Jaki olej silnikowy?
Witam wszystkich popołudniowo!
Niedawno stałem się posiadaczem Xedzi 9. W tej chwili PO PRZECZYTANIU wielu wątków na tym forum (m. in. dotyczącymi "klekotu") mam problem: jaki zalać olej do mojej madzi?
W tej chwili mam olej półsyntetyczny 10W/40.
Odnośnie klekotu: samochód nie ma dużego przebiegu, ale mimo to w ASO powiedziano mi żebym lepiej nie używał "płukanek" (pisało tak tu w niektórych wątkach) gdyż mogą być one "za skuteczne" – czy to możliwe?
Czekam na jakieś sprawdzone rozwiązania do tego samochodu i tego typu silnika. Miesięcznie robię gablotą kole 1000km o ile ma to jakieś znaczenie. O – i jeszcze jedno: czy warto kupić olej typu "magnatec"?
pozdrawiam gorąco – On Sam – Sierść
Niedawno stałem się posiadaczem Xedzi 9. W tej chwili PO PRZECZYTANIU wielu wątków na tym forum (m. in. dotyczącymi "klekotu") mam problem: jaki zalać olej do mojej madzi?
W tej chwili mam olej półsyntetyczny 10W/40.
Odnośnie klekotu: samochód nie ma dużego przebiegu, ale mimo to w ASO powiedziano mi żebym lepiej nie używał "płukanek" (pisało tak tu w niektórych wątkach) gdyż mogą być one "za skuteczne" – czy to możliwe?
Czekam na jakieś sprawdzone rozwiązania do tego samochodu i tego typu silnika. Miesięcznie robię gablotą kole 1000km o ile ma to jakieś znaczenie. O – i jeszcze jedno: czy warto kupić olej typu "magnatec"?
pozdrawiam gorąco – On Sam – Sierść
rób co robisz, a będzie co będzie.
- Od: 13 maja 2004, 17:37
- Posty: 39
- Auto: 626 Cronos GE
Witam, też mam Madzie Xedos 9, i narazie jeżdze na 0W40 ale będe musiał już zmienić bo nie wiadomo ile było na nim jeżdzone bo poprzedni właściciel nie pamięta, Proponowano mi zalanie 5W40 i tak zrobie (chyba jutro).
Pozdrawiam
P.S. Jeśli możesz to wrzuć jakieś zdjęcia swojej madzi na "Masze Mazdy"
Pozdrawiam
P.S. Jeśli możesz to wrzuć jakieś zdjęcia swojej madzi na "Masze Mazdy"
Mazda Xedos 9 – jeszcze zawita...
- Od: 23 kwi 2004, 19:43
- Posty: 861
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Mazda 3
Witajcie. Co prawda nie mam Xedosa tylko 626, ale motor ten sam – KL 2.5V6. Jak kupiłem auto, to jeździłem na pełnym syntetyku bodajże M1 0W50. Jednakże jako, że mazda zaleca stosowanie w swoich silnikach półsyntetyków, w związku z tym przy wymianie przeszedłem na takowy Castrol Magnatec 10W40, z którego jestem bardzo zadowolony. Silnik chodzi tak, jak chodził na 0W50, więc jest OK.
Pozdro
Smirnoff
Pozdro
Smirnoff
- Od: 20 paź 2003, 17:16
- Posty: 1008
- Skąd: Loobleen City
- Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6
Castrol GTX Magnatec 10W40 RULEZ!! (Uważaj przy zakupach dolewek, bo C GTX M 5W40 to już full syntetyk!)
A kupic magnatec warto. Podobnio (co zresztą przeczytasz na baniaku/butelkach) pozostaje on na smarowanych elementach po wylaczeniu silnika, stąd rozruch pózniej na takim oleju mniej boli.
A kupic magnatec warto. Podobnio (co zresztą przeczytasz na baniaku/butelkach) pozostaje on na smarowanych elementach po wylaczeniu silnika, stąd rozruch pózniej na takim oleju mniej boli.
Heh, moja GE 2.5 ma jush za sobą 229.000km i jak ją kupiłem to miała full syntetyka M1 0W50, teraz zalewam C Magnatec 10W40 pólsyntetyka i jest GIT. (własnie dzisiaj madzia dostała prezent – nową oliwę )
Tak więc LOB, o ile to jest pierwsze 200.000km to spoko mozna lać i półsyntetyk, bo taki przebieg nie jest dla silnika mazdy niczym szczególnym.
Poza tym mam znajomka, co ma GE FS i 580000km i od początku jeździ na 10W40 i nie ma żadnych problemów, więc moim zdaniem należy taki lać, zwłaszcza, ze np do GE mazda taki zaleca.
Pozdro
SM
Tak więc LOB, o ile to jest pierwsze 200.000km to spoko mozna lać i półsyntetyk, bo taki przebieg nie jest dla silnika mazdy niczym szczególnym.
Poza tym mam znajomka, co ma GE FS i 580000km i od początku jeździ na 10W40 i nie ma żadnych problemów, więc moim zdaniem należy taki lać, zwłaszcza, ze np do GE mazda taki zaleca.
Pozdro
SM
Ostatnio edytowano 15 maja 2004, 16:27 przez Smirnoff, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 20 paź 2003, 17:16
- Posty: 1008
- Skąd: Loobleen City
- Auto: ma$da CA KL-ZE – już nie ;) & CA B6
czyli co...jezeli zalozymy ze auto przejechalo na mineralu ok 10kkm..moge wrocic do semisynt ??
panowie z aso powiedzieli ze trzeba juz lac mineral..to im uwierzylem... ... a tu prosze okazuje sie ze nie bylo ta wcale konieczne..zwazywszy na fakt ze auto ekspleatowane jest (i bylo)bez wiekszych obciazen dla silnika..(czasmi tylko jaki wypad na wakacje ze sprzetem na dachu i walizkami w bagazniku...ale poza tym jednosobowe dojazdy po kilkanascie km dzniennie) chetnie bym powrocil do semisyntetyka (zwazywszy na jego lepsz jakosc) ale czy bedzie to lepsze dla silnika..i czy nie spowoduje jakiegos rozstrzelnienia..
panowie z aso powiedzieli ze trzeba juz lac mineral..to im uwierzylem... ... a tu prosze okazuje sie ze nie bylo ta wcale konieczne..zwazywszy na fakt ze auto ekspleatowane jest (i bylo)bez wiekszych obciazen dla silnika..(czasmi tylko jaki wypad na wakacje ze sprzetem na dachu i walizkami w bagazniku...ale poza tym jednosobowe dojazdy po kilkanascie km dzniennie) chetnie bym powrocil do semisyntetyka (zwazywszy na jego lepsz jakosc) ale czy bedzie to lepsze dla silnika..i czy nie spowoduje jakiegos rozstrzelnienia..
6,2s –> 100km/h
- Od: 11 lut 2004, 00:59
- Posty: 463
- Skąd: Gliwice
- Auto: Coupe R6
Smirnoff ma rację . Wszystkie mazdy które obsługiwane są u nas jezdzą na takim oleju. Taki sam produkt zaleca producent.10W40 pólsyntetyka
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Nowy adres : Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
LoB napisał(a):czyli co...jezeli zalozymy ze auto przejechalo na mineralu ok 10kkm..moge wrocic do semisynt ??
panowie z aso powiedzieli ze trzeba juz lac mineral..to im uwierzylem... ...
tia...a mi powiedzieli, że do michy wchodzi 3, max 3,5 litra oleju.
Smirnoff napisał(a):przeszedłem na takowy Castrol Magnatec 10W40, z którego jestem bardzo zadowolony. Silnik chodzi tak, jak chodził na 0W50, więc jest OK.
Ja też zalałem ostatnio Magnateciem 10w40. Wszystko OK, ale mam wrażenie, że na poprzednim syntetyku Mobil 1 0w50 trochę wyżej trzymał moc. Teraz ok. 5500rpm czuć wyraźnie, że pora zmienić bieg, wcześniej silnik ciągnął dobrze do 6000rpm.
323F BG 1.8 | Prelude 2.2vtec JDM | MX-6 2.5v6 EDM | MX-6 JDM KLZE | Civic 1.6esi | Civic 1.8VTI | Przekonywanie drugiej polowy do Imprezy – in progress
- Od: 23 mar 2004, 13:32
- Posty: 103
witam
w związku że niedawno nabyłem to autko chce dokonać wymiany "płynów" . I tu moje pytanie do użytkowników tego silnika, jaki najlepiej zastosować olej? (przebieg 142 tys km) . Ostatnio był chyba zalany 15W40.
I przy okazji drugie pytanie. Zbliża się (za pare tysiący) wymiana rozrządu. W sklepie J.C. wyluiczono mi za same części 2100 zł zmianiał już ktoś rozrząd , ile zapłacił za części jeśli moge spytać?
Jestem bardziej niż pewnien że "pociągne" je z USA, o wiele taniej
pzdr
Krzysiek
w związku że niedawno nabyłem to autko chce dokonać wymiany "płynów" . I tu moje pytanie do użytkowników tego silnika, jaki najlepiej zastosować olej? (przebieg 142 tys km) . Ostatnio był chyba zalany 15W40.
I przy okazji drugie pytanie. Zbliża się (za pare tysiący) wymiana rozrządu. W sklepie J.C. wyluiczono mi za same części 2100 zł zmianiał już ktoś rozrząd , ile zapłacił za części jeśli moge spytać?
Jestem bardziej niż pewnien że "pociągne" je z USA, o wiele taniej
pzdr
Krzysiek
- Od: 17 maja 2005, 10:32
- Posty: 29
- Skąd: Częstochowa
- Auto: 1995 Millenia Miller Cycle
Cześć
ja zalewam SHell`em 10W40
fabryka wymaga 10W30 spec SH
Zmieniałem w styczniu br.
O rozrządzie już trochę pisałem :
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ht=#119765
można taniej.
popa wody kosztowała z USA ok 250,– PLN
pasek w kraju 240,– (SUN)
napinacz w kraju OEM MAzdy (tylko) wytargowałem z rabatem za 600,–
łożyska do rolek 150,– (najlepsze jakie można kupić)
za całosć z robotą zapłaciłem 1660 .
a co do przebiegu to jesteś pewien (u mnie na 100% był kręcony licznik)
pozdr.
Robert
ja zalewam SHell`em 10W40
fabryka wymaga 10W30 spec SH
Zmieniałem w styczniu br.
O rozrządzie już trochę pisałem :
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ht=#119765
można taniej.
popa wody kosztowała z USA ok 250,– PLN
pasek w kraju 240,– (SUN)
napinacz w kraju OEM MAzdy (tylko) wytargowałem z rabatem za 600,–
łożyska do rolek 150,– (najlepsze jakie można kupić)
za całosć z robotą zapłaciłem 1660 .
a co do przebiegu to jesteś pewien (u mnie na 100% był kręcony licznik)
pozdr.
Robert
- Od: 26 mar 2005, 00:44
- Posty: 309
- Skąd: SZCZECIN
- Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v
trojanrob napisał(a):łożyska do rolek 150,–
150 za 8 szt łożysk ?
hmm.. te łożyska są dość specyficzne, jeśli wiesz o co mi chodzi.
ile przejechałeś od wymiany rozrządu? minęły 2 miesięce chyba.. wszystko ok?
- Od: 29 paź 2003, 01:07
- Posty: 756
- Skąd: zławieśWWA]:~
- Auto: cprf2a'99
trojanrob napisał(a):Cześć
ja zalewam SHell`em 10W40
fabryka wymaga 10W30 spec SH
Zmieniałem w styczniu br.
O rozrządzie już trochę pisałem :
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ht=#119765
można taniej.
popa wody kosztowała z USA ok 250,– PLN
pasek w kraju 240,– (SUN)
napinacz w kraju OEM MAzdy (tylko) wytargowałem z rabatem za 600,–
łożyska do rolek 150,– (najlepsze jakie można kupić)
za całosć z robotą zapłaciłem 1660 .
a co do przebiegu to jesteś pewien (u mnie na 100% był kręcony licznik)
pozdr.
Robert
dziękuje za odpowiedź
witam
co do przebiegu to jestem pewnien, Auto więcej stało niż jeździło (jedno z trzech pojazdów w domu) .Czy przy wymianie rozrządu producent także zaleca wymiane pompy wody
Jesli można spytać gdzie kupowałeś te łożyska do rolek ?
pzdr
KK
- Od: 17 maja 2005, 10:32
- Posty: 29
- Skąd: Częstochowa
- Auto: 1995 Millenia Miller Cycle
Cześć
Stare zostały wyprasowane z rolek odczytano wymiary i kupiono wg katalogu najlepsze jakie były (japan).
Teraz nie pamiętam gdzie kupili , ale zapytam.
Na fakturze były takie numery łozysk:
04125910
24421130
54125910
6304
ale to chyba jakiś wewnętrzny kod w serwisie
Co do ceny to łączny koszt łożysk(wraz z wyprasowaniem starych dobraniem kupieniem i wprasowniem nowych) to kwota 249.09 (założyłem robociznę ok 90,– PLN).
No i jeszcze płukali cały układ chłodzenia wodą destylwaną i zalali nowym płynem SHLELL GLICO.
Co do pompy to zalecają bo może paść po 150kkm (czyli między wymianami rozrządu)
pozdr.
Robert
Stare zostały wyprasowane z rolek odczytano wymiary i kupiono wg katalogu najlepsze jakie były (japan).
Teraz nie pamiętam gdzie kupili , ale zapytam.
Na fakturze były takie numery łozysk:
04125910
24421130
54125910
6304
ale to chyba jakiś wewnętrzny kod w serwisie
Co do ceny to łączny koszt łożysk(wraz z wyprasowaniem starych dobraniem kupieniem i wprasowniem nowych) to kwota 249.09 (założyłem robociznę ok 90,– PLN).
No i jeszcze płukali cały układ chłodzenia wodą destylwaną i zalali nowym płynem SHLELL GLICO.
Co do pompy to zalecają bo może paść po 150kkm (czyli między wymianami rozrządu)
pozdr.
Robert
Ostatnio edytowano 21 maja 2005, 13:28 przez trojanrob, łącznie edytowano 2 razy
- Od: 26 mar 2005, 00:44
- Posty: 309
- Skąd: SZCZECIN
- Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości