Mazda 323F BA, centralny zamek z pilota. Różne pytania i problemy

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Marek 161BD081 » 13 sie 2013, 08:04

dominn704 – na przyszłość proszę używać "szukajki" bo tego typu tematy przewijały się już na Forum.
Proszę także zaznajomić się z Podziałem Forum aby na przyszłość posty pisać w odpowiednich działach.
Polecam też lekturę FAQ Działu BA/BH.

Temat łączę z istniejącym.

Proszę też o uzupełnienie profilu o lokalizację.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez 600V » 13 sie 2013, 23:40

Mam pewien problem, mój seryjny centralny zamek można powiedzieć posiada swój świat, działa jak mu się zachcę i jakie ma chęci, z pilota głównie otwiera i zamyka [jakie?] drzwi, zdarzy mu się otworzyć czy zamknąć przednie, centralka z kluczyka działa podobnie tzn otwierały się boki, jak się otwierało kluczykiem drzwi kierowcy to otwierały się i lewe boczne, jak od pasażera to i prawe boczne, dzisiaj próbowałem programować na nowo pilot tak jak podawanę były instrukcje tutaj na forum to tylko poprawiło się to ze jak się otwiera czy zamyka kluczykiem drzwi kierowcy to i otwierają się i zamykają lewe i prawe drzwi, co to może być?
Początkujący
 
Od: 9 sie 2013, 22:37
Posty: 6
Skąd: Skierniewice
Auto: Mazda 323F BA 1,5 B+G 1996r.

Postprzez Marek 161BD081 » 14 sie 2013, 00:21

600V – ciekawe czy czytałeś to co napisałeś?
Bo po 3. lekturze tego postu już nie chciało mi się czytać więcej i myśleć jaki masz w końcu problem z autem.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez kolczan07 » 7 lis 2013, 12:20

Pokusiłem się o podłączenie centralki do postojówek :) Centralka wysyła na światła +12v więc zastosowałem dodatkowy przekaźnik typu NO (normal open) koszt 9zł i 4 wsuwki po 20gr :D i teraz tak: centralka wysterowuje cewkę nowego przekaźnika jeden pin cewki do centralki drugi do masy, jeden pin otwarty z przekaźnika do masy a drugi do oryginalnego IMASEN podpisany bodajże TAIL pod kolumną kierownicy tam są 4 piny łatwo znaleźć który to sterujący najcieńszy z nich. Pozdrawiam
kolczan07
 

Postprzez Marek 161BD081 » 7 lis 2013, 13:16

kolczan07 napisał(a):jeden pin otwarty z przekaźnika do masy a drugi do oryginalnego IMASEN podpisany bodajże TAIL pod kolumną kierownicy tam są 4 piny łatwo znaleźć który to sterujący najcieńszy z nich.

Z tego co napisałeś to można zrozumieć, że podajesz "masę" na bezpiecznik TAIL
W takim razie jak to miałoby zaświecać żarówki?

PS. Uzupełnij profil o lokalizację.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez kolczan07 » 8 lis 2013, 01:12

Dzięki, już uzupełniłem. Nie bezpiecznik tylko przekaźnik podpisany jako TAIL znajdujący się nad pedałami z lewej strony. Na jednym pinie cewki jest cały czas +12V a na drugim jest sterowana masa pod którą podpiąlłem swój dodatkowy przekaźnik teraz przy zamykaniu centralnego świeca 2 przednie postojówki, 2 tylne, podświetlenie tablicy, zegary, zapalniczka i światełko w schowku jak jest otwarty :)

Dopisano 8 lis 2013, 20:50:

Drobne sprostowanie :) : przekaźnik nie był podpisany TAIL tylko H270 poniżej dorzucam zdjęcie łatwo go poczuć, wystarczy włączać i wyłączać postojówki i drugą dłonią wyczuć który pracuje
Załączniki
SNC00020.jpg
kolczan07
 

Postprzez george9999 » 12 lis 2013, 20:02

Witam. Mam problem taki że zamykanie/otwieranie z pilota raz zadziała a raz nie. Bateria wymieniona. Centralny zamek na klucz działa prawidłowo. Nie ma też żadnej reakcji ze strony samochodu, żadnego piknięcia, migających świateł itp. przy otwieraniu/zamykaniu z pilota. Słychać tylko trzaski takie typowe kiedy zamek pracuje, nic więcej. Nie wiem czy to jakaś starsza wersja sterownika. Czy tak ma być. Od czego zacząć?
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2012, 18:55
Posty: 82
Skąd: Konin
Auto: MAZDA 323F 1.5 BA 1996

Postprzez Marek 161BD081 » 13 lis 2013, 08:16

george9999 napisał(a):Słychać tylko trzaski takie typowe kiedy zamek pracuje, nic więcej.

Możesz to rozwinąć bardziej?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez george9999 » 13 lis 2013, 18:05

Trzaski typowe dla prawidłowej pracy zamków. Takie jak zamykam z kluczyka drzwi. Myślę że to jest ok. Chodzi o to że nie ma żadnych innych oznak działania centralnego z pilota to znaczy brak światełek czy dźwięków. I nie zawsze łapie z pilota. Raz zadziała otwieranie/zamykanie a raz nie. Czy można zrobić żeby były światełka kierunkowskazy ?
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2012, 18:55
Posty: 82
Skąd: Konin
Auto: MAZDA 323F 1.5 BA 1996

Postprzez Marek 161BD081 » 14 lis 2013, 10:24

A nie masz przypadkiem pilota na podczerwień?
Odbiornik masz przy lampce oświetlenia wnętrza i należy go tam skierować a nie tak jak to jest w przypadku pilotów radiowych.

Czy oryginalny centralny zamek z pilota steruje światłami/kierunkowskazami to teraz nie jestem pewien. Niech się wypowie ktoś posiadający takowy w "efce".

Ja u siebie w "efce" zrezygnowałem z poszukiwań oryginalnych pilotów bo korzystniej było mi kupić uniwersalny alarm z wyjściem na centralny zamek. Montaż zajął mi niecałe popołudnie więc nie jest to coś trudnego – trzeba TYLKO umieć czytać schematy ze zrozumieniem.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez george9999 » 17 lis 2013, 17:35

Jest to chyba pilot na podczerwień. Ale ten odbiornik umiejscowiony jest przy kierownicy na wysokości kolan. Jakby ktoś jeszcze wiedział jak podłączyć kierunkowskazy do zamka.
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2012, 18:55
Posty: 82
Skąd: Konin
Auto: MAZDA 323F 1.5 BA 1996

Postprzez Marek 161BD081 » 17 lis 2013, 22:46

Oryginalny odbiornik masz w lampce oświetlenia wnętrza więc co tam masz przy kierownicy to nie mamy pojęcia.
Co do podłączenia sygnalizacji świetlnej to poczytaj parę postów wstecz.

PS. Polecam lekturę tego całego wątku.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez rafał88 » 31 gru 2013, 10:40

Zakladal ktos ten sterownik z alarmem?
http://allegro.pl/noxon-sterownik-centr ... 44035.html
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2010, 19:20
Posty: 7406 (216/46)
Skąd: RLE 0...0 RLE 4..91
Auto: Mazda BA 323f 97' Z5 PB+LPG
Ford Focus 11' 1.6 tdci Titanium

Postprzez roddi15 » 12 sty 2014, 14:11

Chciałbym dokładnie wyjaśnić jak zamontować to w Mazda Xedos 6 1997r.
Sam szukałem tu informacji i wiele rzeczy sie różni i dlatego chciałbym pomoc tym ktorzy beda zakladac sterownik centralnego zamka !!!

INSTRUKCJA MONTAZU CENTRALKI DO ORYGINALNEGO CENTALNEGO ZAMKA " MAZDA XEDOS 6"

Narzedzia:
-lutownica
-koszulki termokurczliwe
-1m przewodu byle jakiego (aby byl wmaire cienki)
-obcinaczka/kombinerki
-srobokret plaski i gwiazdkowy
-tasma izolacyjna
no i oczywiscie centralka moze byc najtanszna ja kupilem carprotect bx50s za 50 zł !!!!

1. Zjedmujemy obudowe nad nogami pasarzera i slupka także, nastepnie odszukujemy przekaznik pisze na nim Lock door wiec kazdy bedzie wiedzial to to ten !!!!

2. Odłączamy akumulator (tylka jedna kleme "–") w glebi tam w nogach pasarzera bedzie w nim podpieta 6 pinowa wtyczka !!!! dwa srodkowe przewody (sa ciensze od pozostalych) odpowiadaja na otwieranie i zamykanie (szary-otwieranie, brazowy-zamykanie), nastepnie Biało-Zielony to staly plus, podpinamy odpowiednie kable wychodzace z naszej kupionej centalki ( w moim przypadku to bialy-otwieranie i bialo-czarny-zamykanie, czerowny-plus)

3. Jezeli mamy juz centralke kupiona to w instrukcji ustawiamy tak aby bylo " STEROWANIE MINUSEM " czyli "masa", (w moim przypadku zolty i zolto-czarny do masy )

4. Szukamy masy jest bardzo bilsko centalki ( bez problemu mozna sie podpiac) ja podpialem do karoserii !!! (czarny przewod w moejj centralce)

5. Wszytko porzadkujemy zeby nic nie drgalo czy nie trzeszczalo, skladamy wszystkie oslony

6. cieszymy sie zdalnym celntalnym zamkiem !!

mi zajeło to 30 minut,

Jakies pytania to prosze PW :D

pozdro
" Mazda is my dream "
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 lip 2013, 22:44
Posty: 35 (0/1)
Skąd: Zamość
Auto: Mazda Xedos 6
silnik 2.0 V6 1997r

Postprzez szyszak997 » 15 sty 2014, 18:03

witam panowie i panie. Mam problem z zatrzaskującym się bagażnikiem. Moja efka zamykana jest pilotem a od czasu do czasu zatrzaskuje się bagażnik i jest zamknięty przez dzień dwa czasem tydzień po czym przechodzi mu samo. Czyściłem i smarowałem tam wszystko dodatkowo dodam że trzymając palec na przycisku w bagażniku czuć że sygnał docieka do klapy, (czuć takie cyknięcie w środku) jednak zamek się nie otwiera. Gdzie szukać rozwiązania? <nauka>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sie 2012, 21:04
Posty: 31
Auto: Mazda 323F BA Z5 94 i Mazda 323C BA Z5 96
była Mazda 323 BG sedan 91

Postprzez Marek 161BD081 » 15 sty 2014, 19:35

Podnieś klapę, zdejmij osłony aby dobrać się do zamka i zobacz czy faktycznie siłownik porusza cięgnem.
Moze ma gdzieś zbyt ciężko?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Matek2892 » 15 sty 2014, 20:04

z tą klapą mam podobnie, a mianowicie gdy przyjdą dni z niskimi temperaturami to sie nie otwiera, gdy jest ciepło chodzi jak powinno, smarowałem smarem być może jest za gęsty i siłownik nie ma siły pchnąć heh, ale jak klikne na pilocie z dwa lub więcej razy otwarcie to w końcu go otworzy.. czasami jak jest naprawdę zimno tylko kluczyk pomaga..

tak z innej beczki jest to wątek o centralnym wiec pytam:D ma ktoś tak ze po otwarciu z pilota zaświeca się podświetlanie stacyjki??
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 wrz 2013, 11:10
Posty: 68
Skąd: Trzciana
Auto: Mazda 323 f BA
1.5 16v
Pb/LPG
rok 1995

Postprzez Honsharion » 27 lut 2014, 00:51

W mojej centralce są 2 przewody NC, 2 przewody NO i 2 przewody COM. Podpowiedziałby ktoś jak to wpiąć w kostke centralnego? :) 323f BA po lifcie ;p

Edit: Nieaktualne
Honsharion
 

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 28 lut 2014, 23:29.
Powód: Porządki

PostTen post został usunięty przez Marek 161BD081 28 lut 2014, 23:29.
Powód: Porządki

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323