Za duże spalanie. Co to moze być?
Ja się podepnę pod ten topik, żeby nie zakładać nowego.
Ostatnio mam problem ze spalaniem – jest większe. Na początku myślałem, że to lambda, ale jednak nie.
Opis problemu(czy na ciepłym silniku czy na zimnym problem jest):
Podczas przyśpieszania wartości spalania(chwilowego co prawda, ale posiadam to auto już przez długi czas i jeżdżę często te same trasy) są bardzo wysokie np przy przyśpieszaniu na 3 przy 2000 obrotów potrafi pokazać 90 litrow/100 km – przy niższych biegach wartości odpowiednio wyższe.
Co ciekawe – kiedy skończę przyśpieszać spalanie normuje się w ładnych okolicach 6,5-7 litrów.
Dodatkowo – mniejszy ciąg w całym zakresie obrotów (porównane z m6 kolegi – ten sam silnik), poniżej 2000 przyśpieszenie jest bardzo małe(i to już od 3-go biegu).
Silnik zaczął pracować bardziej na niskich obrotach z takim "nosowym" buczeniem (tak jakby miał katar i barwa dźwięku jest dużo niższa – wiem, że to nieprecyzyjne określenie, ale całkiem dobre).
Wymienione filtry paliwa i powietrza, olej zmieniany z rozrządem pół roku temu, do tego wyczyszczony smok i zrobione podkładki po wtryskiwaczami.
W planach czyszczenie przepływki i przepustnicy oraz zaślepienie EGR.
Może ktoś powiedzieć czy w ogóle idę w dobrym kierunku albo co innego sprawdzić.
I to nie webasto – u mnie przez ostatni miesiąc temperatura nie spadała poniżej 8 stopni.
Ostatnio mam problem ze spalaniem – jest większe. Na początku myślałem, że to lambda, ale jednak nie.
Opis problemu(czy na ciepłym silniku czy na zimnym problem jest):
Podczas przyśpieszania wartości spalania(chwilowego co prawda, ale posiadam to auto już przez długi czas i jeżdżę często te same trasy) są bardzo wysokie np przy przyśpieszaniu na 3 przy 2000 obrotów potrafi pokazać 90 litrow/100 km – przy niższych biegach wartości odpowiednio wyższe.
Co ciekawe – kiedy skończę przyśpieszać spalanie normuje się w ładnych okolicach 6,5-7 litrów.
Dodatkowo – mniejszy ciąg w całym zakresie obrotów (porównane z m6 kolegi – ten sam silnik), poniżej 2000 przyśpieszenie jest bardzo małe(i to już od 3-go biegu).
Silnik zaczął pracować bardziej na niskich obrotach z takim "nosowym" buczeniem (tak jakby miał katar i barwa dźwięku jest dużo niższa – wiem, że to nieprecyzyjne określenie, ale całkiem dobre).
Wymienione filtry paliwa i powietrza, olej zmieniany z rozrządem pół roku temu, do tego wyczyszczony smok i zrobione podkładki po wtryskiwaczami.
W planach czyszczenie przepływki i przepustnicy oraz zaślepienie EGR.
Może ktoś powiedzieć czy w ogóle idę w dobrym kierunku albo co innego sprawdzić.
I to nie webasto – u mnie przez ostatni miesiąc temperatura nie spadała poniżej 8 stopni.
- Od: 9 wrz 2011, 20:07
- Posty: 29
- Skąd: Elgin
- Auto: Mazda 6
TS2 2007
143KM
2.0 Diesel + DPF
Kolkrabe napisał(a):zaślepienie EGR.
nie jest to najlepszy pomysł -będzie Ci wywalało check'a
PS. piszesz w poście o chwilowym spalaniu.... a napisz coś przy okazji i ogólnym(zmierzonym z dystrybutora (jak jest/jak było + opis pokonywanych tras)
Robione trasy to kilkukrotnie ta sama odległość – w sumie w obie strony 400 mil(około 650 km)
Trasy oprócz pierwszych 60km to spokojna dwupasmówka i tylko raz trzeba przelecieć przez miasto. Zazwyczaj wyjazd/przyjazd jest nocny więc brak korków.
Poprzednio wychodziło 2/3 baku(i przy dystrybutorze 6.5 średnia z kilku wyjazdów, z komputerka praktycznie tez). 2 razy brakło baku, więc średnie musiało być sporo większe. 2 ostatnie wyjazdy były na styk z głęboką rezerwą (średnia 9l przy jeździe 90% w trasie z prędkościami 75 mph(110/115 km/h)
z tempomatem przy 1900 obrotow.
Kolega ma GY, wywalony DPF, przemapowany ECU – nie wiem czy to ma wpływ na ten problem, ale zaślepił EGR i błędów brak.
Trasy oprócz pierwszych 60km to spokojna dwupasmówka i tylko raz trzeba przelecieć przez miasto. Zazwyczaj wyjazd/przyjazd jest nocny więc brak korków.
Poprzednio wychodziło 2/3 baku(i przy dystrybutorze 6.5 średnia z kilku wyjazdów, z komputerka praktycznie tez). 2 razy brakło baku, więc średnie musiało być sporo większe. 2 ostatnie wyjazdy były na styk z głęboką rezerwą (średnia 9l przy jeździe 90% w trasie z prędkościami 75 mph(110/115 km/h)
z tempomatem przy 1900 obrotow.
dobrzyn22 napisał(a):nie jest to najlepszy pomysł -będzie Ci wywalało check'a
Kolega ma GY, wywalony DPF, przemapowany ECU – nie wiem czy to ma wpływ na ten problem, ale zaślepił EGR i błędów brak.
- Od: 9 wrz 2011, 20:07
- Posty: 29
- Skąd: Elgin
- Auto: Mazda 6
TS2 2007
143KM
2.0 Diesel + DPF
Update(nowy post bo jakimś cudem nie mogę edytować poprzedniego):
Utrata mocy – auto idzie ale niechętnie, bez różnicy jakie obroty – czy w przedziale 2,5-3,5 nie powinno być ciutkę lepiej ?
Dymu nie ma nawet przy mocniejszym wciśnięciu gazu.
Ktokolwiek ma jakieś pomysły?
Bo auto fajne, ale jak coś z nim jest nie tak i nie jeździ jak powinno to chyba trzeba będzie się rozstać :/
Utrata mocy – auto idzie ale niechętnie, bez różnicy jakie obroty – czy w przedziale 2,5-3,5 nie powinno być ciutkę lepiej ?
Dymu nie ma nawet przy mocniejszym wciśnięciu gazu.
Ktokolwiek ma jakieś pomysły?
Bo auto fajne, ale jak coś z nim jest nie tak i nie jeździ jak powinno to chyba trzeba będzie się rozstać :/
- Od: 9 wrz 2011, 20:07
- Posty: 29
- Skąd: Elgin
- Auto: Mazda 6
TS2 2007
143KM
2.0 Diesel + DPF
Kolkrabe napisał(a):Update(nowy post bo jakimś cudem nie mogę edytować poprzedniego):
Utrata mocy – auto idzie ale niechętnie, bez różnicy jakie obroty – czy w przedziale 2,5-3,5 nie powinno być ciutkę lepiej ?
Dymu nie ma nawet przy mocniejszym wciśnięciu gazu.
Ktokolwiek ma jakieś pomysły?
Bo auto fajne, ale jak coś z nim jest nie tak i nie jeździ jak powinno to chyba trzeba będzie się rozstać :/
Haha, czyli jak coś się dzieje to zmienia się auto bo przecież mechaników to ze świeczką szukać
Btw, aktualnie mam spalanie średnie 13.2l więc też nie mało. Ale tylko krótkie odcinki i webasto zawsze włączone :/
Zboq
ja mam na trasie 9, a ty pewnie w mieście na dodatek z zimnym silnikiem.
Problem mam od pewnego czasu i w serwisie tez bylem – nikt nic nie wie, błędów brak.
Ile czasu/pracy/pieniędzy możesz poświęcić na naprawienie czegoś, co nawet nie wiesz jak jest popsute?
ja mam na trasie 9, a ty pewnie w mieście na dodatek z zimnym silnikiem.
Problem mam od pewnego czasu i w serwisie tez bylem – nikt nic nie wie, błędów brak.
Ile czasu/pracy/pieniędzy możesz poświęcić na naprawienie czegoś, co nawet nie wiesz jak jest popsute?
- Od: 9 wrz 2011, 20:07
- Posty: 29
- Skąd: Elgin
- Auto: Mazda 6
TS2 2007
143KM
2.0 Diesel + DPF
Nigdy nie udało mi się w mieście zejść poniżej 9l. W lecie jeżdżąc tylko w mieście mam średnio 9.5-10l, zależy jak cisnę. Natomiast w trasie potrafi zejść do 6l.
W twoim przypadku po prostu oddałbym do dobrego mechanika, chociaż nie wiem jak tam na emigracji jest. Może masz coś z DPF nie tak, może wtryski leją a może coś z turbo, ja się nie znam. Ale bardziej chodziło mi o to, że jak się coś z autem dzieje to daje do mechanika a nie wymieniam na inne . No chyba, że Cię stać to jak najbardziej
W twoim przypadku po prostu oddałbym do dobrego mechanika, chociaż nie wiem jak tam na emigracji jest. Może masz coś z DPF nie tak, może wtryski leją a może coś z turbo, ja się nie znam. Ale bardziej chodziło mi o to, że jak się coś z autem dzieje to daje do mechanika a nie wymieniam na inne . No chyba, że Cię stać to jak najbardziej
No i właśnie mechanicy w mojej części kraju to porażka(do kwadratu).
Myślałem że może tu na forum ktoś się pochwali wiedzą.
W sumie wszystkie problemy w tej chwili u mnie to:
– zwiększone spalanie (głównie przy przyśpieszaniu) – przy normalnej jeździe OK(w miarę)
– lekka utrata mocy
– brak dymienia
Wydawało mi się, że są tu ludzie potrafiący coś powiedzieć przy dość charakterystycznych objawach – albo chociaż popchnąć mnie w odpowiednim kierunku co sprawdzić.
Myślałem że może tu na forum ktoś się pochwali wiedzą.
W sumie wszystkie problemy w tej chwili u mnie to:
– zwiększone spalanie (głównie przy przyśpieszaniu) – przy normalnej jeździe OK(w miarę)
– lekka utrata mocy
– brak dymienia
Wydawało mi się, że są tu ludzie potrafiący coś powiedzieć przy dość charakterystycznych objawach – albo chociaż popchnąć mnie w odpowiednim kierunku co sprawdzić.
- Od: 9 wrz 2011, 20:07
- Posty: 29
- Skąd: Elgin
- Auto: Mazda 6
TS2 2007
143KM
2.0 Diesel + DPF
u mnie 10/100km tylko miasto
autko mam od 2 miesiecy i nie wiem czy to normalne nawet jesli to tylko miasto
udało mi sie zejść do 6l na 100km ale jeśli nie przekraczałem 2000 o/h ale jak długo można tak jeżdzić
byłem w aso podpieli sprawdzili wszystko OK, podkładki pod wtryskami wymienione i nadal to samo jeszcze dziś zaleje forte i zobacze czy coś sie zmieni a jeszcze w ten weekend posprawdzam szczelność dolotu.
autko mam od 2 miesiecy i nie wiem czy to normalne nawet jesli to tylko miasto
udało mi sie zejść do 6l na 100km ale jeśli nie przekraczałem 2000 o/h ale jak długo można tak jeżdzić
byłem w aso podpieli sprawdzili wszystko OK, podkładki pod wtryskami wymienione i nadal to samo jeszcze dziś zaleje forte i zobacze czy coś sie zmieni a jeszcze w ten weekend posprawdzam szczelność dolotu.
- Od: 8 wrz 2008, 17:55
- Posty: 35
- Skąd: londyn
- Auto: mazda6 02rok 2,0 diesel 136 byla, teraz
mazda6 2010 2,2 polift kombi
Zależy jakie to miasto. Jak czasem z warszawy odcinek 30km jechałem 2 godziny to też spokojnie było spalanie około 10 litrów
Przy takiej normalnej jeździe po miastach typu światła, 70, światła, stop, piesi, 50 itp to mam lekko powyżej albo poniżej 8 litrów
Przy takiej normalnej jeździe po miastach typu światła, 70, światła, stop, piesi, 50 itp to mam lekko powyżej albo poniżej 8 litrów
mazdzia89 napisał(a):..
– zatankuj do pełna zrób 100km i znowu do pełna ...
Mazda 6 jest BARDZO trudno zatankowac do pelna
wiem, bo robilem eksperywmenty dolewajac paliwo z karnistra po zatankowanu na maxa
dla kontroli realnej mozna tankowac do pierwsze strzalu pistoletu, ale na tej samej stacji, ten sam dystrybutor i ten sam zabek
lub po zapaleniu sie rezerwy dolewamy np. 15 litrow i jezdzimy i czekamy na oswiecenie
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Podaję informacyjnie, dla porównia.
Miasto -krótkie odcinki poniżej 5 km, w lecie 10,3l/100km
Trasa – po kraju 4 osoby+box na dachu, w lecie 8,5 l/100km -jazda pow 2500rpm.
Wartości wyliczone na podstaiwe tankowań.
Widzę, że w spalaniu jestem powyżej średniej.
Pozdro
Miasto -krótkie odcinki poniżej 5 km, w lecie 10,3l/100km
Trasa – po kraju 4 osoby+box na dachu, w lecie 8,5 l/100km -jazda pow 2500rpm.
Wartości wyliczone na podstaiwe tankowań.
Widzę, że w spalaniu jestem powyżej średniej.
Pozdro
sam mozesz wymieni filtr paliwa +powietrza i wyczyscic sitko w zbiorniku.
jesli to nie pomoze, to wtedy musi tester odczytac bledy i inne informacje np. co do stanu wtryskow i dpfa itp.
pozdr.
E
jesli to nie pomoze, to wtedy musi tester odczytac bledy i inne informacje np. co do stanu wtryskow i dpfa itp.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Wymieniłem filtry (powietrze+paliwo) jakieś 10tkm temu. Wtryski sprawdzone. DPF wg wskazań kompa oczywiscie do "wymiany" -ale mam dopiero 150 tkm przebiegu – jest OK. Co do sitka to wg wątku "Czyszczenie sitka w zbiorniku paliwa (M6 GG/GY)" na forum w poliftach podobno nie ma sitka.
Pozdro
Pozdro
Ostatnio edytowano 12 lis 2013, 23:07 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Vacomay napisał(a):... w poliftach podobno nie ma sitka.
Pozdro
a to jestem mocno zdziwiony!
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam. Jestem nowym użytkownikiem fora. Od roku jestem posiadaczem Mazdy 6 2.0 CiTD 121km 2006r. Jeżdżę głównie po mieście, a więc korki (bo to Kraków), spalanie średnio wychodzi 10-11l, wg mnie sporo jak na diesla nawet w mieście. Nie wiecie czy tu w okolicy Krakowa jest dobry mechanik od naszych Mazi??
- Od: 27 sie 2012, 22:07
- Posty: 15
- Auto: mazda 6 2.0 121km 2006
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6