Totalny spadek napięcia AKU w czasie jazdy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Davaeorn » 8 cze 2014, 18:21

Dziś w trasie przydarzyła mi się następująca sytuacja:

jadąc równiutko, 130 km/h, temperatura zewnętrzna 31st, tak więc w środku wszystko chodzi – wentylatory, klima itd, zaczęły się dziać dziwne rzeczy (po kolei – nie na raz):
1) zaświeciła się kontrolka ABS i kontroli trakcji (pomarańczowe)
2) zaświeciła się kontrolka hamulca ręcznego
3) zapaliła się kontrolka wspomagania kierownicy i DSC OFF, zapięcia pasów, i poduszek powietrznych

Wszystko to w ciągu może 30sekund. W tym momencie zwolniłem, zjechałem na pobocze – czując że wspomaganie nie działa. Po zatrzymaniu prędkościomierz został na 120km/h, dopiero po wyłączeniu silnika 'opadł'. Gdy chciałem odpalić samochód – żadna kontrolka się nie zapaliła, samochód nawet nie próbował zapalić. Po jakimś czasie nie dało się nawet przekręcić 'kluczyka' w stacyjce. Pedał hamulca bardzo twardy się zrobił, bez możliwości modulacji nacisku.

Laweta i do domu.

W domu sprawdziłem napięcie na akumulatorze i wyniosło 1.05 volta.

Dodam, że w ciągu całej sytuacji, ani razu nie zapaliła się kontrolka ładowania akumulatora.

I moje pytanie? Co mogło się stać? Czy tylko akumulator do wymiany, czy coś więcej?
Nie mam pewności jakiej jakości i w jakim wieku jest akumulator, bo samochód mam od 3 tygodni, jednak z tego co wiem, był wymieniony na -cytując sprzedawcę- "mniej zużyty" ;)

Proszę o wszelaką pomoc :)
Początkujący
 
Od: 9 maja 2014, 20:11
Posty: 17
Auto: Mazda 3 BK, 1.6 Y6

Postprzez akostarek » 8 cze 2014, 19:03

sprawdź ładowanie na alternatorze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Davaeorn » 8 cze 2014, 19:44

Nie sprawdzę, bo nie mogę odpalić samochodu – tak jak napisałem – pokrętło (zamiast kluczyka) nie daje się przekręcić do żadnej pozycji.
Początkujący
 
Od: 9 maja 2014, 20:11
Posty: 17
Auto: Mazda 3 BK, 1.6 Y6

Postprzez akostarek » 8 cze 2014, 19:44

podładuj akumulator. Nie odpalaj na rozładowanym bo można kompa zjarać.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Postprzez Davaeorn » 8 cze 2014, 20:38

ok. aku się ładuje, niestety w tempie 3,5A na godzinę, więc dopiero rano będę podłączał i patrzył co dalej.

a kompa nie zjaram – bo kluczyka w nie da się ruszyć bardziej niż o milimetr-dwa ;)
Początkujący
 
Od: 9 maja 2014, 20:11
Posty: 17
Auto: Mazda 3 BK, 1.6 Y6

Postprzez tomek-waw » 10 cze 2014, 00:15

Po pierwsze, sprawdź czy kontrolka ładowania po przekręceniu zapłonu się zapala.
Może kupiłeś auto z uszkodzonym alternatorem lub akumulatorem a sprzedający wywalił kontrolkę.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez Davaeorn » 10 cze 2014, 10:36

Samochód wylądował dzisiaj u mechaników, zobaczymy co powiedzą.

Co do kontrolki – zapalała się przy przekręceniu zapłonu. Ja obstawiam alternator... co do uczciwości sprzedawcy – wiadomo jak jest, ale samochód był sprawdzony w ASO mazdy przed zakupem i nic nie było...
Początkujący
 
Od: 9 maja 2014, 20:11
Posty: 17
Auto: Mazda 3 BK, 1.6 Y6

Postprzez tomek-waw » 10 cze 2014, 10:46

Wiesz jak to Aso sprawdza, wszystkiego nie sprawdzą. Może stanu akumulatora nie sprawdzali.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez kropek101 » 10 cze 2014, 13:43

Ja bym postawił na alternator choć aku przy wysokich temperaturach też lubią padać.
Davaeorn z jakiej okolicy jesteś jak Śląsk to kolega z forum robił alternator i zapłacił jak się nie mylę 350zł za wszystko.
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Postprzez Davaeorn » 10 cze 2014, 22:42

z Wrocławia. Samochód stoi w JapanTechu, zobaczymy, jutro mają przesłać listę rzeczy do zrobienia...
Początkujący
 
Od: 9 maja 2014, 20:11
Posty: 17
Auto: Mazda 3 BK, 1.6 Y6

Postprzez Davaeorn » 12 cze 2014, 11:59

1) Alternator spalony, do wymiany
2) Akumulator nie ładował, do wymiany.

Moje pytanie jest proste – jak to możlliwe? (mam nadzieję, że warsztat też mi na to pytanie odpowie)...
Początkujący
 
Od: 9 maja 2014, 20:11
Posty: 17
Auto: Mazda 3 BK, 1.6 Y6

Postprzez tomek-waw » 12 cze 2014, 12:35

Jedno z drugim jest powiązane, polskie cwaniactwo jest brr.... :|
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2011, 01:34
Posty: 1931 (2/7)
Skąd: Wwa
Auto: GTI MK7 380KM/520Nm
Była, M3 Kintaro 2.0 LF 161KM/182Nm

Postprzez kropek101 » 12 cze 2014, 14:28

Są oni pewni że altek jest spalony a nie diody które można naprawić za 250-300zł + akumulator
Oddam 2 czujniki ABS
Szpilki do kół

Ozonowanie samochodów i pomieszczeń.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lut 2011, 00:49
Posty: 1581 (5/41)
Skąd: Żory
Auto: Seat Altea XL 2,0 TDI CR 170KM i 370Nm

Była Mazda 3 BK Y6 2006r
Mazda 323f 1,5 16v 88km 98r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323