Brak ładowania, wymieniony regulator

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Spider_m » 14 gru 2013, 18:58

Witam!!!
Kilka dni temu zauważyłem, że przygasa mi w czasie jazdy lekko licznik, jednocześnie rano miałem wrażenie, że rozrusznik jakoś słabiej kręci. Po ok 3 dniach tych objawów zatrzymałem się do sklepu, nie było mnie kilka minut, wracam i auto już nie odpaliło, zajrzałem pod maskę i okazało się że jest luźna klema (+). Dokręciłem klemę, ale akumulator był nie doładowany i auto zostało odpalone z przewodów rozruchowych. Alternator był gorący, ale na tyle że można było utrzymać na nim rękę. Zaczął się problem z ładowaniem, tego wieczoru zrobiłem jeszcze kilka kilometrów po mieście licznik ściemniał, zatrzymałem auto, wyciągnałem miernik z walizki i okazało się że nie ma ładowania. Akumulator podłączyłem na noc do ładowania. Rano po odpaleniu ładowanie 14,5V po około 1 km znów zginęło. Po pracy wracając do domu ładowanie było. Dzień następny
pojawiało się i znikało niezależnie od obrotów, obciążenia. Wyciągnałęm alternator przemierzyłem uzwojenie- nie ma przebicia, diody sprawne, wirnik- nie ma przebicia, ma przejście, komutator w stanie bdb, decyzja wymiana regulatora.
Po przyjściu regulatora, zawiozłem alternator do kolegi elektronika, żeby tam go złożyć,przed złożeniem sprawdził go jeszcze raz, wszystko ok, więc złożyliśmy wszystko do kupy.
Po włożeniu alternator ani drgnie, brak ładowania, chodził kilka minut i się nie wzbudził. Proszę o pomoc, bo nie wiem czego się złapać a nie spotkałem się jeszcze z alternatorem tego typu.


numer nowego regulatora:
YR-591A
Obrazek
Początkujący
 
Od: 2 lis 2008, 18:48
Posty: 4
Skąd: Mrągowo
Auto: Mazda 323 F BA 1,5 16V 88 kM '98

Postprzez Marek 161BD081 » 16 gru 2013, 10:33

Sprawdź jeszcze czujnik temperatury powietrza w obudowie filtra.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Spider_m » 16 gru 2013, 22:09

a masz kolego gdzieś jego paremetry, jakie powinien mieć??
Początkujący
 
Od: 2 lis 2008, 18:48
Posty: 4
Skąd: Mrągowo
Auto: Mazda 323 F BA 1,5 16V 88 kM '98

Postprzez Marek 161BD081 » 17 gru 2013, 08:38

Jak nie zapomnę to później zmierzę go.
W X9 przy 20'C serwisówka podaje, że powinien mieć ok 2.5kohm
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Spider_m » 18 gru 2013, 22:29

przy 10'C miał 2,8 więc chyba mieści się w normie.
wymieniłem wczoraj alternator i było ok, ale dzisiaj znów mi wcięło ładowanie, podejrzewam że pasek może się ślizgać, bo śmierdzi trochę nim. jutro zmienię na nowy.
Początkujący
 
Od: 2 lis 2008, 18:48
Posty: 4
Skąd: Mrągowo
Auto: Mazda 323 F BA 1,5 16V 88 kM '98

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323