Mazda 121 DA '89 BP DOHC
Mazda 121 DA B3 '89 GT
Witam wszystkich. Chyba nadszedł czas by zaprezentować swoją Mazdziorę . Czekała na mnie z 15 lat , potem były małe pojeżdżawki i po zdaniu prawka przyszedł czas na odbudowę bo była w świetnym stanie technicznym blacharskim jak i mechanicznym. Miała 95tyś. km przebiegu.
Modyfikacje:
Silnik: Tak było
Silnik B3 1.3 8V na gaźniku rozebrany na części pierwsze
planowanie głowicy o 1,5 mm
porting kanałów dolotowych i wydechowych
docieranie i polerowanie zaworów
świece irydowe NGK stopień zimniejsze
przewody zapłonowe 8mm (mm grubsze niż w serii)
wyprzedzony zapłon
wszystkie nowe filtry ,
olej castrol 10w60
wszystkie nowe uszczelki i uszczelniacze
odchudzone koło zamachowe u Otoczaka do 3,2 kg
nowa pompa paliwa
Jest :
swap BP05
przewody NGK
świece irydowe Denso IK20
nowy rozrząd i pompa wody, wszystikie uszczelniacze
olej MOTUL 10w40
czyszczenie miski olejowej
inspekcja panewek
alternator od B3 mniejszy
brak wspomagania
koło pasowe od b3
sportowa chłodnica
Układ dolotowy:
short ram zakończony stożkiem APEXI
Układ wydechowy:
usunięcie kata
cały układ ze stali nierdzewnej
kolektor wydechowy 4-2-1 home made (średnice dobierane wg programu do budowy układów wydechowych) owiniety bandażem bazaltowym
tłumik środkowy przelotowy
końcowy przelotowo komorowy
wyjście z kolektora na 2.25'', ostatni odcinek za zakrętem zwężka na 1,85''
Elektronika:
w trakcie, jest już wywalone to co zbędne ale trzeba to uporzadkować podłaczyc wskaźniki, deske, stacyjke, poskracać przewody i je poukładać
Plany: wskaźniki ciśnienia oleju , temperatury oleju ,temperatury cieczy -kupione
wskaźniki autogauge smoke
Układ napędowy:
inspekcja łożysk wymiana uszczelniaczy
nowy syntetyczny olej Mobil
sprzęgło oem exedy
short shifter home made
Plany:
skrzynia od 1.3 16v
sprzęgło tarcza kevlarowa
Układ hamulcowy:
zaciski z 323 bg gt
tarcza 323 bf gtx 260 mm wentylowana
Plany:
konwersja tarcz i zacisków z tyłu
hydrauliczny ręczny
Zawieszenie:
sprężyny MTS -30
nowe amortyzatory Monroe
nowe wahacze przód Delphi
osłony i odboje Schachs
negatyw z przodu (rozwiercone górne otoworty amortyzatorów)
Plany:
poliuretan przód i tył
przerobiony gwint od golfa II
Wnętrze:
fotele recaro z lancera evo na przerobionych szynach
pasy Takata/Willans
kierownica z nabą MOMO 323 BG GTR
gałka zmiany biegów skunk2
wybebeszka tyłu i przodu zostanie jedynie deska
Plany: rollbar lub pełna klatka, rozpórka na tył, zmiana foteli na jakieś bimarco albo chińskiego BRIDE'a
napewno pełny lekki kubeł
Body:
Buda była w mega dobrym stanie poza przednimi błotnikami nigdzie nie było rudej czy szpachli ,więc karoseria została tylko wyrównana tam gdzie miała jakieś male dołeczki i pomalowana lakierem z palety Toyoty GT86 nr.37J – satynowa biel perłowa metalik
zderzak przód od 323 BG gt
zderzak tylny usdm
konserwacja podwozia
Plany:
poszerzenia, dystanse, wywalenie materiałowego dachu i zastąpnienie go laminatem lub karbonem, lota w stylu sunnego gtira
Koła :
14" z 323 BF GTX z oponami 185/55
plan 15'' z dobrą oponą
Moc: ?
Plany: kończyć to jak najszybciej się da
Ostatnio edytowano 15 paź 2014, 19:35 przez KAROLLO121, łącznie edytowano 3 razy
Witamy w dziale Nasze Mazdy Ależ cudne autko, już się kiedyś Bandit przymierzał do BP w DA i w końcu ktoś tak uczyni FAjnie, że ogarnięte od a do z, będzie dobry cichociemny kiler
teraz już tylko na wiązke do BP czekam a składam na skrzyni z 1.3 8v chociaż teraz są problemy z trakcją na 1 i 2 biegu
Rally Sprint na lotnisku w Białej Podlaskiej ,mazdziora dawała radę najlepsze czasy rózniły sie tylko kilka sekund od subarynek
Świetny projekt fajnie ogarnięte autko i naprawdę niepozorny kiler może z niego być
Przyczepności i powodzenia w swapie
P.S. Jak zajeżdzisz skrzynię to mam na handel od B3 16V
Przyczepności i powodzenia w swapie
P.S. Jak zajeżdzisz skrzynię to mam na handel od B3 16V
Regeneracja DPF........info PW
swap skrzyni z 16v myślę zrobić dopiero jak moje się skończą jeszcze 3 są hehe ,tylko nie wiem czy się nie odwlecze lub nie nabierze dużego progresu bo UPS prawdopodobnie zgubił paczkę z wiązką do BP a stoi już przygotowany z 2 miesiące ,wszystkie nowe uszczeleczki ,uszczelniacze ,świeczki irydowe ,czyszczenie,malowanie ,rozrząd ,pompa wody i w tym tyg pewnie kupię od kumpla gtxa w którym w zasadzie co zostało dobrego to właśnie instalacja ,turbo,i napędy reszta to trochę gruz ale też mi się marzy odbudować i zaklatkować gtxa z przodem od gtr i dlatego nie wiem czy narazie swap się nie odwlecze a motorownia pójdzie do gtxa ale jak bym miał tłoki do silnika do gtxa bo jeden z nich się wykruszył to złożył bym 2 silniczek , bo 121 z BPT to byłby chyba za duży szok ale to też przechodziło przez myśl
Szacunek za cudowny projekt – coś z rodzaju tych marzeń, które wydają się nieprawdopodobne do zrealizowania. Muszę koniecznie zobaczyć Twojego maluszka w rzeczywistości i najlepiej dotknąć ;).
Plus za felgi od rex-a (mogę się mylić, ale moim zdaniem nie były stosowane w innych modelach).
P.S. Gdyby było trzeba, to służę pomocą – wiązkę do BP odbudowałem ze szwagrem z kłębka kabli i wiadra wtyczek 8-).
Plus za felgi od rex-a (mogę się mylić, ale moim zdaniem nie były stosowane w innych modelach).
P.S. Gdyby było trzeba, to służę pomocą – wiązkę do BP odbudowałem ze szwagrem z kłębka kabli i wiadra wtyczek 8-).
the right man in the wrong place...
super propozycja , bo komp widzę że jest do kupienia ,cewka tak samo , przepływkę mam , sam się zastanawiam czy skrzynki bezpieczników i przekaźników nie udało by się z B3 wykorzystać może by się ruszyło z tematem dalej w końcu . Ale spoon jest mi winien dalej ten osprzęt ... . w maju mam plan z tym BP poganiać typery na civic klubie , i szykuje się na Ułęż we wrześniu .W tym tyg. walka z heblem są już tarcze z 323 BF GTX , zaciski z 323 BG GT i klocki w środę są plany robić adaptery zacisków .
Super projekt,w koncu cos innego:–)
Uwielbiam takie tematy,marzy sie DB albo demio z KLem,ale to DA roz...la system pozytywnie;–)
Dwa pytanka
-Jakie odczucia po portingu?
-Czy po odchudzeniu kola zam. w tak malej pojemnosci nie ubylo momentu?,jakie wrazenia po tym zabiegu?
Jakies media jak sie wkreca na obroty?
Wysłane z mojego WT19i
Uwielbiam takie tematy,marzy sie DB albo demio z KLem,ale to DA roz...la system pozytywnie;–)
Dwa pytanka
-Jakie odczucia po portingu?
-Czy po odchudzeniu kola zam. w tak malej pojemnosci nie ubylo momentu?,jakie wrazenia po tym zabiegu?
Jakies media jak sie wkreca na obroty?
Wysłane z mojego WT19i
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
porting dał mega odczucie teraz 2 bieg na 14 i 185 szerokości boksuje do końca zamach raczej mógł troszkę osłabić końcowe obroty bo wcześniej zamykał obrotomierz i wychodził lekko poza czyli było około 9 tyś teraz 7,800 maks, ale ruszam z 2 tyś obr bo powyżej zostaje tylko większa walka z trakcja a tak jest w sam raz krócej boksuje a nie spadają obroty ,tyle ze i głowica była splanowana na sportowo o 1,5 mm .
Ale ogółem daje rade w ostatnią sobotę mi się 2.8 audi czepiło na pupę to się spinało grubo hehe , mazda 6 3.0 v6 podobnie miała problem potem gościu mnie dogonił i pytał co tam siedzi i nie wierzył hehe i było pytanie -co ty tam masz ? – 1.3 , -ale turbo ? nie na gaźniku hehe
Dopisano 7 kwi 2014, 21:42:
https://www.youtube.com/watch?v=Za8vHJrcwGg
niestety tak doskonały telefon ze nic nie widać
Ale ogółem daje rade w ostatnią sobotę mi się 2.8 audi czepiło na pupę to się spinało grubo hehe , mazda 6 3.0 v6 podobnie miała problem potem gościu mnie dogonił i pytał co tam siedzi i nie wierzył hehe i było pytanie -co ty tam masz ? – 1.3 , -ale turbo ? nie na gaźniku hehe
Dopisano 7 kwi 2014, 21:42:
https://www.youtube.com/watch?v=Za8vHJrcwGg
niestety tak doskonały telefon ze nic nie widać
Fajny projekt, oby było tu na bieżąco dużo info i mediów
buksuje
KAROLLO121 napisał(a):boksuje
buksuje
-
z kropką nad z
- Od: 4 sty 2010, 22:12
- Posty: 3195 (146/240)
- Skąd: Bydgoszcz
- Auto: Jest: MX-5 NC 2.5 + M5 CR
Było: MX-3 B6-D, 626 GF FS, 6 GY L3, Lancer CX_3A, 323F BA Z5, Maxima A32 VQ30, Logo, Ave T22 2.0
a jakie pozytywy dalo odelzenie zamachu przy tak małej pojemności?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
poprawienie momentu z samego dołu mam jeszcze jedno nie odchudzone jak czas znajdę zanim miało by BP w końcu trafić co jest uzależnione tylko od wiązki to wrzucę zwykłe dla porównania ostatnio skrzynię w godzinę w niej wyjąłem i włożyłem hehe to jakoś się postaram jak bym się nudził to , a tak poza tym zawsze te 3 kg mniej przy masie własnej hehe
Przez Ciebie znowu myślę o zrobieniu portingu w ZLu
jaki koszt w przybliżeniu?
jaki koszt w przybliżeniu?
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
mnie kosztowało kupienie frezów i kończenie kamieniem i grubym papierem
Fajny mały zapiedralak. Z BPekiem pod maską będzie robił robotę
Ile takie coś w ogóle waży? 700kg?
Ile takie coś w ogóle waży? 700kg?
- Od: 23 wrz 2005, 14:02
- Posty: 2396 (1/19)
- Skąd: Gdynia
- Auto: Burbo Astina
Insane Y60
na grodzi była nalepa że 635 kg ale aż mi się wierzyć nie chce , teraz jest bez całego tyłu latam w pasach szelkowych i ori wywalone są , brak wzmocnień w zderzakach i rozpura z tyły tylko ,ale czy te 635 jest prawdziwe to nie mam pojęcia w zasadzie cieżko stwierdzic zawieszenia to prostrzego chyba nie ma nigdzie , wygłuszeń żadnych praktycznie ,blachy cieniutkie , zważe to się zobaczy
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości