Ilość obrotów na biegu jałowym
hejas panowie
juz kiedys ktos o tym pisal ze wibruje silnik jak jest na "luzie" albo na sprzegle, kiedys myslalem ze to przez sportowy wklad KN ale dzis wsadzilem stary filtr ktory nawet czysty jest jeszcze ale tez wibruje, mam okolo 600 obrotow moze 650, mowie o mazdzie 2.5 sport, tez tak macie? moze to poduchy silnika?
strasznie mnie to wkurza jak silnik rozgrzany, zatrzymuje sie na swiatlach i wibruje
juz kiedys ktos o tym pisal ze wibruje silnik jak jest na "luzie" albo na sprzegle, kiedys myslalem ze to przez sportowy wklad KN ale dzis wsadzilem stary filtr ktory nawet czysty jest jeszcze ale tez wibruje, mam okolo 600 obrotow moze 650, mowie o mazdzie 2.5 sport, tez tak macie? moze to poduchy silnika?
strasznie mnie to wkurza jak silnik rozgrzany, zatrzymuje sie na swiatlach i wibruje
Gdyby Stanisław Ignacy Mickiewicz to widzial, to gdyby żył to by sie w grobie przewrócił – F.Kiepski
Za niskie obroty biegu jałowego moim zdaniem. Powinno być 750-800 obr. / minymcamazda napisał(a):600 obrotow moze 650
Sebal napisał(a):Za niskie obroty biegu jałowego moim zdaniem. Powinno być 750-800 obr. / min
kurcze 800 to to napewno nie jest....ale co poradzic z tym fantem?
Dopisano 3 maja 2013, 23:06:
wydawalo mi sie ze to sie pojawilo jak zmienielem wklad na sportowy ale moze poprostu zaczalem silnika sluchac bardziej...motyla noga...juz nawet myslalem ze ten filtr ktory jest naoliwiony mogl mi cos zapaskudzic w srodku i czujniczki gupieja
Gdyby Stanisław Ignacy Mickiewicz to widzial, to gdyby żył to by sie w grobie przewrócił – F.Kiepski
ymcamazda napisał(a):ten filtr ktory jest naoliwiony mogl mi cos zapaskudzic w srodku i czujniczki gupieja
Raczej nie. Trzeba podjechać pod skaner. 600 obr./min. to na pewno za mało i stąd te drgania silnika.
ymcamazda napisał(a):wydawalo mi sie ze to sie pojawilo jak zmienielem wklad na sportowy
wróć na chwile do zwykłego filtra i zobacz czy coś się zmieni.
jak sie nie myle, to powinny byc w zakresie 700 +/– 50 rpm i nie sa regulowane... tzn komp je reguluje
wyczysc przeplywke... prawdopodobnie dales za duzo olejku na wklad sprtowy i nadmiwr ja zachlapal... stad zmiana wolnych obrotow...
wyczysc przeplywke... prawdopodobnie dales za duzo olejku na wklad sprtowy i nadmiwr ja zachlapal... stad zmiana wolnych obrotow...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Sebal napisał(a):wróć na chwile do zwykłego filtra i zobacz czy coś się zmieni.
dalem stary filtr i obroty male i silnik ma wybracje
Wojtek napisał(a):prawdopodobnie dales za duzo olejku na wklad sprtowy i nadmiwr ja zachlapal... stad zmiana wolnych obrotow...
filtr byl nowy
jak wymienialem filtr odlaczylem na chwile przeplywomierz, moglo cos sie tam zresetowac?
wojtek napisales ze jesli sie nie mylisz to powinny byc 700 plus minus 50, czyli nawet moga byc 650, malo cosik
zreszta moga byc nawet 500 ale zeby silnik nie drgal, nawet myslalem ze to moze byc paliwo wiec od kilku miesiecy leje tylko v-power i texaco 98
Wojtek napisał(a):nie sa regulowane... tzn komp je reguluje
czyli jak? da rade ustawic po podlaczeniu do kompa obroty biegu jalowego?
Gdyby Stanisław Ignacy Mickiewicz to widzial, to gdyby żył to by sie w grobie przewrócił – F.Kiepski
ymcamazda napisał(a):filtr byl nowy
i juz naoliwiony
ymcamazda napisał(a):wojtek, napisales ze jesli sie nie mylisz to powinny byc 700 plus minus 50, czyli nawet moga byc 650
sprawdzic na kompie
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Książkowo obroty przy wyłączonych odbiornikach powinny wynosić 600-700 obr/min.
Przy obciążeniu odbiornikami lub wspomaganiem 650-750, a przy działającej klimatyzacji do 850 obr.
Nie ma programu regulacji obrotów, z tego co kojarzę komputer cały czas steruje przepustnicą adaptacyjnie, żeby utrzymać właściwe obroty. Obroty na poziomie 600-650 są właściwe.
Przy obciążeniu odbiornikami lub wspomaganiem 650-750, a przy działającej klimatyzacji do 850 obr.
Nie ma programu regulacji obrotów, z tego co kojarzę komputer cały czas steruje przepustnicą adaptacyjnie, żeby utrzymać właściwe obroty. Obroty na poziomie 600-650 są właściwe.
the right man in the wrong place...
Wojtek myslalem ze oryginalne nowe filtry sa odpowiednio naoliwione ze nie zapaskudza przepustnicy, ale nigdy nic nie wiadomo, trzeba bedzie sie nia zajac
Dopisano 5 maja 2013, 23:10:
Ale jak napisal Pawel alias Prezes obroty 600 -650 sa wlasciwe to czemu u mnie przy takich obrotach sa wibracje?
Dopisano 5 maja 2013, 23:10:
Ale jak napisal Pawel alias Prezes obroty 600 -650 sa wlasciwe to czemu u mnie przy takich obrotach sa wibracje?
Gdyby Stanisław Ignacy Mickiewicz to widzial, to gdyby żył to by sie w grobie przewrócił – F.Kiepski
Czy normalne jest ze przy zimnym silniku (2,0 Pb) temperatura powyej zera (wiosna) silnik wskakuje na 2tys obr/min... i dopiero po okolo 3-5 minut obroty schodza na minimum....
Dlaczego tak sie dzieje
Pozdro600
Dlaczego tak sie dzieje
Pozdro600
Dyzioo
chyba to jest normalne, mowie chyba bom nie expert, ale w obu mazdach tak sie dzialo i dzieje, zawsze mi sie wydawalo ze silnik osiaga pomalu odpowiednia temperature i spadaja obroty wtedy
Gdyby Stanisław Ignacy Mickiewicz to widzial, to gdyby żył to by sie w grobie przewrócił – F.Kiepski
dyzioo napisał(a):Czy normalne jest ze przy zimnym silniku (2,0 Pb) temperatura powyej zera (wiosna) silnik wskakuje na 2tys obr/min... i dopiero po okolo 3-5 minut obroty schodza na minimum....
Dlaczego tak sie dzieje
Pozdro600
3-5 minut jakoś tak długo
Przy mojej 6 i silniku 2.0 miałem podobne objawy,pojechałem do mechanika.Pierwsze co sprawdził to w jakim stanie jest przepustnica.Po rozebraniu jej okazało się,że jest sporo na niej nagaru. Wyczyszczenie jej spowodowało ,że problem znikł.Teraz sam czyszczę przepustnicę przynajmniej raz do roku.
-
kilo1025
moje wibracje na jalowym biegu przy rozgrzanym silniku dalej sa! paliwo leje wysokooktanowe, przeplywomiesz wyczyszczony na jednym ze zlotow wszyscy mowia ze to niemozliwe zeby poduszki silnika mi juz padly, ale jak nie poduszki to co? tego nikt juz nie wie
Gdyby Stanisław Ignacy Mickiewicz to widzial, to gdyby żył to by sie w grobie przewrócił – F.Kiepski
Ten skok obrotow to trwa okolo 1 minuty... faktycznie sprawdzilem teraz nawet gdy chłodniej....
Tlumacze sobie ze to Japonce zrobili to tak ma byc.... wiec pierw co robie jak wchodze do garazu... to uruchamiam auto, a potem wsadzam dzieci... zapinam pasy ptysiomi... wlaczenie BT.... i akurat zejdzie mi 2-3 minutki i obroty sa juz w normie i JAZDAAAAA
Pozdro600
Tlumacze sobie ze to Japonce zrobili to tak ma byc.... wiec pierw co robie jak wchodze do garazu... to uruchamiam auto, a potem wsadzam dzieci... zapinam pasy ptysiomi... wlaczenie BT.... i akurat zejdzie mi 2-3 minutki i obroty sa juz w normie i JAZDAAAAA
Pozdro600
Dyzioo
Walczę z ASO, wymienili sensor powietrza oraz body przepustnice. Dalej to samo. Bardzo wysokie obroty na zimnym silniku, do 3 tysięcy nawet, przy naciśnięciu sprzęgła lub tez na jałowym, po chwili wraca do normy.
Lekko falują obroty jak klima i nawiew na szyby są włączone na maxa. Tutaj film:
http://youtu.be/DKryGSkKXLA
Jakieś pomysły lub sprawdzone patenty?
Mazda 6 1.8 benzyna, 2008 120 hp
Lekko falują obroty jak klima i nawiew na szyby są włączone na maxa. Tutaj film:
http://youtu.be/DKryGSkKXLA
Jakieś pomysły lub sprawdzone patenty?
Mazda 6 1.8 benzyna, 2008 120 hp
Mazda 6 GH L8-DE 2008 liftback 1.8 120hp Advance+
- Od: 21 mar 2008, 11:24
- Posty: 36
- Skąd: Norwegia
- Auto: Mazda 6 GH L8-DE 2008 liftback 1.8 Advance+
Generalnie na zimnym silniku u mnie wygląda podobnie. Nie wiem czy rosną aż do 3000. Tłumaczę sobie to tak, że silnika załącza tak jakby "ssanie" i przez chwilę musi tak być. Nie martwi mnie to jakoś bardzo specjalnie bo w ciepłe dni jest ok no i jak motor się rozgrzeje to także wraca do normy.
- Od: 21 lip 2013, 09:55
- Posty: 31
Jest to nieprzyjemne dla ucha, wibruje, lekko mocniej kopci w tym czasie i gdy wrzucam bieg, wysprzeglam, obroty spadają do tych właściwych dla jazdy, ponownie wciskam sprzęgło by zmienić bieg na wyższy inznow same lecą w gore. Po ok 5 min wracają do normy czyli ok 800.
Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk
Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk
Mazda 6 GH L8-DE 2008 liftback 1.8 120hp Advance+
- Od: 21 mar 2008, 11:24
- Posty: 36
- Skąd: Norwegia
- Auto: Mazda 6 GH L8-DE 2008 liftback 1.8 Advance+
Problem rozwiązany, pisze dla potomnych, bo może komuś czasu i nerwów zaoszczedZe. Po sprawdzeniu wszystkiego, łącznie z innymi cuzjnikami i sonda lambda, oficjalny serwis mazda norge zaproponował sprawdzenie 3 punktów które mogły powodować takie zachowanie. Miedzy innymi Wtyczkę"-konektor od kabla pod akumulatorem prowadzącego do serwa wspomagania kierownicy, moja była zasniedziala i w złym stanie, woda spływające po kablu powodowała spięcie, zwarcie lub tez opór i przy używaniu wspomagania, komputer wysyłał informacje o za niskim napięciu, co powodowało wzmożona prace alternatora i wyższe obroty. Kiedy juz dostał wystarczająco prądu, spadały obroty i sytuacja sie powtarzała. I tak dalej. Wymienili wtyczkę i wszystko jak narazie (a jeżdzę juz ponad tydzień) działa normalnie. Prosta sprawa a taka uciążliwa.
Wysłane z mojego iPada przez Tapatalk
Wysłane z mojego iPada przez Tapatalk
Mazda 6 GH L8-DE 2008 liftback 1.8 120hp Advance+
- Od: 21 mar 2008, 11:24
- Posty: 36
- Skąd: Norwegia
- Auto: Mazda 6 GH L8-DE 2008 liftback 1.8 Advance+
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6