Regulacja zaworów w silniku benzynowym
1, 2
ręczna tak bym to napisał
jak masz hydrauliczną regulacje silnik sam reguluje luzy jak nie masz trzeba sprawdzać luzy i regulować ręcznie to ma miejsce szczególnie przy LPG z tym że różne są opinie nie którzy jeżdżą po 100 tyś ii nic nie dotykają jest ok niby co 50 tyś trzeba sprawdzić luzy
jak masz hydrauliczną regulacje silnik sam reguluje luzy jak nie masz trzeba sprawdzać luzy i regulować ręcznie to ma miejsce szczególnie przy LPG z tym że różne są opinie nie którzy jeżdżą po 100 tyś ii nic nie dotykają jest ok niby co 50 tyś trzeba sprawdzić luzy
Witam koledzy,jako że w zamiarze mam zmianę auta na prawdopodobnie mazdę 6 GH 2008-2009 r w kombi z silnikiem benzynowym 2.0 (lub jeśli się trafi 2.5) mam pytanie dotyczące regulacji zaworów w silniku oraz czy mają bezpośredni wtrysk paliwa:
1.2.0
2.2.5
Pytanie odnosi się do tego jaka tam jest regulacja ,czy mechaniczna (regulowanie luzu kluczem) czy hydrauliczna (regulowana podkładkami bądź szklankami)?
Pytanie dla mnie jest b,.ważne ponieważ mam zamiar założyć gaz.
P.S.
Mój obecny samochód to Honda Accord 2.0 2004 r. 155km z LPG (Stag 300 isa+,wtryski Hana, reduktor AC-R 01-polecam zestaw).
Macie może jakiej bezpośrednie porównanie takiej Hondki do Mazdy 6 GH 2.0 b?? czy nieznaczna różnica mocy będzie jakoś odczuwalna?
1.2.0
2.2.5
Pytanie odnosi się do tego jaka tam jest regulacja ,czy mechaniczna (regulowanie luzu kluczem) czy hydrauliczna (regulowana podkładkami bądź szklankami)?
Pytanie dla mnie jest b,.ważne ponieważ mam zamiar założyć gaz.
P.S.
Mój obecny samochód to Honda Accord 2.0 2004 r. 155km z LPG (Stag 300 isa+,wtryski Hana, reduktor AC-R 01-polecam zestaw).
Macie może jakiej bezpośrednie porównanie takiej Hondki do Mazdy 6 GH 2.0 b?? czy nieznaczna różnica mocy będzie jakoś odczuwalna?
- Od: 17 lut 2014, 10:51
- Posty: 6
- Auto: Honda Accord VIII
2.4 201 kM TypeS
2012 r.
grzybus82 napisał(a):Pytanie odnosi się do tego jaka tam jest regulacja ,czy mechaniczna (regulowanie luzu kluczem) czy hydrauliczna (regulowana podkładkami bądź szklankami)?
Szklanki.
grzybus82 napisał(a):acie może jakiej bezpośrednie porównanie takiej Hondki do Mazdy 6 GH 2.0 b?
Najlepiej sprawdzić to swoją własną hamownią. Chyba nie ma lepszego sposobu. Przejdź się do pierwszego lepszego komisu z GH 2.0 i się przejedź.
PS. 2.0 po lifcie (wersja 155 KM) DiSi ma bezpośredni wtrysk paliwa.
Witam wszystkich. Chciabym się podpiąć pod temat.
Mam mazdę 6 z 2008 2.0 benzyną 147. Przebieg 165tys.
Rok temu założyłem do niej gaz i pomyślałem że czas sprawdzić zawory. (Aktualnie samochód jeździ bez zarzutu) .Zadzwoniłem do ASO w Olsztynie tam dowiedziałem się ze zawory w tej wersji silnika reguluje się co 120 tys km. i taki zabieg w ASO kosztuje do 700 PLN. Moje pytanie: czy rzeczywiście zawory reguluje się tak rzadko w tym silniku, i czemu to tak dużo kosztuje? Czy przy tej operacji wymienia się jakieś elementy czy po prostu regulacja jest skomplikowana.
Pozdrawiam
Mam mazdę 6 z 2008 2.0 benzyną 147. Przebieg 165tys.
Rok temu założyłem do niej gaz i pomyślałem że czas sprawdzić zawory. (Aktualnie samochód jeździ bez zarzutu) .Zadzwoniłem do ASO w Olsztynie tam dowiedziałem się ze zawory w tej wersji silnika reguluje się co 120 tys km. i taki zabieg w ASO kosztuje do 700 PLN. Moje pytanie: czy rzeczywiście zawory reguluje się tak rzadko w tym silniku, i czemu to tak dużo kosztuje? Czy przy tej operacji wymienia się jakieś elementy czy po prostu regulacja jest skomplikowana.
Pozdrawiam
- Od: 28 paź 2009, 00:52
- Posty: 16
- Skąd: Luton
- Auto: Mazda 6 GH 2008 2.0 benzyna 147km
BQXQQ napisał(a):Moje pytanie: czy rzeczywiście zawory reguluje się tak rzadko w tym silniku, i czemu to tak dużo kosztuje?
Tak, tak rzadko się reguluje luz zaworów...
Dlaczego tyle kosztuje? Hm... Masz już odpowiedź w temacie... Musisz wymieniać elementy...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Znalazłem film o sprawdzaniu luzu w 2.5 MZR
Kolejny raz spotykam się z informacją, że wydechowe myszą mieć luz w zakresie 0,27-0,33 mm
U mnie rozrzut 0,23 do 0,28
Ktoś wie czy do 2.0 – 2.5 MZR pasują szklanki od Forda?
Kolejny raz spotykam się z informacją, że wydechowe myszą mieć luz w zakresie 0,27-0,33 mm
U mnie rozrzut 0,23 do 0,28
Ktoś wie czy do 2.0 – 2.5 MZR pasują szklanki od Forda?
Ostatnio edytowano 10 lut 2016, 23:09 przez rafałmazda, łącznie edytowano 1 raz
Powód: poprawienie linku youtube
Powód: poprawienie linku youtube
- Od: 14 maja 2012, 17:16
- Posty: 66
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 6 GH Sport 2.5
Na 99% będą pasować, w temacie o silniku z6 podałem nry katalogowe z rozmiarami, niestety nie mogę "wytnij" "wklej" bo pisze z prostego telefonu, wymieniaj szklanki, na wylocie luzy się będą zmniejszać a na wlocie zwiększać, nie zawsze ale przeważnie tak to działa, co widzę potwierdza się też i u ciebie
- Od: 16 lis 2009, 12:42
- Posty: 75
- Skąd: UK / ZG
- Auto: Mazda3 BK1.6 TS2 '04, Z6/Y6, 237tkm
Witam kpilem wlasnie mazde 6 silnik 2.5 170 koni przebieg 123 tys km.
W przyszlym tygodniu montuje instalacje gazowa
Czy powinienem zrobic regulacje regulacje zaworow teraz czy lepiej pojezdzic troche na gazie i wtedy pojechac do mechanika? na ta chwile silnik chodzi bardzo ladnie, cichutko i rowno...
pozdrawiam
W przyszlym tygodniu montuje instalacje gazowa
Czy powinienem zrobic regulacje regulacje zaworow teraz czy lepiej pojezdzic troche na gazie i wtedy pojechac do mechanika? na ta chwile silnik chodzi bardzo ladnie, cichutko i rowno...
pozdrawiam
-
marinero
Witaj
Kolego, ja przy 166 tys. km zakładał u siebie instalację LPG i nie regulowałem zaworów. Przy takim przebiegu również nie powinno być u Ciebie problemów. Ja zdecydowałem się, że przy 200 tys. km zrobię wymianę zaworów, o ile nie rozbiorę wcześniej silnika na części pierwsze.
Jeśli chodzi o instalację gazową, proszę wypowiedz się jakie elementy montażowe Ci zaproponowali oraz gdzie chcesz zamontować gaz w tym wątku.
Pozdrawiam Cie serdecznie
Edit 25.07:
Proszę mnie skwitować czy to prawda, czy też mit... Pierwszy raz spotykam się z takim stwierdzeniem.
Kolego, ja przy 166 tys. km zakładał u siebie instalację LPG i nie regulowałem zaworów. Przy takim przebiegu również nie powinno być u Ciebie problemów. Ja zdecydowałem się, że przy 200 tys. km zrobię wymianę zaworów, o ile nie rozbiorę wcześniej silnika na części pierwsze.
Jeśli chodzi o instalację gazową, proszę wypowiedz się jakie elementy montażowe Ci zaproponowali oraz gdzie chcesz zamontować gaz w tym wątku.
Pozdrawiam Cie serdecznie
Edit 25.07:
Proszę mnie skwitować czy to prawda, czy też mit... Pierwszy raz spotykam się z takim stwierdzeniem.
Pozdrawiam
Adrian
Adrian
- Od: 6 wrz 2012, 13:17
- Posty: 1109 (1/12)
- Skąd: Konin
- Auto: Mazda 6 GH L5 '09
Była: Mazda 3 BK LF '04
Mazda 323F 1.8 BG SOHC '90
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6