Mazda 626 GF/GW – jaki silnik polecacie? (przy kupnie)

Pogaduchy motoryzacyjne.

Postprzez equis » 11 wrz 2013, 10:02

Czesc,

Chce kupic mazde 626 z lat 2000-2002. Problem w tym ze nie znam sie na Mazdach i nie wiem ktory silnik jest dobry/najlepszy dla tego samochodu pod wzgledem srednio dynamicznej jazdy (wyprzedzanie na trasie itp) i w miare ekonomicznego spalania (np. do 11-12 litrow gazu po miescie). (diesel odpada na starcie)

Wiem ze to jest auto starsze, wiec:

1. jaki jest koszt remontu silnika

2. ktory model dobrze kreci sie na gaz

3. awaryjnosc?

4. inne istotne rzeczy na ktore powinno sie zwrocic uwage?

Poza tym generalnie slyszalem ze wczesne mazdy (do 2007 roku) maja problemy ze rdza. Co sprawdzic?
equis
 

Postprzez siegu » 14 wrz 2013, 09:54

Przenoszę do Kupuję Mazdę >>>
Moderator
 
Od: 27 sie 2007, 17:08
Posty: 2121 (0/4)
Skąd: Osielsko / Bydgoszcz
Auto: 626 GF FS
Infiniti M37x
Mitsubishi Colt Cz3

Postprzez Adoz » 16 wrz 2013, 12:12

Co do rdzy to sprawdzaj nadkola, progi(rdzewieją od środka), kielichy i maskę przednią bo jakoś dziwnie w wersjach po liftingowych rdzewieją i to wszystkie w tym samym miejscu. Silnik polecałbym 2.0 136 konny ale ten 116 też spokojnie starczy i spalanie przy normalnej jeździe będzie nie duże.
Forumowicz
 
Od: 22 sie 2013, 10:31
Posty: 517 (1/7)
Skąd: Białystok
Auto: Toyota Yaris '07

Postprzez Grzyby » 19 wrz 2013, 16:06

equis napisał(a):wczesne mazdy (do 2007 roku)

ciekawe określenie <lol>

W ciemno kupuj 2.0 116KM. Wystarczająco dobrze jeździ i jest spory wybór.
Każdy benzyniak w tym modelu dobrze znosi LPG. Pod warunkiem że instalka jest porządnie zrobiona.

Koszty remontu zwykle ograniczają się do wymiany pierścieni i uszczelniaczy zaworów, ewentualnie jak będzie naprawdę duży przebieg >350kkm to pewnie trzeba będzie skrobnąć tuleje. Ale jedyny powód do remontu to zwykle dymienie i pożeranie oleju.

Awaryjność – znikoma.
Podatność na rdzę – wysoka.
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 22:09
Posty: 17082 (109/177)
Skąd: KIELCE
Auto: Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Panda VAN 1,1 LPG '05
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez dopawcia » 20 wrz 2013, 10:58

To co zaoszczędzisz na mechaników zostawisz u blacharza/lakiernika – dlatego kluczowe jest kupienie egzemplarza z najmniejszą ilością rdzy.
Sprawdź dobrze pod kątem rdzy :
– nadkola [jakie?]
– ranty drzwi
– kielichy amortyzatorów – tam w przedliftach rdza to standard
– klapę tylną od wewnątrz
– podwozie
– tarcze od wewnątrznej strony samochodu – też lubią rdzewieć

Poza tym bardzo fajny samochód :D
dopawcia bo tak pamiętam login ale wolę Paweł :]
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2012, 17:54
Posty: 199 (0/1)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 626 1.8 1999

Postprzez chmooreck » 20 wrz 2013, 12:02

Tarze to pryszcz. Jeśli są zardzewiałe oznacza to, że zacisk nie funkcjonują jak należy i należy je naprawić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 17:37
Posty: 1116 (0/3)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez prezes83 » 21 wrz 2013, 00:37

dopawcia napisał(a):– tarcze od wewnątrznej strony samochodu – też lubią rdzewieć

Raczej od zewnętrznej. Od wewnątrz jest tłoczek, który prawidłowo pracuje dłużej niż zacisk przesuwający się po sworzniach.
chmooreck napisał(a):Tarze to pryszcz. Jeśli są zardzewiałe oznacza to, że zacisk nie funkcjonują jak należy i należy je naprawić.

Prawda
http://www.poomoc.pl

Prowadź z wyobraźnią!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 15:07
Posty: 820 (2/4)
Skąd: Jarosław / Gliwice
Auto: Służbowe
Było:
Saab 9-5 SportKombi ARC 2.3t
626 GE FP

Postprzez dopawcia » 21 wrz 2013, 15:18

prezes83 napisał(a):
dopawcia napisał(a):– tarcze od wewnątrznej strony samochodu – też lubią rdzewieć

Raczej od zewnętrznej. Od wewnątrz jest tłoczek, który prawidłowo pracuje dłużej niż zacisk przesuwający się po sworzniach.
chmooreck napisał(a):Tarze to pryszcz. Jeśli są zardzewiałe oznacza to, że zacisk nie funkcjonują jak należy i należy je naprawić.

Prawda


Ja miałem taki przypadek że przy kupnie całe tarcze od wewnątrz były totalnie zardzewiałe – czysty był tylko ten ślad który zostawiał klocek. Samochód normalnie użytkowany, jeżdżony.
Jeżeli wymiana 4 pordzewiałych tarcz + klocki to pryszcz to ok...
dopawcia bo tak pamiętam login ale wolę Paweł :]
Forumowicz
 
Od: 2 sie 2012, 17:54
Posty: 199 (0/1)
Skąd: Lublin
Auto: Mazda 626 1.8 1999

Postprzez prezes83 » 21 wrz 2013, 16:48

dopawcia napisał(a):całe tarcze od wewnątrz były totalnie zardzewiałe – czysty był tylko ten ślad który zostawiał klocek

to chyba normalny znak użytkowania ? postawisz auto na 2 dni przy wilgotnej pogodzie i już masz rdzawy nalot na całej tarczy.
dopawcia napisał(a):Jeżeli wymiana 4 pordzewiałych tarcz + klocki to pryszcz to ok..

To pryszcz w porównaniu ze zjedzoną blachą, nadkola, progi, posadowienie szyby przedniej – to są większe koszta, znacznie.
http://www.poomoc.pl

Prowadź z wyobraźnią!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 15:07
Posty: 820 (2/4)
Skąd: Jarosław / Gliwice
Auto: Służbowe
Było:
Saab 9-5 SportKombi ARC 2.3t
626 GE FP

Postprzez Siw-y » 21 wrz 2013, 18:23

prezes83 napisał(a):
dopawcia napisał(a):całe tarcze od wewnątrz były totalnie zardzewiałe – czysty był tylko ten ślad który zostawiał klocek

to chyba normalny znak użytkowania ? postawisz auto na 2 dni przy wilgotnej pogodzie i już masz rdzawy nalot na całej tarczy.
Rdzawy nalot a korozja od zablokowanych zacisków to dwie różne sprawy ;)

Dziś oglądałem 2x GW i jedną GF i we wszystkich niestety były tylne hamulce do generalki :|
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 12:36
Posty: 9625 (2/41)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Bo_Lo » 21 wrz 2013, 18:41

To pewnie wynika z tego że większość kierowców zagląda tylko do przednich a tylne po prostu wolniej się zużywają. Przerabialem temat w bg i niedawno w bj
Tylne bębny i szczęki były jeszcze ori:–/

Wysłane z mojego WT19i za pomocą Tapatalk 2
Boźe,daj mi cierpliwość,bo jak mi dasz siłę,to ich wszystkich rpzp...le
Godzilla is coming...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 5 lis 2007, 18:59
Posty: 4378 (423/201)
Skąd: Poznań
Auto: bylo:
BF,BG,BJ,subaru impreza
jest:
Mazda Premacy 03'FP,323f BA BP :D

Postprzez prezes83 » 23 wrz 2013, 07:05

Bo_Lo napisał(a):To pewnie wynika z tego że większość kierowców zagląda tylko do przednich a tylne po prostu wolniej się zużywają.

Wynika to z tego, że tylne są kiepsko zrobione ( przynajmniej w GE). Jest słabe uszczelnienie, woda przedostaje się do sworznia i rdzewieje, przez co zacisk się zapieka.
http://www.poomoc.pl

Prowadź z wyobraźnią!
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2008, 15:07
Posty: 820 (2/4)
Skąd: Jarosław / Gliwice
Auto: Służbowe
Było:
Saab 9-5 SportKombi ARC 2.3t
626 GE FP

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Moderator

Moderatorzy Moto