Założyłem gaz i... mam problem?
1, 2
Witam,
mam dość duży problem z Mazdą i podejrzewam, że jest to związane z instalacją LPG. Chronologicznie jest tak:
1. W piątek 14.03 zamontowano mi instalację LPG (Stag QBox, Zavoli S, Hana 2000 czerwone). Odebrałem auto i zrobiłem przez weekend jakieś 150 km. Zero problemów poza falowaniem obrotów na wolnych.
2. Dziś rano (17.03) auto odpaliło bez problemu na Pb i przełączyło sie na LPG – dojechałem do pracy.
3. Po pracy auta nie da się w ogóle uruchomić – nie daje się otworzyć pilotem – kompletny black out. Odłączam akumulator dla resetu kompa – nic. Wyjęcie bezpiecznika od STAG'a – nic. Podłączenie przewodami do akumulatora innego auta daje efekt że zaczynają wariować kontrolki. Pomiar akumulatora – 5,6V ! Po kilkunastu próbach w końcu jest zapłon – Mazda wstaje.
4. Zaczynam dochodzić co spowodowało, że akumulator padł w ciągu 8 godz. Po szeregu wykluczeń odkrywam, że przy zgaszonym silniku i kluczyku na OFF pracuje mi wentylator od nawiewu. Wyjmuję kluczyk, wentylator kręci mocniej. Co więcej mogę włączyć klimę (pali się dioda) i przełączać kierunki nawiewu pomimo wyjętego kluczyka (słychać jak mechanizm zmienia położenie). Trzy pokrętła/przełączniki od regulacji wentylacji, temp, włączania klimy są aktywne, pomimo wyjętego kluczyka.
Wniosek: chodzący wentylator rozładował akumulator.
Jutro jadę do gazownika i przedstawię sytuację – wcześniej nie było tego problemu, po założeniu instalacji jest. Być może to zbieg okoliczności, a być może spartolona robota. Jak nie uzyskam odpowiedzi to pojadę na badanie do ASO. Od momentu zakupu (X.2013) auto chodziło bez zastrzeżeń.
Nie daje mi spokoju również umiejscowienie wtryskiwaczy (fot.) Gość jak odbierałem auto powiedział że niepotrzebnie się upierałem na montaż pojedynczy, bo i tak wężyki dolotowe od wtryskiwacza są takiej samej długości jak by mi założył listwę. Może ktoś ocenić i się wypowiedzieć?
Pozdrawiam
M
mam dość duży problem z Mazdą i podejrzewam, że jest to związane z instalacją LPG. Chronologicznie jest tak:
1. W piątek 14.03 zamontowano mi instalację LPG (Stag QBox, Zavoli S, Hana 2000 czerwone). Odebrałem auto i zrobiłem przez weekend jakieś 150 km. Zero problemów poza falowaniem obrotów na wolnych.
2. Dziś rano (17.03) auto odpaliło bez problemu na Pb i przełączyło sie na LPG – dojechałem do pracy.
3. Po pracy auta nie da się w ogóle uruchomić – nie daje się otworzyć pilotem – kompletny black out. Odłączam akumulator dla resetu kompa – nic. Wyjęcie bezpiecznika od STAG'a – nic. Podłączenie przewodami do akumulatora innego auta daje efekt że zaczynają wariować kontrolki. Pomiar akumulatora – 5,6V ! Po kilkunastu próbach w końcu jest zapłon – Mazda wstaje.
4. Zaczynam dochodzić co spowodowało, że akumulator padł w ciągu 8 godz. Po szeregu wykluczeń odkrywam, że przy zgaszonym silniku i kluczyku na OFF pracuje mi wentylator od nawiewu. Wyjmuję kluczyk, wentylator kręci mocniej. Co więcej mogę włączyć klimę (pali się dioda) i przełączać kierunki nawiewu pomimo wyjętego kluczyka (słychać jak mechanizm zmienia położenie). Trzy pokrętła/przełączniki od regulacji wentylacji, temp, włączania klimy są aktywne, pomimo wyjętego kluczyka.
Wniosek: chodzący wentylator rozładował akumulator.
Jutro jadę do gazownika i przedstawię sytuację – wcześniej nie było tego problemu, po założeniu instalacji jest. Być może to zbieg okoliczności, a być może spartolona robota. Jak nie uzyskam odpowiedzi to pojadę na badanie do ASO. Od momentu zakupu (X.2013) auto chodziło bez zastrzeżeń.
Nie daje mi spokoju również umiejscowienie wtryskiwaczy (fot.) Gość jak odbierałem auto powiedział że niepotrzebnie się upierałem na montaż pojedynczy, bo i tak wężyki dolotowe od wtryskiwacza są takiej samej długości jak by mi założył listwę. Może ktoś ocenić i się wypowiedzieć?
Pozdrawiam
M
- Od: 12 lis 2013, 19:40
- Posty: 12
- Auto: M6 GY LF 2.0 '07
Żeby podłączyć instalację gazownik wpina sie szeregowo w wiązkę która dostaje napięcie po przekręceniu kluczyka. Może nieświdomie zmostkował coś czego nie powinien lub po naruszeniu izolacji idzie gdzieś
przebicie ?
Na temat wtrysków nie mam pojęcia więc się nie wypowiem
przebicie ?
Na temat wtrysków nie mam pojęcia więc się nie wypowiem
drut niesamowity , makaron na spagettiVen napisał(a):Na temat wtrysków nie mam pojęcia więc się nie wypowiem
tak to powinno wyglądać mniej więcej :
Dopisano 17 mar 2014, 22:55:
No i wtryskiwacze masz za słabe , powinna byc Hana Zielona taka , jak ja mam
Fred.X napisał(a):drut niesamowity , makaron na spagettiVen napisał(a):Na temat wtrysków nie mam pojęcia więc się nie wypowiem
tak to powinno wyglądać mniej więcej :
Dopisano 17 mar 2014, 22:55:
No i wtryskiwacze masz za słabe , powinna byc Hana Zielona taka , jak ja mam
To że jest chaos to wiem. Dlatego proszę o opinię.
Co do wtryskiwaczy to tabela producenta podaje że czerwone są od 104-156KM dla 4-cyl. Moja M6 ma 147 KM więc powinien być jeszcze zapas. Przy przyśpieszaniu nie odczuwałem ubytku mocy – zbierała się jak na Pb.
Ostatnio edytowano 18 mar 2014, 00:15 przez mrx, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 12 lis 2013, 19:40
- Posty: 12
- Auto: M6 GY LF 2.0 '07
mrx
wkrętki w kolektorze nie przeszkadzają klapkom
podciśnienie powinno być wzięte z za przepustnicy z tego co się orientuję
Dopisano 17 mar 2014, 22:55:
A tak prawidłowo
wkrętki w kolektorze nie przeszkadzają klapkom
podciśnienie powinno być wzięte z za przepustnicy z tego co się orientuję
Ven napisał(a):tak to powinno wyglądać mniej więcej :
Dopisano 17 mar 2014, 22:55:
A tak prawidłowo
mrx faktycznie do 2.0 to czerwone trochę za małe jednak. Obserwuj czy wszystko dobrze jeździ na wysokich obrotach.
Wejdź na lpg-forum.pl i poczytaj czy o Twoim zakładzie nie ma czasem negatywnych opinii (musztarda po obiedzie), albo poszukaj polecanych, którzy po nim to poprawią.
Wejdź na lpg-forum.pl i poczytaj czy o Twoim zakładzie nie ma czasem negatywnych opinii (musztarda po obiedzie), albo poszukaj polecanych, którzy po nim to poprawią.
Roman8 napisał(a):mrx faktycznie do 2.0 to czerwone trochę za małe jednak
Do 2,0l zielone
Dopisano 18 mar 2014 12:20:
mrx napisał(a): Może ktoś ocenić i się wypowiedzieć?
M
1 wtryski zielone
2 skrócić wężyki wtrysk-kolektor
3 poprawić podciśnienie ( z za przepustnicy)
4 zrobić porządek
5 zrobić więcej fotek (reduktora ,butli instalacji ) będzie można więcej powiedzieć
Byłem dziś w warsztacie który mi zakładał LPG – jutro zostawiam im Mazdę do przejrzenia i zdiagnozowania wyżej opisanego problemu.
Będę chciał też zmiany wtryskiwaczy – czy jest różnica w cenie pomiędzy czerwonymi a zielonymi?
Jak mam ich zmusić do uporządkowania instalacji? Samochód jeździ. To że to robił druciarz to widać nawet dla laika.
Potem wrzucę fotki reszty elementów.
Dopisano 18 mar 2014, 14:08:
Na forum które podałeś nikt nie pisał o nich negatywnie. Myślę że to się zmieni jeśli nie poprawią instalacji
Będę chciał też zmiany wtryskiwaczy – czy jest różnica w cenie pomiędzy czerwonymi a zielonymi?
Jak mam ich zmusić do uporządkowania instalacji? Samochód jeździ. To że to robił druciarz to widać nawet dla laika.
Potem wrzucę fotki reszty elementów.
Dopisano 18 mar 2014, 14:08:
Roman8 napisał(a):mrx faktycznie do 2.0 to czerwone trochę za małe jednak. Obserwuj czy wszystko dobrze jeździ na wysokich obrotach.
Wejdź na lpg-forum.pl i poczytaj czy o Twoim zakładzie nie ma czasem negatywnych opinii (musztarda po obiedzie), albo poszukaj polecanych, którzy po nim to poprawią.
Na forum które podałeś nikt nie pisał o nich negatywnie. Myślę że to się zmieni jeśli nie poprawią instalacji
- Od: 12 lis 2013, 19:40
- Posty: 12
- Auto: M6 GY LF 2.0 '07
ale silnika LF to nie dotyczybenq323 napisał(a): A czy Qbox obsługuje wogule zubozenie mazdy?
Dopisano 18 mar 2014, 19:24:
ale ja nie mam klapekabudabdi napisał(a):wkrętki w kolektorze nie przeszkadzają klapkom
Dopisano 18 mar 2014, 19:26:
owszem, ale niestety w całej Bydgoszczy wtedy był brak Hanek do montażu pionowego , dlatego takie rozwiązanie u mnieabudabdi napisał(a):A tak prawidłowo
Fred.X napisał(a):owszem, ale niestety w całej Bydgoszczy wtedy był brak Hanek do montażu pionowego , dlatego takie rozwiązanie u mnie
zamawiasz w megapolu i na drugi dzień masz w domu
mrx napisał(a):Będę chciał też zmiany wtryskiwaczy – czy jest różnica w cenie pomiędzy czerwonymi a zielonymi?
Ta sama cena
MRX musisz mieć kabelek do podłączenia z kompem gazu wtedy będzie wiadomo więcej co się dzieje czy nie zapętla wtrysków itd.
Ostatnio edytowano 18 mar 2014, 23:16 przez abudabdi, łącznie edytowano 1 raz
Fred.X napisał(a):a co w przypadku awarii i gwaracji , bo aktualnie podjeżdżam i mam wymieniony np wtryskiwacz na nowyabudabdi napisał(a):zamawiasz w megapolu
jeszcze nie widziałem by hana się zepsuła no chyba że tankujesz syf i nie wymieniasz filtrów to w tedy tak i tak ,ale gwarancja jest
wiem, że jest ale auto juz na gazie nie lata i jak jest z uznaniem gwarancji, tzn czekasz aż uznają i wtedy dostajesz nowy wtryskiwacz czy daja od ręki , czy naprawiająabudabdi napisał(a):jeszcze nie widziałem by hana się zepsuła no chyba że tankujesz syf i nie wymieniasz filtrów to w tedy tak i tak ,ale gwarancja jest
a ja np juz widziałem jak padają cewki w Hankach
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości