Chip tuning silnika benzynowego N/A
Witam... Jest na allegro wiele chip-ów do mojej M3 i to nie drogo bo od 119 do 899zł. Jest napisane ze zwiekszaja moc silnika o 25-35KM oraz moment obrotowy. Opis mówi ze instalacja jest bardzo prosta a cały proces nie szkodzi silnikowi... i tu moje pytanko
Czy ktoś używa lub używał chip box-a w M3 BK z takim silnikiem? Jeśli tak to jakie są wrażenia ?
Ven napisał(a):Jest napisane ze zwiekszaja moc silnika o 25-35KM oraz moment obrotowy



Witam,
Z góry przepraszam, jeżeli moje pytanie wyda się naiwne, ale temat tego posta jest taki jaki jest, więc pytam :p. Mam Mazdę 3 1.6 benzynę i zastanawiam się nad tzw. chip tuninigiem (tzn. chodzi mi o wgranie nowego programu jakkolwiek to się nazywa). Znalazłem taką stronę: http://www.44tuning.pl/, gdzie po wpisaniu mojego modelu wyszło (orientacyjnie, oczywiście), że wzrost mocy jest o około 26 KM i wzrost momentu obrotowego o 50 Nm. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że to nie jest wynik imponujący i dużo zależy od pomiarów mojego samochodu na hamowni. Ale czy jest to możliwe? Firma wygląda na rzetelną, przynajmniej z informacji zamieszczonych u nich na stronie :p. Druga sprawa, czy wymiana układu wydechowego przy okazji tego tuningu tez miałaby wpływ na osiągi? No i czy jest to opłacalne? Chodzi mi głównie o to, żeby samochód był trochę zrywniejszy niż jest teraz. Z góry dzięki za odpowiedź.
Z góry przepraszam, jeżeli moje pytanie wyda się naiwne, ale temat tego posta jest taki jaki jest, więc pytam :p. Mam Mazdę 3 1.6 benzynę i zastanawiam się nad tzw. chip tuninigiem (tzn. chodzi mi o wgranie nowego programu jakkolwiek to się nazywa). Znalazłem taką stronę: http://www.44tuning.pl/, gdzie po wpisaniu mojego modelu wyszło (orientacyjnie, oczywiście), że wzrost mocy jest o około 26 KM i wzrost momentu obrotowego o 50 Nm. Oczywiście zdaję sobie sprawę, że to nie jest wynik imponujący i dużo zależy od pomiarów mojego samochodu na hamowni. Ale czy jest to możliwe? Firma wygląda na rzetelną, przynajmniej z informacji zamieszczonych u nich na stronie :p. Druga sprawa, czy wymiana układu wydechowego przy okazji tego tuningu tez miałaby wpływ na osiągi? No i czy jest to opłacalne? Chodzi mi głównie o to, żeby samochód był trochę zrywniejszy niż jest teraz. Z góry dzięki za odpowiedź.
- Od: 19 lis 2011, 00:13
- Posty: 19
- Auto: Mazda 3 1.6 2004
Nie jest to możliwe. W silniku spalinowym moment obrotowy a zatem i moc jest generowana z prostego przełożenia – tlen plus paliwo. Zatem aby dostać więcej mocy należy do silnika dostarczyć więcej powietrza i można wtedy dolać paliwa. To tak w znacznym skrócie ale powinno Ci to wyjaśnić, że to czyste bzdury na tej stronce wypisują.
GT4 LPG – Warszawa 695 13 25 28
http://www.gt4.istore.pl
http://www.gt4.istore.pl
Krócej – chcesz chiptuning = kup diesla
TO bardzo wielkiem skrócie – tak przynajmniej ja to rozumie
Chyba były przypadki montażu Turbo do benzyn, ale to raczej kilkunastokrotnie wyższy koszt niż CHIP...

no cóż, radość kosztuje
. Montaż suszarki pociąga za sobą całkiem sporo zmian, to i koszty muszą być.
GT4 LPG – Warszawa 695 13 25 28
http://www.gt4.istore.pl
http://www.gt4.istore.pl
Jesli jestes typowym kowalskim i chcesz suszare to albo musisz miec worek kasy albo dlubac samemu bo czesto da sie to ogarnac w ludzkich pieniadzach, jednak wymagane jest kupe wiedzy, doswiadczenia i umiejetnosci z roznych dziedzin.
-
Przemek323c
fajnym modem by zwikeszyc ilosc pwoeitrza docierajacego do silnika jest obrobka glowicy. nie jest to tani mod (kolo 1500 obrobka do tego uszczleka pod glowice z 300 plus demontaz montaz i wysylka pewnie kolejne 300zl). ale w zamian otrzymujemy wiekszy niuton o okolo 10% w calym zakresie obrotow.
viewtopic.php?t=41083&postdays=0&postorder=asc&start=480
strojenie nie bedzie potrzebne w wiekszosci przypadkow bo komp raczej sie zaadaptuje do nowych warunkow. zreszta wiekszosc seryjnych kompow jest przelanych wiec tylko czeka na dodatkowe powietrze.
viewtopic.php?t=41083&postdays=0&postorder=asc&start=480
strojenie nie bedzie potrzebne w wiekszosci przypadkow bo komp raczej sie zaadaptuje do nowych warunkow. zreszta wiekszosc seryjnych kompow jest przelanych wiec tylko czeka na dodatkowe powietrze.
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Ja robiłem sam porting co dało ( z dolotem itp. ) 166 KM i 209 Nm co dało 14% więcej momentu.
Ciezko uwierzyc ze sam porting przyczynil sie do takiego wzrostu, chyba ze glowica miala duzo niedorobek fabrycznych (wady odlewu i obrobki).
-
Przemek323c
Przemek323c napisał(a):Ciezko uwierzyc ze sam porting przyczynil sie do takiego wzrostu, chyba ze glowica miala duzo niedorobek fabrycznych (wady odlewu i obrobki).
Porting to 80 % niwelowanie tych niedoróbek bo to masowe odlewy
marcin255 a hamowałeś auto bez przerobionego dolotu z portingiem?
nie – ale z samego portingu powinno być 8-10 % więcej momentu 5% mocy
Shaarky napisał(a):Mocno jestem zainteresowanyKoszty to około 2000zł tak?
coś koło tego Ja robiłem sam przy okazji remontu silnika ale są firmy które to robią 1800-2500 zł
http://www.ecuproject.pl/kontakt
chłopaki robią za ok 2 tys. z pomiarami przed i po
w cenie montaz demontaz i czesci (uszczelka gliwcy, sruby, olej , plyny itd.) ?
Jak mi ten samochód podnosi adrenalinę. Wy też się trzęsiecie jak wychodzicie z auta? Bo mnie drżą ręce i cały jakiś roztrzęsiony.
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtop ... 0&t=115720
http://www.youtube.com/watch?v=ZhyGC3jS ... r_embedded
https://www.youtube.com/watch?v=jj-Hbid ... iwowarczyk
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje