Vademecum obsługi/serwisu/napraw ASB

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Lefty_X9 » 27 gru 2013, 14:05

Panowie, a czy ktoś przerabiał błąd P0715 ?

Jakieś pół roku temu mi się zaświeciło pierwszy raz, skasowałem i przez 5 miesięcy cisza.
Teraz kolejne 3 lub 4 razy wybiło ten błąd.
Sprawdziłem już połączenie na czujniku na skrzyni, ale wygląda OK.

Może sam czujnik? hmmm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:45
Posty: 185
Skąd: Poznań
Auto: Xedos 9, 2001 2,5 V6

Postprzez Marek 161BD081 » 27 gru 2013, 15:09

Może wyciągnij profilaktycznie czujnik i umyj go.

Kol. Dymian miał z tym właśnie błędem i czujnikiem kłopot więc jego w razie czego podpytaj.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Dymian » 28 gru 2013, 21:33

Czuję się wezwany do tablicy- owszem miałem z tym błędem problem niemiłosierny.
Winny okazał się trudno dostępny w 'aftermarket' czujnik prędkości turbiny.
W dziale szybkich pytań podawałem jego nr z niego oraz numer w jaki sposób jest skatalogowany w ASO i ile kosztuje.

Na tablicy i allegro obdzwoniłem kogo się dało z częściami i tylko nerwów się najadłem.
A z pomocą przyszli mi sami swoi stąd.

Jeden kolega podesłał mi identyczny nr jaki miałem i było gorzej niż na moim- wtedy zwątpiłem, że chodzi o ten czujnik- po tel do W. z D. okazało się, że mam 4 k zł na stół położyć bo skrzynia kaput- wtedy chciałem kupić nówkę sztukę czujnik ale pojawił się Rycerz na białym koniu- Jędrek się zwał i wziąłem od niego czujnik z innym nr na końcu i jak się okazało- niby był tylko inaczej zamontowany uchwyt- chwila ze śrubokrętem i było jak u mnie ale w efekcie końcowym straciłem kick down <lol> ale zrobiłem już 12k km na nim i jest lalka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 20:33
Posty: 604 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: był: Xedos 9, 2,5v6, 2002
Jest Phaeton.

Postprzez Lefty_X9 » 30 gru 2013, 16:13

"czujnik prędkości turbiny" ? Hmmm to w naszych 2,5 jest turbina? :) hehe

Który to czujnik? Ten na skrzyni pod filtrem powietrza?

Skoro straciłeś kick down to też chyba słabo :(
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 paź 2010, 09:45
Posty: 185
Skąd: Poznań
Auto: Xedos 9, 2001 2,5 V6

Postprzez Marek 161BD081 » 30 gru 2013, 17:39

Tak – ten czujnik pod accu.
Czemu to nazwano "turbiną" to nie mam pojęcia.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Dymian » 31 gru 2013, 02:05

Lefty_X9 napisał(a):Skoro straciłeś kick down to też chyba słabo :(


mam też subaru w automacie- jak zwali 2 biegi w dół i dolatuje do czerwonego pola jest fajnie miło i przyjemnie ale od kiedy nie mam kick'a w xedzie to jakoś mi się spokojniej śpi:)
zawsze jest opcja S+guzik i się robi kick down wymuszony <czarodziej> ale jednak wolę nacieszyć się dłużej skrzynią niż obserwować jak wskazówka z obrotomierza skacze z lewej str na prawą:P za stary jestem na wariacje
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 20:33
Posty: 604 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: był: Xedos 9, 2,5v6, 2002
Jest Phaeton.

Postprzez damian626 » 1 sty 2014, 01:27

jak to jest u was koledzy z tym kick downem bo u mnie np nie zrzuca biegów przy predkosci powyzej 70 nie wrzuci 2 i powyzej 40 nie wrzuci 1 powzej 140 chyba nie wrzuca 3 ponizej tych predkosci zbija biegi bez problemow
MAZDA i'like that prum
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 lis 2007, 01:27
Posty: 112
Skąd: TSK
Auto: były 2XMazda 626 GD & Mazda 626 GE & Mazda Xedos 9 FL 2,5V6 A/T & Fiat Ducato 2.5 TDI laweta &
MPV LW FS & Mazda 5 cr 1.8 obecnie Mazda MPV LW 2.3 L3

Postprzez Tomas2000 » 24 lut 2014, 19:11

Demontował ktoś może układ solenoidów skrzyni?
Czy pod deklem jest jakaś uszczelka?
Jakieś wskazówki ostrzeżenia? <czytaj>
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 12 sty 2012, 17:49
Posty: 429 (0/2)
Skąd: Płock
Auto: Xedos 9 KL 2001
Xedos 9 KL 1999 – EX

Postprzez wald » 7 mar 2014, 22:54

Witam

zrobiłem przekładkę skrzyni w KL, ale nowa skrzynia niby ok, tylko przy wrzucaniu wstecznego nieco czasem rzuci, oraz b głośnio buczy – odgłos jak padniętej pompy wspomagania, teraz nie wiem czy wymieniać olej – po małej jeździe wzbudziły się opiłki, czy może to np konwerter już siada i skrzynia do rozbiórki?

A przy okazji czy manual z 2.0 pasuje do 2.5 z automatem ( i vice-versa)?
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2012, 12:02
Posty: 34 (0/1)
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Auto: był Xedos 9, 1995r, 2.5l KL
Jest Xedos 6 2.0l KF
+ firmowe

Postprzez Marek 161BD081 » 7 mar 2014, 23:34

Odgłos taki jak wydaje kończąca się pompa wspomagania zwykle daje sygnał, że filtr oleju już jest za bardzo zabrudzony.
NIE ZALECAM jeździć tak!
Zmniejszone ciśnienie oleju w skrzyni --> słabszy docisk tarczek --> łatwiejsze uślizgi przy zmianie biegów --> szybki koniec skrzyni :(

Swoją drogą to rozmawiając z paroma osobami z serwisów ASB to każdy zalecał regenerację konwertera przy ich remoncie i co ciekawsze nie chcieli nawet dać gwarancji na remont jeśli klient odmówi tej regeneracji. Z jednego źródła słyszałem też, że ponoć przy kończącym się konwerterze potrafi on rzucać opiłkami co zanieczyszcza całą skrzynię. Ile w tym prawdy to nie wiem bo jeszcze z nikim o tym nie rozmawiałem

Takie pytanko z mojej strony:
Kto z Was remontował ASB u kol. Wieśka w Dębicy?
Proszę o info via PW
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez wald » 7 mar 2014, 23:40

Czyli wcale nie jeździć czy z 7-10km można?

Hmm niby zakupiona skrzynia była po regeneracji ok 5tys przed rozbiciem rozbitka, ale ja mam zawsze pecha do aut ;)
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2012, 12:02
Posty: 34 (0/1)
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Auto: był Xedos 9, 1995r, 2.5l KL
Jest Xedos 6 2.0l KF
+ firmowe

Postprzez Marek 161BD081 » 8 mar 2014, 09:07

Te parę km dasz radę ale korzystniej będziesz unikał zmiany biegów (np. włącz S + HOLD i te 50km/h spokojnie pojedziesz).
A czy skrzynia była remontowana przed stłuczka to czysta loteria bo nie zawsze sprzedający prawdę ci powie.
Zresztą 5 tys. km wcześniej jak był zmieniany olej to on powinien być jeszcze czysty.
Ale jeśli remont był przeprowadzony niedbale (lub go nie było wcale) to olej niekoniecznie będzie klarowny :(
Co do pecha to nic nie mów – mi 3 raz z rzędu remontowana skrzynia sie skończyła.
Od ostatniego remontu przejechałem jakieś ok 30kkm i .... skończyły się zapewne tarczki na 3 (i chyba 4) biegu :(
Tak to jest z "fahofcami" – zapłać i później sam się martw co z tym zrobić <płacze>
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Dymian » 8 mar 2014, 22:44

Marku a jak z gotowym konwerterem na str midpartsa? sa i po ~600 jak i sachsa po 1350zł. Warte to uwagi?

Bo jak kiedyś chciałem konwerter w subaru robić to krzyczeli min 500zł + wysyłki a tu niewiele więcej i mamy gotowca, a swój stary jako ozdobę sztuki nowoczesnej można zostawić:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 20:33
Posty: 604 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: był: Xedos 9, 2,5v6, 2002
Jest Phaeton.

Postprzez Marek 161BD081 » 9 mar 2014, 10:13

Te tańsze to są po regeneracji (jeszcze stary musisz oddać) a z tymi Sachs'a to nie wypowiem się jak to jest.
Faktycznie różnica w cenie nie jest aż taka powalająca aby nie brać pod uwagę ew. ich zakupu zamiast regeneracji.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez ProboszczV6 » 9 mar 2014, 15:46

Marek a kto ci robił remont skrzyni?
W automacie do silnika 2.5 jest filtr wymienny, konstrukcyjnie ma prawo się zapchać bo ma w sobie coś w rodzaju nasiąkliwego materiału (nie wiem jak się to fachowo nazywa) więc może się zapychać nie tylko opiłkami ale też szlamem którego nie wychwycą magnesy, w serwisie kosztował jakieś 200-250zł, nie pamiętam dokładnie, w komplecie warto kupić o-ring uszczelniający za 20zł bo ten który jest w skrzyni może być już kiepski. Miska olejowa skrzyni jest uszczelniana silikonem fabrycznie.
Filtr w skrzyni do KJ jest siatkowy więc jakby się uprzeć to da sie go wyczyścić...
Jedno jest pewne, przy każdej wymianie oleju w automacie koniecznie trzeba zdjąć miskę i wyczyścić magnesy, zwłaszcza jeśli wiadomo że olej był dawno nie wymieniany.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Marek 161BD081 » 9 mar 2014, 20:25

ProboszczV6 – remont już dwa razy mi Wiesiek z Dębicy robił.
Raz akurat dokładnie po roku czasu a drugi raz po 2 latach (ok 30kkm).
Po pierwszej naprawie był taki objaw, że na N po podniesieniu obrotów silnika do 3500-4000rpm auto samo ruszało i rozpędzało się jakbym 2 włączył.
Było to w opinii jednej osoby "normalne" :|
Ta "normalność" zakończyła się zespoleniem tarczek od 2 biegu właśnie po roku czasu.
Z lawety nawet nie mogłem zjechać bo auto wciąż chciało do przodu jechać.
Druga awaria zaczęła sie od uslizgu na 3 biegu i .... w przeciągu kilkunastu dni skończyła się 3 i zarazem 4.
Nie stać mnie na kolejna naprawę u niego!
Mam teraz człowieka w okolicy, który mi gwarantuje po naprawie poprawna pracę skrzyni.

Zreszta w kwestii problemów po naprawie w Dębicy porozmawiaj też z Kamilem :(

Tak swoją drogą jak to jest możliwe aby po takim przebiegu remontowana skrzynia miała wyzionac ducha przy w miarę spokojnej jeździe?
Co prawda nie jeździłem jak emeryt ale tez bez szaleństw jednak z drugiej strony przecież producent chyba nie zamontowałby skrzyni, która "bałaby się" tych 163KM!?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Dymian » 10 mar 2014, 00:30

ProboszczV6
A co do filtrów to jak zamawiałem sobie to i Markowi też wziąłem do g4 ael filtr na midparts kosztuje 60zł. Ja wymieniałem sam a Ty Marku? zdążyłeś przed awarią?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 20:33
Posty: 604 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: był: Xedos 9, 2,5v6, 2002
Jest Phaeton.

Postprzez wald » 10 mar 2014, 00:55

Marek 161BD081 napisał(a):Te parę km dasz radę ale korzystniej będziesz unikał zmiany biegów (np. włącz S + HOLD i te 50km/h spokojnie pojedziesz).
A czy skrzynia była remontowana przed stłuczka to czysta loteria bo nie zawsze sprzedający prawdę ci powie.
Zresztą 5 tys. km wcześniej jak był zmieniany olej to on powinien być jeszcze czysty.
Ale jeśli remont był przeprowadzony niedbale (lub go nie było wcale) to olej niekoniecznie będzie klarowny :(
Co do pecha to nic nie mów – mi 3 raz z rzędu remontowana skrzynia sie skończyła.
Od ostatniego remontu przejechałem jakieś ok 30kkm i .... skończyły się zapewne tarczki na 3 (i chyba 4) biegu :(
Tak to jest z "fahofcami" – zapłać i później sam się martw co z tym zrobić <płacze>


Teoretycznie wszystko jest w papierach – dowód naprawy z przebiegiem i nr rej, ale różnie to bywa z tymi fachowcami to fakt
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2012, 12:02
Posty: 34 (0/1)
Skąd: Kędzierzyn-Koźle
Auto: był Xedos 9, 1995r, 2.5l KL
Jest Xedos 6 2.0l KF
+ firmowe

Postprzez Marek 161BD081 » 10 mar 2014, 08:24

Dymian – szczerze to nie bardzo zdążyłem.
Po wymianie może było ciut lepiej ale aż tak wielkich różnich nie było aby można powiedzieć, ze "jeździ poprawnie".
Tak więc wymiana u mnie tego filtra dała tyle to przysłowiowa woda święcona :(
Czy to coś zmieniłoby jakbym wcześniej zmienił olej z filtrem – raczej nie sądzę bo szarpnięcia przy nieco ostrzejszej jeździe były już od dawna :(
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez ProboszczV6 » 13 mar 2014, 16:43

Jaki olej do LJ4a-el polecacie? wiem że ma być Dexron3, ale czytałem na "mazdaworld" że stosują oplowski Dexron6, miał ktoś z tym do czynienia?
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 22:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9