Jaki olej silnikowy?

Xedos 9 / Millenia 1993–2002

Postprzez Beny » 2 kwi 2013, 01:35

O siwus się znalazł :) z myślą o tobie pisałem tego posta bo wiedziałem że zmieniles na pełny.
Na mobila nie narzekam,jedynie silnik mógłby troszkę ciszej chodzić. Zerknę u siebie jak cenowo chodzi ten castrol.

A stosuje ktoś plukanki silnika? Co myślicie o produktach forte? Dużo osób na forum chwali.
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez Siwus » 2 kwi 2013, 10:09

Jak mam chwilę czasu, to chociaż zajrzę i poczytam :)
Z forte nie miałem do czynienia, a ostatnio płukałem środkiem od liqui moly.
pracoholik
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 23:31
Posty: 1634 (0/5)
Skąd: Włocławek
Auto: Chrysler Sebring '01 2.7V6

Postprzez ProboszczV6 » 2 kwi 2013, 15:53

Beny dawaj pełny syntetyk Dexelie, kosztuje 107zł oryginał, poczujesz i usłyszysz różnicę, nie ma sensu bawić się w castrole i inne mobile oleje typu syf.
Jeśli nie chcesz dexelii to można Totala, Petronas, Motul. Po tym półsyntetyku mobila radzę zastosować płukankę bo ten olej sam w sobie jest beznadziejnym syfem.

MarekZabrze nie szukaj skrzyni tylko zmień olej w swoim manualu na 75W-90 np oryginał GM, tani i dobry, może się okazać że warto lekko przeregulować linki od wybieraka zmiany biegów.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez dadan » 3 kwi 2013, 10:26

Ja lałem shell helix 5w40 potem był Motul 5w40 a teraz mam Valvoline Max-Life 5w40 i zdecydowanie jest najlepszy z tej trójki, tak jak wcześniej na 10 tyś km schodziło z max do minimum tak teraz przy Valvolinie żadnych ubytków czy chodzi ciszej? nie zauważyłem jakiejś dużej różnicy Motul nie jest wcale dużo tańszy od Valvoline a chyba troche odstaje, zaletą jest że ma bańkę 5 litrową, więc litr zawsze można mieć na dolewkę. Obowiązkowo co 10 tyś km razem z filtrem oleju jak masz LPG. Poza tym tam gdzie kupuję, valvoline jest o 50% droższy niż taki shell helix, to też chyba o czymś świadczy.
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 12:23
Posty: 664 (0/15)
Skąd: Gdynia
Auto: TA KL

Postprzez Beny » 3 kwi 2013, 11:24

Dadan a jaki masz przebieg,od poczatku zalany miałes pełnysyntetyk?
Sprawdzałem zużycie,na 10tyś 1,5l a raczej jak emeryt nie jeżdzę :P . Pytanie czy nic sie nie stanie gdybym zmienił na 5W40
Obrazek
Przemek...
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 8 wrz 2006, 15:22
Posty: 8660 (84/80)
Skąd: KCH
Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT

Postprzez dadan » 3 kwi 2013, 12:41

Przebieg mam 160 tyś km jestem 2 właścicielem od nowości i wcześniej był zalewany też pełen syntetyk, myśle że możesz zmienić i sprawdzić jak to wygląda, u mnie przy motulu schodziło z maxa do minimum po 10 tyś czyli jakieś 0,7 L. Teraz przy valvoline nic nie schodzi, może coś minimalnie też nie jeżdże jak emeryt po ustawieniu nowej mieszanki gazu 220 km/h na gazie wyciągnął :)
To co jeszcze zauważyłem po założeniu gazu, że olej o wiele szybciej robi się czarny, dlatego zmieniam maksymalnie co 10 tyś km razem z filtrem oleju.

Czy ktoś już zamawiał jakieś dobre chodniczki welurowe? Próbowałem załatwić ORI w serwisie ale coś nie mogą znaleźć :(
Forumowicz
 
Od: 1 kwi 2008, 12:23
Posty: 664 (0/15)
Skąd: Gdynia
Auto: TA KL

Postprzez Adek311092 » 28 maja 2013, 19:37

Adek311092 napisał(a):Panowie takie poważne pytanie i prosiłbym o jakieś odpowiedzi, oczytałem się tyle o tych olejach że już nie bania boli a nic nie postanowiłem, mam xedosa 6 2.0 z przebiegiem 180tyś rok temu zalałem go castrolem magnatec 10w40 ale nie jestem zadowolony z pracy silnika na tym oleju, przy delikatnej jeździe nie ma żadnych ubytków ale przy przejechaniu tak około 4km do czerwonego pola zaczyna dymić i ubytek oleju jest zauważalny. na 10 tyś zużyłem około 5.3 litra oleju oczywiście wliczone jest tez zalanie silnika około 4.2 więc dolałem około 1 litr. z mojej małej wiedzy wynikałby że jeśli silnik bierze olej przy pałowaniu to musi przepuszczać olej na pierścieniach, i mój plan jest taki aby zrobić płukankę (może pomoże na pierścienie) i zalać go olejem albo mobil 1 5w50 syntetyk abo valvoline max life 10w40 i co wy na to? trochę się sram tej płukanki że coś mi rozszczelni ale z drugiej strony może pomóc no i olej czy przejście z tego castrola na pełen syntetyk z mobila nie narobi kłopotów doradźcie coś <co?>


Dzis padła decyzja nie mam pojęcia czy dobra.. troszkę się obawiałem pewnie nie słusznych opini o syntetykach do "starych" aut i ma już zryta czaszkę :D Wahałem się miedzy mobilem s2000 10w40 a elfem 10w40 i znajoma Pani w hurtowni powiedziała żebym brał elfa bo z mobilami to różnie bywa że są często podrabiane, a elf jest prosto chyba z francji. Dobry wybór czy nie?
Obrazek
Avatar użytkownika
Przedstawiciel Podkarpacia
 
Od: 27 lut 2012, 21:08
Posty: 662 (2/12)
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda 323f 2.0 V6 Speciale Edition

Postprzez ProboszczV6 » 30 maja 2013, 09:49

elf to lepszy wybór niż mobil, widziałem jaki syf zostaje w silniku po półsyntetycznym mobilu, fakt że nic nie przebije castrola :] ale to inna sprawa.
Jeśli się rzeczywiście czegoś obawiasz, to zalej sobie teraz tego elfa, niech przepłuka silnik, później lej 5W-40 lub 5w-30
Obawy nie są uzasadnione jeśli auto nie spala oleju, a ewentualne wycieki należy likwidować a nie łatać gorszym olejem który zostawia w silniku błoto.
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Dymian » 26 cze 2013, 00:14

Mam pytanie:
KL 2.5- nalot 275kkm- był mobil 10w40 lany z beczki w serwisie gdzie poprzedni właściciel oddawał auto.
Ja jakoś nie przepadam za mobilem, który parę lat temu zgłębiał spożycie mojego exexexexauta.
Padło na poniższe propo, co wybrać:
valvoline maxlife 10w40
lub
MOTUL 6100 SYNERGIE+ 10W40
?? motul tańszy o całe 10zł na 5l;) (bo valvoline ciężki do dostania w 5- trzeba brać 4+1 stąd ciut wyższa cena)

p.s. ile do kl wchodzi oliwy? 4.2l?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 19:33
Posty: 604 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: był: Xedos 9, 2,5v6, 2002
Jest Phaeton.

Postprzez Marek 161BD081 » 26 cze 2013, 06:22

4 litry najczęściej wystarcza
161 BD 081 26.425 & 27.555 MHz USB
Xedos 9 KL '01 & AR 156 1.8TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były: 323F BA Z5
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 22:05
Posty: 5018 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez radar88 » 26 cze 2013, 10:42

Marku mało....JAk dobrze poszukasz to kupisz baniak 5L bez problemu :P
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 19:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Dymian » 26 cze 2013, 10:48

Jadę do hurtowni gdzie biorę sporo baniek a akurat 5 nie mają- mobila mi auto nie bierze- więc i motula chyba też nie będzie brał;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 19:33
Posty: 604 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: był: Xedos 9, 2,5v6, 2002
Jest Phaeton.

Postprzez radar88 » 26 cze 2013, 18:51

To napisz np do Carspeed...
A o to przykład:
http://allegro.pl/listing/listing.php?s ... ax+life+5L
]
Kamil
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 24 kwi 2009, 19:24
Posty: 5558 (23/27)
Skąd: Częstochowa/Teklinów ŚL
Auto: Mazda Xedos 9 TA KL 1993/98 A/T A7RED Pearl
Mazda Xedos 6 CA KF MT 1995 – Projekt odbudowa/swap

Postprzez Dymian » 30 lip 2013, 20:42

Miałem mobil 10w40, czasami delikatnie góra pukała na zimno co mnie irytowało.
Zmieniłem na valvoline 10w40 max life- od 1,5 kkm zadowolony jestem na maxa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 19:33
Posty: 604 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: był: Xedos 9, 2,5v6, 2002
Jest Phaeton.

Postprzez ProboszczV6 » 31 lip 2013, 09:47

Szkoda że nie zmieniłeś na 5w30, byłbyś jeszcze bardziej zadowolony...
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez Dymian » 31 lip 2013, 20:21

Bałem się wpojonych prlowskich dewiz, że zacznie sikać wszystkimi uszczelnieniami;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 24 cze 2013, 19:33
Posty: 604 (0/1)
Skąd: Lubelskie
Auto: był: Xedos 9, 2,5v6, 2002
Jest Phaeton.

Postprzez ProboszczV6 » 1 sie 2013, 19:33

Nawet gdyby, to uszczelki się wymienia a nie oczekuje że błoto je zaklei :]
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez szydlos » 10 wrz 2013, 21:01

Nadszedł i czas abym u swojej wymienił olej (2.0 v6)

Olej który aktualnie jest w silniku to Castrol Edge 10w60.
Zalałem taki jak poprzedni właściciel Mazdy lał bo mi go polecił.

Nie dość, że kosztuje prawie 150 zł za 4 litry to ostatnio słyszę, że to bardzo lipny olej i nadaje się do sieczkarni <glupek2>

Tym razem chciałbym zmienić mu na inny też pełen syntetyk lecz o innej wartości.
Oleju zbytnio mi nie brał, jak coś bierze to bardzo mało.
Trochę mnie denerwuje taki lekki klekot na zimnym, lecz nie dymi.Po rozgrzaniu to klekotanie przemija.

1.Który olej wybrać ? Widzę, że wiele osób poleca Valvoline Max Life lub Dexelie, teraz jaką wartość wybrać?
2.Chciałbym mu zrobić płukankę, jaki specyfik polecacie ?
3.Oczywiste jest, że będę też zmieniał filtr oleju, jaki w tym przypadku polecacie ?

Odnośnie kosztów – ? W tym przypadku nie ma co "dziadować" i jestem skłonny kupić droższy temat .
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2013, 18:00
Posty: 38
Skąd: Kłodawa
Auto: Xedos 9 2.0 v6 '94 r.

Postprzez ProboszczV6 » 11 wrz 2013, 19:37

10W-60 nie może być zły, nawet Castrol nie jest w stanie zrobić tego oleju źle :] chociaż nie uznaję tego producenta ogólnie.
klekotanie na zimnym z czasem się zmniejszy jeśli zalejesz olej 5w lub 0w, w twoim przypadku zalałbymi coś z grupy Total 5w-40 albo 0w-40, odczujesz na spalaniu a częściowo zużyte panewki nie dostaną w <dupa> .
Aha, olej 10w-60 jest pełnym syntetykiem.
Oryginalny filtr oleju do silników serii K kosztuje 25zł w serwisie, oryginał produkowany jest przez Knechta który ma też zamienniki w sprzedaży za ~17-20zł . Na oryginalnym filtrze z serwisu jest poza znaczkiem Mazdy jest znaczek Knechta.
Płukanka to LiquiMoly lub podobna do niej była też płukanka K2, zapach, gęstość być może też skład, w każdym razie nie śmierdziała "rozpuszczalnikiem" tak jak np STP a to ważne. Można tez użyć zwykłej Nafty w rozsądnej ilości tzn jakieś 0,2-0,3 litra...
Don't hate me, i'm just an alien....
Szyderca i wywrotowiec :]
In rock we trust
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2011, 21:06
Posty: 1338 (0/19)
Skąd: Łękawica/Żywiec/Bielsko
Auto: Mazda Xedos 9 KJ-ZEM brilliant black
Ford Probe GT ( 2.5 V6 KL )

Postprzez szydlos » 11 wrz 2013, 20:29

Chyba 5w40 wybiorę po dłuższym przemyśleniu.

Tylko z jakiej firmy ??? I rozumiem, że lepiej 5 litrów kupić ?

Albo Valvoline Max Life albo Dexelia albo ...
Forumowicz
 
Od: 15 sty 2013, 18:00
Posty: 38
Skąd: Kłodawa
Auto: Xedos 9 2.0 v6 '94 r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9