Jaki olej wybrać?
Przeczytałem kilka stron tematu i wyłoniłem faworytów. Valvoline & Motul tylko teraz który olej wybrać?
Będę zmieniał z 10w40 na 5W40 różnica cenowa ok 15zł na korzyść Valvo ale Motul daje za to 5l
Będę zmieniał z 10w40 na 5W40 różnica cenowa ok 15zł na korzyść Valvo ale Motul daje za to 5l
-
Przemek...
- Od: 8 wrz 2006, 15:22
- Posty: 8660 (84/80)
- Skąd: KCH
- Auto: Mazda 6gh 2.5pb
Mazda Xedos 9 2.5V6 KL
Mazda 323f 2.0 V6 GT
ENI/Agip
Historie mojej młodości :
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
[url]https://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=102&t=151548[/url]
staraj się nie rozlewać zbyt dużo przelewając z pustego w próżne...
Witam jestem na zmianie oleju i myślę o Valvoline SYNPOWER FE 5W-30 albo Millers Oils XF Longlife C2 5w-30. Aktualnie jeżdżę na Dexeli ale planuję zmienić na coś innego. Dodam, że jeżdżę na LPG. Który z wymienionych olejów możecie polecić albo który jest lepszy? Pozdrawiam i dziękuję za odpowiedzi Adam
SynPower FE motor oil
SAE Viscosity Grade 5W-30
Viscosity, mm2/s @ 100 ºC. 9.8
Viscosity, mm2/s @ 40 ºC. 54
Viscosity Index 169
Viscosity, mPa.s –30ºC.<6600
TBN, mg KOH/g 10.1
Pour Point, ºC -45
Specific Gravity @ 15.6°C. 0.852
Flash Point, COC, ºC. 222
Millers
SAEViscosityGrade 5w30
SpecificGravity@15°C 0.855
KinematicViscosity@100°C 10.3cSt
KinematicViscosity@40°C 52.6cSt
ViscosityIndex 164
PourPoint °C -36
Flashpoint °C 230
Cold Crank Viscosity@-35°C 6,200cP
Który lepszy ? Są jakieś duże różnice w nich ?
SynPower FE motor oil
SAE Viscosity Grade 5W-30
Viscosity, mm2/s @ 100 ºC. 9.8
Viscosity, mm2/s @ 40 ºC. 54
Viscosity Index 169
Viscosity, mPa.s –30ºC.<6600
TBN, mg KOH/g 10.1
Pour Point, ºC -45
Specific Gravity @ 15.6°C. 0.852
Flash Point, COC, ºC. 222
Millers
SAEViscosityGrade 5w30
SpecificGravity@15°C 0.855
KinematicViscosity@100°C 10.3cSt
KinematicViscosity@40°C 52.6cSt
ViscosityIndex 164
PourPoint °C -36
Flashpoint °C 230
Cold Crank Viscosity@-35°C 6,200cP
Który lepszy ? Są jakieś duże różnice w nich ?
Na tym Valvoline jeździłem w Mazdzie 6 2.0CiTD GY,
Na tym Millersie jeżdżę w Volvol D5.
Co mogę napisać :–),
W Volvo wymagam A5/B5 oraz mam DPF, zatem tutaj wybór jest prosty. Jak w przypadku Mazdy PB ? Niestety nie wiem.
Oba chyba będą OK o ile spełniają normy Mazdy. Nie wiem czy LL jest Ci niezbędne, więc chyba skupiłbym się na tym co bym miał tańsze jeśli wymianę chcesz przeprowadzać co 10-15 tyś. Jeśli wymiany mają być rzadziej to zdecydowanie coś co jest LL. Przy aktualnych cenach, w moim przypadku tańszy wydaje się być Millers i jakoś tak w związku z ograniczoną dostępością wydaje mi się być lepszy.
Na tym Millersie jeżdżę w Volvol D5.
Co mogę napisać :–),
W Volvo wymagam A5/B5 oraz mam DPF, zatem tutaj wybór jest prosty. Jak w przypadku Mazdy PB ? Niestety nie wiem.
Oba chyba będą OK o ile spełniają normy Mazdy. Nie wiem czy LL jest Ci niezbędne, więc chyba skupiłbym się na tym co bym miał tańsze jeśli wymianę chcesz przeprowadzać co 10-15 tyś. Jeśli wymiany mają być rzadziej to zdecydowanie coś co jest LL. Przy aktualnych cenach, w moim przypadku tańszy wydaje się być Millers i jakoś tak w związku z ograniczoną dostępością wydaje mi się być lepszy.
..::Born To Rise Hell::..
Witam, mam mazdę 6 2005 poliftową wersję z silnikiem benzynowym 2.0 147km. Wczoraj sprawdzałem olej na bagnecie i było go bardzo niewiele, więc postanowilem coś z tym zrobić. Samochód kupiłem ok. pół roku temu i nic przy nim kompletnie nie robiłem, gdyż nie było takiej potrzeby. Teraz wiem, ze muszę zmienić olej, ale nie wiem na jaki, ponieważ nie mam żadnej informacji o poprzednim oleju, jaki był lany, więc pasuje całkowicie go zmienić. Samochód ma ok. 140 000km przebiegu. Co poleciacie ? Dzięki..
dodam, że trochę mi się spieszy, bo mieszkam w UK, a za 2 tyg wybieram się samochodem do Polski na urlop. Polecacie mi olej Dexelia 10w40 półsyntetyk, czy może jest jakiś równie dobry do mazdy, łatwiej dostępny ?
dodam, że trochę mi się spieszy, bo mieszkam w UK, a za 2 tyg wybieram się samochodem do Polski na urlop. Polecacie mi olej Dexelia 10w40 półsyntetyk, czy może jest jakiś równie dobry do mazdy, łatwiej dostępny ?
Mazda 3 Sport, 2.0 150 petrol, 2007
- Od: 27 sty 2012, 16:18
- Posty: 195
- Skąd: Kraków / Doncaster
- Auto: Mazda 6 MPS
hej, ale jeśli samochód np. był już jeżdżony na syntetyku, a zmienię na półsyntetyk to się nic nie stanie ? Bo dexelia 5w30 to pełny syntetyk.
Mazda 3 Sport, 2.0 150 petrol, 2007
- Od: 27 sty 2012, 16:18
- Posty: 195
- Skąd: Kraków / Doncaster
- Auto: Mazda 6 MPS
deejay89 napisał(a):hej, ale jeśli samochód np. był już jeżdżony na syntetyku, a zmienię na półsyntetyk to się nic nie stanie ? Bo dexelia 5w30 to pełny syntetyk.
Nic sie nie rozszczelni a dex 5w30 to hydrocrak , nie fullsynt.
hmm, więc mówicie, żeby śmiało zmienić olej na 5w30 dexelia'e i nic nie powinno się stać ? Silnik jest suchy, nie ma żadnych widocznych wycieków, mam kilka fotek, jak coś.
Mazda 3 Sport, 2.0 150 petrol, 2007
- Od: 27 sty 2012, 16:18
- Posty: 195
- Skąd: Kraków / Doncaster
- Auto: Mazda 6 MPS
Witam.Jestem nowy na forum i od niedawna mam Mazdę 6.Mam małe pytanko odnośnie oleju mianowicie zauważyłem wyciek oleju parę dni temu jutro mam jechać do mechanika sprawdzić co się stało.W silniku jest Dexelia 5w30 jednak żeby dojechać do warsztatu muszę dolać bo stan jest poniżej minimum. Jaki innym olejem mogę dolać do silnika ponieważ do jutra nie dam rady kupić Dexelii ? Podobno olej był wymieniany 2 m-ce temu przebieg auta to 100600 km. Może ktoś wie co mogło spowodować taki nagły wyciek,będę wdzięczny za każdą odpowiedź,podejrzewam że przy wymianie oleju mechanik mógł źle dokręcić korek wylewu który z czasem się bardziej poluzował stąd jakiś wyciek.Pozdrawiam.
- Od: 19 maja 2013, 14:53
- Posty: 15
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda 6 – Sport Kombi , 2.0 D , 136kW – 2004r.
ok, to zaleje auto 5w30 tak jak mowicie. zobaczymy w przyszlym tyg.
Mazda 3 Sport, 2.0 150 petrol, 2007
- Od: 27 sty 2012, 16:18
- Posty: 195
- Skąd: Kraków / Doncaster
- Auto: Mazda 6 MPS
A ja mam wyciek z powodu pekniecia na intercoler-ze poprzedni wlasciciel musial gdzies przychaczyc podwoziem I na laczniku zrobilo sie pekniecie. Zaklejone jakims klejem trzymalo az ktos zaczol jezdzic tym autkiem (co oznacza jezdzic nie gramolic jak stary dziadek) I przy 180 km/h klej puscil z powodu cisnienia I zrobil sie wyciek.Za tydzien jestem umowiony na naprawe trzeba wyciagnac intercoler I dac do pospawania mam nadzieje ze nie bedzie klopotow przy wyciaganiu bo to aluminium.Na razie pokleil go ponownie sciagnol miske wyczyscil pokleil, wymienil filtry I olej- teraz jestem na Castrol-u Edge 5w30.Smok mialem na 30% przytkany tak ze polecam innym taka forme wymiany oleju ze zdjeciem miski zanim straca smarowanie z powodu przytkanego smoka.Pozdrewiam.
Sent from my BlackBerry 9780 using Tapatalk
Sent from my BlackBerry 9780 using Tapatalk
- Od: 19 maja 2013, 14:53
- Posty: 15
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda 6 – Sport Kombi , 2.0 D , 136kW – 2004r.
Loco78 napisał(a):Smok mialem na 30% przytkany tak ze polecam innym taka forme wymiany oleju ze zdjeciem miski zanim straca smarowanie z powodu przytkanego smoka.
to ja zapraszam Cię do zapoznania się naszym z poradnikiem diesla Jeszcze wiele ciekawych rzeczy mozna się z niego dowiedzieć
moja M3 SPRZEDAM: sprężyny zawieszenia przód Mazda3 BM/BN 2017r, oryginał
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy Opinie i Poradniki