Vademecum obsługi/serwisu/napraw ASB
Panowie, a czy ktoś przerabiał błąd P0715 ?
Jakieś pół roku temu mi się zaświeciło pierwszy raz, skasowałem i przez 5 miesięcy cisza.
Teraz kolejne 3 lub 4 razy wybiło ten błąd.
Sprawdziłem już połączenie na czujniku na skrzyni, ale wygląda OK.
Może sam czujnik? hmmm
Jakieś pół roku temu mi się zaświeciło pierwszy raz, skasowałem i przez 5 miesięcy cisza.
Teraz kolejne 3 lub 4 razy wybiło ten błąd.
Sprawdziłem już połączenie na czujniku na skrzyni, ale wygląda OK.
Może sam czujnik? hmmm
- Od: 18 paź 2010, 09:45
- Posty: 185
- Skąd: Poznań
- Auto: Xedos 9, 2001 2,5 V6
Może wyciągnij profilaktycznie czujnik i umyj go.
Kol. Dymian miał z tym właśnie błędem i czujnikiem kłopot więc jego w razie czego podpytaj.
Kol. Dymian miał z tym właśnie błędem i czujnikiem kłopot więc jego w razie czego podpytaj.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Czuję się wezwany do tablicy- owszem miałem z tym błędem problem niemiłosierny.
Winny okazał się trudno dostępny w 'aftermarket' czujnik prędkości turbiny.
W dziale szybkich pytań podawałem jego nr z niego oraz numer w jaki sposób jest skatalogowany w ASO i ile kosztuje.
Na tablicy i allegro obdzwoniłem kogo się dało z częściami i tylko nerwów się najadłem.
A z pomocą przyszli mi sami swoi stąd.
Jeden kolega podesłał mi identyczny nr jaki miałem i było gorzej niż na moim- wtedy zwątpiłem, że chodzi o ten czujnik- po tel do W. z D. okazało się, że mam 4 k zł na stół położyć bo skrzynia kaput- wtedy chciałem kupić nówkę sztukę czujnik ale pojawił się Rycerz na białym koniu- Jędrek się zwał i wziąłem od niego czujnik z innym nr na końcu i jak się okazało- niby był tylko inaczej zamontowany uchwyt- chwila ze śrubokrętem i było jak u mnie ale w efekcie końcowym straciłem kick down ale zrobiłem już 12k km na nim i jest lalka.
Winny okazał się trudno dostępny w 'aftermarket' czujnik prędkości turbiny.
W dziale szybkich pytań podawałem jego nr z niego oraz numer w jaki sposób jest skatalogowany w ASO i ile kosztuje.
Na tablicy i allegro obdzwoniłem kogo się dało z częściami i tylko nerwów się najadłem.
A z pomocą przyszli mi sami swoi stąd.
Jeden kolega podesłał mi identyczny nr jaki miałem i było gorzej niż na moim- wtedy zwątpiłem, że chodzi o ten czujnik- po tel do W. z D. okazało się, że mam 4 k zł na stół położyć bo skrzynia kaput- wtedy chciałem kupić nówkę sztukę czujnik ale pojawił się Rycerz na białym koniu- Jędrek się zwał i wziąłem od niego czujnik z innym nr na końcu i jak się okazało- niby był tylko inaczej zamontowany uchwyt- chwila ze śrubokrętem i było jak u mnie ale w efekcie końcowym straciłem kick down ale zrobiłem już 12k km na nim i jest lalka.
Tak – ten czujnik pod accu.
Czemu to nazwano "turbiną" to nie mam pojęcia.
Czemu to nazwano "turbiną" to nie mam pojęcia.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Lefty_X9 napisał(a):Skoro straciłeś kick down to też chyba słabo
mam też subaru w automacie- jak zwali 2 biegi w dół i dolatuje do czerwonego pola jest fajnie miło i przyjemnie ale od kiedy nie mam kick'a w xedzie to jakoś mi się spokojniej śpi:)
zawsze jest opcja S+guzik i się robi kick down wymuszony ale jednak wolę nacieszyć się dłużej skrzynią niż obserwować jak wskazówka z obrotomierza skacze z lewej str na prawą:P za stary jestem na wariacje
jak to jest u was koledzy z tym kick downem bo u mnie np nie zrzuca biegów przy predkosci powyzej 70 nie wrzuci 2 i powyzej 40 nie wrzuci 1 powzej 140 chyba nie wrzuca 3 ponizej tych predkosci zbija biegi bez problemow
MAZDA i'like that prum
- Od: 21 lis 2007, 01:27
- Posty: 112
- Skąd: TSK
- Auto: były 2XMazda 626 GD & Mazda 626 GE & Mazda Xedos 9 FL 2,5V6 A/T & Fiat Ducato 2.5 TDI laweta &
MPV LW FS & Mazda 5 cr 1.8 obecnie Mazda MPV LW 2.3 L3
Witam
zrobiłem przekładkę skrzyni w KL, ale nowa skrzynia niby ok, tylko przy wrzucaniu wstecznego nieco czasem rzuci, oraz b głośnio buczy – odgłos jak padniętej pompy wspomagania, teraz nie wiem czy wymieniać olej – po małej jeździe wzbudziły się opiłki, czy może to np konwerter już siada i skrzynia do rozbiórki?
A przy okazji czy manual z 2.0 pasuje do 2.5 z automatem ( i vice-versa)?
zrobiłem przekładkę skrzyni w KL, ale nowa skrzynia niby ok, tylko przy wrzucaniu wstecznego nieco czasem rzuci, oraz b głośnio buczy – odgłos jak padniętej pompy wspomagania, teraz nie wiem czy wymieniać olej – po małej jeździe wzbudziły się opiłki, czy może to np konwerter już siada i skrzynia do rozbiórki?
A przy okazji czy manual z 2.0 pasuje do 2.5 z automatem ( i vice-versa)?
Odgłos taki jak wydaje kończąca się pompa wspomagania zwykle daje sygnał, że filtr oleju już jest za bardzo zabrudzony.
NIE ZALECAM jeździć tak!
Zmniejszone ciśnienie oleju w skrzyni --> słabszy docisk tarczek --> łatwiejsze uślizgi przy zmianie biegów --> szybki koniec skrzyni
Swoją drogą to rozmawiając z paroma osobami z serwisów ASB to każdy zalecał regenerację konwertera przy ich remoncie i co ciekawsze nie chcieli nawet dać gwarancji na remont jeśli klient odmówi tej regeneracji. Z jednego źródła słyszałem też, że ponoć przy kończącym się konwerterze potrafi on rzucać opiłkami co zanieczyszcza całą skrzynię. Ile w tym prawdy to nie wiem bo jeszcze z nikim o tym nie rozmawiałem
Takie pytanko z mojej strony:
Kto z Was remontował ASB u kol. Wieśka w Dębicy?
Proszę o info via PW
NIE ZALECAM jeździć tak!
Zmniejszone ciśnienie oleju w skrzyni --> słabszy docisk tarczek --> łatwiejsze uślizgi przy zmianie biegów --> szybki koniec skrzyni
Swoją drogą to rozmawiając z paroma osobami z serwisów ASB to każdy zalecał regenerację konwertera przy ich remoncie i co ciekawsze nie chcieli nawet dać gwarancji na remont jeśli klient odmówi tej regeneracji. Z jednego źródła słyszałem też, że ponoć przy kończącym się konwerterze potrafi on rzucać opiłkami co zanieczyszcza całą skrzynię. Ile w tym prawdy to nie wiem bo jeszcze z nikim o tym nie rozmawiałem
Takie pytanko z mojej strony:
Kto z Was remontował ASB u kol. Wieśka w Dębicy?
Proszę o info via PW
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Te parę km dasz radę ale korzystniej będziesz unikał zmiany biegów (np. włącz S + HOLD i te 50km/h spokojnie pojedziesz).
A czy skrzynia była remontowana przed stłuczka to czysta loteria bo nie zawsze sprzedający prawdę ci powie.
Zresztą 5 tys. km wcześniej jak był zmieniany olej to on powinien być jeszcze czysty.
Ale jeśli remont był przeprowadzony niedbale (lub go nie było wcale) to olej niekoniecznie będzie klarowny
Co do pecha to nic nie mów – mi 3 raz z rzędu remontowana skrzynia sie skończyła.
Od ostatniego remontu przejechałem jakieś ok 30kkm i .... skończyły się zapewne tarczki na 3 (i chyba 4) biegu
Tak to jest z "fahofcami" – zapłać i później sam się martw co z tym zrobić
A czy skrzynia była remontowana przed stłuczka to czysta loteria bo nie zawsze sprzedający prawdę ci powie.
Zresztą 5 tys. km wcześniej jak był zmieniany olej to on powinien być jeszcze czysty.
Ale jeśli remont był przeprowadzony niedbale (lub go nie było wcale) to olej niekoniecznie będzie klarowny
Co do pecha to nic nie mów – mi 3 raz z rzędu remontowana skrzynia sie skończyła.
Od ostatniego remontu przejechałem jakieś ok 30kkm i .... skończyły się zapewne tarczki na 3 (i chyba 4) biegu
Tak to jest z "fahofcami" – zapłać i później sam się martw co z tym zrobić
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Marku a jak z gotowym konwerterem na str midpartsa? sa i po ~600 jak i sachsa po 1350zł. Warte to uwagi?
Bo jak kiedyś chciałem konwerter w subaru robić to krzyczeli min 500zł + wysyłki a tu niewiele więcej i mamy gotowca, a swój stary jako ozdobę sztuki nowoczesnej można zostawić:)
Bo jak kiedyś chciałem konwerter w subaru robić to krzyczeli min 500zł + wysyłki a tu niewiele więcej i mamy gotowca, a swój stary jako ozdobę sztuki nowoczesnej można zostawić:)
Te tańsze to są po regeneracji (jeszcze stary musisz oddać) a z tymi Sachs'a to nie wypowiem się jak to jest.
Faktycznie różnica w cenie nie jest aż taka powalająca aby nie brać pod uwagę ew. ich zakupu zamiast regeneracji.
Faktycznie różnica w cenie nie jest aż taka powalająca aby nie brać pod uwagę ew. ich zakupu zamiast regeneracji.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Marek a kto ci robił remont skrzyni?
W automacie do silnika 2.5 jest filtr wymienny, konstrukcyjnie ma prawo się zapchać bo ma w sobie coś w rodzaju nasiąkliwego materiału (nie wiem jak się to fachowo nazywa) więc może się zapychać nie tylko opiłkami ale też szlamem którego nie wychwycą magnesy, w serwisie kosztował jakieś 200-250zł, nie pamiętam dokładnie, w komplecie warto kupić o-ring uszczelniający za 20zł bo ten który jest w skrzyni może być już kiepski. Miska olejowa skrzyni jest uszczelniana silikonem fabrycznie.
Filtr w skrzyni do KJ jest siatkowy więc jakby się uprzeć to da sie go wyczyścić...
Jedno jest pewne, przy każdej wymianie oleju w automacie koniecznie trzeba zdjąć miskę i wyczyścić magnesy, zwłaszcza jeśli wiadomo że olej był dawno nie wymieniany.
W automacie do silnika 2.5 jest filtr wymienny, konstrukcyjnie ma prawo się zapchać bo ma w sobie coś w rodzaju nasiąkliwego materiału (nie wiem jak się to fachowo nazywa) więc może się zapychać nie tylko opiłkami ale też szlamem którego nie wychwycą magnesy, w serwisie kosztował jakieś 200-250zł, nie pamiętam dokładnie, w komplecie warto kupić o-ring uszczelniający za 20zł bo ten który jest w skrzyni może być już kiepski. Miska olejowa skrzyni jest uszczelniana silikonem fabrycznie.
Filtr w skrzyni do KJ jest siatkowy więc jakby się uprzeć to da sie go wyczyścić...
Jedno jest pewne, przy każdej wymianie oleju w automacie koniecznie trzeba zdjąć miskę i wyczyścić magnesy, zwłaszcza jeśli wiadomo że olej był dawno nie wymieniany.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
ProboszczV6 – remont już dwa razy mi Wiesiek z Dębicy robił.
Raz akurat dokładnie po roku czasu a drugi raz po 2 latach (ok 30kkm).
Po pierwszej naprawie był taki objaw, że na N po podniesieniu obrotów silnika do 3500-4000rpm auto samo ruszało i rozpędzało się jakbym 2 włączył.
Było to w opinii jednej osoby "normalne"
Ta "normalność" zakończyła się zespoleniem tarczek od 2 biegu właśnie po roku czasu.
Z lawety nawet nie mogłem zjechać bo auto wciąż chciało do przodu jechać.
Druga awaria zaczęła sie od uslizgu na 3 biegu i .... w przeciągu kilkunastu dni skończyła się 3 i zarazem 4.
Nie stać mnie na kolejna naprawę u niego!
Mam teraz człowieka w okolicy, który mi gwarantuje po naprawie poprawna pracę skrzyni.
Zreszta w kwestii problemów po naprawie w Dębicy porozmawiaj też z Kamilem
Tak swoją drogą jak to jest możliwe aby po takim przebiegu remontowana skrzynia miała wyzionac ducha przy w miarę spokojnej jeździe?
Co prawda nie jeździłem jak emeryt ale tez bez szaleństw jednak z drugiej strony przecież producent chyba nie zamontowałby skrzyni, która "bałaby się" tych 163KM!?
Raz akurat dokładnie po roku czasu a drugi raz po 2 latach (ok 30kkm).
Po pierwszej naprawie był taki objaw, że na N po podniesieniu obrotów silnika do 3500-4000rpm auto samo ruszało i rozpędzało się jakbym 2 włączył.
Było to w opinii jednej osoby "normalne"
Ta "normalność" zakończyła się zespoleniem tarczek od 2 biegu właśnie po roku czasu.
Z lawety nawet nie mogłem zjechać bo auto wciąż chciało do przodu jechać.
Druga awaria zaczęła sie od uslizgu na 3 biegu i .... w przeciągu kilkunastu dni skończyła się 3 i zarazem 4.
Nie stać mnie na kolejna naprawę u niego!
Mam teraz człowieka w okolicy, który mi gwarantuje po naprawie poprawna pracę skrzyni.
Zreszta w kwestii problemów po naprawie w Dębicy porozmawiaj też z Kamilem
Tak swoją drogą jak to jest możliwe aby po takim przebiegu remontowana skrzynia miała wyzionac ducha przy w miarę spokojnej jeździe?
Co prawda nie jeździłem jak emeryt ale tez bez szaleństw jednak z drugiej strony przecież producent chyba nie zamontowałby skrzyni, która "bałaby się" tych 163KM!?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Marek 161BD081 napisał(a):Te parę km dasz radę ale korzystniej będziesz unikał zmiany biegów (np. włącz S + HOLD i te 50km/h spokojnie pojedziesz).
A czy skrzynia była remontowana przed stłuczka to czysta loteria bo nie zawsze sprzedający prawdę ci powie.
Zresztą 5 tys. km wcześniej jak był zmieniany olej to on powinien być jeszcze czysty.
Ale jeśli remont był przeprowadzony niedbale (lub go nie było wcale) to olej niekoniecznie będzie klarowny
Co do pecha to nic nie mów – mi 3 raz z rzędu remontowana skrzynia sie skończyła.
Od ostatniego remontu przejechałem jakieś ok 30kkm i .... skończyły się zapewne tarczki na 3 (i chyba 4) biegu
Tak to jest z "fahofcami" – zapłać i później sam się martw co z tym zrobić
Teoretycznie wszystko jest w papierach – dowód naprawy z przebiegiem i nr rej, ale różnie to bywa z tymi fachowcami to fakt
Dymian – szczerze to nie bardzo zdążyłem.
Po wymianie może było ciut lepiej ale aż tak wielkich różnich nie było aby można powiedzieć, ze "jeździ poprawnie".
Tak więc wymiana u mnie tego filtra dała tyle to przysłowiowa woda święcona
Czy to coś zmieniłoby jakbym wcześniej zmienił olej z filtrem – raczej nie sądzę bo szarpnięcia przy nieco ostrzejszej jeździe były już od dawna
Po wymianie może było ciut lepiej ale aż tak wielkich różnich nie było aby można powiedzieć, ze "jeździ poprawnie".
Tak więc wymiana u mnie tego filtra dała tyle to przysłowiowa woda święcona
Czy to coś zmieniłoby jakbym wcześniej zmienił olej z filtrem – raczej nie sądzę bo szarpnięcia przy nieco ostrzejszej jeździe były już od dawna
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Jaki olej do LJ4a-el polecacie? wiem że ma być Dexron3, ale czytałem na "mazdaworld" że stosują oplowski Dexron6, miał ktoś z tym do czynienia?
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości