Bierze olej (spalanie oleju) – silnik benzynowy

Postprzez wynxu » 9 sie 2014, 04:48

Witam mam Mazde 6 TS 1.8 benzyna 2006 105.000 mil. Kupiłem ja miesiac temu. wymienilem filtry, olej i mechanik sprawdzal czy nie jest walnieta uszczelka pod głowica ... po przejechaniu około 800-900 km ubyło mi oleju i to duuuuzo... jak sprawdzalem bagnet byl pusty :( ... z 2 litry wypil lekko. Wrocilem sie do mechanika i powiedzial ze to chyba pierscienie albo uszczelniacze... czy to napewno to??? czy jest mozliwosc sprawdzenia tego??? jak mocno sie przygazuje to dopiero leci dym z rury... POMOCY !!!!!!
wynxu
 

Postprzez brodaM6 » 10 sie 2014, 10:45

Czytałeś choć troszkę tu , viewtopic.php?f=411&t=43104
Jak wali dym z komina to może uszczelki pod głowicą .
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Fred.X » 10 sie 2014, 11:31

To teraz ja mam pytanie gdzie jest olej ???

Silnik suchy jak wiór (dzisiaj sprawdzam jeszcze raz )
Świece czyściutkie ...
Ani dymku, ani mgiełki z rury , nic a nic
silnik zalany Motul-em Econergy 0W30

a Oleum ubywa około 2,5 l na 6 tys km :D
Co jest grane


Chyba, że oleum podrabiane <cisza>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez brodaM6 » 10 sie 2014, 13:32

:| o ,a tylko 2.3 to niewypały i chalaja oleum
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez Fred.X » 10 sie 2014, 16:44

sprawdzona kompresja 14-14,5 , więc <czarodziej> zabiera ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez misiek89 » 11 sie 2014, 18:10

Twoja mazdeczka sobie ładnie oliwę przepaliła.
Z tego co mi wiadomo to silniki mazdy zawsze lubiły sobie popijać oliwe <rotfl>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez Fred.X » 11 sie 2014, 21:14

zrobimy zmiane na Valvo , i chyba trza bedzie mniej w palnik wstawiac :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lis 2013, 19:42
Posty: 741 (4/25)
Skąd: Toruń
Auto: Lancer Sportback 1.8 + Hyundai Tucson 1.6

Postprzez Piotrekonio » 17 sie 2014, 19:56

Witam szanownych kolegów, jestem tu nowy:)
Opowiem historię od początku: zleciłem sprowadzenie Mazda z niemiec, w drodze do mnie obróciła się panewka facetowi(była mało oleju i płynu w chłodnicy) więc facet poszedł po kosztach placąc za głupote. Kupił "nowy" silnik, jeździłem nią miesiąc i postanowiłem założyć gaz :D autko kulało sie chodz troszkę szarpało, pan podpiął komputer ustawił co trzeba i było pięknie ładnie. Pojechałem nią na wakacje i nakulałem w sumie już nią ok 3.5 tyś KM. przed wyjazdem uzupełniłem olej jak to powinno być. I zauważyłem ze przez ten okres wypiła mi 5 litrów oleju 10W-40 Mobil <płacze> po odpaleniu na zimnym ani dymka, świece wyglądają tak jak powinny czyli bez nalotu z oleju itd. po przegazówce no wysokie obroty widać niebieskawy dymek.
Dodam że nie znam przebiegu silnika(a ponoć ma 120 Tyś, ale nie wierze w to) proszę o jakieś sugestie bo zależy mi na autku :(
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 sie 2014, 19:39
Posty: 7
Skąd: Rybnik/Leszczyny
Auto: Mazda 6, 1.8+gaz 120 KM, 2003 rok, kombi

Postprzez matthies » 17 sie 2014, 21:40

zmień olej na spcyfikację zalecaną przez producetna. Od tego należy zacząć, a nie później się dziwisz kolego, że ci olej połyka :)
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 18:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez misiek89 » 18 sie 2014, 00:04

Nic mu zmiana nie da jak wali dymem przy butowaniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez flywin » 18 sie 2014, 09:49

pewnie pierścienie stoją , i nie ma już uszczelniaczy zaworowych.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Piotrekonio » 18 sie 2014, 16:02

spróbuję i napisze czy coś lepiej ;) a może wiesz jaki olej jest zalecany?
MYśle że jak bhy coś z uszczelniaczami było to przy odpaleniu pojawił by sie dymek :P co sądzicie o 15W-40, wiem że to był by troszke hardcor
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 sie 2014, 19:39
Posty: 7
Skąd: Rybnik/Leszczyny
Auto: Mazda 6, 1.8+gaz 120 KM, 2003 rok, kombi

Postprzez CLAU » 18 sie 2014, 18:41

Zamiana 5w30 na 5w40 albo na 10w40 w niczym nie pomoże jeżeli kopci na niebiesko – tu już potrzeba remontu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez gregor81rybnik » 19 sie 2014, 10:31

Witam może mi ktoś pomoże bo kompletnie się na tym nie znam.wymieniłem olej i wszystkie filtry (olej 5w30)chyba mobil.po przejechaniu w trasie 1500km zaświeciła się kontrolka oleju na wolnych obrotach.sprawdziłem pod silnikiem i jest sucho więc pewnie spala przez silnik.czy musze od razu robić remont silnika czy może jest coś co moge zrobić innego ?dzięki za ewętualną pomoc
Początkujący
 
Od: 27 cze 2014, 22:06
Posty: 8
Auto: mazda 6 kombi 1.8 2004

Postprzez CLAU » 19 sie 2014, 11:54

Co znaczy jest sucho ? Zdejmowałeś osłonę ? Sprawdzałeś poziom oleju na bagnecie ? Sprawdzałeś czy dymi z wydechu ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez gregor81rybnik » 19 sie 2014, 12:49

nie widac zadnych wyciekow.wracam wlasnie ze stacji diagnostycznej gdzie robilem analize spalin i wyszlo ze na wolnych obrotach jest wzorowo ale jak przegazuje na 4tyś to leci bialy dym i pokazuje ze spala olej.
Początkujący
 
Od: 27 cze 2014, 22:06
Posty: 8
Auto: mazda 6 kombi 1.8 2004

Postprzez Piotrekonio » 19 sie 2014, 16:13

aktualnie mam 10W-40 ale myślałem przejść na mineralny 15W-40, tak zaproponował mechanik.... no ale mechanik mechanikiem
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 sie 2014, 19:39
Posty: 7
Skąd: Rybnik/Leszczyny
Auto: Mazda 6, 1.8+gaz 120 KM, 2003 rok, kombi

Postprzez CLAU » 19 sie 2014, 18:03

po co na mineralny, od razu wlej tam barszcz czerwony z winiarow

nie słuchaj się, bo szybko zajedziesz do serwisu a tam tylko czekaja i zacieraja raczki aby cie skroic za remont
Ostatnio edytowano 19 sie 2014, 19:35 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: przekleństwa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 gru 2011, 08:28
Posty: 1329 (1/38)
Skąd: dolnyśląsk
Auto: Mazda 6 – 2003
2.0 LF17
hatchback

Mazda 3 BK – 2005
1.6

Postprzez misiek89 » 19 sie 2014, 18:12

Jak to niżej kolega już napisał nic nie da inny olej,tylko remont odżałować trochę kasy i będzie po sprawie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 sty 2012, 22:30
Posty: 509 (0/3)
Skąd: Wawa/Zmc
Auto: A4 1,8tQ

Postprzez Piotrekonio » 20 sie 2014, 15:28

Dzięki za rady ;) teraz ciekwe ile zaoszczędzić musze na remont
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 sie 2014, 19:39
Posty: 7
Skąd: Rybnik/Leszczyny
Auto: Mazda 6, 1.8+gaz 120 KM, 2003 rok, kombi

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6