Mazda 323F BA, centralny zamek z pilota. Różne pytania i problemy
Witam. W ostatnim czasie kupiłem centralny zamek wraz z wiązką kabli do mazdy 323f BA 1.5 1998r. i problem jest tutaj, że mam dylemat gdzie się wpiąć, w jakie kable.
Siłowniki w drzwiach mam, sterowni centralnego zamka(zielony) mam po prawej stronie, i właśnie nie wiem czy wpiąć się do niego( do tych kabli) czy gdzieś indziej. Chyba że są już gotowe wtyki pod centralny.
Gdzie co polecacie? Czytałem dużo i już sam nie wiem gdzie lepiej.
Kolejny problem to jest siłownik w klapie bagażnika, a dokładniej gdzie go umieścić, czy w klapie, czy w belce. Jakbym go umieścił w klapie to musiałbym chyba ciągnąć kable do przodu, a jak na belce to chyba byłby prościej, bo mam juz tam jakąś wtyczkę na 2piny. Nie wiecie od czego ona może być?
Co polecacie, gdzie i jak?
Dziękuje i pozdrawiam.
Siłowniki w drzwiach mam, sterowni centralnego zamka(zielony) mam po prawej stronie, i właśnie nie wiem czy wpiąć się do niego( do tych kabli) czy gdzieś indziej. Chyba że są już gotowe wtyki pod centralny.
Gdzie co polecacie? Czytałem dużo i już sam nie wiem gdzie lepiej.
Kolejny problem to jest siłownik w klapie bagażnika, a dokładniej gdzie go umieścić, czy w klapie, czy w belce. Jakbym go umieścił w klapie to musiałbym chyba ciągnąć kable do przodu, a jak na belce to chyba byłby prościej, bo mam juz tam jakąś wtyczkę na 2piny. Nie wiecie od czego ona może być?
Co polecacie, gdzie i jak?
Dziękuje i pozdrawiam.
kisia12 – polecam dokladniejsza lekturę tego tematu a znajdziesz odpowiedź.
Matek2892 – czy aż tak bardzo potrzebne jest ci otwieranie klapki zbiornika na pilota??
Matek2892 – czy aż tak bardzo potrzebne jest ci otwieranie klapki zbiornika na pilota??
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Witam. Ostatnim razem kupiłem centralny zamek + siłownik, dzisiaj przyszedł, rozebrałem i posprawdzałem, wszystko chodzi, tylko jest problem bo nie wiem do czego służą te elementy które przyszły wraz z siłownikiem:

DOkładnie ta kwadratowa blaszka, gdzie je należy zamontować?Jak?(mam zamiar zamontować siłownik w klapie bagażnika).
Drugie pytanie, to czy do kierunkowskazów musi iść ta dioda prostownicza x2??
Z centralki wychodzi mi 1 brązowy kabel, a z niego musiałbym zrobić 2 i w nich ta dioda i dopiero do kabli które idą do całej centralki kierunkowskazów?(zielono-biały i zielono-czarny bodajże).
Pozdrawiam

DOkładnie ta kwadratowa blaszka, gdzie je należy zamontować?Jak?(mam zamiar zamontować siłownik w klapie bagażnika).
Drugie pytanie, to czy do kierunkowskazów musi iść ta dioda prostownicza x2??
Z centralki wychodzi mi 1 brązowy kabel, a z niego musiałbym zrobić 2 i w nich ta dioda i dopiero do kabli które idą do całej centralki kierunkowskazów?(zielono-biały i zielono-czarny bodajże).
Pozdrawiam
Diody powinny być juz w centralce:) skoro masz jeden kable na kierunki to rozdziel go na dwa sygnały na każdy sygnał daj diode żeby prąd płynął w jedna strone inaczej po włączeniu np lewego kierunku prawy tez zacznie migać tak mi się wydaje
Co do pierwszego pytania to to są elementy montażowe:)
Do kolegi Marek 161BD081 założyłem oryginalny sterownik od kolegi z forum, dopiero do niego ten BX 30 i działa jak powinno
przycisk door lock działa, jak sa otwarte drzwi to zamykanie odskakuje, bagażnik nadal nie zamyka/otwiera pozostałych drzwi ale to już nie problem:)
Co do pierwszego pytania to to są elementy montażowe:)
Do kolegi Marek 161BD081 założyłem oryginalny sterownik od kolegi z forum, dopiero do niego ten BX 30 i działa jak powinno
- Od: 20 wrz 2013, 11:10
- Posty: 68
- Skąd: Trzciana
- Auto: Mazda 323 f BA
1.5 16v
Pb/LPG
rok 1995
kisia12 napisał(a):DOkładnie ta kwadratowa blaszka, gdzie je należy zamontować?
Ta blaszka wraz ze "szprychą" stanowią w zasadzie jeden element.
W autach nie posiadających centralnego zazwyczaj jest jakieś w drzwiach cięgno, którym trzeba poruszyć aby zaryglować/odryglować zamek.
Za pomocą tej blaszki z wkrętami skręcasz razem to oryginalne cięgno wraz ze "szprychą", której koniec jest przewleczony przez otwór w siłowniku.
Trochę to czasem wymaga "rzeźbienia" i późniejszych regulacji ale ... działa
Kiedyś montowałem centralny w naszym starym Swifcie i niestety trzeba było tak kombinować.
Matek2892 – aby zamek w klapie zamykał i otwierał wszystkie drzwi to musi mieć sprawny zestaw "krańcówek". Popatrz na to w samej klapie bo może po prostu coś rozłączone jest.
EDIT:
Zapomniałem o wcześniejszym pytaniu:
kisia12 napisał(a):Drugie pytanie, to czy do kierunkowskazów musi iść ta dioda prostownicza x2??
Z centralki wychodzi mi 1 brązowy kabel, a z niego musiałbym zrobić 2 i w nich ta dioda i dopiero do kabli które idą do całej centralki kierunkowskazów?(zielono-biały i zielono-czarny bodajże).
Jak masz pojedyńcze wyjście z centralki na kierunkowskazy to trzeba ten sygnał jakoś rozdzielić. Najprościej zrobić to za pomocą układu złożonego z dwóch diód prostowniczych.
Proponowałbym jednak użyć diody conajmniej z serii np. 1N5400, BY550 i inne a nie 1N4001 bo te mają tylko 1A prądu przewodzenia co jest trochę małą wartością dla dwóch żarówek kierunkowskazów
Diodę taką wyciągniesz nawet ze starego zasilacza od PC
Inna opcja (też czasem spotykana) to podłączenie tego pojedynczego wyjścia pod światła pozycyjne. Wówczas nie musisz bawić się w diody ale za to widoczność błyskających świateł auta jest znacząco mniejsza.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Marek 161BD081 napisał(a):Matek2892 – aby zamek w klapie zamykał i otwierał wszystkie drzwi to musi mieć sprawny zestaw "krańcówek". Popatrz na to w samej klapie bo może po prostu coś rozłączone jest.
Czy aby na pewno w BA jest krańcówka tylnej klapy?? bo przynajmniej u mnie nie ma takiego bajeru i nawet światło zapalane jest przełacznikiem przy lampce. Odnośnie jeszcze siłownika klapy bagarznika to nie lepiej jest zrobić na dodatkowej linii sterowanej osobnym przyciskiem na pilocie a do samego pociągania za dynks elektromagnes wtedy co prawda można wtedy tylko otwierać a zamykanie musi być manualnie
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
jest krańcówka, zamontowana w zamku kolego w klapie:) kiedyś przypadkowo odkryłem zamknąłem klape bez półki i zonk światełko zgasło;d;d he. można też instalacje już istniejącą wykorzystać, która idzie do siłownika.
- Od: 20 wrz 2013, 11:10
- Posty: 68
- Skąd: Trzciana
- Auto: Mazda 323 f BA
1.5 16v
Pb/LPG
rok 1995
Garbage – miałem na myśli mikrowyłączniki znajdujące sie przy wkładce zamka.
A wyłącznik do lampki nie jest przypadkiem w samym zamku?
A wyłącznik do lampki nie jest przypadkiem w samym zamku?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
microswitche wiem, że są bo już kiedyś to rozbierałem, włącznik do lampki fakt jest w zamku
, przy lampce jest włącznik, który ma dwie pozycje: lampka świeci cały czas albo własnie po otwarciu klapy tak mi się wydaje.
- Od: 20 wrz 2013, 11:10
- Posty: 68
- Skąd: Trzciana
- Auto: Mazda 323 f BA
1.5 16v
Pb/LPG
rok 1995
z ciekawości muszę sprawdzić czy działa, miałam wrażenie że lampka działa jedynie na ten wyłącznik w który jest wypozażona
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Ok, centralny założony, teraz tylko podpiąć kierunki i będzie śmigało.
Został mi jeszcze siłownik do klapy bagażnika, i tutaj mam pytanie, gdzie wychodzi ten przewód, który jest w bagażniku na 2 piny?(chyba czerwony i czarny)?? Gdzie wychodzi z przodu, aby go podpiąć do sterownika, aby nie ciągnąć kabli przez cały samochód??
Dodam, iż mam rok 98, chyba po liftingu(zielony sterownik centralnego, 3+4 piny i 3 wolne)
Pozdrawiam
Został mi jeszcze siłownik do klapy bagażnika, i tutaj mam pytanie, gdzie wychodzi ten przewód, który jest w bagażniku na 2 piny?(chyba czerwony i czarny)?? Gdzie wychodzi z przodu, aby go podpiąć do sterownika, aby nie ciągnąć kabli przez cały samochód??
Dodam, iż mam rok 98, chyba po liftingu(zielony sterownik centralnego, 3+4 piny i 3 wolne)
Pozdrawiam
Witam! Potrzebuje pomocy w sprawie działania centralnego zamka w mojej madzi.
Problem polega na tym iż zamek działa bez problemów w niskich temperaturach (ponizej 20stopni) ale gdy zrobi się ciepło (powyzej 20 stopni) zamek działa lecz ze strasznym opóźnieniem tz. otworze dzwi kierowcy kluczykiem to reszta dzwi otwiera sie dopiero po ok 1-2 min.
Proszę was o pomoc, może ktos sie juz spotkał z takim problemem.
Podejrzewam jakiś przekaźnik czy coś. Przypominam, że usterka występuje tylko w ciepłe/gorące dni.
Z góry dziękuje za pomoc.
Problem polega na tym iż zamek działa bez problemów w niskich temperaturach (ponizej 20stopni) ale gdy zrobi się ciepło (powyzej 20 stopni) zamek działa lecz ze strasznym opóźnieniem tz. otworze dzwi kierowcy kluczykiem to reszta dzwi otwiera sie dopiero po ok 1-2 min.
Proszę was o pomoc, może ktos sie juz spotkał z takim problemem.
Podejrzewam jakiś przekaźnik czy coś. Przypominam, że usterka występuje tylko w ciepłe/gorące dni.
Z góry dziękuje za pomoc.
- Od: 5 cze 2014, 14:53
- Posty: 24
- Skąd: Mrągowo
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 97r
styku122 – dołączyłem twoje pytanie do istniejącej dyskusji. Proszę na przyszłość korzystać z wyszukiwarki.
Jaka jest reakcja na przycisk DOOR_LOCK w gorące dni?
Jaka jest reakcja na przycisk DOOR_LOCK w gorące dni?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Marek- dzięki za dołączenie.
Przycisk DOOR_LOCK w gorące dni działa tak samo jak otwieranie z kluczyka czyli z opóźnieniem.
Dzisiaj tj. 17.06.14 do godz. 11 było super bo temp nie przekroczyła 20 stopni, a juz ok 12 problem powrócił...
Nie mam pomysłów do tego.
Przycisk DOOR_LOCK w gorące dni działa tak samo jak otwieranie z kluczyka czyli z opóźnieniem.
Dzisiaj tj. 17.06.14 do godz. 11 było super bo temp nie przekroczyła 20 stopni, a juz ok 12 problem powrócił...
Nie mam pomysłów do tego.
- Od: 5 cze 2014, 14:53
- Posty: 24
- Skąd: Mrągowo
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 97r
Można spróbować podmienić sam przekaźnik od centralnego (słupek koło nóg pasażera) bo jakoś nic innego do głowy mi nie przychodzi.
Nie masz jakiegoś szrotu z częściami w pobliżu albo innego użytkownika "efki" z podobnego rocznika?
Nie masz jakiegoś szrotu z częściami w pobliżu albo innego użytkownika "efki" z podobnego rocznika?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Mam nawet 4 szroty w pobliżu ale nie maja żadnej mazdy. Postaram sie podmienić bo szwagier ma 626 a kolega mx-3 to moze beda pasować.
Jak mi sie uda podmienić to podziele sie wynikami.
Dopisano 17 cze 2014, 17:22:
Po wyjęciu przekaźnika i ponownym włożeniu centralny zamek przestał działać całkowicie. Resetowałem kompa, sprawdzałem kabelki, styki itp. i nic nie pomaga, teraz nawet po 20 minutach dzwi sie nie zamykają.
Byłem na szrocie, dostałem taki sam przekaźnik lecz różnił się wnętrzem (miał więcej tych oporników czy rezystorów itp.) i po jego włożeniu nie było żadnej reakcji. Nigdzie w pobliżu nie ma nikt identycznego przekaźnika.
Może ma ktoś sposób na sprawdzenie czy przekaźnik jest sprawny, czy to czasem nie cos innego.
POMOCY
!!
Posiadam dokładnie taki przekaźnik:
http://allegro.pl/mazda-323-f-323f-ba-p ... 59340.html
Jak mi sie uda podmienić to podziele sie wynikami.
Dopisano 17 cze 2014, 17:22:
Po wyjęciu przekaźnika i ponownym włożeniu centralny zamek przestał działać całkowicie. Resetowałem kompa, sprawdzałem kabelki, styki itp. i nic nie pomaga, teraz nawet po 20 minutach dzwi sie nie zamykają.
Byłem na szrocie, dostałem taki sam przekaźnik lecz różnił się wnętrzem (miał więcej tych oporników czy rezystorów itp.) i po jego włożeniu nie było żadnej reakcji. Nigdzie w pobliżu nie ma nikt identycznego przekaźnika.
Może ma ktoś sposób na sprawdzenie czy przekaźnik jest sprawny, czy to czasem nie cos innego.
POMOCY

Posiadam dokładnie taki przekaźnik:

- Od: 5 cze 2014, 14:53
- Posty: 24
- Skąd: Mrągowo
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 97r
na obudowie jest jakiś schemat wewnętrzny tego elementu?? bo wiem że na niektórych jest namalowany schemat wewnętrzny
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość