Dziwne stukanie w silniku (TA KL)

Postprzez deejay27 » 30 cze 2014, 14:51

Zamawiaj z Carspeed , ewentualnie zapytaj Xeda i on ma dojście w Japomoto w Poznaniu.
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 11:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez ironhide » 6 lip 2014, 20:20

Jedno mnie właściwie tylko martwi
Jak ja mam założyć pasek rozrządu a właściwie to ustawić koła jak znaki mam tylko na nich a na karterze brak :| albo nie wiem jak wyglądają że ich nie widzę...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2014, 20:09
Posty: 65 (15/7)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF – Q11

Postprzez deejay27 » 6 lip 2014, 20:23

poszukaj dobrze na bank jest gdzieś napisane jak to ustawić i gdzie znajdują się znaki
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 11:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez ironhide » 6 lip 2014, 20:45

Szukam i nie mogę znaleźć
Na tym schemacie co wrzuciłem na poprzedniej stronie jest jak mają być koła i znaki na nich ale problem w tym że ja na silniku nie mam znaków aby zgrać z znakami na kołach...
Od wału w pionie w górę; lewe koło w poziomie na lewo, no to jeszcze spoko, ale to prawe to nie mam pojęcia... :/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2014, 20:09
Posty: 65 (15/7)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF – Q11

Postprzez radar88 » 6 lip 2014, 21:15

Muszą być znaki nie ma innej opcji. Ściągnąłeś pokrywy, to je przyłóż.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 19:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez ironhide » 7 lip 2014, 21:30

Nie wiem co jest grane
Rozrząd wymieniliśmy odpalamy, silnik chodził przez kilka sekund i zgasł.
Iskry na świecach są jak ta lala a i tak je zalewa. Po oczyszczeniu świec zaczyna już łapać ale znowu świece zalewa. Na świecach i tłokach ogólnie zbiera się troszkę syf...
Nie wiem już co zrobić, nie mam pomysłu. :(

Dopisano 8 lip 2014, 17:06:

Coś jest nie tak z przepustnicą chyba bo silnik zaskakuje tylko na otwartej przepustnicy (gaz do końca)
trzymałem 2 tyś obrotów przez minutę puściłem gaz zszedł do tych ~750 po kilku sekundach zgasł.

Na przepustnicy był nagar to ją troszkę przeczyściłem (jeszcze przed przełożeniem rozrządu... ) możliwe że coś się rozregulowało ?
Komputer pokazuje jakiś błąd i żeby sprawdzić rezystencje opornika – powinna być 3kOhma czy jakoś tak... nie wiem miedzy którymi pinami dokładnie ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2014, 20:09
Posty: 65 (15/7)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF – Q11

Postprzez radar88 » 8 lip 2014, 20:30

Wszystko jest napisane w innym wątku jak odczytać błędy i praktycznie w każdym dziale z samochodami z lat 94-98.

Na przepustnicy masz śrubkę od regulacji przepustnicy, wykręć ją trochę i ustaw na nowo obroty, po przeczyszczeniu przepustnicy może być taki objaw właśnie że albo gaśnie auto bądź najczęściej ma za wysokie.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 19:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez ironhide » 8 lip 2014, 22:10

Dzięki za odpowiedz.
Nawiasem mówiąc to X6 z 99rok

Dobra aktualnie jest tak:

Silnik jak przed chwilą pracował to po zagaszeniu za chwilę odpala od strzała. Przy dłuższej przerwie ciężko mu zapalić – odpala dopiero jak przepustnica jest otwarta na max. wtedy stopniowo wbija na obroty. Jak się rozgrzeje to trzyma te okł. 700obr. które b. delikatnie falują.
Przy raptownym dodawaniu gazu dławi się i ciężko wchodzi na obroty, przy stopniowym dodawaniu gazu tylko trochę mu łatwiej. Podczas jazdy z miejsca rusza w miarę ok. ale jak dodam mu gazu to się dławi i b. ciężko wchodzi na obroty. (pod średnią górkę nie podjedzie z miejsca – brak mocy)...

Podłączyłem go pod diodę to cisza. Odłączyłem kostkę od TSA, włączyłem zapłon to wiatrak chodził a dioda migała... wyłączyłem zapłon podpiąłem kostkę do TSA. Włączyłem zapłon dioda (nie licząc startowego mignięcia) dwa długie i jeden krótki (czyli 21 wychodzi a takiego kodu nie ma :| ) pauza i po chwili 2 krótkie i jeden długi (nie wiem jak to odczytać...) dalej już nie patrzyłem....


Zastanawiające jest takie zjawisko, że od jakiegoś czasu po włączeniu zapłonu (kluczyk na poz. ON) na przepustnicy jak się przyłoży dłoń czuć bardzo delikatne drgania, a przykładając ucho miedzy przepustnicę a kolektor słychać lekkie buczenie (coś jak brumienie transformatorów [...] )
Jakieś przebicie czy skąd to się wzięło ? :|



Jutro wykręcę przepustnicę i oczyszczę bardzo dokładnie skręcę; przeczyszczę jeszcze styki od kostek przepływki i TSA i zabiorę się chyba za regulację TSA bo nie przychodzi mi do głowy nic innego....
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2014, 20:09
Posty: 65 (15/7)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF – Q11

Postprzez radar88 » 8 lip 2014, 23:00

Jeżeli robiłeś rozrząd to może być przestawiony na jednym z wałków i efekt też może być taki sam.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 19:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez lukkil » 9 lip 2014, 00:22

daj fotkę okolić tych znaków i wszystko będzie wiadome
znaki być muszą <spoko>
ale skoro wcześniej odpalałe normalnie a po wymianie rozrządu nie tzn że coś żeście pokonocili ze znakami no innej opcji nie ma.
a tak w ogóle napinacz to nie G1, tylko T a tak w ogóle to co jest pod T bo wg rysunku to jest rolka napinacza a ona nie wali tylko sam napinacz który jest pod rolką – jak rozbierzesz to na pewno zrozumiesz o czy mówię

co do znaków na wale to nie pomyl tego tego freza co koło wchodzi na nie, ze znaczkiem co masz na wale <czytaj>
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 paź 2009, 15:37
Posty: 1066 (0/2)
Skąd: Grodzisk Mazowiecki
Auto: Xedos 2.0 V6 1996r

Postprzez ironhide » 9 lip 2014, 05:50

Rozrząd jest ustawiony na 2683% na znakach dobrze; jeśli już to może coś z samym paskiem bo nie liczyłem mu zębów... <zawstydzony>

lukkil napinacz składa się z dwóch części: rolki i tłumika drgań ten tłumik się wylał i tłoczek można było palcem wciskać a rolki stare (NSK) grzechoczą jak się nimi kręci...

To ja już nie wiem jak ustawić ten rozrząd bo jest według schematu i znaków niby idealnie. Postaram się zrobić fotkę jeszcze po południu.

Dopisano 9 lip 2014, 18:17:

usterka znaleziona:
rozrząd źle złożony <zawstydzony>
na kole zębatym wału dwa ząbki obok... :/

Idę rozkręcać, później zdam relację.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2014, 20:09
Posty: 65 (15/7)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF – Q11

Postprzez radar88 » 9 lip 2014, 18:26

ironhide napisał(a):Rozrząd jest ustawiony na 2683% na znakach dobrze;
ironhide napisał(a):rozrząd źle złożony <zawstydzony>
:P

Moja propozycja to założyć wszystko tak jak ma być, zakręcić nakrętkę na kole pasowym i zakręcić pełnym obrotem i zobaczyć co i jak, wykręć świece, będzie lżej :)

Powodzenia <spoko>
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 19:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez ironhide » 9 lip 2014, 21:09

Teoretycznie to rozrząd był według schematu dobrze złożony; przyjmując mój tok rozumowania iż na kole zębatym wału punktem odniesienia był klin (który pokrywał się z znacznikiem na kole pasowym wału)
Dlatego byłem tak pewien... a dlaczego ja myślałem że mam patrzeć na klin to ja nie mam pojęcia, skąd mi się to wzięło :|
W rzeczywistości znacznik jest dwa ząbki dalej na kołnierzu koła zębatego wału (nie było go dobrze widać bo był zabrudzony...)
Dobrze że silnik bezkolizyjny..... <jupi>

Rozrząd jest złożony dobrze poskręcane wszystko co trzeba, fura śmiga aż miło :) rozrząd chodzi cichutko (jeszcze łożyska na napinaczach wymienię i będzie cacy)

W sumie to jest jeszcze jedna rzecz:
Silnik na postoju trzyma obroty nawet dobrze, ale jak włączę klimę to obroty spadają bardzo niziutko aż prawię gaśnie i skaczą (. Za bardzo napiąłem ten pasek klinowy ? czy problem w przepustnicy ?)


Dziękuję wszystkim forumowiczom za chęć niesienia pomocy i każde porady <spoko>
Oficjalnie też wielkie dzięki Crenshaw za jakże pomocną dłoń i załatwianie sprzętu – ogólnie <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2014, 20:09
Posty: 65 (15/7)
Skąd: Barlinek
Auto: Xedos 6 KF – Q11

Postprzez radar88 » 9 lip 2014, 21:11

Sprawdź TPS...ale pisałeś że jest ok więc chyba za duże obciążenie idzie na sprężarce. Poparz na kostki od sprężarki, może któraś jest zaśniedziała.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 19:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez deejay27 » 9 lip 2014, 22:42

Super że się udało:)
Obrazek
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 6 gru 2009, 11:35
Posty: 3100 (13/54)
Skąd: Barlinek
Auto: Mazda Xedos 9 TA Kl 95 r. +LPG
Xedos 9 TA KL 99 r. LPG :)

Postprzez VeryCoolMan » 19 lip 2021, 13:37

Witajcie i w tym temacie :)
mam taki problem na zimnym silniku cisza, po rozgrzaniu jak na filmiku po odchyleniu osłony rozrządu najgłośniej po przykręceniu praktycznie cisza, widać na filmiku i sychać jak odchylam i dociskam.

Talerzyk, czy panewa przy kole paska rozrzadu na wałku?

dźwięk tak jak by dokładnie z pod koła z paskiem ale może niesie tak ze sprężynki/talerzyka..?

dajcie znać co sądzicie ze swoich doświadczeń bo nie wiem czy wyrywać wałek a fakt że coś jest nie tak drażni jak nie wiem.. ;)

nagranie: https://drive.google.com/file/d/1knYIvH ... p=drivesdk
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 13:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez jedrzej07 » 20 lip 2021, 08:09

Dla mnie to brzmi jak napinacz paska rozrządu. Jest luźny i pasek stuka o obudowę, miałem identycznie parę lat temu w X6. Stukało bardzo podobnie (na filmie wiadomo, że trochę też to inaczej słychać, ale celowałbym najpierw w napinacz), spróbuj podejrzeć czy pasek nie jest luźny.
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 21:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez ProboszczV6 » 20 lip 2021, 11:37

Na 99% górna rolka paska rozrządu jest w stanie agonalnym, przynajmniej na moje ucho, napinacz klepie jak jest zimny i ma inny dźwięk, klekotanie przekładni ciernej w wałku brzmi inaczej i dźwięk nie zmienia się po odkręceniu osłony. Tutaj jest grzechotka ze skończonego łożyska. Kiedy zmieniałeś napęd rozrządu?
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez jedrzej07 » 20 lip 2021, 11:43

Fakt, nie zauważyłem odchylania osłony rozrządu. Napinacz u mnie było słychać bardziej przy prawej głowicy bo tam się znajduje. Tu faktycznie słychać to ewidentnie z przodu. Dlatego też obstawiam rolkę.
Sprzedam większość części do Mazdy Xedos 9 Millenii 2.5 V6 2001 2002
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 mar 2009, 21:08
Posty: 2047 (2/16)
Skąd: Piotrków Kujawski
Auto: Była Mazda Xedos 2.0 V6 KF 1994
Jest Mazda Millenia S 2.3 V6 KJ 2001

Postprzez VeryCoolMan » 21 lip 2021, 22:22

Witajcie, rozrząd przeze mnie nie wymieniany, poprzedni właściciel zarzekał się że wymieniał łącznie z hydro napinaczem podkreślił ten za 4 stówy ;) wiem wiem też jestem zdania że jak nie zrobisz sam to nie ma pewności czy to prawda, dobrze że motor bezkolizyjny ale powiem Wam że ta rolka górna jest odrobinę widoczna bo jest odkształcona obudowa i nie słyszę w tym miejscu tego grzechotaniem tylko przy kole z paskiem po odchyleniu obudowy, naciąg paska mi się nie podoba... sprawdziłem przy okazji wymiany uszczelek pokryw przy tej od strony grodzi odchylilem dość mocno obudowę i w najdłuższym miejscu między kołem paska a rolka nie za ciekawie to wyglądało. Jeśli prawdą była wymiana rozrządu to jakieś 3-4 lata temu a przebieg na "nowym" to jakieś 30-35 tys na tą chwilę.
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 13:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9