wyciek oleju M6 diesel
Ok znalazłem, jest to dwupołożeniowy siłownik kolektora dolotowego. viewtopic.php?t=62239
Do niego dochodzi jakaś rurka od spodu i na niej też znalazłem trochę oleju. Czy to on może być źródłem wycieku?
pozdr
Do niego dochodzi jakaś rurka od spodu i na niej też znalazłem trochę oleju. Czy to on może być źródłem wycieku?
pozdr
- Od: 1 lis 2010, 22:41
- Posty: 17
- Skąd: Redditch UK
- Auto: Mazda 6 TS2 2.0 Diesel (136) Kombi
Zna ktoś wymiary uszczelniacza półosi bo mam także przeciek na lewej stronie a wymiana uszczelniacza nie pomogła (oryginał) jest rowek na kielichu i poszukuje wymiarów uszczelniacza bo ten stary mi gdzieś przepadł a chce dopasować dwuwargowy na razie chyba ze uda mi się kupić kielich
- Od: 14 lut 2007, 20:52
- Posty: 60
- Skąd: Syrynia
- Auto: Opel Corsa od żony
była:
Mazda 6 2.0 MZRCD 121 kucyków
Witam!
krotkie pytanie, czy wyciek oleju na zdjeciu (wycieka z brzegu niedaleko siwecy zarowej, z miejsca gdzie jest uszczelka zaworow..) pytam tylko czy to sie zgadza jezeli tak.. to jaka uszczelke kupic? mieszkam w niemczech, moze znajdzie sie ktos w poblizu ? Düsseldorf i te strony ^^
krotkie pytanie, czy wyciek oleju na zdjeciu (wycieka z brzegu niedaleko siwecy zarowej, z miejsca gdzie jest uszczelka zaworow..) pytam tylko czy to sie zgadza jezeli tak.. to jaka uszczelke kupic? mieszkam w niemczech, moze znajdzie sie ktos w poblizu ? Düsseldorf i te strony ^^
- Od: 6 gru 2012, 10:31
- Posty: 15
- Auto: Mazda 6 Diesel, 2.0 136 Km, 2003, rejestracja 2004. Przebieg 197 000 km.
lalol napisał(a):krotkie pytanie, czy wyciek oleju na zdjeciu (wycieka z brzegu niedaleko siwecy zarowej, z miejsca gdzie jest uszczelka zaworow..) pytam tylko czy to sie zgadza
Trudno nazwać wyciekiem delikatne pocenie.
Uszczelka (uszczelniacze) zaworów znajduje się we wnętrzu głowicy. Tutaj mamy do czynienia prawdopodobnie z przesiąkaniem oleju przez silikon pod listwą, przez którą wchodzą przewody paliwowe do wtrysków. Żeby się do niej dostać trzeba zdemontować pokrywę zaworów i kupić nową uszczelkę tejże pokrywy plus małą tubkę uszczelniacza silikonowego. Uszczelka do silnika RF5C albo RF7J – u siebie zakładałem tą drugą, bo była tańsza a pasuje bez problemu.
viewtopic.php?f=410&t=153616&p=2085688&hilit=uszczelka+pokrywy#p2085688
Witam
Jestem szczęśliwym posiadaczem Mazdy 6 2.0d 143 (2006) 145tys, od 8 miesięcy i jestem jej 4 właścicielem, nigdy nie narzekałem na samochód, zawsze odpalał za pierwszym razem, silnik ma bardzo dobra moc i nigdy się nie dławił i do tego jest naprawdę cichy. Chyba dlatego rzadko go sprawdzalem. Może ostatnio trochę więcej pali ale nie jestem pewien. Przegląd ok , ponad rok temu pasek był wymieniany i tu ciekawe tylko miesiąc temu olej i filtry były wymieniane .
Ale...... mam problem i może wiecie z czego on wynika.
Ostatnio na podłodze w garażu zaobserwowałem plamy oleju: dość duże, na początku czarne geste później kapała jakby ropa, po zdjęciu pokrywy silnika zobaczyłem:
bardzo dużo oleju na pokrywie zaworów, od razu kilka razy sprawdziłem bagnet i za każdym razem pokazywał stan X, czasami pomiędzy F a X.
Cale boki i dół silnika uwalony ciemnym olejem/ropa i powoli sobie kapie .Nigdy nie widziałem tak uwalonego silnika, Czy to mogło się zrobić w ciągu miesiąca ,tygodnia??
Z rury wydechowej praktycznie nie ma żadnego dymu, czasem biały się pojawi na chwile rano i już, ale jak teraz odkręciłem wlew oleju to przy odpalonym silniku bucha biały dym raczej suchy.kontrolki nic nie pokazują .
Nie wiem co się stało ,może uszczelka puściła w pokrywie po całej linii i stad przeciek?? czy może powinien być tam silikon?? a może przeciekają wtryski / podkladki?
i ostatni problem skoro mam niby nowy olej to czemu pokazuje poziom X
pomocy Mich
Jestem szczęśliwym posiadaczem Mazdy 6 2.0d 143 (2006) 145tys, od 8 miesięcy i jestem jej 4 właścicielem, nigdy nie narzekałem na samochód, zawsze odpalał za pierwszym razem, silnik ma bardzo dobra moc i nigdy się nie dławił i do tego jest naprawdę cichy. Chyba dlatego rzadko go sprawdzalem. Może ostatnio trochę więcej pali ale nie jestem pewien. Przegląd ok , ponad rok temu pasek był wymieniany i tu ciekawe tylko miesiąc temu olej i filtry były wymieniane .
Ale...... mam problem i może wiecie z czego on wynika.
Ostatnio na podłodze w garażu zaobserwowałem plamy oleju: dość duże, na początku czarne geste później kapała jakby ropa, po zdjęciu pokrywy silnika zobaczyłem:
bardzo dużo oleju na pokrywie zaworów, od razu kilka razy sprawdziłem bagnet i za każdym razem pokazywał stan X, czasami pomiędzy F a X.
Cale boki i dół silnika uwalony ciemnym olejem/ropa i powoli sobie kapie .Nigdy nie widziałem tak uwalonego silnika, Czy to mogło się zrobić w ciągu miesiąca ,tygodnia??
Z rury wydechowej praktycznie nie ma żadnego dymu, czasem biały się pojawi na chwile rano i już, ale jak teraz odkręciłem wlew oleju to przy odpalonym silniku bucha biały dym raczej suchy.kontrolki nic nie pokazują .
Nie wiem co się stało ,może uszczelka puściła w pokrywie po całej linii i stad przeciek?? czy może powinien być tam silikon?? a może przeciekają wtryski / podkladki?
i ostatni problem skoro mam niby nowy olej to czemu pokazuje poziom X
pomocy Mich
-
Michal1986
Proponuję wytrzeć do sucha (ile się da) okolice głowicy, odpalić silnik i obserwować.
Prawdopodobnie puścił jeden z gumowych uszczelniaczy między pokrywą zaworów a dopływem paliwa do wtrysku.
Przybywanie oleju może świadczyć o niedokończonych procesach wypalania DPF ale to zdarza się podczas eksploatacji na krótkich dystansach. Może być też problem z lejącym wtryskiem, biorąc pod uwagę zwiększone spalanie – niezbędny IDS i diagnostyka.
Prawdopodobnie puścił jeden z gumowych uszczelniaczy między pokrywą zaworów a dopływem paliwa do wtrysku.
Przybywanie oleju może świadczyć o niedokończonych procesach wypalania DPF ale to zdarza się podczas eksploatacji na krótkich dystansach. Może być też problem z lejącym wtryskiem, biorąc pod uwagę zwiększone spalanie – niezbędny IDS i diagnostyka.
Obstawiam:
-Uszczelka pokrywy zaworów
-Silikon pod plastrem do którego przykręcone są rurki z paliwem
Jeśli to te dwie rzeczy to nie ma tragedii – wręcz przeciwnie jest OK w stosunku do wycieku spod głowicy.
-Uszczelka pokrywy zaworów
-Silikon pod plastrem do którego przykręcone są rurki z paliwem
Jeśli to te dwie rzeczy to nie ma tragedii – wręcz przeciwnie jest OK w stosunku do wycieku spod głowicy.
Witam
Ściągnąłem plastikową pokrywę i widzę ,że nazbierało mi się dość dużo oleju w tym newralgicznym miejscu. Będę jeździł bez pokrywy chwilę żeby zdiagnozować skąd cieknie.
Jeśli cieknie spod rurki od wtryskiwacza, to gdzie kupię te uszczelki ? Jeśli spod plastra to rozumiem, że do ściągnięcia pokrywa zaworów, a potem plaster jak zdemontować ?
Wyciek:
Ściągnąłem plastikową pokrywę i widzę ,że nazbierało mi się dość dużo oleju w tym newralgicznym miejscu. Będę jeździł bez pokrywy chwilę żeby zdiagnozować skąd cieknie.
Jeśli cieknie spod rurki od wtryskiwacza, to gdzie kupię te uszczelki ? Jeśli spod plastra to rozumiem, że do ściągnięcia pokrywa zaworów, a potem plaster jak zdemontować ?
Wyciek:
wg. mnie roszczenienie jest na uszczelkach wtryskow i tam silnik poci sie olejem
przemyc i obserowac gdzie sie pojawia wyciek..
pozdr.
E
przemyc i obserowac gdzie sie pojawia wyciek..
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Hubix napisał(a):..Trzeba te rurki od wtrysków odkręcać
tak.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
OK Enduro.
Uszczelkę pod klawiaturą zmieniałem sam. Rozumiem, żeby wymienić ten silikon, ściągam dekiel klawiatury, a potem odkręcam rureczki od wtrysków, a następnie napotykam jakieś problemy aby zdemontować ten plaster ? Umyłem dokładnie, i ewidentnie sączy się stamtąd.
Czy uszczelki tych rurek muszę wymienić ? Jeśli tak to gdzie je zakupię ?
pozdrawiam
Uszczelkę pod klawiaturą zmieniałem sam. Rozumiem, żeby wymienić ten silikon, ściągam dekiel klawiatury, a potem odkręcam rureczki od wtrysków, a następnie napotykam jakieś problemy aby zdemontować ten plaster ? Umyłem dokładnie, i ewidentnie sączy się stamtąd.
Czy uszczelki tych rurek muszę wymienić ? Jeśli tak to gdzie je zakupię ?
pozdrawiam
Hubix napisał(a):.....1.a następnie napotykam jakieś problemy aby zdemontować ten plaster ?...
2.Czy uszczelki tych rurek muszę wymienić ?
3. Jeśli tak to gdzie je zakupię ?
pozdrawiam
ad 1. ta "blacha" jest przykrecona na 5 srubek M6 od srodka, i przyklejona na silikon.
ad 2. wyczysc je i obejrzyj czy nie ma przetac i innych uszkodzen, jesli nie, to mozesz je ponownie zamontowac, jesli okaze sie, ze sa nieszczelne, to zawsze mozesz je wymienic po demontazu rurek wyskocisnieniowych
ad 3. w ASO ale jedna kosztuje ok. 69 euro , jak drogo itp ..to napisz mi na PW,
bo kilka uzywek mam w rezerwie
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam
Zrobiłem z tym plastrem, jednak znowu po krótkim czasie zaczęło cieknąć w tym samym miejscu...
Być może dokręciłem śruby ze zbyt słabym momentem. Proszę o podanie z jakim momentem dokręcić śruby od plastra.
Zrobiłem z tym plastrem, jednak znowu po krótkim czasie zaczęło cieknąć w tym samym miejscu...
Być może dokręciłem śruby ze zbyt słabym momentem. Proszę o podanie z jakim momentem dokręcić śruby od plastra.
jesli chodzi o ten alu-element z 4 otworami pod wtryski, mocowany na 5 srubek M6 i przyklejany na silicon, to moment jest niewielki ok. 10Nm, bo je w aluminiowe gwinty wkrecasz.
E
E
Ostatnio edytowano 4 gru 2013, 13:46 przez dobrzyn22, łącznie edytowano 1 raz
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
Powód: nie cytujemy całego ostatniego posta
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
O ten element mi chodzi co jest przyklejony na silikonie do głowicy (ten co wchodzą do niego rurki)
Rozebrałem, wyczyściłem silikon, nałożyłem nowy – zaczęło cieknąć po kilku dniach ale w mniejszym stopniu.
Rozebrałem, wyczyściłem silikon, nałożyłem nowy – zaczęło cieknąć po kilku dniach ale w mniejszym stopniu.
Hubix napisał(a):O ten element mi chodzi co jest przyklejony na silikonie do głowicy (ten co wchodzą do niego rurki)
Rozebrałem, wyczyściłem silikon, nałożyłem nowy – zaczęło cieknąć po kilku dniach ale w mniejszym stopniu.
ok.
czyli albo zrobiles to niepoprawnie, albo jest tam jakas rysa, albo co mi osobiscie najbardziej pasuje, przyczyna tkwi w uszczelniaczach wtryskow.
pozdr.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Z uszczelnienia rurek wtrysków się nie leje.
Cieknie spod plastra.
Wyczyściłem dokładnie stary silikon i odtłuściłem.
Będę zabieg powtarzał, dokręcę kluczem dynanometrycznym na około 10Nm.
Zastanawiam się nad zakupem nowych śrub.
Cieknie spod plastra.
Wyczyściłem dokładnie stary silikon i odtłuściłem.
Będę zabieg powtarzał, dokręcę kluczem dynanometrycznym na około 10Nm.
Zastanawiam się nad zakupem nowych śrub.
Hubix napisał(a):...
Zastanawiam się nad zakupem nowych śrub.
to raczej nie ich wina
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6