Zdziera opony na krawędzi

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez kinek82 » 4 cze 2014, 00:59

Mazda 6 kombi 2010r

Zdziera przednie opony na krawędzi z obu stron.
Przednie opony wyglądają jakby miały mało powietrza a maja 2.2. Teraz napompowałem do 2.6 ale nadal wyglądają jakby miały za mało powietrza.
Kierownica nie ściąga na żadna ze stron i auto bezwypadkowe.

Co może być przyczyną?
Załączniki
IMAG0013.jpg
IMAG0014.jpg
IMAG0015.jpg
IMAG0017.jpg
Początkujący
 
Od: 4 cze 2014, 00:39
Posty: 4
Auto: Mazda 6 TS2
2.2 MZR-CD
2010r

Postprzez Paweł » 4 cze 2014, 02:26

Nie napisałeś jak lubisz jeździć. W samochodzie z napędem na przednią oś przednie opony wyglądają tak po kilku gwałtownie pokonanych zakrętach.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/889)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez kinek82 » 4 cze 2014, 10:12

Raczej jeżdżę spokojnie ( 2x małych dzieci)
Początkujący
 
Od: 4 cze 2014, 00:39
Posty: 4
Auto: Mazda 6 TS2
2.2 MZR-CD
2010r

Postprzez bieski » 4 cze 2014, 11:07

To chyba bardziej to innego działu się nadaje :> Jakieś propozycje ? :)
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez CudownyBocianek » 4 cze 2014, 15:00

A nie jezdzisz czasem po trasie na ktorej sa glebokie koleiny?
Jak nie ma polskich znaków to sorry ale pisze ze srajtfona Szajsunga... Amen
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 kwi 2013, 22:29
Posty: 315 (0/8)
Auto: Mazda 6 GH Kombi R2AA 2009 rok, Mazda 3 BK Hatchback Y6 2007 rok

Postprzez Wojtek » 4 cze 2014, 17:25

Są dwie możliwości...
Jedna, to taka że zdzierasz opony (jej krawędzie) o ranty błotników...
Druga, to droga z wielkimi koleinami...

kinek82 napisał(a):Przednie opony wyglądają jakby miały mało powietrza a maja 2.2. Teraz napompowałem do 2.6 ale nadal wyglądają jakby miały za mało powietrza.

jakieś miękkie gumy... :|

Natomiast ze zdjęć wygląda jakby lata świetności miały już za sobą...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez kinek82 » 4 cze 2014, 19:45

Tu gdzie jeżdżę nie ma żadnych kolein (UK). Opony Goodyear Eagle NCT 5 są z 3 i 6 tygodnia 2013, wiec maja ponad roczek ;–)

Na nadkolach i okolicach nie ma żadnych śladów wytarcia.

Opony wycierają się od drogi i to z obu stron równo. Tylko dlaczego na krawędzi a nie bieżnik?
Początkujący
 
Od: 4 cze 2014, 00:39
Posty: 4
Auto: Mazda 6 TS2
2.2 MZR-CD
2010r

Postprzez Mr_Bartek » 4 cze 2014, 19:52

Może koło lewe przednie nie jest równolegle ustawione względem koła przedniego prawego, przez koła próbują się zejść do środka podczas jazdy?
Avatar użytkownika
Koordynator Forum
Koordynator Witryny
 
Od: 7 kwi 2014, 13:44
Posty: 3181 (148/189)
Auto: Jest: Grey Fūjin '03
Było: Mazda6 Tamura '07

Postprzez Wojtek » 4 cze 2014, 19:53

Jak są zbyt miękkie, to będą się klaść w zakrętach...
Skoda Rapid Obrazek , Mii FR-line 1.0 Obrazek
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17490 (110/470)
Skąd: UK
Auto: Rapid 1.2 SE-L 110KM
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Janusz626 » 4 cze 2014, 21:25

Do sprawdzenia wahacz dolny, dokładnie tuleja przednia ta mała wewnątrz sanek silnika i tylna tuleja tego wahacza, oraz górny wahacz czyli dwie mniejsze tuleje, oczywiscie inspekcja po obu stronach przedniego zawieszenia.

Należy dokładnie przyjrzeć się tulejom metalowo-gumowym w w/w wahaczach, jakiekolwiek oznaki pęknięć gumy lub najmniejsze oberwanie gumy wiąże się z koniecznością ich wymiany. Nie będzie nic stukac a tuleje mogą być bardzo mocno zużyte, a objawy to właśnie zdzieranie opon po obu stronach. Stawiam na zużycie tulei dolnego wahacza.
Zakładam ze auto nie posiada historii powypadkowej, jak również nie ma żadnych odgłosów czy stukow, czy sciągania auta podczas hamowania czy przyspieszenia, nakłaniam do weryfikacji wahaczy tylnego zawieszenia a dokladnie wahaczy wzdłużnych i poprzecznych. Jaki jest przebieg autka?
Ostatnio edytowano 4 cze 2014, 22:06 przez Janusz626, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2007, 16:14
Posty: 1880 (49/17)
Skąd: PTR
Auto: Mazda 6 2.0 Sky-G 2017 SkyPassion

Postprzez kinek82 » 4 cze 2014, 21:46

Auto posiada full serwis history Mazdy (Anglia) i jest 100% bezwypadkowe wiec to podejrzenie na pewno odpada.

Przebieg 160tys km

Za chwile jadę do Polski to odwiedzę jakiegoś mechanika aby spojrzał na zawieszenie.

Czy lepiej jechać do ASO ?

Może zdjęcia tego nie oddają ale jak się patrzy na opony, to to zdzieranie wygląda jakby jeździło się z małą ilością powietrza w kole albo gdyby koła pochylone były z 30° ale tak nie jest

Co mają tylne wahacze na to zdzieranie opony? Zdziera na przedniej osi
Początkujący
 
Od: 4 cze 2014, 00:39
Posty: 4
Auto: Mazda 6 TS2
2.2 MZR-CD
2010r

Postprzez kolinskim » 23 cze 2014, 17:44

mam ten sam problem, byłem juz 3 razy z tym w aso w uk i nic. Niby wszystko w porządku a opony zdziera tak samo jak u ciebie na krawędziach. Mało tego przeszedłem się z mechanikiem po placu w ASO i stały 4 mazdy 6 i każda miała ślady zdzierania na krawędziach.

Opony mam Goodyear efficientgrip performance. Serio już nie wiem co mogę zrobić, w UK dobrego mechanika nie zaznasz :/

mazda 2009 2.0 benzyna tamura, rozmiar opon 225/45/18, przebieg 100 tys km

jakieś sugestie??
kolinskim
 

Postprzez patrykfreyd » 2 lip 2014, 23:26

U mnie to samo, z tym ze opony ogolnie zaniedlugo do wymiany mam. Na krawedziach mam juz prawie lyso, czasami lubie przycisnac, wiec obawiam sie ze to wina nawierzchni. W angli uzywa sie gruboziarnistego kamienia zmieszanego z asfaltem ktory powoduje zdecydowanie glosniejsza jazde i niestety szybsze zdzieranie opon... W poprzednim aucie mialem tak samo. Po wymianie kompletu wydawalo sie jakbym zmienil rozmiar opony na wiekszy, heh.
Początkujący
 
Od: 17 maja 2013, 12:09
Posty: 17 (0/1)
Skąd: UK, Stevenage, Slaskie
Auto: Mazda 6 GH
Sport
2.0 MZR-CD
2008

Postprzez jarek1538 » 23 paź 2017, 14:12

W Mazdzie 6 winę za ścinanie przednich opon na wewnętrznych krawędziach ponoszą tuleje dolnego skośnego wahacza. (te największe) Pomiar geometrii wychodzi idealnie a opony i tak podcina. Tuleje na pierwszy rzut oka wydają się w porządku ale są zużyte wewnątrz. Wynika to z ich budowy. Geometria wychodzi dobrze bo jest wykonywana podczas postoju w idealnych warunkach. Dopiero kiedy auto jest w ruchu usterka daje o sobie znać, szczególnie podczas zawracania przy pełnym skręcie słychać jak by koło o coś tarło. W rzeczywistości to o nic nie obciera tylko tnie rant opony. Tuleje bezwzględnie trzeba wymienić parami prawą i lewą. Radze też zweryfikować pozostałe tuleje bo niestety po kilku latach eksploatacji po prostu się rozjeżdżają.
Początkujący
 
Od: 12 lis 2011, 23:16
Posty: 3
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD kombi 2007

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6