Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie
no obawiam się że to nie są te kody które odczytałeś ponieważ w poliftowych modelach 323F BA był zmieniony system samodiagnostyki, mam to samo i posiadam stare złącze pod maską a kody błędów wyświetla mi w formie 4 cyfrowej (mam książkę o systemach samodiagnostyki w samochodach i jest tam również rozpiska odpowiedników kodów błędów OBD I w formie 4 cyfrowej) także musisz albo dokładniej odczytać jeszcze raz wskazania diody albo zwyczajnie znaleźć kogoś kto ma do czynienia w warsztacie z mazdami żeby miał skaner z pokryciem na mazde bo jest o niego dość ciężko
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Post edytowany ponieważ znalazłem rozwiązanie.
Ja mam podobny problem (Mazda 1.8 BA)
Odczytałem kody silnika – ciężko było coś odczytać – zresetowałem komputer.
Trochę pojeździłem i odczytałem ponownie – teraz wymigał pięknie.
Miałem takie sygnały:
Długi krótki – 11 – Intake Air Thermosensor (Engine) – Intake air fixed at 68F
Długi krótki x6 – 16 – EGR Position/Function Sensor
Długi krótki x3 – 13 – Pressure Sensor (intake manifold pressure) – Fixed at 29.9 inHg
Później dłuższa przerwa i na nowo...
Z odczytem ABS-u nie miałem problemów.
Teraz pozostaje mi znaleźć te czujniki. EGR na razie zostawię w spokoju (najchętniej bym go zaślepił).
Ja mam podobny problem (Mazda 1.8 BA)
Odczytałem kody silnika – ciężko było coś odczytać – zresetowałem komputer.
Trochę pojeździłem i odczytałem ponownie – teraz wymigał pięknie.
Miałem takie sygnały:
Długi krótki – 11 – Intake Air Thermosensor (Engine) – Intake air fixed at 68F
Długi krótki x6 – 16 – EGR Position/Function Sensor
Długi krótki x3 – 13 – Pressure Sensor (intake manifold pressure) – Fixed at 29.9 inHg
Później dłuższa przerwa i na nowo...
Z odczytem ABS-u nie miałem problemów.
Teraz pozostaje mi znaleźć te czujniki. EGR na razie zostawię w spokoju (najchętniej bym go zaślepił).

Hej
Mam pytanie w podobnym temacie. Według instrukcji http://www.diaaut.home.pl/mazda_old.pdf str.4 można skasować błędy wyjmując bezpiecznik BTN ( ten mam pod maską) i EGi (i tego nie mam).
Czy ktoś wie gdzie mogę go znaleźć bezpiecznik EGi?. Oczywiście znam metodę ze zdjeciem minusowej klemy ale chciałbym wypróbować tą metodę z bezpiecznikami.
Pozdrawiam
Mam pytanie w podobnym temacie. Według instrukcji http://www.diaaut.home.pl/mazda_old.pdf str.4 można skasować błędy wyjmując bezpiecznik BTN ( ten mam pod maską) i EGi (i tego nie mam).
Czy ktoś wie gdzie mogę go znaleźć bezpiecznik EGi?. Oczywiście znam metodę ze zdjeciem minusowej klemy ale chciałbym wypróbować tą metodę z bezpiecznikami.
Pozdrawiam
- Od: 30 sty 2012, 20:40
- Posty: 16
- Auto: mazda 323f BA 1998r.
skrót oznacza
więc szukaj bezpiecznika układu wtryskowego z tego co można przeczytać w necie ma on połączenie z ECU więc żeby odciąć wszystkie zasilania ECU trzeba też wyciągnąć ten bezpiecznik
- Kod: Zaznacz cały
EGI = Electronic Gasoline Injection
więc szukaj bezpiecznika układu wtryskowego z tego co można przeczytać w necie ma on połączenie z ECU więc żeby odciąć wszystkie zasilania ECU trzeba też wyciągnąć ten bezpiecznik
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
raczej chodzi o bezpiecznik INJ ponieważ on zabezpiecza układ wtryskowy a z tego co kojarzę to MAIN o którym wspominasz jest na złączu śrubowym więc nie będziesz go w stanie wyjąć bez rozkręcania podstawy skrzynki bezpiecznikowej zresztą ma wartość 100A więc to nie jest pierwszy lepszy bezpiecznik tylko zbiorczy od strony zasilania
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Ok dzięki.
Sprawdzę to napisze.
Dopisano 7 sie 2013, 21:18:
Garbage1989 miałeś racje błedy kasują się po wyjęciu bezpieczników INJ i BTN. W moim przypadku skasowałem bład sondy Lambda. niestety jak troche pojeżdziłem to bład wyświetla mi się spowrotem. Ale najważniejsze, że działa zauważyłem też że wyzerowwało mi zegarek i przejechane kilometry w opcji TRIP. Dzięki Pozdrawiam
Sprawdzę to napisze.
Dopisano 7 sie 2013, 21:18:
Garbage1989 miałeś racje błedy kasują się po wyjęciu bezpieczników INJ i BTN. W moim przypadku skasowałem bład sondy Lambda. niestety jak troche pojeżdziłem to bład wyświetla mi się spowrotem. Ale najważniejsze, że działa zauważyłem też że wyzerowwało mi zegarek i przejechane kilometry w opcji TRIP. Dzięki Pozdrawiam
- Od: 30 sty 2012, 20:40
- Posty: 16
- Auto: mazda 323f BA 1998r.
Witam.
Czy ktoś może mi pomóc przy kodach bo nie jestem pewny.
http://www.youtube.com/watch?v=CAlB4Gg4 ... e=youtu.be
Czy są to 3 i 5 czy 35?Muli mi mazda i teraz próbuję rozszyfrować po kolei o co chodzi.Czy może sonda albo jakiś czujnik nie poszedł.Na koniec raczej zostawię ustawienie zapłonu.
Nie wytrzymałem i trochę przestawiłem zapłon(nie wytrzymałem
)i jest już lepiej od 3,5k obrotów ale to jeszcze nie to.
Czy ktoś może mi pomóc przy kodach bo nie jestem pewny.
http://www.youtube.com/watch?v=CAlB4Gg4 ... e=youtu.be
Czy są to 3 i 5 czy 35?Muli mi mazda i teraz próbuję rozszyfrować po kolei o co chodzi.Czy może sonda albo jakiś czujnik nie poszedł.Na koniec raczej zostawię ustawienie zapłonu.
Nie wytrzymałem i trochę przestawiłem zapłon(nie wytrzymałem
- Od: 25 lut 2011, 19:32
- Posty: 33
- Skąd: Żary
- Auto: 323f ba 1.5 16v 96r+LPG
moze mi ktos podpowie jak mam wejsc w tryb serwisowy jezeli nie mam pinu TEN
chcialem ustawic obroty w tym trybie ale nie wiem jak tam sie dostac bez tego pinnu...
- Od: 12 lip 2011, 23:26
- Posty: 134
- Skąd: Łódzkie - ELA :D
- Auto: Mazda 626 98r. 2.0 115km, Renault Clio I 1.2 , w pracy Scania R380 ;)
Napewno nie masz pinu TEN?
W nowszych autach nie ma pinu FEN do podłączenia diody LED.
W nowszych autach nie ma pinu FEN do podłączenia diody LED.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
plasterek z tego co widze to 13 i 53
czyli 13 czujnik prawy tył
53 przekaźnik silnika pompy / silnik
i to są kody ABS wiec do wyczyszczenia lub do wymiany masz czujnik i po tym powinien zniknąć błąd 53
czyli 13 czujnik prawy tył
53 przekaźnik silnika pompy / silnik
i to są kody ABS wiec do wyczyszczenia lub do wymiany masz czujnik i po tym powinien zniknąć błąd 53
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
Dzięki wielkie Majki
Miałem ostatnio piastę z tylu zmienianą i może czujnik jest nie podpięty.A przy ruszeniu słychac pompę ABS jak się uzbraja czy jakoś tam.
- Od: 25 lut 2011, 19:32
- Posty: 33
- Skąd: Żary
- Auto: 323f ba 1.5 16v 96r+LPG
Chciałbym sprawdzić przed zakupem, czy przypadkiem coś nie jest walniete, więc mam zamiar odczytać ewentualne kody błędów. Mazda 323F BA z 10.97r., wnętrze poliftowe.
Czytałem o zmostkowaniu, diodzie z rezystorem, itd – i tu moje pytanie: czy poliftowe BA mają już czterocyfrowe kody, czy zasady żadnej nie ma? Idzie to łatwo rozpoznać w toku nadawania błysków?
No i czy dioda jest konieczna, czy wystarczy siedzieć w środku i patrzeć jak kontrolka silnika przy zegarach mruga?
Nie wiem też, czy te kody są uniwersalne do wszystkich Mazd, czy może jest gdzieś aktualna rozpiska do efki BA
Bardzo bym prosił o wskazówki, bo tematów jest o tym mnóstwo, większość nie o tym modelu, pełno stron i już sam się pogubiłem
Czytałem o zmostkowaniu, diodzie z rezystorem, itd – i tu moje pytanie: czy poliftowe BA mają już czterocyfrowe kody, czy zasady żadnej nie ma? Idzie to łatwo rozpoznać w toku nadawania błysków?

No i czy dioda jest konieczna, czy wystarczy siedzieć w środku i patrzeć jak kontrolka silnika przy zegarach mruga?
Bardzo bym prosił o wskazówki, bo tematów jest o tym mnóstwo, większość nie o tym modelu, pełno stron i już sam się pogubiłem
mICh@eL napisał(a):Czytałem o zmostkowaniu, diodzie z rezystorem, itd – i tu moje pytanie: czy poliftowe BA mają już czterocyfrowe kody, czy zasady żadnej nie ma? Idzie to łatwo rozpoznać w toku nadawania błysków?
z tego co przeczytałem w książce o systemach samodiagnostyki to tak właśnie jest sam ma polifta i mam 4 cyfrowe kody błędów i jak odczytujesz to idzie się połapać jak nienaturalnie i nierególarnie Ci się powtarzają te same dwójki ja zasadniczo odpuściłem i pojechałem do odczytu na kompa bo przy próbie odczytu z diodki oszalałem i za każdym podejściem wychodziło mi coś innego
mICh@eL napisał(a):No i czy dioda jest konieczna, czy wystarczy siedzieć w środku i patrzeć jak kontrolka silnika przy zegarach mruga? Nie wiem też, czy te kody są uniwersalne do wszystkich Mazd, czy może jest gdzieś aktualna rozpiska do efki BA
jeśli masz diesla to powinna mieć kontrolkę tylko nie wiem czy mruga check engine czy świece żarowe bo nie mam diesla, w benzyniakach wogóle nie ma checka wiec tylko dioda pozostaje do diagnostyki. Co do kodów błędów to lista jest zapisana w normie określająca system działający w standardzie OBD I wiec generalnie są te same przynajmniej jeśli chodzi o mazde, rozszerzona lista kodów jest bodaj dla turbo benzynowych [czyli BA europejska odpada] oraz z napędem 4x4 [więc też nie ma tego problemu w BA]
Jakob napisał(a):Panowie, mam problem. Nie mogę w mojej maździe ( 323c Ba 1.3 ) znaleźć w kostce diagnostycznej pinu MEN. Powinien on być z prawej strony pinu FEN. Mam inną nalepkę, czy co?
tutaj masz pełną listę pinów w mazdowskim złączu diagnostycznym OBDI

- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
mam wyjaśnienie tego stanu rzeczy
Link do wątku Miata Forum z tematem o diagnostyce Mazdy
opis pinów w złączu diagnostycznym dla modeli 99-00

i opis skrutów na rysunku
FEN = Self-Diagnosis Checker (Monitor Lamp)
MEN = Self-Diagnosis Checker (Code Number)
KLN = Self-Diagnosis Checker
TEN = Timing Lock (Grounding this locks the timing at 10°)
+B = Battery 12v
GND = Ground
SGND = Sensor Ground
FAB = Air Bag Control Unit
IG- = Tach signal from coils
TFA = Cooling Fan Relay (Jumping to GND turns on cooling fan) – Not on ‘99-2000
F/P = Fuel Pump Relay (Jumping to GND turns on the fuel pump)
TAB = Horn Relay (Jumping to GND engages the horn)
FSC = Cruise Control Module
TAT = Auto Transmission
FAT = Auto Transmission
TBS = ABS Module (AT)
FBS = ABS Module (P)
* = Blank and/or Unused
Link do wątku Miata Forum z tematem o diagnostyce Mazdy
opis pinów w złączu diagnostycznym dla modeli 99-00
i opis skrutów na rysunku
FEN = Self-Diagnosis Checker (Monitor Lamp)
MEN = Self-Diagnosis Checker (Code Number)
KLN = Self-Diagnosis Checker
TEN = Timing Lock (Grounding this locks the timing at 10°)
+B = Battery 12v
GND = Ground
SGND = Sensor Ground
FAB = Air Bag Control Unit
IG- = Tach signal from coils
TFA = Cooling Fan Relay (Jumping to GND turns on cooling fan) – Not on ‘99-2000
F/P = Fuel Pump Relay (Jumping to GND turns on the fuel pump)
TAB = Horn Relay (Jumping to GND engages the horn)
FSC = Cruise Control Module
TAT = Auto Transmission
FAT = Auto Transmission
TBS = ABS Module (AT)
FBS = ABS Module (P)
* = Blank and/or Unused
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Jakob napisał(a):Czyli jeśli chciałem sprawdzać sondę, to mogę się wpinać w KLN, zamiast w MEN, tak?
czemu pytasz o pozwolenie? masz inaczej oznaczony pin diagnostyki silnika i mając instrukcję na forum masz jakieś opory. Obawiam się że niewielu na forum będzie miało taką rozpiskę więc jak nie spróbujesz to się nie dowiesz
- Kod: Zaznacz cały
D[b][color=#00BF00]iagnostyka Sondy Lambda:[/color][/b]
LED wpięta pomiędzy B+ i MEN w czasie pracy silnika pokazuje nam pracę sondy lambda.
• Jeśli świeci – mieszanka bogata, sygnał z sondy powyżej 0,5 V.
• Jeśli zgaszona – mieszanka uboga, sygnał sondy poniżej 0,5 V.
Sondę uważamy za sprawną, jeżeli na wolnych obrotach rozgrzanego silnika nastąpi min.8 błysków diody w czasie 10 sek. (8 przejść sygnału przez poziom 0,5V)
Stąd nazwa pinu MEN-Monitor ENgine.
[color=#FF0000]Ważne! Nie mostkujemy w tym momencie TEN i GND.[/color]
zresztą jeżeli się boisz działać na złączu diagnostycznym to wypnij lambde i jak będzie rozgrzana to w obwód sygnałowy wepnij diodę i będzie dokładnie to samo i na pewno będzie bezpiecznie tylko po tym będziesz musiał skasować błędy bo na pewno zapisze ci błąd lambdy w pamięci
- Od: 22 maja 2010, 12:43
- Posty: 1021 (0/14)
- Skąd: Bochnia / Kraków
- Auto: 323F BA / Z5 '97 + BRC SeQuent MY10 & Triumph Speed Triple 955i SE
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość