Mazda 323 BF B5 '86 1.5 Carb GLX
1, 2
Mazda 323 BF GLX 1986 Hatchback
Długo odszykowywałem swoją mazdę żeby ją tutaj zaprezentować. Ale w końcu jakoś wygląda i jest się czym chwalić Całośc staram się utrzymać w oryginale, ew. w sposób najbardziej zbliżony (tak jak części pozwalają). Jak na 27 lat trzyma sie bardzo dobrze i mam nadzieję ją zachowac jak najdłużej.
Historia
Historia tego samochodu jest dość barwna. Moi rodzice poszukiwali samochodu do nauki jazdy dla mojej rodzicielki, który miałbyć tani, mało palić i musiałbyć "złomem" (idealny opis samochodu gratki dla Złomnika). Koszt takiego samochodzika miał zamknąć się w max 1 000 złotych. Przewijało się masę marek branych pod uwagę: Fiaty, Citroeny, Ople, itd. Aż w końcu napatoczyła się styrana życiem i wiekiem Mazda 323 BF, która spełniała wszystkie warunki. Pochodziła z Francji, przyjechała na kołach w '96 do Polski, gdzie następne lata spędziła stojąc w garażu i dorobiła się tylko 72kkm, co oczywiście wg. mnie i rodziców było bujdą na resorach. Mimo wątpliwego przebiegu moi rodzice zdecydowali się, i pojechaliśmy zakupić cudo . Miałem zaszczyt wracać Madzią do rodzinnego miasta, układ hamulcowy był w rozsypce (praktycznie nie hamowało się, jedynie silnikiem), czasami nie odpalała, nie istniało zawieszenie, i tak mógłbym długo wymieniać:)... Nastąpił moment, gdy trzeba było zarejestrować mazdę, pojechałem z Nią aby ją trochę uzdrowić do mechanika. Okazało się ze pod brudem i zaniedbaniem poza niesprawnymi kablami WN, bendixem i palcem rozdzielacza, biło całkiem zdrowe i żwawe gaźnikowe serce. Po rozkręceniu silnika, oczom ukazały się oryginalne i niezajechane części. I tak sam rozpocząłem długotrwały proces renowacji.
Dane techniczne
Pojemność skokowa silnika: 1489 ccm
Moc maksymalna: 75 KM
Prędkość maksymalna: 180 km/h (po naprawach tyle udało się wycisnąć, dalej nie próbowalem:D)
Przebieg – przy zakupie 72kkm, obecnie 88 650 km – 20.03.2014
Wyposażenie
Centralny zamek (sam montowałem),
Nawiew,
Gaźnik,
Skrzynia manualna,
Ogrzewanie tylnej szyby,
w sumie to za dużo gadżetów nie ma
Naprawy/modyfikacje
– Wymienione przewody hamulcowe,
– Wymienione zawieszenie z tyłu,
– Wymienione łożyska z tyłu i przodu,
– Wymiana kabli WN,
– Wymiana paska klinowego,
– Regulacja zapłonu,
– Usunięcie rdzy z nadkola (małe wżery) i z tylnej klapy,
– Wymiana uszkodzonego grilla (poprzedni właściciel uderzył chyba w jakiś słupek),
– Wymiana pękniętego zderzaka (niestety nie udało mi się zdobyć oryginalnego czyli dwuczęściowego, z tego co się rozeznałem są dostępne w Texasie i na Ukrainie, tu i tu nie chcieli wysłać do Polski :/) na nowy z wersji GT.
– przygotowanie customowej podłogi do bagaznika (ze sklejki sosnowej), niestety oryginalna po 27 latach się rozsypała, co ciekawe pierwszy raz widzialem wnętrze drewniano stalowe w samochodzie, wszystkie kanały dla kabli sa z drewna, tak jak podłoga bagaznika
– Dołożenie zegarów LCD z wersji GTX (bardzo rzadkie i długo ich szukałem – dzięki Pablo za wysyłkę!)
– Lakierowanie plastikowych elementów (odświeżenie ich),
– Założenie centralnego zamka,
– Dołożenie 14 calowych felg z epoki (dorwałem MSW z Mitsubishi Colt) i opon letnich 195/60,
– Naprawa i korekcja ustawienia lamp, niestety musialem kleić na łączeniu, nowych nie ma, starych też nie dorwałem,
– Wymiana oświetlenia wnętrza na LEDy,
– Zamontowanie nowych kloszy lamp pozycyjnych + odmalowanie odbłyśników.
Planowane modyfikacje i naprawy
– Dokończenie odświeżania plastikowych elementów,
– Wygłuszenie wnętrza, (/) – checked
– Zamontowanie nowej niepopękanej czapki deski rozdzielczej (to też z mazdy Pabla),
– Wypranie tapicerki,
– Polerowanie lakieru i poprawki lakiernicze na prawym boku, (/) – checked
Trochę zdjęć z dzisiejszego zachodu słońca (20.03.2014)
Długo odszykowywałem swoją mazdę żeby ją tutaj zaprezentować. Ale w końcu jakoś wygląda i jest się czym chwalić Całośc staram się utrzymać w oryginale, ew. w sposób najbardziej zbliżony (tak jak części pozwalają). Jak na 27 lat trzyma sie bardzo dobrze i mam nadzieję ją zachowac jak najdłużej.
Historia
Historia tego samochodu jest dość barwna. Moi rodzice poszukiwali samochodu do nauki jazdy dla mojej rodzicielki, który miałbyć tani, mało palić i musiałbyć "złomem" (idealny opis samochodu gratki dla Złomnika). Koszt takiego samochodzika miał zamknąć się w max 1 000 złotych. Przewijało się masę marek branych pod uwagę: Fiaty, Citroeny, Ople, itd. Aż w końcu napatoczyła się styrana życiem i wiekiem Mazda 323 BF, która spełniała wszystkie warunki. Pochodziła z Francji, przyjechała na kołach w '96 do Polski, gdzie następne lata spędziła stojąc w garażu i dorobiła się tylko 72kkm, co oczywiście wg. mnie i rodziców było bujdą na resorach. Mimo wątpliwego przebiegu moi rodzice zdecydowali się, i pojechaliśmy zakupić cudo . Miałem zaszczyt wracać Madzią do rodzinnego miasta, układ hamulcowy był w rozsypce (praktycznie nie hamowało się, jedynie silnikiem), czasami nie odpalała, nie istniało zawieszenie, i tak mógłbym długo wymieniać:)... Nastąpił moment, gdy trzeba było zarejestrować mazdę, pojechałem z Nią aby ją trochę uzdrowić do mechanika. Okazało się ze pod brudem i zaniedbaniem poza niesprawnymi kablami WN, bendixem i palcem rozdzielacza, biło całkiem zdrowe i żwawe gaźnikowe serce. Po rozkręceniu silnika, oczom ukazały się oryginalne i niezajechane części. I tak sam rozpocząłem długotrwały proces renowacji.
Dane techniczne
Pojemność skokowa silnika: 1489 ccm
Moc maksymalna: 75 KM
Prędkość maksymalna: 180 km/h (po naprawach tyle udało się wycisnąć, dalej nie próbowalem:D)
Przebieg – przy zakupie 72kkm, obecnie 88 650 km – 20.03.2014
Wyposażenie
Centralny zamek (sam montowałem),
Nawiew,
Gaźnik,
Skrzynia manualna,
Ogrzewanie tylnej szyby,
w sumie to za dużo gadżetów nie ma
Naprawy/modyfikacje
– Wymienione przewody hamulcowe,
– Wymienione zawieszenie z tyłu,
– Wymienione łożyska z tyłu i przodu,
– Wymiana kabli WN,
– Wymiana paska klinowego,
– Regulacja zapłonu,
– Usunięcie rdzy z nadkola (małe wżery) i z tylnej klapy,
– Wymiana uszkodzonego grilla (poprzedni właściciel uderzył chyba w jakiś słupek),
– Wymiana pękniętego zderzaka (niestety nie udało mi się zdobyć oryginalnego czyli dwuczęściowego, z tego co się rozeznałem są dostępne w Texasie i na Ukrainie, tu i tu nie chcieli wysłać do Polski :/) na nowy z wersji GT.
– przygotowanie customowej podłogi do bagaznika (ze sklejki sosnowej), niestety oryginalna po 27 latach się rozsypała, co ciekawe pierwszy raz widzialem wnętrze drewniano stalowe w samochodzie, wszystkie kanały dla kabli sa z drewna, tak jak podłoga bagaznika
– Dołożenie zegarów LCD z wersji GTX (bardzo rzadkie i długo ich szukałem – dzięki Pablo za wysyłkę!)
– Lakierowanie plastikowych elementów (odświeżenie ich),
– Założenie centralnego zamka,
– Dołożenie 14 calowych felg z epoki (dorwałem MSW z Mitsubishi Colt) i opon letnich 195/60,
– Naprawa i korekcja ustawienia lamp, niestety musialem kleić na łączeniu, nowych nie ma, starych też nie dorwałem,
– Wymiana oświetlenia wnętrza na LEDy,
– Zamontowanie nowych kloszy lamp pozycyjnych + odmalowanie odbłyśników.
Planowane modyfikacje i naprawy
– Dokończenie odświeżania plastikowych elementów,
– Wygłuszenie wnętrza, (/) – checked
– Zamontowanie nowej niepopękanej czapki deski rozdzielczej (to też z mazdy Pabla),
– Wypranie tapicerki,
– Polerowanie lakieru i poprawki lakiernicze na prawym boku, (/) – checked
Trochę zdjęć z dzisiejszego zachodu słońca (20.03.2014)
Ostatnio edytowano 4 gru 2019, 10:21 przez kania, łącznie edytowano 4 razy
Dzięki Bartg za szybką akceptację:)... Jakoś się uchował, teraz go garażuję, może przetrwa conajmniej drugie tyle ... A zdobyć te zegary to naprawdę było trudno i za każdym razem powstrzymuję się przed dłuższym patrzeniem na nie podczas jazdy:D...Ciekaw jestem czy późniejsze modele tez miały takie digital style ... bo jak patrzę na 3jki i 6stki to tylko analogi są stosowane.
Pięknie utrzymana Mazda, kolego ukłon w Twoją stronę, że taki klasyk odratowałeś
Nadwozie jak i środek takich aut z tamtej epoki już nie powróci
PS. Dbaj o nią to polata jeszcze raz tyle
Nadwozie jak i środek takich aut z tamtej epoki już nie powróci
PS. Dbaj o nią to polata jeszcze raz tyle
Rewelacyjna BF-ka i jak pieknie zachowana
Brakuje tylko wlepy na tylna szybę " Fuckin' Classy"
Brakuje tylko wlepy na tylna szybę " Fuckin' Classy"
-
Benzin im Blut
- Od: 20 sty 2011, 00:16
- Posty: 2362 (23/27)
- Skąd: Miasto Wstydu i Inspiracji
- Auto: Mazda 323BG PN '94
Toyota Avensis T27 D4D '11- już wspomnienie
Mazda 626KL-ZE –> ;)
Mazda Xedos 6 KL-DE '99
Łoooo. Piekna I do tego zegary digital Kolega z Brzegu? Swoja mazde kupowalem w Brzegu
- Od: 22 sty 2012, 16:09
- Posty: 1404 (4/6)
- Skąd: Radom
- Auto: Jest: 6 MPS L3-VDT
Była: 323F BA KL
JDMLuQ napisał(a):Wyposażenie :
Nawiew
Normalnie padłem
@JDMLuQ no cóż w sumie jak się nie ma klimy to nawiew robi powiew luksusu
@Piotr89
jak narazie planuję zaopatrzyć się w naklejki klubowe ... a później zobaczymy co dalej będzie.
czarek1991 napisał(a):Kolega z Brzegu? Swoja mazde kupowalem w Brzegu
@czarek1991 Tak z Brzegu, ale teraz mieszkam we Wrocławiu Ale że kolega z Radomia do Brzegu, naprawde podziwiam to jednak ponad 300km ^^
No SUPER... tyle lat a Madzia wygląda jak nowa
-
Daniel
- Od: 21 paź 2009, 20:04
- Posty: 6380 (52/239)
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 GG 2.0 163km/191Nm 2007 rok
Mazda 626 GE FP 1,8 90 km 1996 rok
Opel Omega 2,6 V6 180 km 2002 rok
Piekna.graty:–)
Mialem taką w 2003r. Tylko 1.3 i czerwoną.89r. Tez w stanie idealnym,byla to moja pierwsza mazda i tak zlapalem bakcyla.
Podpowiem Ci tylko ze gumowe tulejki do tylnych wahaczy pasują od.....źuka,te od resorów.wtedy jak potrzebowalem,to ori na zamowienie i koszt jednej tyle co cala paczka(10szt)tych od źuka;–)
Wysyłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2
Mialem taką w 2003r. Tylko 1.3 i czerwoną.89r. Tez w stanie idealnym,byla to moja pierwsza mazda i tak zlapalem bakcyla.
Podpowiem Ci tylko ze gumowe tulejki do tylnych wahaczy pasują od.....źuka,te od resorów.wtedy jak potrzebowalem,to ori na zamowienie i koszt jednej tyle co cala paczka(10szt)tych od źuka;–)
Wysyłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Bo_Lo napisał(a):Piekna.graty:–)
Mialem taką w 2003r. Tylko 1.3 i czerwoną.89r. Tez w stanie idealnym,byla to moja pierwsza mazda i tak zlapalem bakcyla.
Podpowiem Ci tylko ze gumowe tulejki do tylnych wahaczy pasują od.....źuka,te od resorów.wtedy jak potrzebowalem,to ori na zamowienie i koszt jednej tyle co cala paczka(10szt)tych od źuka;–)
Szkoda, że wiecej już nie widuję BFek na drogach , jedynie u mnie w Brzegu jeździła swego czasu styrana srebrna LX coupe.... A co do części, to już mam kable WN z Opla (bo akurat nie było w magazynie oryginalnych), a te pasowały, pasek klinowy z Lublina, no i jak sypną mi się tulejki wahaczy, to beda z Żuka ... dzięki za info
Spoko;–)tylne sprezyny lubia pękac.
Dopasowalem .....przednie od volvo 740 2.5 diesel rocznik ok 85:–) przyciete o ok 1.5zwoja.te z volvo byly jeszcze raz taki gruby zwoj.
Takie czasy byly;–)
Wysyłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2
Dopasowalem .....przednie od volvo 740 2.5 diesel rocznik ok 85:–) przyciete o ok 1.5zwoja.te z volvo byly jeszcze raz taki gruby zwoj.
Takie czasy byly;–)
Wysyłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Jezdzi jedna biala igiełka,ladnie utrzymana w Wyrzysku.kartke za szybe wlozylem rok temu ale bez odzewu.
Wysyłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2
Wysyłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Nie wiem co jest w starych mazdach, ale można sobie humor poprawić patrząc na nie. Wyjątkowo dobrze zachowany egzemplarz. Wrażenie robi szczególnie wnętrze... Coś pięknego.
Tutaj siostra kolegi Łukasza: viewtopic.php?f=312&t=105503
Tutaj siostra kolegi Łukasza: viewtopic.php?f=312&t=105503
the right man in the wrong place...
Super klasyk i fajna felga
Kiedy ostatni raz po prostu wstałeś i poszedłeś na przejażdżkę ? Bez celu, bez przyczyny, po prostu pojeździć ? To jest genialne. Żadnych telefonów, żadnych dzieci, żadnych przerw. Tylko ja w mojej metalowej puszce. To czas na przemyślenia. To czas aby odstawić pracę na bok – Jeremy Clarkson
- Od: 1 maja 2013, 12:36
- Posty: 1903 (1/0)
- Skąd: Lublin
- Auto: Toyota Celica 1,8 '00
Było:Mazda MX-6 2.5 V6 96
Jak ja uwielbiam te klasyki Jak mieszkasz we Wro to zapraszam tutaj : viewforum.php?f=62. Często bywam wiec może kiedyś się spotkamy
Pozdrawiam i Powodzenia
Pozdrawiam i Powodzenia
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3348 (89/158)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Cieszę się że Wam się podoba Motywuje mnie to do dalszej pracy!
@Paweł a wiadomo czy nadal ta LX istnieje? bo ostatni wpis jest z 2012, a nie chcę bawić się w archeologa
Paweł napisał(a):Tutaj siostra kolegi Łukasza: viewtopic.php?f=312&t=105503
@Paweł a wiadomo czy nadal ta LX istnieje? bo ostatni wpis jest z 2012, a nie chcę bawić się w archeologa
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości