Filtr DPF w silniku MZR-CD 2.2 R2BF – pytania, problemy
O tak nowsze modele wnoszą super zmiany np. w postaci wyższych kosztów serwisowania (łańcuch rozrządu) etc...
Jak nie ma polskich znaków to sorry ale pisze ze srajtfona Szajsunga... Amen
Na razie za wcześnie aby cokolwiek rokować. Czas pokaże.... Na pewno będzie suuuper dla pierwszego właściciela gdy auto będzie jeszcze na gwarancji. A po gwarancji niech następny się martwi i buli....
Jak nie ma polskich znaków to sorry ale pisze ze srajtfona Szajsunga... Amen
Zawsze pierwszy właściciel ma najlepiej Jesteśmy zbyt biedni aby kupować auta używane...
Co do SKAYA z którymi mam styczność, spalanie benzyny w 2,0 na poziomie 8 litrów w cyklu mieszanym to tyle ile w dieslu... zalety... brak koła dwumasowego, wtrysków wrażliwych na kiepski olej napędowy, tak samo pompa wtryskowa i cały osprzęt... To po co komu diesel?!
Co do SKAYA z którymi mam styczność, spalanie benzyny w 2,0 na poziomie 8 litrów w cyklu mieszanym to tyle ile w dieslu... zalety... brak koła dwumasowego, wtrysków wrażliwych na kiepski olej napędowy, tak samo pompa wtryskowa i cały osprzęt... To po co komu diesel?!
Zauważyłem u siebie dość dziwny objaw, mianowicie im więcej kilometrów mam zrobionych na oleju, tym częściej inicjowany jest cykl wypalania dpf. Aktualnie mam 14 tys zrobione na oleju ,trasa 600km ,filtr przepalał się aż dwa razy. Gdy olej był świeży czegoś takiego nie było. Czy u was też jest podobnie? Czy jak zmienię olej i skasuje inspekcje wszystko wróci do normy? U siebie proces wypalania obserwuje po chwilowym spalaniu, gdy filtr jest wypalany spalanie drastycznie rośnie do góry. Nigdy nie miałem sytuacji że zapaliła się kontrolka DPF.
- Od: 22 sie 2007, 00:09
- Posty: 56
- Skąd: Poznań
- Auto: Mazda 6 GH 2.2 MZR-CD 163km Sport
Witam
Zakladam nowy temat poniewaz nei znalazlem jescze dokladnie czegos z tym samym problemem co mam ja. Otoz to posiadam Mazde 6 2009, 2.2d 185hp, i mam problem z DPF. Po przejechaniu kolo 100km, pojawia mi sie check engine, i samochod wchodzi w loomp mode. Kiedy zczytuje blad, jest on P2002 ktory oznacza ze przeplyw przez DPF jest ponizej progu. Wszedzie gdzie wyczytuje najpierw pojawia sie migajaca kontrolka DPF. U mnie ona sie w cale nie pojawia, tylko sam check engine, ciagle pokazujac ten sam blad. Robilem czyszczenie DPF wymuszone, bez komputera (wersja z kablem, masa i 2x pedal gazu do spodu). Pomoglo to na 200km i problem powrocil. Czy moglby mi ktos powiedziec czy moge sprawdzic w jakim stopniu jest zanieczyszczony filtr? albo jak sprawdzic czy to filtr czy cos innego np czujnik? Dziwi mnie to ze DPF kontrolka w cale sie nie zaswieca.
Jakby ktos mogl pomoc bardzo bylbym wdzieczny
Zakladam nowy temat poniewaz nei znalazlem jescze dokladnie czegos z tym samym problemem co mam ja. Otoz to posiadam Mazde 6 2009, 2.2d 185hp, i mam problem z DPF. Po przejechaniu kolo 100km, pojawia mi sie check engine, i samochod wchodzi w loomp mode. Kiedy zczytuje blad, jest on P2002 ktory oznacza ze przeplyw przez DPF jest ponizej progu. Wszedzie gdzie wyczytuje najpierw pojawia sie migajaca kontrolka DPF. U mnie ona sie w cale nie pojawia, tylko sam check engine, ciagle pokazujac ten sam blad. Robilem czyszczenie DPF wymuszone, bez komputera (wersja z kablem, masa i 2x pedal gazu do spodu). Pomoglo to na 200km i problem powrocil. Czy moglby mi ktos powiedziec czy moge sprawdzic w jakim stopniu jest zanieczyszczony filtr? albo jak sprawdzic czy to filtr czy cos innego np czujnik? Dziwi mnie to ze DPF kontrolka w cale sie nie zaswieca.
Jakby ktos mogl pomoc bardzo bylbym wdzieczny
Kiedy spodkamy sie na zakrecie.... redukcja, but i odciecie :)
- Od: 10 kwi 2014, 18:00
- Posty: 14
- Skąd: United Kingdom
- Auto: Mazda 6 2.2d 185hp MZR-CD 2009, Avant
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
zapoznalem sie i ten kabelek mam takze zrobiony, z przelacznikem HS/MS, ale nic mi z tego, bo albo niue potrafie z tego umiejetnie korzystac albo nie da sie tam wymusic wypalania DPF, moge odczytac kiedy takie mialo miejsce i ile ich bylo, ale wymusic mi sie nie da...
Kiedy spodkamy sie na zakrecie.... redukcja, but i odciecie :)
- Od: 10 kwi 2014, 18:00
- Posty: 14
- Skąd: United Kingdom
- Auto: Mazda 6 2.2d 185hp MZR-CD 2009, Avant
A może winny nie jest sam DPF tylko uszkodzona jest sonda Lambda?
to spalanie powinno byc wyzsze...
Ale racją jest, że nie wszystko to DPF... Na nim się to kończy...
Ale racją jest, że nie wszystko to DPF... Na nim się to kończy...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Heh, okazalo sie ze DPF'a w cale nie mialem, ktos go wybebeszyl tylko fizycznie zaraz przed sprzedaza auta, wszystkie wypalania na marne, bo ni bylo co wypalac:P ale juz problem rozwiazany:)
Kiedy spodkamy sie na zakrecie.... redukcja, but i odciecie :)
- Od: 10 kwi 2014, 18:00
- Posty: 14
- Skąd: United Kingdom
- Auto: Mazda 6 2.2d 185hp MZR-CD 2009, Avant
Witam mam pytanie. Kupilem sobie 2ga mazde z silnikiem 2.2 smigam ja juz 6 miesiecy z tym ze mam problem z DPF ZNOWU. Mialem go w wersji 2.0 i mam z 2.2, ale do rzeczy.
Wymiana oleju i po 2500tys mil poziom oleju pod X wiec do wymiany. Przy zmianie oleju nowy olej byl na poziomie lekko powyzej polowy pomiedzy min a max a po ledwo 4000 tys km juz do wymiany ? Wtryski pracuja jak nalezy wszystko chodzi elegancko jesli filtr zaczyna wyplanie zazwyczaj upewniam sie ze sie wypali do konca. (mam caly czas ustawione spalanie chwilowe i gdy spada wiem ze filtr sie wypala wiec jade na obwodnice 5-10 min i gdy spalanie wraca do normy wiem ze filtr sie wypalil ).
Nie wiem czy to ma znaczenie, ale zauwazylem ze przy jezdzie mieszanej filtr wypala mi sie co jakies 60-80 mil czyli co 100-130km, wydaje mi sie, ze jest to dosc czeste, jednak gdy jestem w trasie jest to jakies 200mil.
Ostatnie pytanie mam mechanika w luton ktory podobno wycina taki filtr wklada go na noc do jakiegos roztworu i czysci ultradzwiekami, wg niego efekty sa bardzo dobre jednak ja nic nie moglem na ten temat znalezc w internecie wiec sie zastanawiam czy takie cos mialo by sens.
Wymiana oleju i po 2500tys mil poziom oleju pod X wiec do wymiany. Przy zmianie oleju nowy olej byl na poziomie lekko powyzej polowy pomiedzy min a max a po ledwo 4000 tys km juz do wymiany ? Wtryski pracuja jak nalezy wszystko chodzi elegancko jesli filtr zaczyna wyplanie zazwyczaj upewniam sie ze sie wypali do konca. (mam caly czas ustawione spalanie chwilowe i gdy spada wiem ze filtr sie wypala wiec jade na obwodnice 5-10 min i gdy spalanie wraca do normy wiem ze filtr sie wypalil ).
Nie wiem czy to ma znaczenie, ale zauwazylem ze przy jezdzie mieszanej filtr wypala mi sie co jakies 60-80 mil czyli co 100-130km, wydaje mi sie, ze jest to dosc czeste, jednak gdy jestem w trasie jest to jakies 200mil.
Ostatnie pytanie mam mechanika w luton ktory podobno wycina taki filtr wklada go na noc do jakiegos roztworu i czysci ultradzwiekami, wg niego efekty sa bardzo dobre jednak ja nic nie moglem na ten temat znalezc w internecie wiec sie zastanawiam czy takie cos mialo by sens.
filtr jest zewnetrznie zapchany i bez konkretnej ingernecji lub wymiany problem powroci..
pozdr.
E
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
To znaczy mylisz by zaryzykowac i go wyczyscic czy co ?
Dziwne bo tak jak mowie wypala sie szybko bo 5-10 minut tylko ze dosc czesto jesli czesciej smigam po miescie, a w trasie co mniejwiecej 300-400 kilometrow. Inni mowia ze filtr im sie wypala tez co 500km i olej im nie rosnie bo jezeli filtr sie dopali to ze diesel nie przenika do miski olejowej tylko sie spala, a dostaje sie tam tylko jesli proces wypalania zostanie przerwany, a ja zazwyczaj upewniam sie ze ten proces wlasnie zostanie zakonczony wiec nie wiem czemu poziom oleju podniosl sie tak szybko. Olej jest dalej zolty tylko lekko pociemnial. Bledow nie mam zadnych.
Dziwne bo tak jak mowie wypala sie szybko bo 5-10 minut tylko ze dosc czesto jesli czesciej smigam po miescie, a w trasie co mniejwiecej 300-400 kilometrow. Inni mowia ze filtr im sie wypala tez co 500km i olej im nie rosnie bo jezeli filtr sie dopali to ze diesel nie przenika do miski olejowej tylko sie spala, a dostaje sie tam tylko jesli proces wypalania zostanie przerwany, a ja zazwyczaj upewniam sie ze ten proces wlasnie zostanie zakonczony wiec nie wiem czemu poziom oleju podniosl sie tak szybko. Olej jest dalej zolty tylko lekko pociemnial. Bledow nie mam zadnych.
sprawdz testerem poziom zapchania
E
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
A możesz nieco rozwinąć temat ? za dużo mi to nie mówi
w AS= originalnym tersterem mazdy VCM warto przeczyscic pamiec, ustawic wtryski poprzez kalibracje, co potwierdzi ich stan tech. i odczytac poziom zapchania DPFa
dodatkowo spytaj jaki jest stan lancucha rozrzadu...
E
dodatkowo spytaj jaki jest stan lancucha rozrzadu...
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Wtryski kalibrowane przy ostatniej wymianie oleju, łańcuch i podkładki pod wtryskami wymienione 6 miesięcy temu, korekcje wtrysków w normie, więc na pewno nie przelewają. Sprawdzę jeszcze % zapchanie w komputerze aczkolwiek sądzę że po wypaleniu jest ok bo robię te 100-150km po mieście więc teoretycznie zdąży się zapchać. Jedni mówią że 150km to normalna odległość pomiędzy wypalaniem inni że mało, że tylko po mieście powinno być spokojnie 200-250, a w trasie 500 więc..
Dpf jest chyba załatwiony na amen.Albo wyczyścić albo do wymiany na nowy.3/4 mojego przebiegu to jazda po mieście i filtr wypala sie co ok. 400 km.Poza samymi cyklami wypalania trzeba też zwracać uwagę na odpowiedni olej silnikowy.Niewłaściwa oliwa tez przyśpiesza zabicie filtra
- Od: 19 wrz 2016, 01:10
- Posty: 2
- Auto: Mazda 6 Gh 2.2d 2010
sylwestro87 napisał(a):..trzeba też zwracać uwagę na odpowiedni olej silnikowy.Niewłaściwa oliwa tez przyśpiesza zabicie filtra
to jest jak amen w pacierzu.
pozdr. i ubolewam nad DPFem
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6