Mazda6 GG L3 '04 122KW

GL / GJ / GH / GG / GY

Postprzez PLaster » 3 maja 2013, 21:01

Witam
To już trzecia (pomijając 1/3 GD z F2T) Mazda w naszym posiadaniu. Tym razem 6 GG w wersji liftback i najmocniejszym w tamtejszym czasie silnikiem L3. Została zakupiona kilka dni temu i już w moich rękach pokonała blisko 1tyś km.
Auto świeżo sprowadzone do polski z Danii, gdzie miało dwóch właścicieli. Z racji na tamtejsze warunki klimatyczne zostało tam zakonserwowane podwozie w 2011r. (jest dokumentacja papierowa i zdjęciowa). Oglądając organoleptycznie konserwacja wygląda względnie dobrze, niemniej jednak wolną chwilą letniego dnia naniosę małe poprawki. Przebieg 134 kkm znikomy jak na swój wiek i wierząc Duńskiej biurokracji wydaje się być autentyczny co potwierdza wpis na stronie tamtejszego wydziału komunikacji. Jak na rozmiar kół i profil opon zawieszenie także potwierdza ten przebieg, bo mazda prowadzi się dość dobrze (pomijając koleiny). Silnik wydaje się być ok, ładna kultura pracy i nawet ten dźwięk coraz mniej mi przeszkadza ;). Na tę chwilę nie zaobserwowałem znacznego zużycia oleju, czego się obawiałem. Mam nadzieję że jego sprawność techniczna będzie lepsza niż w poprzednim FSie.

Po małym wstępie kilka suchych danych technicznych.

dane auta:
~ data produkcji 30.03.2004 (pierwsza rejestracji 01.12.2004)
~ produkcja: Japonia
~ wersja europejska
~ kod modelu: GJ6LEBA – 29Y
~ hatchback/liftback
~ silnik 2.3 16v DOHC = 2261 ccm (166 KM@6500rpm 207 Nm@4000rmp
~ manualna skrzynia biegów
~ kolor: nadwozie – STG; wnętrze – GH6 black; tapicerka – TDD
~ przebieg 134kkm
~ stan b.dobry-

wyposażenie:
~ ABS, TSC, DSC
~ ASR (8 poduszek)
~ automatyczna klimatyzacja
~ tempomat
~ wsp. kierownicy
~ komputer spalania
~ el. szyby
~ el. lusterka (nie wiem czy podgrzewane)
~ Xenon'y (automatycznie włączane) + spryskiwacze reflektorów
~ czarna skórzana tapicerka
~ grzane przednie fotele
~ system fotelików ISOFIX
~ system audio BOSE
~ centralny zamek bez alarmu
~ koła lato: 17" fabryczne alu – 215/45/17

moc/moment obrotowy (hamownia 2013.06.27):
~ BP 161.6KM (5930rpm) i 214.9Nm (3720rpm)
~ LPG 162.6KM (6157rpm) i 211.9Nm (3825rpm)
~ BP 164.5KM (5993rpm) i 207.9Nm (4177rpm) – mod ;)

naprawy/wymiany:
~ wymiana przepływomierza (padł i mazda paliła 18/100km ;( )
~ naprawa cieknącej rurki od wspomagania (metodą warsztatową)
~ wymiana oleju na Valvoline SynPower + filtr oleju
~ wymiana płynu chłodniczego
~ przetoczenie przednich tarcz hamulcowych (miały bicie) – teraz jest cacy ;)
~ serwis klimatyzacji bo bardzo słabo chłodziła (zobaczymy jak teraz będzie)
~ pozamieniałem wężyki od spryskiwaczy by działały normalnie (a nie pozamieniane przód z tyłem, wrrr...)
~ rozebranie i umycie przednich lamp oraz wymiana żarników xenon na Philips 85122+
~ zakup kół na zimę: fabryczne alu 16" + opony Pirelli Sottozero Winter 210 (wszystko prawie nowe)

modyfikacje:
~ instalacja CB-Radio w schowku podłokietnika
~ instalacja LPG: Stag 4+, KME Silver, HANA 2000(złote), Tomasetto, i reszta
~ gniazdo zapalniczki w bagażniku

w planach:
~ poprawa konserwacji podwozia
~ kosmetyka skórzanej tapicerki
~ może alarm
~ LEDowe światła do jazdy dziennej
~ może halogeny w zderzaku

Statystyka i koszty na Motostat
Obrazek

Poglądowe foto:
I sesja.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

II sesja – na hamowni.
Obrazek
Obrazek
Ostatnio edytowano 26 lis 2013, 22:37 przez PLaster, łącznie edytowano 8 razy
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 01:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez Rafał_ » 3 maja 2013, 21:19

Gratulacje, ładna sztuka <spoko>
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
jarek.ZE
Avatar użytkownika
Klubowicz
CUP 2014 miejsce 3
CUP 2013 miejsce 2
 
Od: 25 lis 2008, 00:19
Posty: 3760 (180/234)
Skąd: Konstancin-Jeziorna
Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04

Postprzez maselek » 3 maja 2013, 21:34

Gratulacje, ładne sztuki :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 kwi 2008, 19:51
Posty: 523 (1/2)
Skąd: E£K
Auto: M6' GH 2.0 Pb

Postprzez Pawko_6 » 3 maja 2013, 22:21

Prawie jak moja :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 gru 2003, 14:25
Posty: 1083 (3/4)
Skąd: Białystok
Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune

Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02

Postprzez Mandey » 4 maja 2013, 11:37

Ładniutka :D

Szerokości i bezawaryjności <spoko>
Obrazek Mazda 6 [2.0 DISI]

Obrazek Mazda 6 [2.5 MZR]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 lut 2012, 01:09
Posty: 1808 (21/23)
Skąd: Żory, PL
Auto: Mazda 6 [GH], 155 KM, 2.0 DISI, Rok prod.: 2011

Mazda 6 [GH], 170 KM, 2.5 MZR, Rok prod.: 2008

Postprzez piotr_szp » 4 maja 2013, 17:21

Gratuluję

Wysłane z mojego LT18i
BF3
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2007, 21:57
Posty: 934 (32/9)
Skąd: Białe Błota
Auto: Mazda 6 '07r, 2.3l

Postprzez Nightfall » 4 maja 2013, 17:53

Pięknie zadbana sztuka :D .Zyczę bezawaryjności i przyjemnosci z jazdy <spoko>
Nightfallówna
Dum Spiro Spero.....
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 11 lut 2013, 21:32
Posty: 4111 (138/173)
Skąd: Gorzów Wlkp.
Auto: Mazda 6,kombi ,2006 rok, 2.0 diesel, Dpf out,chiptuning 130 KM/363 Nm,Phantom Blue

Postprzez PLaster » 5 maja 2013, 19:57

dzięki;)
oby była bezawaryjna, bo jak na razie to ciągle płata figle – mam nadziej że uda mi się ją w miarę szybko odchwaścić
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 01:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez thorgal7730 » 5 maja 2013, 20:07

bardzo ładna Madzia, mam nadzieję, ze będzie latać bezawaryjnie długo i szczęśliwie :)
Forumowicz
 
Od: 14 gru 2012, 20:49
Posty: 38
Auto: Mazda 6, 2.0 benzyna, 2008r, exclusive+

Postprzez matthies » 6 maja 2013, 18:11

mógłbyś podzielić się tym co się chwaści? tak dla potomnych, na co zwracać uwagę.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 17:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez PLaster » 7 maja 2013, 20:59

matthies napisał(a):mógłbyś podzielić się tym co się chwaści? tak dla potomnych, na co zwracać uwagę.

Na początek nieszczęsna rurka od wspomagania którą zastąpiłem olejowym wężem gumowym, potem padł przepływomierz powietrza i spalanie 18l/100km mnie nieźle zdenerwowało, szczególnie przez majówką. A ostatnio jakby mi gdzieś uciekał płyn chłodniczy, bo pod autem zauważyłem jakąś plamę, ale już jej nie widzę. Muszę to poobserwować.

Jak na dwa tygodnie użytkowania auta od zakupu i ponad 1200km, to trochę za dużo.
Niestety czego można się spodziewać po aucie które stało przez ostatnie ok. pół roku.

Jeszcze muszę zrobić kosmetykę tapicerki i małą renowacje fotela kierowcy, bo ma uszkodzenia jakby ktoś siedział w spodniach z ćwiekami na zadku. Nie są wielkie, ale denerwują mnie.
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 01:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez onyx » 7 maja 2013, 21:08

Gratuluję zakupu, zwłaszcza że 6 w moim ulubionym kolorze :)

Życzę bezawaryjności i bezkorozyjności <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 22 wrz 2010, 09:41
Posty: 2177 (68/52)
Skąd: tie city
Auto: wesoły kapelusznik

Postprzez PLaster » 8 maja 2013, 15:46

onyx napisał(a):Gratuluję zakupu, zwłaszcza że 6 w moim ulubionym kolorze :)
Życzę bezawaryjności i bezkorozyjności <spoko>


Spoko, a ten kolor też mi się bardzo podoba i jest dość rzadko spotykany w przeciwieństwie do srebrnego gdzie co druga 6tka jest taka

o awaryjności już napisałem, a co do korozji to będę się jej bronił rękami i nogami (andariel z daleka ;) )
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 01:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez Gib » 14 maja 2013, 20:04

Gratki zakupu.
Stała pod ścianą prężąc kakao
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2007, 17:09
Posty: 8938 (141/180)
Skąd: Warszawa
Auto: rower składak 1.8t

Postprzez PLaster » 14 maja 2013, 20:25

ni za szto ;)
na razie poznaje i odchwaszczam!
z każdym dniem dowiaduje się coraz więcej o nowszej myśli techniki i z każdym dniem żałuje że czasy GD nie wrócą
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 01:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez NIEBO! » 14 maja 2013, 20:43

Wiesz ... zawsze możesz sobie wrócić do DG :) Ja też odchwaszczam i poprawiam, ale powiem Ci, że z każdym dniem moja d**a i noga przyzwyczajają się do "luksusu". Mam często przyjemność lub nieprzyjemność jechać jakimś innym autem ... i wcześniej jak się przesiadałem z mojej '95 do innego auta to zazwyczaj <wow>. A teraz zazwyczaj wrażenia są inne ... jest tak jakoś obskurnie, biednie, tandetnie. Chociażby skórzana kierownica ... no i przede wszystkim "pedałowanie" w innych autach ... jeżdżę oszczędnie – w zasadzie muskam tylko pedał gazu, a auto i tak rwie się do przodu ... a w pozostałych żeby zachować podobną dynamikę pedał w podłogę i nic ... tak wiec ja jestem z przesiadki zadowolony :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2013, 21:47
Posty: 685 (4/8)
Skąd: Poznań
Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Jest skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 2.3l 16V 166KM SportWagon 220V :)

Postprzez PLaster » 14 maja 2013, 20:51

Nie mówię, że ja nie jestem zadowolony (inaczej bym nie kupował) ale ta cała elektronika i wykończenie – widać że w produkcje maczali palce ekolog i ekonomista ;)

Co do komfortu niepodróżowani to nie ma co porównywać auto – półtory dekady, ale styl i wykonanie w GD miało to coś ;)
Przesiadając się go GF z FS 100KW też już nie narzekałem.
Natomiast GG z L3 to już inna para kaloszy, wyposażenie, komfort i elastyczność – to jest to, tylko po zakupie zawsze jest wiele do poprawy po poprzednim właścicielu.
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 01:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez matthies » 14 maja 2013, 21:12

nie zawsze i nie tak wiele ;) ale to trzeba być takim fartuchem jak ja :P
Czekamy na opis prac, które planujesz, mam nadzieję, że będziesz skrupulatnie uzupełniać.
Obrazek
Moderator GJ
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 10 cze 2012, 17:04
Posty: 6358 (61/116)
Skąd: Toruń
Auto: M6 GY-L3 2,3l 122kW '04

Postprzez PLaster » 14 maja 2013, 22:56

matthies napisał(a):nie zawsze i nie tak wiele ;) ale to trzeba być takim fartuchem jak ja :P

wiesz, dużo tego nie ma, ale to co jest też trzeba zrobić
ostatnio stwierdziłem że mam klapiące klapki w VIS w dolocie i mnie to trochę denerwuje więc już myślę co z tym zrobić
matthies napisał(a):Czekamy na opis prac, które planujesz, mam nadzieję, że będziesz skrupulatnie uzupełniać

spokojnie, to moja trzecia mazda i w każdej opisywałem wszystko co potrzeba
w GD dużo się działo to i kilka stron się napisało, natomiast GF jest poprawna do bólu i niewiele trzeba było przy niej robić

W szóstce teraz czeka mnie wymiana płynów i filtrów co planuje na weekend.

Dodatkowo szukam dobrego gazownika z okolic w-wy by ja zagazować, bo za dużo km robię by latać na BP. Jak znacie to czekan na namiary.

Poza tym ostatnio dowiedziałem się organoleptycznie, że w moim audio BOSE chyba nie ma zmieniarki CD – były takie??
www.czelej.net
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 4 lut 2008, 01:41
Posty: 2350 (22/37)
Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW

Postprzez Seraf » 14 maja 2013, 23:31

gratuluję nowego nabytku :D niech się zdrowo nosi :D
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 kwi 2009, 23:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy