Mazda6 GY L3-DE '03
Moja Mazda to dziwny przypadek a zarazem to czego można się spodziewać po autach sprowadzanych na zamówienie a w szczególności czego można nie znaleźć przy zakupie.
Mazda 6 2003r 1,8 Benzynka 120km
Wyposażenie
– 6 poduszek powietrznych
– ABS
– klimatyzacja automatyczna
– alufelgi 15"
– światła halogeny
– elektryczne 4 szyby
– elektryczne/podgrzewane lusterka
– tempomat
– CB
– Haczyk
Zaraz po zakupie w zasadzie po przejechaniu odcinka Radom – Rzeszów gdzie to kupiłem furę objawiło sie branie oleju w momencie jak zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju w silniku przy hamowaniu przed światłami. oczywiście Klasyka pobocze maska w górę a tam susza w misce. Poszedłem do reala kupiłem 5litrów 5w40 zalałem i wio do mechanika co się okazało potem ze to nie jedna usterka.
Z naprawą zwlekałem 3 miechy ( poważne przeciwności losu ) aż podczas kontroli stanu oleju zauważyłem na szpadelce wodę. Kierunek Dębica Słynny zakład u Wieśka. Wizyta kosztowała mnie 2100 – pierścienie na tłokach
– Uszczelka pod głowica
– oleje i płyny
– Łańcuch rozrządu ( wiesiek zalecił natychmiastową wymianę )
no i tak oto po tym remoncie dołożyłem już sam:
-Świece, kable, cewkę ( ustało sporo dolegliwości ale nie wszystkie)
– Sonda lambda ( uniwersalna zaciskana spalanie w granicach normy opisywanej na forum przed zmianą 20-30 / 100km)
– Doszczelnienie wspomagania ( u wieśka na ponownej wizycie )
– Filtr powietrza
– Filtr paliwa
– Filtr Kabinowy
– Nabicie klimatyzacji ( ubytek 50% czynnika )
No i teraz usuwania usterek ciąg dalszy. Szarpanie podczas przyśpieszania w zakresie 1000 – 2500 RPM coś jak czkawka 3-4 szarpnięcia silnikiem potem już tego nie ma, zato po przekroczeniu 3000 RPM czuć wyraźny spadek mocy auta zbiera cię jak bym miał na przyczepie 2 tony extra.
Wg teorii po resecie ECU cza pojeździć chwilkę żeby się dostroił może to i racja ale nie widzę opcji zeby takie szarpanie miało to rozwiązać choć czas pokaże. Do tego jeszcze dziwnie wskazania ScanXL po podłączeniu przez EML w stan monitoringu mianowicie wahania skaczą na maxa i spadają do zakresu obecnych obrotów silnika – wraz z nimi faluje wskaźnik ssania. ( nie w tym samym czasie ani zakresie)
pomoc w tej materii była by przydatna .
Co w przyszłości:
– Instalacja Gazowa.
– Na pewno Xcarlink.
– Klimatyzowany schowek
– Kamera cofania wraz z nawigacją ( cos chcę wstawić w ten górny schowek jeszcze nie zdecydowałem )
– Pomalowanie lamp przednich na czarno ( wkładów )
– Przemalowanie deski z radiem popielniczką i całej kolumny środkowej na czarny półmat lub coś podobnego jak w poliftach ale na to przyjdzie czas.
– Naprawić wszystko i cieszyć się z auta a nie patrzeć na odchudzanie portfela
Kupiłem to auto nie na handel tylko na wożenie mojej 4 osobowej rodzinki w cywilizowanych warunkach z klima. wcześniej walczyłem z Renault 19 z dobrym skutkiem ( sam sobie wszystko robiłem ) auto wyeksploatowane po 5 latach 80 000 km. z gazem Kierunek Złom.
Parę własnych modyfikacji wnętrza.
Zagospodarowanie półki
Montaż CB radia
Uchwyt na okulary przeciwsłoneczne. (naprawdę praktyczne i zawsze dostępne)
Nie znalazłem nigdzie info a automatycznym włączniku światła w schowku a u mnie niestety paliło się cały czas więc wykonałem taki oto patencik.
Przeróbki jakie do tej pory zostały zastosowane to raczej czysto praktyczne udogodnienia których pewnie będzie więcej, a z miłą chęcią podzielę się nimi w tym wątku!
Mazda 6 2003r 1,8 Benzynka 120km
Wyposażenie
– 6 poduszek powietrznych
– ABS
– klimatyzacja automatyczna
– alufelgi 15"
– światła halogeny
– elektryczne 4 szyby
– elektryczne/podgrzewane lusterka
– tempomat
– CB
– Haczyk
Zaraz po zakupie w zasadzie po przejechaniu odcinka Radom – Rzeszów gdzie to kupiłem furę objawiło sie branie oleju w momencie jak zapaliła się kontrolka ciśnienia oleju w silniku przy hamowaniu przed światłami. oczywiście Klasyka pobocze maska w górę a tam susza w misce. Poszedłem do reala kupiłem 5litrów 5w40 zalałem i wio do mechanika co się okazało potem ze to nie jedna usterka.
Z naprawą zwlekałem 3 miechy ( poważne przeciwności losu ) aż podczas kontroli stanu oleju zauważyłem na szpadelce wodę. Kierunek Dębica Słynny zakład u Wieśka. Wizyta kosztowała mnie 2100 – pierścienie na tłokach
– Uszczelka pod głowica
– oleje i płyny
– Łańcuch rozrządu ( wiesiek zalecił natychmiastową wymianę )
no i tak oto po tym remoncie dołożyłem już sam:
-Świece, kable, cewkę ( ustało sporo dolegliwości ale nie wszystkie)
– Sonda lambda ( uniwersalna zaciskana spalanie w granicach normy opisywanej na forum przed zmianą 20-30 / 100km)
– Doszczelnienie wspomagania ( u wieśka na ponownej wizycie )
– Filtr powietrza
– Filtr paliwa
– Filtr Kabinowy
– Nabicie klimatyzacji ( ubytek 50% czynnika )
No i teraz usuwania usterek ciąg dalszy. Szarpanie podczas przyśpieszania w zakresie 1000 – 2500 RPM coś jak czkawka 3-4 szarpnięcia silnikiem potem już tego nie ma, zato po przekroczeniu 3000 RPM czuć wyraźny spadek mocy auta zbiera cię jak bym miał na przyczepie 2 tony extra.
Wg teorii po resecie ECU cza pojeździć chwilkę żeby się dostroił może to i racja ale nie widzę opcji zeby takie szarpanie miało to rozwiązać choć czas pokaże. Do tego jeszcze dziwnie wskazania ScanXL po podłączeniu przez EML w stan monitoringu mianowicie wahania skaczą na maxa i spadają do zakresu obecnych obrotów silnika – wraz z nimi faluje wskaźnik ssania. ( nie w tym samym czasie ani zakresie)
pomoc w tej materii była by przydatna .
Co w przyszłości:
– Instalacja Gazowa.
– Na pewno Xcarlink.
– Klimatyzowany schowek
– Kamera cofania wraz z nawigacją ( cos chcę wstawić w ten górny schowek jeszcze nie zdecydowałem )
– Pomalowanie lamp przednich na czarno ( wkładów )
– Przemalowanie deski z radiem popielniczką i całej kolumny środkowej na czarny półmat lub coś podobnego jak w poliftach ale na to przyjdzie czas.
– Naprawić wszystko i cieszyć się z auta a nie patrzeć na odchudzanie portfela
Kupiłem to auto nie na handel tylko na wożenie mojej 4 osobowej rodzinki w cywilizowanych warunkach z klima. wcześniej walczyłem z Renault 19 z dobrym skutkiem ( sam sobie wszystko robiłem ) auto wyeksploatowane po 5 latach 80 000 km. z gazem Kierunek Złom.
Parę własnych modyfikacji wnętrza.
Zagospodarowanie półki
Montaż CB radia
Uchwyt na okulary przeciwsłoneczne. (naprawdę praktyczne i zawsze dostępne)
Nie znalazłem nigdzie info a automatycznym włączniku światła w schowku a u mnie niestety paliło się cały czas więc wykonałem taki oto patencik.
Przeróbki jakie do tej pory zostały zastosowane to raczej czysto praktyczne udogodnienia których pewnie będzie więcej, a z miłą chęcią podzielę się nimi w tym wątku!
Ostatnio edytowano 5 gru 2013, 13:57 przez bula6595, łącznie edytowano 2 razy
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Albert Einstein
- Od: 17 sty 2013, 19:09
- Posty: 360 (0/1)
- Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
- Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)
Dodaj jeszcze kilka fotek
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 01:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
Ładne autko!
Opel Vectra 2.0 GT 91r. ---> Opel Vectra 1.8 CD 96r. ---> Toyota Avensis 2.0 D4D 00r. ---> Mazda 6 2.0 MZR-CD (CiTD) 04r.---> Nissan X-trail 2.2 dCI 04r.---> Opel Insignia 2.0 CDTI 160KM 4x4 2013r., kombi
Pozdrawiam Lukatoari
https://www.facebook.com/AlfabetSmakuMadzi/?fref=ts
Pozdrawiam Lukatoari
https://www.facebook.com/AlfabetSmakuMadzi/?fref=ts
Nie jest goły cały czas to zdjęcie z doglebnych oględzin auta przed wysylka do blacharni poza tym wygląda klasycznie. Ale i tak już wiem co tam pozmieniam i co doloze a efekty będę tu pokazywać na bierzaco
Wysłane z mojego LT22i za pomocą Tapatalk 4
Wysłane z mojego LT22i za pomocą Tapatalk 4
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Albert Einstein
- Od: 17 sty 2013, 19:09
- Posty: 360 (0/1)
- Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
- Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)
Na Twoim miejscu zanim założysz gaz (bo trochę to jednak kosztuje) doprowadziłbym silnik do stanu używalności – bez szrpnięć i generalnie z mocą w pełnym zakresie obrotowym, a szczególnie powyżej 3krpm .... w sumie o tego zakresu zaczyna się "zabawa" ... i branie oleju hihihi, a potem pozostałe modyfikacje i ulepszenia. Bo jak zamontujesz gaz, a auto Ci fiksuje nawet na benzynie to skąd będziesz wiedział co nawala? Znaczy rób jak chcesz, ale to mi się pierwsze nasunęło po przeczytaniu pierwszego wpisu
Wyłącznika schowka nie znalazłeś, bo takie coś nie istnieje w tym modelu... znaczy Ty już masz
Powodzenia!
Wyłącznika schowka nie znalazłeś, bo takie coś nie istnieje w tym modelu... znaczy Ty już masz
Powodzenia!
- Od: 5 mar 2013, 22:47
- Posty: 685 (4/8)
- Skąd: Poznań
- Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Jest skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 2.3l 16V 166KM SportWagon 220V :)
Taki byl plan najpierw doprowadzenie silnika do stanu uzywalnosci potem gaz ale w między czasie robię blachy odkuwam lakier z brudu poprawiam wnętrze żeby wszystko grało. Relingi są pociagniete srebrzanka a tak to zwykle relingi ( zrobił to poprzedni właściciel) dziwne to ale jak już wszystko zrobię to będzie jeździć przez założony okres eksploatacji czyli do zlomowania :–):–)
Wysłane z mojego LT22i za pomocą Tapatalk 4
Dopisano 21 sie 2013, 16:26:
Aktualizacja:
Po tym co z moim autem zrobił szampon od "Szfagra" ( mam wrażenie ze dał mi to badziewie specjalnie ) czyli straszne śledy nie do usunięcia ponowym myciem tylko cleaner dał rade.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8abKgNwtEBw&feature[/youtube]
Zestaw mazideł:
Efekty końcowe:
ogólnie rzecz ujmując zestawik za około 180 zł na moim lakierze zrobił doskonałą robotę.
Wysłane z mojego LT22i za pomocą Tapatalk 4
Dopisano 21 sie 2013, 16:26:
Aktualizacja:
Po tym co z moim autem zrobił szampon od "Szfagra" ( mam wrażenie ze dał mi to badziewie specjalnie ) czyli straszne śledy nie do usunięcia ponowym myciem tylko cleaner dał rade.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=8abKgNwtEBw&feature[/youtube]
Zestaw mazideł:
Efekty końcowe:
ogólnie rzecz ujmując zestawik za około 180 zł na moim lakierze zrobił doskonałą robotę.
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Albert Einstein
- Od: 17 sty 2013, 19:09
- Posty: 360 (0/1)
- Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
- Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)
No i się stało Zainstalowałem Stag 300 Premium z butlą w kole. Instalacje popełnił
Dane z strony Staga. Ogółnie obsługa profesjonalna montaż niecałe 5h panowie twierdzili że były jakieś problemy ale je zażegnali. Furmanka poiwania sprawnie bez problemów spalanie po pierwszym 1000 km wychodzi 10l gazu na 100km czyli na całym zbiorniku robię około 420km. za 115 zł. Przypominam iż mam ciężką nogę a ostatnio jeżdżę z przyczepką co i tak daje bardzo ładną statystykę.
Nie czuć zmian na gazie tak samo wszystko działa szybko sprawnie i z piskiem
parę fotek z instalacji.
Listwa wymagała małego tuningu pokrywy
co do zamontowania wlewu mam tylko zastrzeżenia ale można to zwalić na brak miejsca ważnie żeby się rdza nie pojawiła.
Dodatkowo zamieszczam filmik który udało mi się nakręcić podczas odgrzybiania parownika klimatyzacji bo już dość poważnie śmierdziało z niego:D
dla chętnych całość jest opisana w tym dziale http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=409&t=85835&p=2724783#p2724783 .
PPUH DOMINO Kochanowskiego 50 Łańcut 17 225 58 23 609 800 835
Dane z strony Staga. Ogółnie obsługa profesjonalna montaż niecałe 5h panowie twierdzili że były jakieś problemy ale je zażegnali. Furmanka poiwania sprawnie bez problemów spalanie po pierwszym 1000 km wychodzi 10l gazu na 100km czyli na całym zbiorniku robię około 420km. za 115 zł. Przypominam iż mam ciężką nogę a ostatnio jeżdżę z przyczepką co i tak daje bardzo ładną statystykę.
Nie czuć zmian na gazie tak samo wszystko działa szybko sprawnie i z piskiem
parę fotek z instalacji.
Listwa wymagała małego tuningu pokrywy
co do zamontowania wlewu mam tylko zastrzeżenia ale można to zwalić na brak miejsca ważnie żeby się rdza nie pojawiła.
Dodatkowo zamieszczam filmik który udało mi się nakręcić podczas odgrzybiania parownika klimatyzacji bo już dość poważnie śmierdziało z niego:D
dla chętnych całość jest opisana w tym dziale http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=409&t=85835&p=2724783#p2724783 .
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Albert Einstein
- Od: 17 sty 2013, 19:09
- Posty: 360 (0/1)
- Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
- Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)
Muszę przyznać, że ukradnę pomysł z zagospodarowaniem schowka nad wyświetlaczem i szukam podobnego uchwytu na okulary
Fajna furka Myślę, że u mnie też popełni się gaz w okolicy marca/kwietnia.
Fajna furka Myślę, że u mnie też popełni się gaz w okolicy marca/kwietnia.
spoko ja uchwyt dostałem do tych okularów http://allegro.pl/okulary-fischer-fs-21-polaryzacja-wymienne-szkla-i3605426973.html kupowałem u tego gościa bryje są naprawdę super i polaryzowane uchwyt wymagał małego tuningu ale wsio wisi bardzo pewnie
w schowku rozdzielacz jest przykręcony na śrubkę bo mi latał i skakał i ciężko było jedną ręką coś wypiąć
Twoja furmanka też niczego sobie
w schowku rozdzielacz jest przykręcony na śrubkę bo mi latał i skakał i ciężko było jedną ręką coś wypiąć
Twoja furmanka też niczego sobie
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Albert Einstein
- Od: 17 sty 2013, 19:09
- Posty: 360 (0/1)
- Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
- Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)
Kolego posiadam identyczny silnik ( i praktycznie podobną wersję wyposarzenia mazdy jak Twoja ) Co lepsze... również kupiłem ją w Radomiu
Pytanie: Po resecie kompa ustało Ci przerywanie z niskiego momentu obrotowego Bo mam podobny obiaw ( ale tylko i wylacznie na gazie) przymierzam się również do wymiany świec na Irydowe Denso IT20. Aczkolwiek jak sprawdzałem te co mam obecnie wsadzone to są oryginały Mazdy w stanie 3+ ( nie są okopcone itp tylko szczelina dość spora się utworzyła)
Pytanie: Po resecie kompa ustało Ci przerywanie z niskiego momentu obrotowego Bo mam podobny obiaw ( ale tylko i wylacznie na gazie) przymierzam się również do wymiany świec na Irydowe Denso IT20. Aczkolwiek jak sprawdzałem te co mam obecnie wsadzone to są oryginały Mazdy w stanie 3+ ( nie są okopcone itp tylko szczelina dość spora się utworzyła)
- Od: 15 wrz 2013, 19:57
- Posty: 34
- Skąd: Krosno
- Auto: Mazda 6 1.8 SportBreak 2004r.
Ja miałem sciągane na zamówienie możliwe że przez tego samego gościa chyba ze kupiłeś swoje w komisie
Co do przerywania też sie u mnie pojawia po instlacji gazu. prawdopodobnie cos jest nie teges w jednym z wtryskiwaczy gazu bo przerywa na 3 baniaku na gazie a na benzynie nie ma problemu co do świec mam NGK ITR6F12 wg manuala kupowane i też się zastanawiam czy to moze być ten problem z przerywaniem przez nie. Wymień na denso i mi powiedz czy przestało bo z tego co wiem ze po resecie kompa jak nie przestaje szarpać to jest usterka czysto elektryczna.
Co do przerywania też sie u mnie pojawia po instlacji gazu. prawdopodobnie cos jest nie teges w jednym z wtryskiwaczy gazu bo przerywa na 3 baniaku na gazie a na benzynie nie ma problemu co do świec mam NGK ITR6F12 wg manuala kupowane i też się zastanawiam czy to moze być ten problem z przerywaniem przez nie. Wymień na denso i mi powiedz czy przestało bo z tego co wiem ze po resecie kompa jak nie przestaje szarpać to jest usterka czysto elektryczna.
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Albert Einstein
- Od: 17 sty 2013, 19:09
- Posty: 360 (0/1)
- Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
- Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)
Dam znać co do świec denso. U mnie wtryski były sprawdzane ( mam Hana wtryski) i kazdy z czterech smiga bdb więc szukam przyczyny w świecach bo na 100% nie mam przebicia w kablach i aparat zapłonowy tez jest w bdb stanie.
ps. auto mialem również sprowadzane od prywatnego "handlarza" ( To jest dokladnie 5-6 km od radomia miejscowość)
ps. auto mialem również sprowadzane od prywatnego "handlarza" ( To jest dokladnie 5-6 km od radomia miejscowość)
- Od: 15 wrz 2013, 19:57
- Posty: 34
- Skąd: Krosno
- Auto: Mazda 6 1.8 SportBreak 2004r.
Jeszcze mi powiedz że taki grubasek trochę gdzieś mam numer 515 499 537
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Albert Einstein
- Od: 17 sty 2013, 19:09
- Posty: 360 (0/1)
- Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
- Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)
bula6595 napisał(a):Jeszcze mi powiedz że taki grubasek trochę gdzieś mam numer 515 499 537
Nie, NIe ja mam inny numer ten Pan nazywa się Bartłomiej Kwiatkowski, a dokładnej miejscowosci z powodu ochorny danych nie moge podać tutaj publicznie Ale ładnie mnie zrobił z kompresorem klimatyzacji bo z nią mam problemy aby zdobyć czesci których nie było . No nic człowiek sie uczy całe życie
- Od: 15 wrz 2013, 19:57
- Posty: 34
- Skąd: Krosno
- Auto: Mazda 6 1.8 SportBreak 2004r.
no ja kupiłem auto które brało olej i tego ni jak nie było jak sprawdzić bo zalał olej no i wyszło potem a ten pan ma komis w miejscowości zaraz obok radomia mała miejscowość. i ciągnie auta tylko z Holandii
"Tylko dwie rzeczy są nieskończone: wszechświat oraz ludzka głupota, choć nie jestem pewien co do tej pierwszej."
Albert Einstein
Albert Einstein
- Od: 17 sty 2013, 19:09
- Posty: 360 (0/1)
- Skąd: Kraczkowa k/Rzeszów
- Auto: Mazda 6 GY 1.8 l 120 KM L8-DE Czarny metalik
STAG 300-premium
Wiejski tuning :)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości