Dzisiaj dzwoniłem właśnie w tej sprawie do serwisu (niby specjalizują się w japońskim autach) i twierdzą, że rozrząd trzeba rozbierać do wymiany pompy, także przyznam że jestem trochę skołowany.
Mógłby ktoś jeszcze się wypowiedzieć/potwierdzić bo nie chcę żeby mnie naciągali w serwisie ?
btw. zna ktoś w Krakowie w miarę solidny serwis który by mógł to zrobić?
Rozrzad, pompa wody i inne.
1, 2
tszzst napisał(a):3. Czy jeśli rozrząd był robiony ok 60 tyś km temu koniecznie trzeba wymienić go teraz razem z pompą?
A co było założone ? Oryginalny rozrząd czy zamiennik ? Ori ma starczać na 90tys., zamiennik 60tys. km. Pompa jeśli będzie ok to nie trzeba jej łączyć z wymianą rozrządu. Zwiększony naciąg paska mógł spowodować jej hałasowanie.
- Od: 26 lut 2012, 13:24
- Posty: 43
- Skąd: TST/TKI
- Auto: Była:
Mazda 323F BJ 2001' 1.6 16V ZM
Jest:
Lexus IS 200
Toyota Starlet EP81 1.3 16V DOHC
Robił to poprzedni właściciel więc pewności nie mam, ale pewnie zamiennik.
Ja właśnie chcę wymienić samą pompę, która ostatnio została zdiagnozowana jako źródło dziwnych dźwięków (mechanik zdjął paski coś tam ruszał i faktycznie dochodził jakiś dźwięk) stąd pytanie o to czy na pewno w tym celu trzeba rozbierać rozrząd czy da się go nie ruszać bo słyszałem już obie wersje ?
Ja właśnie chcę wymienić samą pompę, która ostatnio została zdiagnozowana jako źródło dziwnych dźwięków (mechanik zdjął paski coś tam ruszał i faktycznie dochodził jakiś dźwięk) stąd pytanie o to czy na pewno w tym celu trzeba rozbierać rozrząd czy da się go nie ruszać bo słyszałem już obie wersje ?
- Od: 16 sty 2010, 18:45
- Posty: 7
- Auto: 323F BJ 1.6, 2000r.
tak jak kolega wyżej pisz żeby pompę wyjąć trzeba rozebrać rozrząd ,przy tej czynności wymienił bym rozrząd bo za niedługo bedziesz go i tak wymieniał i dwa razy będziesz płacił za to samo ale rób jak uważasz twój samochód .
tu masz wymianę rozrządu w silniku ZL budowa taka sama i jak popatrzysz na fotki i wiesz która to pompa wody to zobaczysz że nie wyjdzie ,oto link : viewtopic.php?f=463&p=2536216#p2536216
tu masz wymianę rozrządu w silniku ZL budowa taka sama i jak popatrzysz na fotki i wiesz która to pompa wody to zobaczysz że nie wyjdzie ,oto link : viewtopic.php?f=463&p=2536216#p2536216
xedos1972
Ja ponawiam pytanie poprzednika ale do silnika ZL 1.5
Czy mógłby ktoś polecieć ewentualnie odradzić jakieś w miarę tanie części kompletnego rozrządu z pompą wody. Nie chce kupować oryginałów ale też nie koniecznie najtańsze.
Czy mógłby ktoś polecieć ewentualnie odradzić jakieś w miarę tanie części kompletnego rozrządu z pompą wody. Nie chce kupować oryginałów ale też nie koniecznie najtańsze.
- Od: 11 mar 2013, 18:32
- Posty: 61
- Skąd: Tarnobrzeg
- Auto: Mazda 323F BJ, 1.5 (ZL) LPG, 1999
Co sadzicie o pompie wody Aisin? Wydaje się, że przyzwoita firma. Taka zamowilem koszt okolo 140 zl byla jeszcze dostepna pompa wody bmg, ktora byla chyba oryginalnie montowana ok 200zł. Taniego zamiennika za 85 zł nawet nie rozwazalem.
- Od: 11 mar 2013, 18:32
- Posty: 61
- Skąd: Tarnobrzeg
- Auto: Mazda 323F BJ, 1.5 (ZL) LPG, 1999
Pompa GMB jest dobrą pompą, dają gwarancje na 100 tys. Ja wymieniałem rozrząd przy 128 tyś i założyłem tak :
Pasek Mitsoboushi ( ori) choć bez znaczka mazdy a porównajce ori z auta z tym zobaczycie, że to samo. Zresztą poczytajcie trochę jest na ten temat dużo. Koszt 90 zł.
Pompy nie ruszałem bo była spoko.
Dwie rolki jedna ina a drugiej nie pamiętam. Śmiga cichutko wszystko. Napinacza też nie dotykałem, sprężyna miała fabryczne wartości. Całość kosztowała mnie około 250 zł.
Wymiana 150 zł. Uszczelkę pod klawiaturą została stara ori bo też była wporządku i zrobiłem już 15 tys i suche wszystko tylko kurz!
Aisin to moim zdaniem bardzo dobra firma ! ale jak czytam na forum, że np amory KYB albo monroe to badziew to strach się wypowiadać trochę.
Pasek Mitsoboushi ( ori) choć bez znaczka mazdy a porównajce ori z auta z tym zobaczycie, że to samo. Zresztą poczytajcie trochę jest na ten temat dużo. Koszt 90 zł.
Pompy nie ruszałem bo była spoko.
Dwie rolki jedna ina a drugiej nie pamiętam. Śmiga cichutko wszystko. Napinacza też nie dotykałem, sprężyna miała fabryczne wartości. Całość kosztowała mnie około 250 zł.
Wymiana 150 zł. Uszczelkę pod klawiaturą została stara ori bo też była wporządku i zrobiłem już 15 tys i suche wszystko tylko kurz!
Aisin to moim zdaniem bardzo dobra firma ! ale jak czytam na forum, że np amory KYB albo monroe to badziew to strach się wypowiadać trochę.
- Od: 19 maja 2013, 07:38
- Posty: 10
- Auto: Mazda 323f 1.6 16 v
2003 sportive
Ciekaw jestem czy żeby uznali gwaranję na pompe wody i też do 100 tys km to pewnie trzeba byloby w aso zakładac.
Ja wzialem:
– pasek Gates 60 zl,
– zestaw rolek INA 123 zł. W srodku rolka GMB i rolka napinacza KOYO + sprezynka. Kupując tylko ten zestaw byla dostepna sprezynka, ale zestaw elegancki
– pompa wody AISIN 135zł
– do tego uszczelki reinz: pod pokrywe zaworow, na wał i na wałek. Ale tutaj sie okaze jak beda w porzadku to chyba zwroce do sklepu. Chyba nie ma sensu ruszac oryginalnie siedzacych uszczelek wału i wałka jak nic nie cieknie (przebieg 200k). Co sadzicie z tymi uszczelkami?
Ja wzialem:
– pasek Gates 60 zl,
– zestaw rolek INA 123 zł. W srodku rolka GMB i rolka napinacza KOYO + sprezynka. Kupując tylko ten zestaw byla dostepna sprezynka, ale zestaw elegancki
– pompa wody AISIN 135zł
– do tego uszczelki reinz: pod pokrywe zaworow, na wał i na wałek. Ale tutaj sie okaze jak beda w porzadku to chyba zwroce do sklepu. Chyba nie ma sensu ruszac oryginalnie siedzacych uszczelek wału i wałka jak nic nie cieknie (przebieg 200k). Co sadzicie z tymi uszczelkami?
- Od: 11 mar 2013, 18:32
- Posty: 61
- Skąd: Tarnobrzeg
- Auto: Mazda 323F BJ, 1.5 (ZL) LPG, 1999
uvekolarz napisał(a):Chyba nie ma sensu ruszac oryginalnie siedzacych uszczelek wału i wałka jak nic nie cieknie (przebieg 200k). Co sadzicie z tymi uszczelkami?
potwierdzam nie cieknie nie ruszać
- Od: 23 kwi 2009, 18:25
- Posty: 535
- Skąd: Kłodzko
- Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
Mam pytanie takie małe. Wymieniłem rozrząd cały + pompa wody i obydwa paski wielorowkowe, zauważyłem że przy ok 1500 rpm silnik inaczej pracuje tak jakby świszczy coś, przy większych obrotach jest już ok. Czy mam się przejmować czy tak może być?
-
Qkes
Witam. W najbliższych dniach mam zamiar oddać moje autko na wymiane rozrządu.Mam juz chyba wszyskie potrzebne części.Mam chyba wyciek z okolic wału korbowego bo cała miska olejowa jest brudna a wygląda jak by wyciek zaczynał się z tamtych okolic.Czy za jednym zamachem możliwa jest wymiana też uszelniacza tego wału czy panowie policzą sobie odzielnie?Czy to samo tyczy sie uszczelniaczy obydwu wałków rozrzadu? I czy ktoś może podać mi indeks tych uszelniaczy, zamienika lub orginału? Z góry thx za odpowiedz 
-
wodzu05
Do wymiany rozrządu i tak muszą zdjąć koło pasowe wału, więc to tylko kwestia wyciągnięcia uszczelniacza i założenia nowego. Co do wymiany uszczelniaczy na wałkach to już trochę więcej roboty im dasz, bo tak tylko by sobie je zblokowali, a do wymiany uszczelniaczy to muszą je zdjąć, więc pewnie coś dolicza za robotę.
Ja też miałem wyciek z uszczelniacza, ale misa była cała brudna przez wyciek z bocznej półokrągłej uszczelki miski, niewielki wyciek ale cała komora silnika pod spodem włącznie z maglownicą było w oliwie.
Ja też miałem wyciek z uszczelniacza, ale misa była cała brudna przez wyciek z bocznej półokrągłej uszczelki miski, niewielki wyciek ale cała komora silnika pod spodem włącznie z maglownicą było w oliwie.
– Fiat 126p 650 'RED Diabloo"
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
– Peugeot 405 1.9 + lpg
– Hyundai Coupe 2.0 + lpg "Senioritta"
– Peugeot 406 2.0 HDI "Klekocica"
A teraz czas na Japan Style – Mazda 323F Bj 1.5 + lpg
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości