Jak wyłączyć stale włączone światła mijania? Deaktywacja running lights w trybie manualnym i auto
na zdjeciach w tym watku:
– od rosyjskich przyjaciol jest on po prawej stronie konsoli srodkowej...
– w autach z UK jest po lewej stronie konsoli srodkowej...
viewtopic.php?f=418&t=102916&start=38
ps. nie da sie go nie zauwazyc i jest opisany jako modul swiatel
– od rosyjskich przyjaciol jest on po prawej stronie konsoli srodkowej...
– w autach z UK jest po lewej stronie konsoli srodkowej...
viewtopic.php?f=418&t=102916&start=38
ps. nie da sie go nie zauwazyc i jest opisany jako modul swiatel
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
No dobrze, poszukam jeszcze dokladniej jak wstane jutro....
EDYTA 29.06:
...wstalem wreszcie, znalazlem, przerobilem wg opisu, wszystko dziala ok.
Jeden problem, nie mogę dobrać żadnych lamp DRL. W sumie przymierzalem 7 lamp, i decyzja jeszcze nie zapadla. Polecają mi zrobić partyzantkę z żarówka dwu zarnikowa w halogenie p.mgielnego, lub zmniejszenie mocy tej jednej w kloszu p.mglowego, lub w ogole pozbyć się p.mglowego na użytek z nich DRL-ów. Owszem, świadome jest dla mnie ze mogą zabrać dowód rej. za brak homologacji....
Wysłano z HTC i Tapatalk2
EDYTA 29.06:
...wstalem wreszcie, znalazlem, przerobilem wg opisu, wszystko dziala ok.
Jeden problem, nie mogę dobrać żadnych lamp DRL. W sumie przymierzalem 7 lamp, i decyzja jeszcze nie zapadla. Polecają mi zrobić partyzantkę z żarówka dwu zarnikowa w halogenie p.mgielnego, lub zmniejszenie mocy tej jednej w kloszu p.mglowego, lub w ogole pozbyć się p.mglowego na użytek z nich DRL-ów. Owszem, świadome jest dla mnie ze mogą zabrać dowód rej. za brak homologacji....
Wysłano z HTC i Tapatalk2
I co wyszła w końcu Gdzie wylądowały DRL Jakieś foto
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Czy ktoś się orientuje czy moduł uległ zmianie od modelu GG/GY ? Byłoby rewelacyjnie gdyby rozwiązanie ze strony 4 dla GH pasowało do mojej GY
- Od: 5 mar 2013, 22:47
- Posty: 685 (4/8)
- Skąd: Poznań
- Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Jest skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 2.3l 16V 166KM SportWagon 220V :)
Niestety numery są inne ...
Prawdopodobnie powinienem mieć coś podobnego (choć jeszcze nie znalazłem gdzie to się znajduje)
albo:
Poza numerami z innej strony wtyczka podchodzi więc i obwód będzie się pewnie różnił ... cóż ... musimy coś wymóżdżyć z Kolegami z GG/GY
Bye!
Prawdopodobnie powinienem mieć coś podobnego (choć jeszcze nie znalazłem gdzie to się znajduje)
albo:
Poza numerami z innej strony wtyczka podchodzi więc i obwód będzie się pewnie różnił ... cóż ... musimy coś wymóżdżyć z Kolegami z GG/GY
Bye!
- Od: 5 mar 2013, 22:47
- Posty: 685 (4/8)
- Skąd: Poznań
- Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Jest skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 2.3l 16V 166KM SportWagon 220V :)
Jest możliwość żeby światła automatyczne (u mnie Xenony + DRL) włączały się dopiero po uruchomieniu silnika Przykładowo tak jak elektryczne wspomaganie ukł. kierowniczego.
Oryginalnie system aktywuje się już na zapłonie, uruchamianie silnika na włączonych Xenonanach nie wróży im długiego działania (spadek napięcia), chciałbym to z chęcią przerobić ale nie wiem jak, wiem że potrzebny będzie "plus" dopiero po tym jak uruchomi się silnik, wie ktoś jak to przerobić jeśli jakakolwiek informacja będzie słuszna w tym zagadnieniu chętnie podejmę się przeróbki...
Oryginalnie system aktywuje się już na zapłonie, uruchamianie silnika na włączonych Xenonanach nie wróży im długiego działania (spadek napięcia), chciałbym to z chęcią przerobić ale nie wiem jak, wiem że potrzebny będzie "plus" dopiero po tym jak uruchomi się silnik, wie ktoś jak to przerobić jeśli jakakolwiek informacja będzie słuszna w tym zagadnieniu chętnie podejmę się przeróbki...
U mnie jakoś działają ponad 5 lat, pierwsze żarniki, ok 90kkm, włączanie 2x dziennie. To chyba nie jest problem.
Zawsze możesz przełączać światła na postojówki przed załączeniem zapłonu ;–)
Zawsze możesz przełączać światła na postojówki przed załączeniem zapłonu ;–)
U mnie też "jakoś" działają ponad 4lata i ponad 130kkm, ale w takim stanie nie będą działać wiecznie... uwierz mi.
Podczas uruchomienia rozrusznika spadek napięcia na przetwornicy jest dla niej jak tortury nie wspominając o zapłonniku, nasze GH jeszcze sa młodymi autami, za kilka lat temat wróci pod hasłem "Problem z Xenonami po uruchomieniu silnika" itp
Radzenie sobie przełącznikiem jest sposobem, ale czy o to chodzi
...z 4X HD i Tap4...
Podczas uruchomienia rozrusznika spadek napięcia na przetwornicy jest dla niej jak tortury nie wspominając o zapłonniku, nasze GH jeszcze sa młodymi autami, za kilka lat temat wróci pod hasłem "Problem z Xenonami po uruchomieniu silnika" itp
Radzenie sobie przełącznikiem jest sposobem, ale czy o to chodzi
...z 4X HD i Tap4...
Musiał byś sporo w elektronice namieszać żeby to zrobić, wg mnie nie da się, chyba ze zaprojektujesz nowy moduł świateł.
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Marianek napisał(a):...nie da się, chyba ze zaprojektujesz nowy moduł świateł.
...dzięki za motywacje, modułu nie zamierzam nawet dotknąć.
ps: nie ma czegoś takiego "nie da się".... ;–)
...z 4X HD i Tap4...
W wojsku tez tak mówiliśmy Dlatego mowie ze sporo byś musiał mieszać.
Jak komp wykryje coś nie tak z elektryka to zaczynie Tobie monitorować błędy.
Ale kombinuj, kombinuj
Jak komp wykryje coś nie tak z elektryka to zaczynie Tobie monitorować błędy.
Ale kombinuj, kombinuj
"Życie jest jak badziewie na kole – raz na górze, a raz na dole."
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
Sprzedam, Ford Fokus tytanium 2013, PB.klik w link
-
Zoom -Zoom from Belgium
- Od: 26 mar 2010, 14:31
- Posty: 6993 (208/245)
- Skąd: Benelux/Szczecin
- Auto: Było CP,
Była M6 GH
Jest MX-5NBfl
Jest M3 BM Sport 2.2 Diesel Sedan.
Elektronika nie jest taka zaawansowana. Ja bym wstawił w układ (nie pamiętam teraz numeru pinu na kostce – post z telefonu) prosty układ, który podaje napięcie na moduł po kilku czy kilkunastu sekundach. Ingerencja to przecięcie jednego przewodu. Koszt elementów to kilka pln. Ktoś chętny na montaż?
Dla mnie opóźniacz kilkusekundowy owszem moze sie przyda, dodatkowo wykorzystać kilka juz istniejących układów w GH, ustawić, przeciąć, pociać plazmą, dotoczyc na tokarce, polutowac parę rzeczy, pojsc do szamana, napisać osobny program w IDSie, wykorzysrac przekaznikow max 2szt ktore wogole nie przepracuja się i będzie działać po mojemu w trybie AUTO na manetce wbrew "niemozliwego widzimisie"...
Efekt ma być taki ze dopiero po uruchomionym silniku ma działać położenie AUTO na manetce od świateł.... mysle (a czasem udaje mi się myslec) ze będzie to prostsze niż zakladam.
...z 4X HD i Tap4...
Efekt ma być taki ze dopiero po uruchomionym silniku ma działać położenie AUTO na manetce od świateł.... mysle (a czasem udaje mi się myslec) ze będzie to prostsze niż zakladam.
...z 4X HD i Tap4...
Przetwornica robi z 12V stałego dużo więcej zmiennego do ksenonu. Wahania napięcia na wejściu nie są dobre, bo elektronika strata się pilnować napięcia wyjściowego. Co za tym idzie ma sporo pracy gdy rozrusznik pobiera dużo prądu i zdarza się, że jakiś tranzystor na wyjściu pada.
Oj chyba trochę przesadzasz...
przecież przetwornice mają bardzo szerokie widełki właśnie napięcia wejściowego, nie wiem jak akurat te montowane w mazdach. Ale jest to zwykle +/– 30% napięcia nominalnego. Czyli praca 9-15V dla takiej przetwornicy, to nie są żadne specjalnie ciężkie warunki, tylko praca w normie.
Może i to by stanowiło problem, gdyby te zmiany były w wysokich częstotliwościach, ale przy normalnym spadku spowodowanym rozruchem nie ma to większego znaczenia.
Zresztą jakby miało, to wątpię aby ktokolwiek wypościł to z fabryki!
Wiadomo teraz strasznie modne są interwały żywotności danego elementu, ale myślę, że tutaj poprawianie fabryki nie wiele zmieni względem żywotności jakiegokolwiek elementu – przynajmniej na +.
przecież przetwornice mają bardzo szerokie widełki właśnie napięcia wejściowego, nie wiem jak akurat te montowane w mazdach. Ale jest to zwykle +/– 30% napięcia nominalnego. Czyli praca 9-15V dla takiej przetwornicy, to nie są żadne specjalnie ciężkie warunki, tylko praca w normie.
Może i to by stanowiło problem, gdyby te zmiany były w wysokich częstotliwościach, ale przy normalnym spadku spowodowanym rozruchem nie ma to większego znaczenia.
Zresztą jakby miało, to wątpię aby ktokolwiek wypościł to z fabryki!
Wiadomo teraz strasznie modne są interwały żywotności danego elementu, ale myślę, że tutaj poprawianie fabryki nie wiele zmieni względem żywotności jakiegokolwiek elementu – przynajmniej na +.
- Od: 1 maja 2013, 13:55
- Posty: 32
- Auto: Mazda 6 – 2012 (USA), 2,5l (2488cc)
Cyruś napisał(a):Zresztą jakby miało, to wątpię aby ktokolwiek wypościł to z fabryki!
...też chciałbym mieć takie podejście, niestety szarość życia XXI wieku są nieubłagane w świecie motoryzacji, takim myśleniem powinno wszystko hulać sto lat...
Przyjdzie czas to się za to wezmę, pewnie niedługo
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6