Wymiana klocków hamulcowych tył

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Vernitus » 31 lip 2012, 19:25

SunyBoy a czy przypadkiem nie nakitowałeś za duzo smaru do gniazda prowadnicy ??? bo ja tak zrobiłem u siebie i efekt był taki jak piszesz.
"Człowiek jest wielki, nie przez to co ma, lecz przez to kim jest, nie przez to co posiada, lecz przez to czym dzieli się z innymi."– Karol Wojtyła
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2009, 16:07
Posty: 69
Skąd: okolice Wa-wy :)
Auto: Mazda 6 CiTD GY 06r.

Postprzez SunyBoy » 31 lip 2012, 22:26

właśnie... dziś metodą prób i błędów wymieniłem te tarcze i klocki. Vernitus tak, problem był w tym smarze w prowadnicach:P po prostu za dużo go tam napchałem i jarzmo za mało sie wysuwało skutkiem czego było tarcie klocków o tarcze podczas jazdy.

Jeszcze jedno pytanie... Jak to w końcu ma być z tymi sprężynkami rozpierającymi. na jedna strone było po jednej sprężynce, nie lepiej założyć dwie żeby to lepiej odciągało te klocki??
Początkujący
 
Od: 7 lip 2012, 19:58
Posty: 7
Auto: Mazda 6 2003
2.0 136 KM Diesel

Postprzez dobrzyn22 » 1 sie 2012, 10:24

SunyBoy napisał(a):nie lepiej założyć dwie żeby to lepiej odciągało te klocki??

o ile je masz, to na pewno nie zaszkodzi <spoko> (w niektórych zestawach klocków producenci dają sprężynki w kpl., inaczej trzeba je samemu dokupić)
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez Arkadius 73 » 1 sie 2012, 11:34

To jest z tyłu czy z przodu ? Ja u siebie z tyłu nie mam żadnych sprężynek
Arkadius 73
 

Postprzez dobrzyn22 » 1 sie 2012, 13:17

powinny być i z przodu i z tyłu.
O ile dobrze pamiętam to "standardowo" są po 2 z przodu i po 1 z tyłu – dlatego dodanie po jednej na tył(tak żeby były po 2)na pewno nie zaszkodzi
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 21 cze 2009, 16:38
Posty: 5224 (21/69)
Skąd: Gdynia PL/ Norwegia
Auto: M3 BP 2.5 turbo 250 HP/22r
było M3 BN 2.0b. 2017r
było M6 2.0 mzrcd '06

Postprzez m@riusz39 » 16 mar 2014, 11:02

Takie szybkie pytanie, przy wymianie klocków tył, chyba powinno się zastosować dwa rodzaje smaru:
– inny do prowadnic
– inny do "tych blaszek"
macie może pomysły jakie?
Jakie smary wy używacie?
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2012, 21:29
Posty: 207 (0/6)
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: M6 2,0l CiTD, 2006
Sport Exclusive GY
121KM
Strato Blue Mica

Postprzez Siw-y » 16 mar 2014, 11:26

m@riusz39 napisał(a):– inny do prowadnic
– inny do "tych blaszek"
– ate bremszylinder-paste
– ate plastilube
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez brodaM6 » 16 mar 2014, 11:37

Arkadius 73 napisał(a): Ja u siebie z tyłu nie mam żadnych sprężynek

U mnie tez ich brak
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez m@riusz39 » 19 mar 2014, 07:05

Ja się wczoraj poddałem.
Śruby były zapieczone, ale po krótkiej walce się udało. Niestety tej z prawej strony nie udało się wyciągnąć, zapuściłem na nią WD-40 i zostawiłem do soboty – powinna wyjść.
A jest z nią coś nie tak, bo jak ściągnąłem klocki to były bardziej zjechane od prawej strony – wynika z tego że jarzmo nie pracuje prawidłowo.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 lip 2012, 21:29
Posty: 207 (0/6)
Skąd: Czechowice-Dziedzice
Auto: M6 2,0l CiTD, 2006
Sport Exclusive GY
121KM
Strato Blue Mica

Postprzez piotr_szp » 11 kwi 2014, 14:43

Regenerować ktoś zaciski? Co jest potrzebne?

ze Z
BF3
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:57
Posty: 934 (32/9)
Skąd: Białe Błota
Auto: Mazda 6 '07r, 2.3l

Postprzez siemek55 » 11 kwi 2014, 15:15

z takim stażem na forum i nie użyłeś wyszukiwarki ?? :P
Proszę bardzo: http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=412&t=156100
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2011, 10:18
Posty: 1314 (63/18)
Skąd: Zielona Góra
Auto: M6 GJ'15 2.5 AT Skypassion
M3 BK'03 1.6

M6 GY'05 2.0/pojechała do szwagra ;)

Postprzez piotr_szp » 11 kwi 2014, 15:31

Czasami można iść na skróty?!
Dzięki!

ze Z
BF3
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 22:57
Posty: 934 (32/9)
Skąd: Białe Błota
Auto: Mazda 6 '07r, 2.3l

Postprzez ja__ca » 17 kwi 2014, 11:45

Panowie a w którą stronę wkręca się tłoczek? bo jakoś mi nie idzie.. ;P
ja__ca
 

Postprzez przemek_bsi » 17 kwi 2014, 17:59

ja__ca napisał(a):w którą stronę wkręca się tłoczek?

zgodnie z ruchem wskazówek zegara (w prawo) :D
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2011, 16:27
Posty: 92 (1/1)
Skąd: Siemiatycze
Auto: Mazda 6 2.0 136hp

Postprzez grygory » 9 maja 2014, 09:23

Panowie, mały problem wynikł, śruba (prowadnica) w prawym tylnym kole, ta dolna się objechała, już ktoś przy tym grzebał, i objechała na okrągło już na porządnym kluczy 6-cio kątnym , już zamówiłem zestaw naprawczy, ale czy ktoś ma jakiś sposób by to teraz odkręcić , bez ściągania jarzma i odłączania przewodów hamulcowych ?
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2013, 11:59
Posty: 47 (0/1)
Skąd: Świerklany
Auto: GY Mazda 6 Sport Wagon 2003 2.0 136KM RF-5C

Postprzez Siw-y » 9 maja 2014, 09:28

Spróbuj dospawać jakąś nakrętkę, ale bez zdjęcia ze zwrotnicy może być ciężko.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez brodaM6 » 9 maja 2014, 09:48

Tym bym spróbował,dobrze ścinij
Załączniki
image.jpg
Ostatnio edytowano 9 maja 2014, 09:50 przez brodaM6, łącznie edytowano 1 raz
Proste są dla szybkich samochodów,zakręty dla szybkich kierowców. CMc.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 kwi 2012, 18:42
Posty: 2363 (12/26)
Skąd: Łomża
Auto: M6 2.3AT UsA-spec.07r.

Postprzez bieski » 9 maja 2014, 09:49

grygory napisał(a):ktoś ma jakiś sposób by to teraz odkręcić , bez ściągania jarzma i odłączania przewodów hamulcowych ?

Powodzenia, u mnie skończyło się na wymianie jarzma. Niestety rdza robi swoje i będzie ci bardzo cięzko to odkręcić.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez grygory » 9 maja 2014, 10:48

to nie dobrze, tarłem już blachą, co prawda odchyliłem na tej śrubie i założyłem, nowy klocek, lecz to nie rozwiąże problemu nierównego ścierania się klocków, zewnętrzny jak nowy, wewnętrzny sama blacha, nic zestaw naprawczy mam mieć o 16 za 38 zł , – i będziemy kombinować dalej
Forumowicz
 
Od: 20 cze 2013, 11:59
Posty: 47 (0/1)
Skąd: Świerklany
Auto: GY Mazda 6 Sport Wagon 2003 2.0 136KM RF-5C

Postprzez bieski » 9 maja 2014, 11:40

Taka wymiana nie ma sensu trochę. Zacisk nie dociska równomiernie do tarczy.
Powodzenia z tymi hamulcami. U mnie urwała się śruba i stwierdziłem że najprościej będzie wymienić jarzmo.
Ps. Nie ładuj tam za dużo smaru, jak będziesz robił to na nowo.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6