Kody błędów OBD2.

Xedos 9 / Millenia 1993–2002

Postprzez Dymian » 25 cze 2013, 11:19

Mieszkam 30km od Ciebie o ile Chełm jest aktualny.
Do końca tygodnia jestem na wyjeździe a potem będę i w LKS/ LZ/ LHR i okoliczne- także coś mi się zdaje, że ładnie będę Cię prosił o mini spota aby zobaczyć czy elm u mnie zda egzamin, gdyż podpinałem nawet komputer diagnostyczny stricte warsztatowy za circa 3kzł, fakt, że miał kiepskie oprogramowanie i nie miał możliwości wybrania xedosa ale patrząc przez 626 KL pokazywało np. że mam błąd-uwaga-3 sondy :D a są dwie i to sprawne bo patrzyłem przez oprogramowanie staga;)
Także stąd moje sceptyczne podejście do pierwszego z brzegu kabla..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 19:33
Posty: 604 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: był: Xedos 9, 2,5v6, 2002
Jest Phaeton.

Postprzez Marek 161BD081 » 25 cze 2013, 12:29

Dymian napisał(a):także coś mi się zdaje, że ładnie będę Cię prosił o mini spota aby zobaczyć czy elm u mnie zda egzamin

Nie widzę przeszkód.

Patrz PW

Dymian napisał(a):patrząc przez 626 KL pokazywało np. że mam błąd-uwaga-3 sondy :D a są dwie i to sprawne bo patrzyłem przez oprogramowanie staga;)

Masz w sumie to 4 sondy – po 2 na bank (jedna przed a druga z katalizatorem wstępnym).
A to oprogramowanie STAG'a to jest do LPG a nie do silnika.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez ProboszczV6 » 25 cze 2013, 18:12

czyli te 2 sondy które są przed katalizatorami wstępnymi pracują poprawnie, z nich idzie sygnał do staga, a za jednym z katalizatorow wstepnych sonda jest walnięta i stag ci tego nie pokaże że nie działa ;]
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Dymian » 25 cze 2013, 19:48

Przy walniętej sondzie powinien być check nieprawdaż?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 19:33
Posty: 604 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: był: Xedos 9, 2,5v6, 2002
Jest Phaeton.

Postprzez ProboszczV6 » 25 cze 2013, 20:08

W Millenii tak, w Xedosie nie, to nie ten sam CHECK, zawsze mnie wkurzały te hamerykańskie różnice... chociaż niektóre są lepsze.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez radar88 » 30 cze 2013, 09:36

Xedos FL ma 4 sondy, stare xedosy mają 2x. Instalacje z podtlenkiem LPG mają zapotrzebowanie na 2 sondy.
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 19:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Tomas2000 » 5 lip 2013, 19:49

Można dorobic checka w xedosie, ja mam cieniutki kabelek przeprowadzony z kom. silnika do kabiny przy desce a na końcu dioda alarmowa jak coś się dzieje to się zapala. Całkowicie bez inwazyjny gadżet bez rozbierania czegokolwiek tylko 2 piny wpięte w gniazdo diagnostyczne <faja>
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 12 sty 2012, 16:49
Posty: 429 (0/2)
Skąd: Płock
Auto: Xedos 9 KL 2001
Xedos 9 KL 1999 – EX

Postprzez Marek 161BD081 » 6 lip 2013, 01:06

Twój Tomas2000 xedos zapewne jest przed liftem – mój czy też kol. dymian'a jest po lifcie i kontrolka check'a normalnie występuje.

I faktycznie jak sprawdziłem "tak na szybko" to jedna z sond nie była w najlepszej kondycji.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez Dymian » 7 lip 2013, 16:29

Tomas2000 napisał(a):Można dorobic checka w xedosie, ja mam cieniutki kabelek przeprowadzony z kom. silnika do kabiny przy desce a na końcu dioda alarmowa jak coś się dzieje to się zapala. Całkowicie bez inwazyjny gadżet bez rozbierania czegokolwiek tylko 2 piny wpięte w gniazdo diagnostyczne <faja>


Tylko do czego wpiąłeś się z tymi kabelkami?
Bo jak Marek pisał- mamy polifty i w moim przypadku piny w gnieździe diagnostic są strasznie wybrakowane fabrycznie- pozostał mi zakup elm'a 327 jak kolegi Marka czyli bluetooth i mam wszystko jak na tacy.
Co najlepsze na razie bawiłem się tym elmem jedynie na komórce z androidem w darmowym programie torque- moją mazdę czyta w locie wszystko od błędów po wciśnięcie procentowe pedału gazu a w chryslerze, mondeo, subaru nie dość, że opornie łączy to nic się nie da zrobić.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 19:33
Posty: 604 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: był: Xedos 9, 2,5v6, 2002
Jest Phaeton.

Postprzez Tomas2000 » 11 lip 2013, 04:36

ELM to 1000% lepsze rozwiązanie można zobaczyć wykresy sond itd.. niestety w przed lifcie podobno to nie działa. Leda wpina się tak samo jak do diagnostyki, na forum było to już opisywane dioda z opornikiem 1000kohm (chyba bo już nie pamiętam) tylko bez mostkowania pinów wtedy led zachowuje się jak zwykły check w każdym samochodzie zapala się w pozycji zapłon, gaśnie po odpaleniu następnie zapala się jak komputer zarejestruje błąd.
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 12 sty 2012, 16:49
Posty: 429 (0/2)
Skąd: Płock
Auto: Xedos 9 KL 2001
Xedos 9 KL 1999 – EX

Postprzez Dymian » 13 lip 2013, 00:06

Elm w opisach na necie podobno nie działa z dieslami przed 2002-03r a dziś, tfu już wczoraj spr na pastuchu 96 oraz 99 oba 1.9 tdi oraz a6c5 2.5tdi 2001r i poszło elegancko i to wszystko na tym torque.
W tych samych opisach jest napisane, że działa z japońcami po 96r- także trzeba to spr.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 19:33
Posty: 604 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: był: Xedos 9, 2,5v6, 2002
Jest Phaeton.

Postprzez Marek 161BD081 » 13 lip 2013, 07:14

Z tymi ograniczeniami to ja sie spotkałem na przykładzie właśnie M6 w dieslu.
Na jednej lekko starszej wogole mi się nie łączył a na nowszej juz bez większych problemów.
Ten przełom wypada na ok 2003r.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez break3r » 16 lip 2013, 08:49

apropos diagnostyki to wywalił mi się nieszczęsny check engine, przez OBDII za pomocą elma wyczytałem problem przepływki i faktycznie mógł być taki problem bo rurę między przepływką, a przepustnicą miałem w stanie kompletnego rozkładu. Kupiłem nówkę rurę, skasowałem checka i co? i pstro zapalił się ponownie. Niestety nie mam już chwilowo elma. Czy jest opcja wybłyskania sobie kodów za pomocą OBDI ??
Druga sprawa to ABS/TCS mam go permanentnie świecącego. Próbowałem coś elmem ale nie pokazało się nic. Próbowałem wybłyskać sobie z OBDI za pomocą kontrolki ABS/TCS ale nawet nie próbowała mrugnąć. Macie może pomysł jak to sprawdzić????

P.S. Próbowałem też skasować błąd klepiąc pedał hamulca kilkukrotnie, a także odpinając minus i trzymając 20sek. Nic nie dało
http://www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2009, 17:33
Posty: 412
Skąd: Grudziądz
Auto: Było 626GD Coupe 2.0i16V '89
Było MX-6 GE 2.5V6 '93
Było Xedos CA 1,6 16V '94
Jest Millenia TA 2,5V6 '95

Postprzez Marek 161BD081 » 16 lip 2013, 15:03

break3r napisał(a):.. Kupiłem nówkę rurę, skasowałem checka i co? i pstro zapalił się ponownie. Niestety nie mam już chwilowo elma. Czy jest opcja wybłyskania sobie kodów za pomocą OBDI ?? ...

Nie ma takiej opcji.

break3r napisał(a):Druga sprawa to ABS/TCS mam go permanentnie świecącego. Próbowałem coś elmem ale nie pokazało się nic.

ABS/TCS diagnozujesz tylko diodą LED. ELM nie obsługuje tego systemu w X9

break3r napisał(a):Próbowałem wybłyskać sobie z OBDI za pomocą kontrolki ABS/TCS ale nawet nie próbowała mrugnąć. Macie może pomysł jak to sprawdzić????

Zakładałeś zworkę na GND i TBS?
Spróbuj założyć kontrolkę LED między piny: FBS i B+ aby odczytać kody błędów ABS'u

PS. może bezpiecznika nie masz założonego od ABS'u?
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez radar88 » 16 lip 2013, 19:03

Marek 161BD081 napisał(a):PS. może bezpiecznika nie masz założonego od ABS'u?
Albo to albo stawiam na któryś czujnik...
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 19:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Tomas2000 » 18 lip 2013, 07:10

break3r napisał(a): za pomocą elma wyczytałem problem przepływki


Czy poza błedem pojawiły sie jakieś problemy z jazdą czy praca silnika?
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Mazowsza
 
Od: 12 sty 2012, 16:49
Posty: 429 (0/2)
Skąd: Płock
Auto: Xedos 9 KL 2001
Xedos 9 KL 1999 – EX

Postprzez Marek 161BD081 » 18 lip 2013, 07:29

Warto popatrzeć jak długo stan z zapaloną lampką MIL już trwa.
W pamięci sterownika błędy mogą być i z przed roku jak nie byku skasowane.
Błąd od przepływomierza mógł powstać nawet w przypadku próby odpalenia silnika przy odpiętej przepływce (np. jak był wymieniany filtr powietrza).
Dlatego nie sugerujmy się w 100% pokazanymi bledami za pierwszym razem.
Najlepiej je skasować i pojeździć nieco aż ew. pojawia sie powtórnie.
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez break3r » 23 lip 2013, 07:23

no dzięki wielkie za sugestie
chwilowo nie miałem sekundy żeby powalczyć
Diodę wepnę dzisiaj prawdopodobnie, a bezpiecznika szczerze mówiąc to nie wziąłem pod uwagę. Sprawdzę to.
Po 3 latach stania (ostatni przegląd miała do 2010 ważny ) to ma prawo trochę pomarudzić.
W zeszłym tygodniu miała pierwszą swoją trasę. Przejechałem się do Bydzi i z powrotem czyli razem jakieś 160KM i wyszło przy okazji, że filtr paliwa zapomniałem zmienić. Powalczę z błędami i dam info co się udało wykombinować.
http://www.japanesetoys.eu – Forum miłośników aut japońskich
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 sty 2009, 17:33
Posty: 412
Skąd: Grudziądz
Auto: Było 626GD Coupe 2.0i16V '89
Było MX-6 GE 2.5V6 '93
Było Xedos CA 1,6 16V '94
Jest Millenia TA 2,5V6 '95

Postprzez interpc » 23 sie 2013, 10:01

Witam. Nigdzie nie mogę sobie poradzić w problemem jak w temacie. Błąd P0170 to "Czujnik O2 (Bank 1) – usterka dostrajania paliwa. Auto nigdy nie jeździło na gazie. Objawy są następujące po odpaleniu na zimno auto kopci na czarno obroty skaczą szarpie autem , ledwo idzie ruszyć. Z reguły po ruszeniu gaśnie. Czasem wraca na chwile do normy i można jechać. Spalanie mega wzrosło już do 21L/100km .
Czasem czuć tak jakby chodził na mniej cylindrów ale to nie to i dźwięk silnika się zmienił chodzi bliżej jak cichszy diesel. Sprawdzane były świece , kopułka. Dodam iż przy lekkim naciśnięciu obudowy filtra powietrza w dół auto gaśnie. Nikt nie chce się podjąć naprawy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 maja 2007, 14:23
Posty: 42
Skąd: Brzeg
Auto: Xedos 6 1.6 16V 1995rok 122tys
Xedos 9 2.5V6 01r. 148tys

Postprzez tygrys36 » 23 sie 2013, 13:03

Witam na początek sprawdź kolego ciśnienie paliwa a błąd sondy ma wpływ na spalanie jak zauważyłeś a jeśli chodzi o stukanie to gdzie stuka w bloku,głowicy sprecyzuj określenie może coś zaradzimy.Pozdrawiam

Dopisano 23 sie 2013, 14:19:

Witam na początek sprawdź kolego ciśnienie paliwa a błąd sondy ma wpływ na spalanie jak zauważyłeś a jeśli chodzi o stukanie to gdzie stuka w bloku,głowicy sprecyzuj określenie może coś zaradzimy.Pozdrawiam
tygrys36
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9