej kwestii nie rozpieszcza....
Druga kwestia – po zakupieniu Touring Computer podpiąłem go testowo zamiast standardowego wyświetlacza godziny i temperatury. Byłem przekonany że w moim przypadku Touring Computer będzie wyświetlał tylko godzinę i temperaturę, niestety jedyne co działa to podświetlenie. Czy w takim wypadku oznacza to, że komputer jest uszkodzony, czy też muszę podłączyć wszystkie sygnały aby zaczął cokolwiek pokazywać?
W moim przypadku jest dość podobnie – również tylko 7 przewodów, niestety za cholerę nie jestem w stanie się zorientować czego brakuje, bo ich podłączenie wydaje mi się bez sensu (patrząc na schmat podłączenia kabli w tej wtyczce, który znalazłem na forum). Po podłączeniu komputera zamiast zegarka jedyne co działa to podświetlenie.
Podłączam się więc do pytania gdzie dokładnie szukać brakujących kabli i czy mój układ podłączenia ma jakikolwiek sens. Załączam zdjęcia wtyczki.
- Od: 13 lut 2014, 14:48
- Posty: 15
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 626 GF 1,8 '98
Schemat jest jak najbardziej poprawny – pokazuje on jednak nie wtyczkę, którą trzymasz, a złącze w komputerze. Brakuje Ci dokładnie tych samych przewodów co mi.
Aby komputer zaczął cokolwiek pokazywać musisz podać dodatkową masę Fuel (–) (w celach testowych może to być dowolna masa), a żeby móc "zarządzać" komputerem + pod "Ignition" – w przeciwnym wypadku komputer będzie pokazywał jedynie temperaturę i wciskanie przycików nie da żadnych efektów.
Aby komputer zaczął cokolwiek pokazywać musisz podać dodatkową masę Fuel (–) (w celach testowych może to być dowolna masa), a żeby móc "zarządzać" komputerem + pod "Ignition" – w przeciwnym wypadku komputer będzie pokazywał jedynie temperaturę i wciskanie przycików nie da żadnych efektów.
Walki z podłączaniem komputera pokładowego ciąg dalszy:
Piny do VSS oraz wtrysku wzięte z wtyczki komputera. Piny są dokładnie rozpisane więc ciężko się pomylić.
VSS – 58
INJ – 74 (są jeszcze 3 przewody do pozostałych wtryskiwaczy, ja akurat wybrałem ten).
Efekt: Nie działa
Poprzednio po przejechaniu kilkuset metrów spalanie całkowite wynosiło 999,99 obecnie 0.00.
Po wejściu w tryb diagnostyczny komputera pojawia się:
--.– (nie mam pojęcia za co odpowiedzialny jest to wskazanie, jeżeli ktoś pomoże – byłbym mega wdzięczny)
60.2 – obstawiam, że jest to szacowana ilość paliwa w baku (obecnie czujnik poziomu nie jest podłączony – podana jest tylko masa, żeby komputer działał)
0-9999 – wszystko wskazuje na to, że są to impulsy VSS – im szybciej jadę, tym szybciej narastają.
Tutaj pojawiają się dwie prośby do forumowiczów posiadających komputer pokładowy:
– co oznacza w trybie diagnostycznym pierwsza wartość
– ile czasu kalibrował wam się komputer pokładowy? Czy w trakcie kalibracji kreski migają, czy wyświetlają się cały czas.
Być może jest to kwestia tylko i wyłącznie podłączenia wskaźnika paliwa, choć na logikę do poprawnego działania spalania chwilowego i całkowitego powinny wystarczyć impulsy z VSS oraz INJ
Piny do VSS oraz wtrysku wzięte z wtyczki komputera. Piny są dokładnie rozpisane więc ciężko się pomylić.
VSS – 58
INJ – 74 (są jeszcze 3 przewody do pozostałych wtryskiwaczy, ja akurat wybrałem ten).
Efekt: Nie działa
Poprzednio po przejechaniu kilkuset metrów spalanie całkowite wynosiło 999,99 obecnie 0.00.
Po wejściu w tryb diagnostyczny komputera pojawia się:
--.– (nie mam pojęcia za co odpowiedzialny jest to wskazanie, jeżeli ktoś pomoże – byłbym mega wdzięczny)
60.2 – obstawiam, że jest to szacowana ilość paliwa w baku (obecnie czujnik poziomu nie jest podłączony – podana jest tylko masa, żeby komputer działał)
0-9999 – wszystko wskazuje na to, że są to impulsy VSS – im szybciej jadę, tym szybciej narastają.
Tutaj pojawiają się dwie prośby do forumowiczów posiadających komputer pokładowy:
– co oznacza w trybie diagnostycznym pierwsza wartość
– ile czasu kalibrował wam się komputer pokładowy? Czy w trakcie kalibracji kreski migają, czy wyświetlają się cały czas.
Być może jest to kwestia tylko i wyłącznie podłączenia wskaźnika paliwa, choć na logikę do poprawnego działania spalania chwilowego i całkowitego powinny wystarczyć impulsy z VSS oraz INJ
Udało mi się podpiąć wskaźnik benzyny – ilość paliwa w baku w trybie serwisowym jest poprawna. Niestety komputer pokładowy dalej nie działa – zachowuje się tak, jakby nie widział impulsów idących do wtryskiwacza, chociaż jest do nich podpięty (PIN 74 według schematu elektrycznego, sprawdzony miernikiem – dochodzi do wtryskiwacza).
Jakieś pomysły, sugestie, anyone?
Jakieś pomysły, sugestie, anyone?
Kolejny dzień, kolejna przegrana walka. Wpiąłem się bezpośrednio przy wtryskiwaczach – najpierw do jednego, potem do drugiego przewodu. Touring computer zachowuje się tak jakby nie otrzymywał sygnału wtrysku. Nie chcę rozwalać kompletnej wiązki więc prawdopodobnie zrezygnuję z dalszych prób podpinania komputera i dokonam zakupu uniwersalnego komputera pokładowego.
Ostatni post. Z góry przepraszam za dopisywanie post po poście, ale liczę na to, że ktoś kto przechodził podobny problem zauważy temat i będzie w stanie mi pomóc. Podłączyłem wszystkie elementy. Efekt:
– spalanie chwilowe – brak
– spalanie średnie – 0.0l/100km
– zasięg na pozostałym paliwie – 999km
Auto marzenie
Z impulsem wtrysku podłączałem się zarówno przy PCM jak i bezpośrednio przy wtrysku. Co ciekawe zauważyłem, że komputer pokładowy ma otrzymywać jaki impuls plusa, a z tego co zauważyłem Mazda steruje wtryski masą. Wychodziłoby na to, że w takim razie PCM posiada jeszcze jeden sygnał dedykowany komputerowi pokładowemu – niestety nie udało mi się go namierzyć.
Najlepszą metodą byłoby aby ktoś posiadający komputer pokładowy zmierzył gdzie w PCM dochodzi pin z komputera pokładowego – jednak wątpię aby znalazł się ochotnik...
– spalanie chwilowe – brak
– spalanie średnie – 0.0l/100km
– zasięg na pozostałym paliwie – 999km
Auto marzenie
Z impulsem wtrysku podłączałem się zarówno przy PCM jak i bezpośrednio przy wtrysku. Co ciekawe zauważyłem, że komputer pokładowy ma otrzymywać jaki impuls plusa, a z tego co zauważyłem Mazda steruje wtryski masą. Wychodziłoby na to, że w takim razie PCM posiada jeszcze jeden sygnał dedykowany komputerowi pokładowemu – niestety nie udało mi się go namierzyć.
Najlepszą metodą byłoby aby ktoś posiadający komputer pokładowy zmierzył gdzie w PCM dochodzi pin z komputera pokładowego – jednak wątpię aby znalazł się ochotnik...
Udało się!
Okazało się, że poprawny pin, ECU pod który trzeba się podpiąć to 99 – FEM. Teraz komputer pokładowy działa jak najbardziej poprawnie.
Nie powiem, że kwestia montażu komputera wskoczyła mi na ambicję – jeżeli ktoś będzie borykał się z podobnym problemem co ja z chęcią udzielę informacji.
W skrócie – zakładamy, że nasza wtyczka posiada 7 pinów. Jeżeli podłączymy zakupiony komputer pokładowy jedyną rzeczą jaka będzie działać to podświetlenie Warto ściągnąć książkę serwisową, aby wiedzieć które przewody musimy dorobić. Brakuje 5 sygnałów (oznaczenie zgodne z książką serwisową):
C – sygnał pojawiający się po przekręceniu kluczyka w pozycję II. Wziąłem go z puszki bezpieczników znajdującej się po lewej stronie w nogach kierowcy. Za co jest odpowiedzialny? Po przekręceniu kluczyka w pozycję I uruchomi się komputer pokładowy, jednak będzie pokazywać tylko temperaturę, jego przyciski nie będą działać. Przekręcenie kluczyka na pozycję II odblokowuje wszystkie funkcje komputera
F – masa idąca do czujnika poziomu baku. To właśnie dzięki niej komputer pokładowy będzie pokazywał coś więcej niż tylko podświetlenie. Najprościej podnieść tylną kanapę, odsłonić tapicerkę, pod którą znajduje się blacha przykręcona 4 śrubami. Pod nimi jest 4 pinowa wtyczka. 2 grubsze piny to zasilanie pompy paliwa, 2 cieńsze idą do pływaka w baku. Dzięki multimetrowi będziemy mogli namierzyć naszą masę.
I – plus idący do czujnika poziomu baku. Postępujemy analogicznie jak poprzednio. Sygnał z czujnika jest potrzebny do wyliczenia kilometrów, które możemy przejechać na pozostałym paliwie w baku
K – nieszczęsny wtrysk. ECU znajduje się pod nogami pasażera. Należy zdemontować 3 plastikowe osłony (przy nawiewie na nogi, na progu, oraz przy nadkolu). Następnie odchylamy wykładzinę – pod nią znajduje się blacha do której przymocowany jest komputer. Naturalnie odkręcamy ją. Wtyczka wpięta do ECU jest dobrze oznaczona (każdy rząd pinów ma opisany numer pierwszego i ostatniego pinu). Interesuje nas pin o numerze 99). Impuls potrzebny do wyliczenia spalania chwilowego/średniego
L – sygnał aktualnej prędkości pojazdu. Znajduje się w ECU – pin o numerze 58. Niezbędny do wyliczenia spalania i pozostałego dystansu.
A co z osobami, które posiadają tylko 5 pinów we wtyczce? Należy puścić 2 dodatkowe przewody G oraz H na zewnątrz pojazdu (oryginalny czujnik zamontowany jest w rejonie chłodnicy) a na końcu umieścić czujnik 2,2kOhm.
Okazało się, że poprawny pin, ECU pod który trzeba się podpiąć to 99 – FEM. Teraz komputer pokładowy działa jak najbardziej poprawnie.
Nie powiem, że kwestia montażu komputera wskoczyła mi na ambicję – jeżeli ktoś będzie borykał się z podobnym problemem co ja z chęcią udzielę informacji.
W skrócie – zakładamy, że nasza wtyczka posiada 7 pinów. Jeżeli podłączymy zakupiony komputer pokładowy jedyną rzeczą jaka będzie działać to podświetlenie Warto ściągnąć książkę serwisową, aby wiedzieć które przewody musimy dorobić. Brakuje 5 sygnałów (oznaczenie zgodne z książką serwisową):
C – sygnał pojawiający się po przekręceniu kluczyka w pozycję II. Wziąłem go z puszki bezpieczników znajdującej się po lewej stronie w nogach kierowcy. Za co jest odpowiedzialny? Po przekręceniu kluczyka w pozycję I uruchomi się komputer pokładowy, jednak będzie pokazywać tylko temperaturę, jego przyciski nie będą działać. Przekręcenie kluczyka na pozycję II odblokowuje wszystkie funkcje komputera
F – masa idąca do czujnika poziomu baku. To właśnie dzięki niej komputer pokładowy będzie pokazywał coś więcej niż tylko podświetlenie. Najprościej podnieść tylną kanapę, odsłonić tapicerkę, pod którą znajduje się blacha przykręcona 4 śrubami. Pod nimi jest 4 pinowa wtyczka. 2 grubsze piny to zasilanie pompy paliwa, 2 cieńsze idą do pływaka w baku. Dzięki multimetrowi będziemy mogli namierzyć naszą masę.
I – plus idący do czujnika poziomu baku. Postępujemy analogicznie jak poprzednio. Sygnał z czujnika jest potrzebny do wyliczenia kilometrów, które możemy przejechać na pozostałym paliwie w baku
K – nieszczęsny wtrysk. ECU znajduje się pod nogami pasażera. Należy zdemontować 3 plastikowe osłony (przy nawiewie na nogi, na progu, oraz przy nadkolu). Następnie odchylamy wykładzinę – pod nią znajduje się blacha do której przymocowany jest komputer. Naturalnie odkręcamy ją. Wtyczka wpięta do ECU jest dobrze oznaczona (każdy rząd pinów ma opisany numer pierwszego i ostatniego pinu). Interesuje nas pin o numerze 99). Impuls potrzebny do wyliczenia spalania chwilowego/średniego
L – sygnał aktualnej prędkości pojazdu. Znajduje się w ECU – pin o numerze 58. Niezbędny do wyliczenia spalania i pozostałego dystansu.
A co z osobami, które posiadają tylko 5 pinów we wtyczce? Należy puścić 2 dodatkowe przewody G oraz H na zewnątrz pojazdu (oryginalny czujnik zamontowany jest w rejonie chłodnicy) a na końcu umieścić czujnik 2,2kOhm.
Artu, masz u mnie wielkie piwo. Dzięki za opis podpięcia tego ustrojstwa. Bez informacji o podpięciu wtrysku w życiu bym nie ruszył z miejsca.
Mam tylko jedno pytanie, czy pin C z wtyczki komputera/zegarka podpiąłeś pod bezpiecznik o oznaczeniu "METER" tj nr 15?
Co myślisz o tym by połączyć ze sobą PIN C z Pinem B – wtedy funkcje komputera byłyby dostępne po przekręceniu kluczyka. Jedyne "ale" to, to że bezpieczniki mają różne wartości "METER" ma 10A, a "RADIO" z Pinu B ma 15A.
Mam tylko jedno pytanie, czy pin C z wtyczki komputera/zegarka podpiąłeś pod bezpiecznik o oznaczeniu "METER" tj nr 15?
Co myślisz o tym by połączyć ze sobą PIN C z Pinem B – wtedy funkcje komputera byłyby dostępne po przekręceniu kluczyka. Jedyne "ale" to, to że bezpieczniki mają różne wartości "METER" ma 10A, a "RADIO" z Pinu B ma 15A.
-
jhk5000
Na początku tak miałem – w ramach testu komputera pokładowego. Jak najbardziej działa – finalnie zamieniłem tak jak było w oryginalne, żeby całość działała jak fabryczne Touring Computer – ot taka mała dewiacja
P.S – cieszę się że mogłem pomóc – mi kwestia podpięcia zjadła masę nerwów
P.S – cieszę się że mogłem pomóc – mi kwestia podpięcia zjadła masę nerwów
Odkopię trochę swój temat gdyż nabyłem komputerek i ku memu zdziwieniu mam inne złącze, niżej fotki. Może ktoś podpowie wtf Od czego w takim razie mam tą czarną wtyczkę? Może potrzebna jest przejściówka?
Dodam, że ta biała obok była wpięta do komputera z obciętymi kablami. Weryfikując VIN na rosyjskiej stronie komputer miałem w zestawie, kraj przeznaczenia: Niemcy.
Dodam, że ta biała obok była wpięta do komputera z obciętymi kablami. Weryfikując VIN na rosyjskiej stronie komputer miałem w zestawie, kraj przeznaczenia: Niemcy.
- Od: 29 lis 2011, 10:38
- Posty: 120 (0/6)
- Skąd: B100k
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS '99 + LPG KME
Nikt nie wie? Czyli co zostaje wizyta u elektryka lub ASO?
- Od: 29 lis 2011, 10:38
- Posty: 120 (0/6)
- Skąd: B100k
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS '99 + LPG KME
Biała była z komputerem (ucięte przewody). Taki zestaw kupiłem, ja takiej wtyczki u siebie nie widzę, mam tylko taką czarną jak na pierwszym foto.
- Od: 29 lis 2011, 10:38
- Posty: 120 (0/6)
- Skąd: B100k
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS '99 + LPG KME
Czy w maździe przed zakupem tego komputerka miałeś jakikolwiek komputer/zegarek? Bo nie kumam skąd u Ciebie ta czarna wtyczka. Jeżeli to jest jednak wtyczka od komputerka – musisz sprawdzić po kolorach (gdzieś na forum było). A czy w białej z obciętymi są kolory i czy takie same jak w czarnej?
Jak jest za krótko obcięta by obciąć czarną i dolutować białą to albo do elektryka albo szukać białej z dłuższymi kablami by można było przelutować.
Jak jest za krótko obcięta by obciąć czarną i dolutować białą to albo do elektryka albo szukać białej z dłuższymi kablami by można było przelutować.
szerokości
grzech
grzech
Kolory są na pewno inne bo w białej mam przewód niebiesko-biały, którego nie mam w czarnej.
Gdy kupiłem auto, nie było w ogóle zegarka ani komputera, tylko półka. Miałem zmieniarkę panasonica w bagażniku, ale nie była podłączona do radia, które miałem. Może ta wtyczka jest od niej?
Gdy kupiłem auto, nie było w ogóle zegarka ani komputera, tylko półka. Miałem zmieniarkę panasonica w bagażniku, ale nie była podłączona do radia, które miałem. Może ta wtyczka jest od niej?
- Od: 29 lis 2011, 10:38
- Posty: 120 (0/6)
- Skąd: B100k
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 FS '99 + LPG KME
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6