Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie
czyli stale sygnalizuje zbyt bogatą mieszankę

wogóle ile ma nawinięte Twoja mazda bo jak sprawdzałem w książce serwisowej dla Z5 w BA to wymianę sondy lambda zalecali przy przebiegu 160kkm
wogóle ile ma nawinięte Twoja mazda bo jak sprawdzałem w książce serwisowej dla Z5 w BA to wymianę sondy lambda zalecali przy przebiegu 160kkm
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
sonda dopóki sie nie nagrzeje to nie podaje zmiennego sygnału do ECU najlepiej zbadać ją po jakiejś jeździe żeby pomiar by wiarygodny, mam nadzieje ze sprawdziłeś do których kabli masz sie podpiąć a jak już masz rozpiętą kostke sondy to możesz zbadać czy "grzejnik" jest sprawny badając jego rezystancję. Jak badałeś zbyt szybko po odpaleniu to komputer ma zapisane żeby ignorować wskazania z sondy dopiero jak osiągnie zadana ma sprawdzać odczyty chyba że coś źle robisz
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Garbage1989 napisał(a):to spróbuj bezpośrednio w kostce sondy to będziesz miał pewność że badasz właściwy sygnał
W samej kostce sondy co najwyżej miernikiem możemy się podłączyć.
Sonda daje raczej zbyt mało energii aby zaświecić diodę LED.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Patrzyłem miernikiem, tu film:
EDIT by Marek: Poprawiłem link – proszę zwrócić na to uwagę na przyszłość.
EDIT by Marek: Poprawiłem link – proszę zwrócić na to uwagę na przyszłość.
Ostatnio edytowano 18 wrz 2013, 07:30 przez Marek 161BD081, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawa linków
Powód: Poprawa linków
- Od: 30 gru 2012, 17:07
- Posty: 46
- Skąd: Radomsko
- Auto: mazda 323 BA, 1996r, 1,3l.
Z tego co widać to pokazuje cały czas raczej ubogą.
Mogłeś trochę dłużej pozostawić na biegu jałowym aby zobaczyć jak się zachowuje.
Swoją drogą to coś mi się wydaje, że zaworki ci za bardzo jak na mój gust klepią ale to już zupełnie inny temat.
Mogłeś trochę dłużej pozostawić na biegu jałowym aby zobaczyć jak się zachowuje.
Swoją drogą to coś mi się wydaje, że zaworki ci za bardzo jak na mój gust klepią ale to już zupełnie inny temat.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
spotkał się ktoś z Was z kodem błędu nr 17??
po dłuższym czasie sprawdziłem i wyszły mi dwa: 15 oraz 17
15to podobno sonda lambda
a 17 to Układ sprzężenia zwrotnego i właśnie nie do końca wiem co to oznacza.
po dłuższym czasie sprawdziłem i wyszły mi dwa: 15 oraz 17
15to podobno sonda lambda
a 17 to Układ sprzężenia zwrotnego i właśnie nie do końca wiem co to oznacza.
arkadiuszek1 – na pierwszej stronie masz napisane, który błąd z czym się wiąże więc nie ma co się zastanawiać nad tym.
To całe sprzężenie zwrotne to jest pętla regulacji dawki paliwa na podstawie odczytywanych parametrów pracy silnika.
M.in. czujnik tlenu jest w tej pętli i jak będzie uszkodzony (o czym mówi błąd nr 15) to ta cała pętla regulacyjna tez nie będzie dobrze pracowała.
Wymień sondę, pojeździj nieco i zobacz czy masz jakieś dalsze błędy.
To całe sprzężenie zwrotne to jest pętla regulacji dawki paliwa na podstawie odczytywanych parametrów pracy silnika.
M.in. czujnik tlenu jest w tej pętli i jak będzie uszkodzony (o czym mówi błąd nr 15) to ta cała pętla regulacyjna tez nie będzie dobrze pracowała.
Wymień sondę, pojeździj nieco i zobacz czy masz jakieś dalsze błędy.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Kupiłem diodę i rezystor 1 kOhm, do tego kilka centymetrów kabla miedzianego. Podłączyłem zgodnie z waszymi radami.
Tuż po przekręceniu stacyjki do pozycji II dioda świeci się przez 3 sekundy (wcale nie musiałem czekać 30 sekund tak jak jest to napisane), po czym gaśnie i już się więcej nie zapala.
Z przeczytanych postów w tym temacie trudno mi cokolwiek wywnioskować. Według was to oznaka błędu 10, czy może oznaka braku błędów?
Tuż po przekręceniu stacyjki do pozycji II dioda świeci się przez 3 sekundy (wcale nie musiałem czekać 30 sekund tak jak jest to napisane), po czym gaśnie i już się więcej nie zapala.
Z przeczytanych postów w tym temacie trudno mi cokolwiek wywnioskować. Według was to oznaka błędu 10, czy może oznaka braku błędów?
- Od: 30 lip 2010, 20:45
- Posty: 33
- Skąd: Kraków
- Auto: Mazda 323C 94' BA
Z-5 1.5
Wymuś błąd od np. przepływomierza i będziesz pewien.
Moim zdaniem nie masz zapamiętanych błędów.
Jakby były one to sekwencja tego błysku powtarzałaby się.
Moim zdaniem nie masz zapamiętanych błędów.
Jakby były one to sekwencja tego błysku powtarzałaby się.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
witam.
Ostatnio przeskoczył mi rozrząd, mechanik wszystko złożył i generalnie samochód działa.
Postanowiłem skasować wszystkie wcześniejsze błędy przez odłączenie masy akumulatora i przytrzymaniu hamulca przez 20 sekund.
Po tej operacji podłączyłem go ponownie i odpaliłem samochód wszystko chodzi.
Następnie chciałem odczytać błędy : mostek na GND i TEN oraz podłączona dioda pod FEN i B+.
Od razu mówię że dioda sprawna na 100 % ,sprawdzałem abs.
Wracając do problemu po przekręceniu kluczyka na ON dioda nie wyświetla żadnych zapamiętanych błędów więc odpalam silnik i w tym momencie obroty momentalnie spadają ,samochód gaśnie. Po odłączeniu mostka i diody odpala normalnie. Podłączam i to samo co wcześniej.
pozd
Ostatnio przeskoczył mi rozrząd, mechanik wszystko złożył i generalnie samochód działa.
Postanowiłem skasować wszystkie wcześniejsze błędy przez odłączenie masy akumulatora i przytrzymaniu hamulca przez 20 sekund.
Po tej operacji podłączyłem go ponownie i odpaliłem samochód wszystko chodzi.
Następnie chciałem odczytać błędy : mostek na GND i TEN oraz podłączona dioda pod FEN i B+.
Od razu mówię że dioda sprawna na 100 % ,sprawdzałem abs.
Wracając do problemu po przekręceniu kluczyka na ON dioda nie wyświetla żadnych zapamiętanych błędów więc odpalam silnik i w tym momencie obroty momentalnie spadają ,samochód gaśnie. Po odłączeniu mostka i diody odpala normalnie. Podłączam i to samo co wcześniej.
pozd
Witam, w Mazdzie Xedos 6 2.0 V6 1998r. KF1 CA po wlaczeniu zaplonu i nawet silnika swieci sie ciagle kontrolka abs i poduszek(ta od poduszek gasnie na chwilke po czym sie zapala i swieci juz ciagle) ale przejzdmy do abs, chcialem sprawdzic kody zmostkowałem GND(są dwa, obojetnie który?) i TBS,po wlaczeniu zaplonu kontrolka swieci ciagle i nie mruga błedów....czy ktos wie o co moze chodzic, czy moze tylko test diodowy?? prosze o pomoc 
To jest dział BA/BH a nie CA 
Czy bezpiecznik od ABS jest sprawny?
Czy bezpiecznik od ABS jest sprawny?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość