Ściaganie auta na prawą strone.

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez dzidzio79 » 19 sie 2014, 18:46

No i mi tez to wspomaganie elektroniczne spokoju nie daje bo jeżeli wszystko inne wydaje sie byc w porządku to pozostaje to wpomaganie. Chyba ze cos w serwisie przeoczyl.
Początkujący
 
Od: 20 sty 2012, 22:37
Posty: 19
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda6 SkyPASSION 2.2 Skyactiv-D i-ELOOP 175KM 2016R

Postprzez Marianek » 19 sie 2014, 19:59

Jak ruszycie wspomaganie to narazicie się na zbędne koszty. Ono nie ma nic z tym wspólnego, popytajcie mechaników którzy ogarniają temat z elektrycznym wspomaganiem najlepiej Mazdowskim.
Kierował bym się wpisem Wojtka ze jakiś element jest uszkodzony/krzywy nieznaczni i ciężko go wykryć.
Kolejne pytanie czy dzieje się tez tak po zmianie kol na inne? na jakich kolach/oponach była wykonywana zbieżność?
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Zoom -Zoom from Belgium
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Beneluxu i Niemiec
 
Od: 26 mar 2010, 13:31
Posty: 6993 (208/245)
Skąd: Benelux/Szczecin
Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.

Postprzez matthies » 19 sie 2014, 20:00

panowie podobną problematykę poruszaliśmy w dziale GG/GY i wniosek jest taki, że układ jezdny naszych mazd jest taki czuły, że nawet fabryczne pochylenie asfaltu powoduje ściąganie. Próbowałeś przejechać się na jakiejś nie uczęszczanej drodze lewym pasem? Powinno wtedy lekko ściągać w lewo, Jeśli natomiast dalej łapie w prawo, to tak jak Wojtek mówi, coś musiało nieźle dostać.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 17:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez dzidzio79 » 19 sie 2014, 20:21

Zbieżnosc ustawiana była na zimowych jak i na letnich oponach i w obu przypadkach auto sciąga tak samo. Próbowałem zjeżdzac na lewy pas jezdni i tez ciągnie na prawo ale juz o wiele mniej. morze rzeczywiscie cos jest zgjete a serwis tego nie wychwycił. Na dniach będe wymieniał przednie klocki i tarcze to powiem mechanikowi niech przyjrzy sie dokładniej prawej stronie.
Początkujący
 
Od: 20 sty 2012, 22:37
Posty: 19
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda6 SkyPASSION 2.2 Skyactiv-D i-ELOOP 175KM 2016R

Postprzez CudownyBocianek » 19 sie 2014, 23:21

Jak kupiłem swoją to też kierownica podczas jazdy na wprost musiała być lekko skręcona i lekko ściągało (tylko nie pamiętam, w którą stronę). Podjechałem do warsztatu na komputerową zbieżność wszystkich kół. Zostawiłem auto i za 2 godziny odebrałem. Kierownica była już prosto podczas jazdy na wprost i auto nie ściągało nadmiernie. Usłyszałem tylko, że ktoś "wyłapał" porządną dziurę i lekko zbieżność uciekła. O ile to tego nie wiem.
Przypomniało mi się jeszcze z dawnych czasów jak byłem na ustawianiu zbieżności (po lekkiej stłuczce) w stacji kontroli pojazdów i diagnosta powiedział mi, że mam leciutko skrzywiony wahacz z przodu z jednej strony. Poustawiał wszystkie kąty jak mógł ale powiedział, że to jedno koło (przez ten wahacz) jest leciutko do tyłu (nie w osi z drugim przednim) i auto będzie lekko ściągało. Powiedział, że nie będzie drzeć opon tylko prowadzenie auta będzie wymagać tego delikatnego kontrowania podczas jazdy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 21:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Postprzez mario-k » 21 sie 2014, 21:41

Panowie w moim przypadku to na pewno jest wspomaganie elektryczne które ciagnie w prawo.Jak ktoś ma wątpliwości to starczy wyjac wtyczke z maglownicy i auto przestaje ciagnac w prawo.Tylko nie ma wspomagania ale da się kierowac i wtedy jedzie prosto auto.Nie mam czasu nad rozbebeszeniem układu wspomagania.Dobrze by było jakby ktoś miał dojście do schematow tego ustrojstwa lub zasade działania.POZDRAWIAM :)
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 19:31
Posty: 462 (2/17)

Postprzez faszczak » 22 sie 2014, 11:14

Znalazłem jakąś serwisówkę ale niestety tylko po holendersku.
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 017a1.html
https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 02300.html
Mario-k daj znać jak coś Ci się uda zdiagnozować.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2007, 19:07
Posty: 42
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 6 2.5 MZR GH

Postprzez dzidzio79 » 22 sie 2014, 12:07

Ja juz na różne sposoby myslałem co morze byc przyczyną sciągania mojej Madzi w prawo jezeli wszystko jest OK, i tak pomyslałem własnie o tym wspomaganiu bo jezeli koło wpadło w durzą dziure to jakis czujnik w układzie kierowniczym mógł sie zruszyc lub uszkodzic. Zaraz po tym incydencie z tą dziurą serwis próbował tez skalibrowac układ kierowniczy ale nie udało sie tego zrobic i to jest zastanawiające. Jak będe miał czas to wezme sie za to porządnie
Początkujący
 
Od: 20 sty 2012, 22:37
Posty: 19
Skąd: Lubelskie
Auto: Mazda6 SkyPASSION 2.2 Skyactiv-D i-ELOOP 175KM 2016R

Postprzez mario-k » 22 sie 2014, 16:10

Jak tylko cos zdiagnozuje to dam znac bo serwis tez wzruszyl ramionami :)
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 19:31
Posty: 462 (2/17)

Postprzez faszczak » 22 sie 2014, 18:30

U mnie w serwisie powiedzieli "wymiana maglownicy", najśmieszniejsze jest to, 20000km wcześniej sami wymieniali na nową w ramach gwarancji.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2007, 19:07
Posty: 42
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 6 2.5 MZR GH

Postprzez Wojtek » 23 sie 2014, 18:37

a reklamacja tej wymienianej przez nich?
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez faszczak » 23 sie 2014, 21:51

Niestety przeskoczyło w międzyczasie 100k km i nie przysługuje :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2007, 19:07
Posty: 42
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 6 2.5 MZR GH

Postprzez mario-k » 24 sie 2014, 16:07

A 100km to jest milion wstydzili by się na takie smieszne kilometry odrzucać Ci prawo do gwarancji.Chore to :(
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 19:31
Posty: 462 (2/17)

Postprzez tadziol » 7 wrz 2014, 15:33

Marianek napisał(a):Jak ruszycie wspomaganie to narazicie się na zbędne koszty. Ono nie ma nic z tym wspólnego, popytajcie mechaników którzy ogarniają temat z elektrycznym wspomaganiem najlepiej Mazdowskim.
mario-k napisał(a):Panowie w moim przypadku to na pewno jest wspomaganie elektryczne które ciagnie w prawo.Jak ktoś ma wątpliwości to starczy wyjac wtyczke z maglownicy i auto przestaje ciagnac w prawo.Tylko nie ma wspomagania ale da się kierowac i wtedy jedzie prosto auto.Dobrze by było jakby ktoś miał dojście do schematow tego ustrojstwa lub zasade działania


@mario-k ma rację.
aby tego dowieść wystarczy prosty test:
na równej powierzchni przy zapalonym silniku,najlepiej jednym palcem,analizujemy jaką siłą musimy się posłużyć aby skręcić koło kierownicy w prawo i w lewo.
najlepsze punkty przyłożenia palca,to ramiona kierownicy nad przyciskami ( 21.00 i 15.00 ).
jeżeli wyczuwamy różnicę,to tam gdzie mniejsza siła potrzebna,w tą stronę ściąga auto.
dla posiadaczy np. IDS-a czy Forscana sprawa jest łatwiejsza:
wystarczy podejrzeć pid-y EPS określające moment obrotowy wałka wejściowego przekładni.
powinny oscylować w okolicach 0 Nm.dopuszczalna odchyłka to dziesiętne części Nm +/–.

zasada działania nie jest zbyt skomplikowana....
za to naprawa czasami niemożliwa.
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez faszczak » 7 wrz 2014, 18:11

@tadziol
U mnie Forescan (o ile dobrze pamiętam) pokazuje -2Nm, co mogłoby wskazywać na uszkodzenie czujnika momentu wałka. Zmierzyłem ten czujnik i wygląda OK, opór w zakresie 12-15 ohm czyli zgodnie z (https://euroesi.mazda.co.jp/esicont/eu_ ... 90100.html).
Czy jest co co mogę jeszcze samemu sprawdzić ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2007, 19:07
Posty: 42
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 6 2.5 MZR GH

Postprzez tadziol » 7 wrz 2014, 20:16

sam czujnika nie jest uszkodzony.
faszczak napisał(a):wygląda OK, opór w zakresie 12-15 ohm
bo i jest OK.

jeśli masz Forscana,to jesteś blisko sukcesu.
zrób w następujący sposób:
trzeba w kabinie usunąć plastykową pokrywę nad wykładziną (przechodzi przez nią wałek przekładni kierowniczej),ma ona przecięcie w celu możliwości ściągnięcia.
następnie zobaczysz gumową osłonę zamocowaną do ściany podłogi,środkiem przechodzi wałek.musisz ją ściągnąć i najlepiej podwiesić wyżej,żeby nie przeszkadzała.
przez powstały w podłodze otwór zobaczysz czujnik,jest przykręcony na 3 śruby M6.
podłącz Forscan i obserwując wskaźniki Nm spróbuj dokręcić mocniej lub poluzować te trzy śruby M6
musisz tak oscylować aby uzyskać wartość jak najbardziej zbliżoną do 0 Nm

napisz co osiągnąłeś... ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez Wojtek » 7 wrz 2014, 21:06

tadziol napisał(a):napisz co osiągnąłeś... ;)

Najlepiej ze zdjęciami ;)
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 12:44
Posty: 17490 (109/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez faszczak » 7 wrz 2014, 21:19

Ooooooo tadziol, wielki dzięki fura śmiga prosto <jupi> , ustawione na -0,1 nie jest jeszcze idealnie tak jak powinno być bo kierownica trochę ciężko się kręci ale jest o NIEBO lepiej. Tylko te trzy śruby są teraz bardzo luźne a to chyba tak nie może zostać, może trzeba gdzieś dać jakieś podkładki czy może jakieś gumki ?
Zdjęć niestety nie miałem jak zrobić, potrzebne narzędzia to klucz 10.
Dostęp do 2 śrub od strony kabiny a do jednej lepiej jest dostać się przez komorę silnika.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2007, 19:07
Posty: 42
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 6 2.5 MZR GH

Postprzez tadziol » 7 wrz 2014, 21:28

w obie strony ciężko ?
śruby trzeba zabezpieczyć przed odkręceniem !! klej,farba etc.
jeśli są bardzo luźne,to można się pokusić o wykonanie podkładki z papieru pomiędzy czujnik a obudowę przekładni,ale to wymaga już wyjęcia czujnika.trudniejsze,ale wykonalne.
@faszczak : niedziela wieczór a ty pod autem ? <lol>
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 18:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez faszczak » 7 wrz 2014, 21:35

No tak mnie ta kiera denerwuje, że nie mogłem siedzieć bezczynnie nawet w niedzielę wieczór :)
Jakoś strasznie ciężko nie jest ale zdecydowanie za ciężko, w prawo jest ciut gorzej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 mar 2007, 19:07
Posty: 42
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 6 2.5 MZR GH

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6