rezerwa paliwa i wskazania komputera
wiciu_88 napisał(a):Co mówi prawdę komputer czy wskazówka??
generalnie, jeżeli wszystko z pływakiem w baku jest ok, to wskazania wskazówki są bardziej miarodajne. Komputer pokazuje orientacyjny przebieg do zapalenia się kontrolki rezerwy – ale tu dużo zależy od stylu jazdy
Zasieg z komputera jest obliczany na podstawie sredniego spalania.
Zasięg jest pokazywany nawet jak pali sie rezerwa – w czoraj zrobiłem średni wynik 6.2 litra/100 w trasie 900km.
Przy zapalonej rezerwie zasie wynosił 112 km.
A u mnie w innym tygodniu error, komputer pokazywał 180km zasięgu i prawie skonczylo sie paliwo. Zasięg był pokazywany do samego końca mimo braku paliwa w baku. Reset kompa odłączeniem akumulatora załatwił sprawe.
Zasięg jest pokazywany nawet jak pali sie rezerwa – w czoraj zrobiłem średni wynik 6.2 litra/100 w trasie 900km.
Przy zapalonej rezerwie zasie wynosił 112 km.
A u mnie w innym tygodniu error, komputer pokazywał 180km zasięgu i prawie skonczylo sie paliwo. Zasięg był pokazywany do samego końca mimo braku paliwa w baku. Reset kompa odłączeniem akumulatora załatwił sprawe.
Wojtek napisał(a):krotkie pytanie:
Jak tankowales auto ostatnio?
Za 100zł jak dobrze pamiętam. Tylko od tego czasu klemę z akumulatora ściągałem bo zawór SCV wymieniałem i może to jest przyczyną tej rozbieżności?
Jak to teraz najlepiej zrobić zalać do pełna ściągnąć klemę czy jak żeby wyniki w miarę się pokrywały??
dobrzyn22 napisał(a):wiciu_88 napisał(a):Co mówi prawdę komputer czy wskazówka??
generalnie, jeżeli wszystko z pływakiem w baku jest ok, to wskazania wskazówki są bardziej miarodajne. Komputer pokazuje orientacyjny przebieg do zapalenia się kontrolki rezerwy – ale tu dużo zależy od stylu jazdy
Czyli spokojnie mogę jeździć aż zapali się pomarańczowa lampka??
wiciu_88 napisał(a):Jak to teraz najlepiej zrobić zalać do pełna
wiciu_88 napisał(a):Czyli spokojnie mogę jeździć aż zapali się pomarańczowa lampka??
wg mnie tak
wiciu_88 napisał(a):później 2 godziny się męczył żeby odpowietrzyć układ
masz pompkę na filtrze – bardzo przydatna w takiej sytuacji i wystarczy z 5 minut
dobrzyn22 napisał(a):masz pompkę na filtrze – bardzo przydatna w takiej sytuacji i wystarczy z 5 minut
"Kto nie ryzykuje ten w Rawiczu nie siedzi" Pojeżdżę i poczekam na pomarańczową lampkę:) Ale baniak wrzucę do bagażnika na wszelki wypadek.
A na rezerwie (pomarańczowej lampce) można około ile km zrobić tak z ciekawości się pytam?
wiciu_88 napisał(a):A na rezerwie (pomarańczowej lampce) można około ile km zrobić tak z ciekawości się pytam?
tu też zależy sporo od stylu i rodzaju jazdy (miasto/trasa). Ja przyjmuję zawsze 50 km(bezpiecznie
, ale średnio to będzie ok. 40-100
Spoko dzisiaj jak pojadę w teren to przed wyjazdem ściągnę klemę żeby zobaczyć czy dalej będzie remaining 30km. Możliwe że się faktycznie w kompie trochę pomieszało przez tą moją wymianę SCV. Jak coś to dam znać ale postaram się na razie nie tankować bo na logikę to wskazówka na desce rozdzielczej powinna mówić prawdę.
aby system dobrze odczytywal m. innymi zasieg auta powinno sie tankowac minimum 20 l ...
to chyba wyjasnia sprawe...
to chyba wyjasnia sprawe...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Witam kolegów. Z tego co wszędzie czytam to większość problemów dotyczy spalania według komputera a rzeczywistego co faktycznie można skorygować w opcjach komputera. Ja mam trochę inny problem gdyż żaden wskaźnik nie pokazuje faktycznego stanu. Zatankowałem do pełna i wyzerowałem wszystkie liczniki i tak w tym momencie mam przejechane 485km wskaźnik paliwa mieści się pomiędzy połowa a 3/4. spalanie pokazuje 7,5 a dystans do końca 137km. W opcjach komputera wychodzi ze zostało mi 10,1 L paliwa. I teraz moje pytanie czy paliwo które zostało komputer podaje że spalania itp czy z położenia pływaka. Spalanie sprawdzałem jakiś czas temu komputer a rzeczywiste i z tego co pamiętam wartości były podobne. Na trasie na pewno komputer mi zaniżył ok. 1l na 100km. Tak naprawdę nie wiadomo czym sie sugerować bo wg. spalania i wskaźnika paliwa jazdy jeszcze mam sporo 7,5*4,85=ok 37 L czyli powinno mi zostać kolo 26 L paliwa a według dystansu do końca i stanu paliwa w opcjach kompa zaraz czeka mnie tankowanie 
Komputer pokazuje wskazania na podstawie obliczonego spalania, a zegary na podstawie pływaka.
łatwo to sprawdzić, bo można jechać 200km ostrzej, a potem zrobić eco-driving i zasięg sięzwiększy, średnie spalanie spadnie (ale nie będzie dokładne) a wskaznik na zegarach nie podniesie się nawet o milimetr jadąc na płaskiej drodze, bo on odczytuje z pływaka.
łatwo to sprawdzić, bo można jechać 200km ostrzej, a potem zrobić eco-driving i zasięg sięzwiększy, średnie spalanie spadnie (ale nie będzie dokładne) a wskaznik na zegarach nie podniesie się nawet o milimetr jadąc na płaskiej drodze, bo on odczytuje z pływaka.
Jeżeli komputer pokazuje ze spalania to czemu przy spalaniu 7,5 l i przejechaniu 485 km pokazuje że zostalo mi 10,1 l paliwa w baku ....
Przecież komputer nie ma opcji pokazywania, ile litrów zostało w baku.
Dodatkowo, jak przejedziesz 200km po autostradzie, z prędkością dajmy na to 160km/h, realne spalanie średnie wyniesie 15 litrów, potem przejedziesz kolejne 200km mając realne średnie spalanie 7 litrów to przy tankowaniu z dystryutora wyjdzie, że rzeczywiście spaliłeś 15+15+7+7. Czylli 44 litry na 400 km. Na tej trasie średnie to 11 litrów, ale komputer przed dojazdem na stacje nie pokaże Ci średniej 11L/100km average tylko coś w stylu 13 litrów bo średnia jest obliczana matematycznie i potrzeba znacznie większego dystansu niż 200km aby zejść do prawidłowej średniej.
średnia z komputera jest obliczana matematycznie, to są chyba wartości logarytmiczne więc dlatego bardzo często są duże odchyłki, kiedy jedzie się trochę poza miastem, a potem wpada do miasta i średnie spalanie jest zupełnie inne od tego co wychodzi na stacji paliw, bo to jest kwestia metody obliczeń i matematyki komputera.
W mieście jak auto pali 9 litrów, to spokojnie przejadę 650km i tegosię trzymam, wskazania rezerwy, wskazówki oraz komputera olewam, bo to mi dokłądnie pokazuje tylko w trasie, kiedy robię 900km ze stałym spalaniem np 6 litrów/100km. Wtedy średnia jest prawidłowa.
Dodatkowo, jak przejedziesz 200km po autostradzie, z prędkością dajmy na to 160km/h, realne spalanie średnie wyniesie 15 litrów, potem przejedziesz kolejne 200km mając realne średnie spalanie 7 litrów to przy tankowaniu z dystryutora wyjdzie, że rzeczywiście spaliłeś 15+15+7+7. Czylli 44 litry na 400 km. Na tej trasie średnie to 11 litrów, ale komputer przed dojazdem na stacje nie pokaże Ci średniej 11L/100km average tylko coś w stylu 13 litrów bo średnia jest obliczana matematycznie i potrzeba znacznie większego dystansu niż 200km aby zejść do prawidłowej średniej.
średnia z komputera jest obliczana matematycznie, to są chyba wartości logarytmiczne więc dlatego bardzo często są duże odchyłki, kiedy jedzie się trochę poza miastem, a potem wpada do miasta i średnie spalanie jest zupełnie inne od tego co wychodzi na stacji paliw, bo to jest kwestia metody obliczeń i matematyki komputera.
W mieście jak auto pali 9 litrów, to spokojnie przejadę 650km i tegosię trzymam, wskazania rezerwy, wskazówki oraz komputera olewam, bo to mi dokłądnie pokazuje tylko w trasie, kiedy robię 900km ze stałym spalaniem np 6 litrów/100km. Wtedy średnia jest prawidłowa.
Ok wiele to wyjaśnia aczkolwiek co do ilości paliwa w baku pokazana jest w ukrytych opcjach komputera
viewtopic.php?f=409&t=51343&hilit=ukryte+opcje jest to opcja 51. I to sie nijak nie pokrywa....
viewtopic.php?f=409&t=51343&hilit=ukryte+opcje jest to opcja 51. I to sie nijak nie pokrywa....
Dżentelmeni,
od zakupy Mazdy 6, 2007 rok, 143PS, mam problem ze wskaźnikiem paliwa – mianowicie cały czas świeci się kontrolka rezerwy i wskaźnik leży na samym dole skali. Pływak wyciągnięty – sprawdzony na oporność działa. Deska – test zegarów – działa. Jakieś sugestie ? Newraligczne miejsca na instalacji, gdzie mogła się przetrzeć wiązka ? Do tej pory jeździłem na kilometry, ale jestem po kapitalnym remoncie silnika, do tego turbina, dwumasa i sprzęgło więc chciałbym się już z tym od razu uporać skoro i tak tyle pieniędzy już poszło. Może ktoś poleci dobrego fachowca we Wrocławiu, ?
od zakupy Mazdy 6, 2007 rok, 143PS, mam problem ze wskaźnikiem paliwa – mianowicie cały czas świeci się kontrolka rezerwy i wskaźnik leży na samym dole skali. Pływak wyciągnięty – sprawdzony na oporność działa. Deska – test zegarów – działa. Jakieś sugestie ? Newraligczne miejsca na instalacji, gdzie mogła się przetrzeć wiązka ? Do tej pory jeździłem na kilometry, ale jestem po kapitalnym remoncie silnika, do tego turbina, dwumasa i sprzęgło więc chciałbym się już z tym od razu uporać skoro i tak tyle pieniędzy już poszło. Może ktoś poleci dobrego fachowca we Wrocławiu, ?
-
p.perlik
Witam
Jak to jest z tą kontrolką rezerwy? Komputer jakoś oblicza kiedy ma się zapalić czy poprostu jak jest "taka" ilość paliwa to sie zapala? Ostatnio wskazówkę miałem już na "E" i nie swieciła, na komputerze jak dałem ile zostało do przejechania na baku było "---". Jak zatankowałem to weszło trochę ponad 55litrów
Dzisiaj mam wskaźnik na ostatniej "kresce" przed E, na komputerze pokazuje 105km, sprawdzałem w ukryty menu ile paliwa mam w baku to pokazywało 6.9litra, a rezerwa nie świeci. Sprawdzałem samą żarówkę na teście to się zapaliła. Z tego co pamiętam to kiedyś sie kontrolka świeciła zawsze przed "E".
Nie jest to jakiś super problem, bo nie jeżdżę nigdy do końca paliwa, ale trochę mnie to zainteresowało jak to funkcjonuje.
Jak to jest z tą kontrolką rezerwy? Komputer jakoś oblicza kiedy ma się zapalić czy poprostu jak jest "taka" ilość paliwa to sie zapala? Ostatnio wskazówkę miałem już na "E" i nie swieciła, na komputerze jak dałem ile zostało do przejechania na baku było "---". Jak zatankowałem to weszło trochę ponad 55litrów
Dzisiaj mam wskaźnik na ostatniej "kresce" przed E, na komputerze pokazuje 105km, sprawdzałem w ukryty menu ile paliwa mam w baku to pokazywało 6.9litra, a rezerwa nie świeci. Sprawdzałem samą żarówkę na teście to się zapaliła. Z tego co pamiętam to kiedyś sie kontrolka świeciła zawsze przed "E".
Nie jest to jakiś super problem, bo nie jeżdżę nigdy do końca paliwa, ale trochę mnie to zainteresowało jak to funkcjonuje.
kontrolka jest z pływaka, a komputerek oblicza jakoś po swojemu chyba(i jeszcze korekta w ukrytym menu), bo zawsze te dwie wartości są u mnie kompletnie inne. Pływak robi czasem problemy, u mnie kontrolka jest strasznie niedokładna, 100-120km na rezerwie to norma.
Generalnie u mnie komputerek skalibrowany o +5% jest o wiele dokładniejszy niż kontrolka, ale na forum chyba większość ludzi ma odwrotnie
Może też mieć na to wpływ kręcenie licznika, bo wtedy trochę zegary wariują, ale to tylko moja teoria
Generalnie u mnie komputerek skalibrowany o +5% jest o wiele dokładniejszy niż kontrolka, ale na forum chyba większość ludzi ma odwrotnie
Może też mieć na to wpływ kręcenie licznika, bo wtedy trochę zegary wariują, ale to tylko moja teoria
hmm dziwna sprawa z tym bo kiedyś mi ta kontrolka działała.(Zawsze sie zapałała jak na komuterze pokazywało ponad 100km do przejechania, a teraz mam ok.80km i nie swieci). Jak sprawdzałem w ukrytym menu to też sie zapalała. Przy licznikach nic nie było grzebane. Korekty też nie zmieniałem mam na 0%. Z tego co liczyłem to w miare dobrze pokazuje spalanie. Może troche zaniza o te 0,1l/100km
Jakby pływak był walnięty to też powinno źle pokazywać ilość paliwa w baku a działa dobrze.
Nie wiem co jej odbiło
Te mazdy jakieś dziwne
Jakby pływak był walnięty to też powinno źle pokazywać ilość paliwa w baku a działa dobrze.
Nie wiem co jej odbiło

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6