Jaki olej silnikowy?
Total Quartz 5w40,
Dexelia nie istnieje w tej klasie lepkości.
Dexelia nie istnieje w tej klasie lepkości.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Witam serdecznie forumowiczów
Jestem szczęśliwym posiadaczek Mazdy 6 kombi 1.8 GG/GY z nowy LPG.
Nie jestem pewien co do oleju w silniku, ale pod maską jest zawieszka, że w styczniu tego roku był nalany Total Quartz Ineo 5W30.
Polecacie dalej lać ten olej czy może kupić teraz Dexelia Ultra 5W30?
Jestem szczęśliwym posiadaczek Mazdy 6 kombi 1.8 GG/GY z nowy LPG.
Nie jestem pewien co do oleju w silniku, ale pod maską jest zawieszka, że w styczniu tego roku był nalany Total Quartz Ineo 5W30.
Polecacie dalej lać ten olej czy może kupić teraz Dexelia Ultra 5W30?
- Od: 14 wrz 2013, 23:37
- Posty: 5
- Auto: Mazda 6 Sport Kombi 1.8
GG/GY 120KM LPG
2005r.
Fakt faktem że to nie ten dział...
ale możesz lać Totala albo Dexelie, to prawie to samo, jeden koncern, byle 5w30
ale możesz lać Totala albo Dexelie, to prawie to samo, jeden koncern, byle 5w30
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Samoś napisał(a):Fajny test oleju różnych firm 5W przeprowadzony przez ruskich.
Bzdura.
Taki test można o kant d... sobie.
Mieszaniny olejowe różnie się zachowuję i tak w zależności do czynników na nie oddziałujących zmieniają swe właściwości fizykochemiczne np. jednemu wystarczy półobrotu wału aby osiągnąć daną lapkości, a inny potrzebuje 3, a jeszcze inny 10. Jeden spłynie kanałami do miski w całości inny w 1/2giej.
No to ja też zapytam, kupując Xeda 9 miałem wlany minerał jakiś Castrola, auto ma udokumentowany przebieg 150 kkm ja dokręciłem z 8 tysi.Zaraz po zakupie pozbyłem się tej smoły i zalałem Motula 10w40 czyli półsyntetyk.Minęło około 8 tysięcy i chciałbym już zaraz zmienić na fulsyntetyka tylko o jakich parametrach?
Jak jest chłodno to trochę słychać klawiaturę ale chwilę dosłownie, oleju bierze niewiele.Silnik jest dobrze uszczelniony przez poprzedniego właściciela więc żadnych wycieków się nie boję.
0W40 czy jaki brać?No i czy robić płukankę pomiędzy?
Jak jest chłodno to trochę słychać klawiaturę ale chwilę dosłownie, oleju bierze niewiele.Silnik jest dobrze uszczelniony przez poprzedniego właściciela więc żadnych wycieków się nie boję.
0W40 czy jaki brać?No i czy robić płukankę pomiędzy?
- Od: 24 lut 2013, 22:47
- Posty: 60
- Auto: Xedos 9 2.0 v6 1994
5w30 lub 5w40, płukanka dobra nie zaszkodzi.
W kwestii lepkości... chyba że wierzysz rosyjskim naukowcom w kwestii bardzo ostrej zimy z mrozami po -40st to wtedy jakiś 0w będzie lepszy niż 5w.
W kwestii lepkości... chyba że wierzysz rosyjskim naukowcom w kwestii bardzo ostrej zimy z mrozami po -40st to wtedy jakiś 0w będzie lepszy niż 5w.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Ruskich nie lubię, a płukankę jaką wybrać?:)
- Od: 24 lut 2013, 22:47
- Posty: 60
- Auto: Xedos 9 2.0 v6 1994
Dzięki Panowie, zdam relację po wymianie.
- Od: 24 lut 2013, 22:47
- Posty: 60
- Auto: Xedos 9 2.0 v6 1994
Nie ma żadnego racjonalnego powodu by lać kiepskie 10w40.
Prawdziwe syntetyki na bazie PAO robi Motul, Liqui Molly i Fusch ( silkolene ), maja w ofertach full syntetyki 10w 40, 10w50, 10w 60.
Castrol i shell to oleje hc czyli dużo gorsze jak PAO.
Mobil 1 5w50 to tez doskonaly olej.
Polecam zwlaszcza:
Liqui Moly SYNTHOIL RACE TECH GT1 10W-60 pełny syntetyk.
FUCHS TITAN RACE PRO S 10W-50
Olej silnikowe z serii TITAN RACE PRO S to w pełni syntetyczne oleje silnikowe na bazie estrów i PAO dla najbardziej obciążonych silników. To jedne z najlepszych olejów silnikowych wysokiej jakości.
Parametry techniczne
Gęstość 15°C – 0.869
Lepkość kinematyczna 40°C – 116.5 mm²/s
Lepkość kinematyczna 100°C – 18.17 mm²/s
Lepkość dynamiczna w -25°C – 6800 mPa.s
HTHS at 150°C – 5.11 mPa.s
Wskaźnik lepkości – 174
Temperatura płynięcia – -33°C
Temperatura zapłonu – 210°C
NOACK – 5,8
Sent from my Nokia Lumia 920/Amber/GDR3 using Tapatalk
Prawdziwe syntetyki na bazie PAO robi Motul, Liqui Molly i Fusch ( silkolene ), maja w ofertach full syntetyki 10w 40, 10w50, 10w 60.
Castrol i shell to oleje hc czyli dużo gorsze jak PAO.
Mobil 1 5w50 to tez doskonaly olej.
Polecam zwlaszcza:
Liqui Moly SYNTHOIL RACE TECH GT1 10W-60 pełny syntetyk.
FUCHS TITAN RACE PRO S 10W-50
Olej silnikowe z serii TITAN RACE PRO S to w pełni syntetyczne oleje silnikowe na bazie estrów i PAO dla najbardziej obciążonych silników. To jedne z najlepszych olejów silnikowych wysokiej jakości.
Parametry techniczne
Gęstość 15°C – 0.869
Lepkość kinematyczna 40°C – 116.5 mm²/s
Lepkość kinematyczna 100°C – 18.17 mm²/s
Lepkość dynamiczna w -25°C – 6800 mPa.s
HTHS at 150°C – 5.11 mPa.s
Wskaźnik lepkości – 174
Temperatura płynięcia – -33°C
Temperatura zapłonu – 210°C
NOACK – 5,8
Sent from my Nokia Lumia 920/Amber/GDR3 using Tapatalk
Ostatnio edytowano 7 gru 2013, 23:06 przez Robert Smolka, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 7 gru 2013, 20:07
- Posty: 8
- Skąd: GLIWICE
- Auto: Mazda Premacy 2002r, 2.0l
Kiepski jest Mobil i Castrol notabene najczęściej podrabiane oleje. Znam przypadki skupowania kanistrów po oleju Castrol. Zgadnij w jakim celu? Nie ma żadnego powodu by lać kiepskie oleje 10w40. Te silniki powinny pracować na najlepszym oleju, stworzone by jeździć na co najmniej 5w40 lub 5w30, czy 0w40 od początku do końca swojego żywota niezależnie od przebiegu. 10w40 to rzadko syntetyk więc należy ich szukać wśród olei o mniejszej lepkości i nie słuchać pseudo znawców, którzy stosują zasadę – im większy przebieg, tym 'gęściejszy' olej.
- Od: 8 paź 2012, 20:30
- Posty: 6
- Auto: Audi A3 1,9 Tdi
Castrol zawsze był kiepski.
Oryginalny Mobil 1 5w50 jest doskonały. Ale podrabiany nad wyraz często.
Motul, Liqui, Fusch Silkolene.
Niczego innego bym nie nalał.
Oczywiscie zawsze full synt i tylko PAO, żadnego HC.
5w30 w wysokich temp robi się rzadki jak woda. O to nie trudno w upały podczas lata. Zdecydowanie lepsza ochronę zapewniają 5w50 oraz 10w60,
Których film olejowy jest zdecydowanie wytrzymalszy.
Parametry tych oliw z Motula, liqui, czy fusch-silkolene są zdecydowanie lepsze od 5w30 totala/dexali zarówno latem jak i zimą.
Sent from my Nokia Lumia 920/Amber/GDR3 using Tapatalk
Oryginalny Mobil 1 5w50 jest doskonały. Ale podrabiany nad wyraz często.
Motul, Liqui, Fusch Silkolene.
Niczego innego bym nie nalał.
Oczywiscie zawsze full synt i tylko PAO, żadnego HC.
5w30 w wysokich temp robi się rzadki jak woda. O to nie trudno w upały podczas lata. Zdecydowanie lepsza ochronę zapewniają 5w50 oraz 10w60,
Których film olejowy jest zdecydowanie wytrzymalszy.
Parametry tych oliw z Motula, liqui, czy fusch-silkolene są zdecydowanie lepsze od 5w30 totala/dexali zarówno latem jak i zimą.
Sent from my Nokia Lumia 920/Amber/GDR3 using Tapatalk
- Od: 7 gru 2013, 20:07
- Posty: 8
- Skąd: GLIWICE
- Auto: Mazda Premacy 2002r, 2.0l
Robert ja proszę abyś pisał posty z mniejszą ilością "enter" aby ie zajmowały za dużo miejsca.
]
-
Kamil
- Od: 24 kwi 2009, 20:24
- Posty: 5558 (23/27)
- Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
- Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap
radar88 napisał(a):Robert ja proszę abyś pisał posty z mniejszą ilością "enter" aby ie zajmowały za dużo miejsca.
Przynajmniej jest czytelnie.
Ja raczej spytam o kwestię merytoryczną- masz odnośniki do wyników badań po danych przebiegach powyższych olei? czy tylko suche dane po spisaniu ze str producenta?
Publikacji na temat wyższości PAO nad HC jest wiele. Badania sobie odpuść, nikt tego nie finansuje bo i po co. Liczy sie tylko sprzedaż nowych aut.
Olej syntetyczny jest zawsze lepszy jak pól czy mineralny.
10w40 czy 15w40 nie zawsze oznacza pól syntetyk i mineralny.
Są oleje 20w w pełni syntetyczne.
Nasz klimat o bardzo zróżnicowanej temp i bardzo wysokim gradiencie sprawia iż 5w50 jest najlepszym wyborem.
Zużyte silniki sie remontuje i dalej można lać syntetyki. Mam passata b5 od nowości na silkolane, przejechane mam 486kk i wciaż jeździ na Full syntetyku 5w50.
Wycieki należy naprawić, nie zaś lać gorszy olej.
Luźno spasowane wysokoobrotowe mazdowskie silniki wymagają mocnego filmu wytrzymującego 6k rpm i wysokich temperatur przy których 5w30 to woda, stad wybór a raczej konieczność 5w50 czy 10w60.
Między PAO liqiu, motul czy silkolane a Castrolem na HC to przepaść., także cenowa jeden kosztuje niespełna 300zł, a drugi 90zl.
Sent from my Nokia Lumia 920/Amber/GDR3 using Tapatalk
Olej syntetyczny jest zawsze lepszy jak pól czy mineralny.
10w40 czy 15w40 nie zawsze oznacza pól syntetyk i mineralny.
Są oleje 20w w pełni syntetyczne.
Nasz klimat o bardzo zróżnicowanej temp i bardzo wysokim gradiencie sprawia iż 5w50 jest najlepszym wyborem.
Zużyte silniki sie remontuje i dalej można lać syntetyki. Mam passata b5 od nowości na silkolane, przejechane mam 486kk i wciaż jeździ na Full syntetyku 5w50.
Wycieki należy naprawić, nie zaś lać gorszy olej.
Luźno spasowane wysokoobrotowe mazdowskie silniki wymagają mocnego filmu wytrzymującego 6k rpm i wysokich temperatur przy których 5w30 to woda, stad wybór a raczej konieczność 5w50 czy 10w60.
Między PAO liqiu, motul czy silkolane a Castrolem na HC to przepaść., także cenowa jeden kosztuje niespełna 300zł, a drugi 90zl.
Sent from my Nokia Lumia 920/Amber/GDR3 using Tapatalk
- Od: 7 gru 2013, 20:07
- Posty: 8
- Skąd: GLIWICE
- Auto: Mazda Premacy 2002r, 2.0l
Jak macie problem ze zrozumieniem dlaczego nie powinno się używać HC to poczytajcie czym jest HC (HydroCrack). Ogólnie jak użytkownik chce stosować u siebie ulepszony olej mineralny w takich silnikach jak u nas to już użytkownika wybór, co kto lubi.
Castrol się chwali swoimi olejami które mają właściwości "magnetyczne" ale takie właściwości mają każde oleje estrowe, każdego producenta. Marketing robi swoje.
W kwestii luźnego spasowania silników Mazdy, proponuję rozebrać ten silnik i później komentować, producent zalecał od nowości(od lat 90) oleje 5w30, właśnie dlatego że jest odpowiedni do większości zastosowań i warunków eksploatacji. Natomiast oczywistym jest że nie powinno się ścigać na takim oleju, do ścigania jest 5w50 i 10w60.
Jeśli silnik kręcący się do 6tys. obrotów jest wysokoobrotowy to jak nazwiesz twory Hondy kręcące się do 8tys. i wyżej, czy Wankle kręcące się do 9tys. obr.? Prędkość 6tys. obrotów jest typowa dla każdego silnika benzynowego, nie widziałem benzyniaka który odcięcie ma poniżej 6tys. obr/min. Nie mówimy tutaj o dieslach bo to zupełnie inna specyfika pracy itd.
I zapomniałbym, Castrol to syf ubrany w ładne pudełko i szeroko reklamowany, ale...
w kwestii olejów 10W60 nawet Castrol nie może być syfem bo technicznie jest to niewykonalne, nie da się zrobić tego oleju jako HC i z zastosowaniem gównianych dodatków.
Castrol się chwali swoimi olejami które mają właściwości "magnetyczne" ale takie właściwości mają każde oleje estrowe, każdego producenta. Marketing robi swoje.
W kwestii luźnego spasowania silników Mazdy, proponuję rozebrać ten silnik i później komentować, producent zalecał od nowości(od lat 90) oleje 5w30, właśnie dlatego że jest odpowiedni do większości zastosowań i warunków eksploatacji. Natomiast oczywistym jest że nie powinno się ścigać na takim oleju, do ścigania jest 5w50 i 10w60.
Jeśli silnik kręcący się do 6tys. obrotów jest wysokoobrotowy to jak nazwiesz twory Hondy kręcące się do 8tys. i wyżej, czy Wankle kręcące się do 9tys. obr.? Prędkość 6tys. obrotów jest typowa dla każdego silnika benzynowego, nie widziałem benzyniaka który odcięcie ma poniżej 6tys. obr/min. Nie mówimy tutaj o dieslach bo to zupełnie inna specyfika pracy itd.
I zapomniałbym, Castrol to syf ubrany w ładne pudełko i szeroko reklamowany, ale...
w kwestii olejów 10W60 nawet Castrol nie może być syfem bo technicznie jest to niewykonalne, nie da się zrobić tego oleju jako HC i z zastosowaniem gównianych dodatków.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości