Mazda6 GG L3 '04 122KW
Witam
To już trzecia (pomijając 1/3 GD z F2T) Mazda w naszym posiadaniu. Tym razem 6 GG w wersji liftback i najmocniejszym w tamtejszym czasie silnikiem L3. Została zakupiona kilka dni temu i już w moich rękach pokonała blisko 1tyś km.
Auto świeżo sprowadzone do polski z Danii, gdzie miało dwóch właścicieli. Z racji na tamtejsze warunki klimatyczne zostało tam zakonserwowane podwozie w 2011r. (jest dokumentacja papierowa i zdjęciowa). Oglądając organoleptycznie konserwacja wygląda względnie dobrze, niemniej jednak wolną chwilą letniego dnia naniosę małe poprawki. Przebieg 134 kkm znikomy jak na swój wiek i wierząc Duńskiej biurokracji wydaje się być autentyczny co potwierdza wpis na stronie tamtejszego wydziału komunikacji. Jak na rozmiar kół i profil opon zawieszenie także potwierdza ten przebieg, bo mazda prowadzi się dość dobrze (pomijając koleiny). Silnik wydaje się być ok, ładna kultura pracy i nawet ten dźwięk coraz mniej mi przeszkadza . Na tę chwilę nie zaobserwowałem znacznego zużycia oleju, czego się obawiałem. Mam nadzieję że jego sprawność techniczna będzie lepsza niż w poprzednim FSie.
Po małym wstępie kilka suchych danych technicznych.
dane auta:
~ data produkcji 30.03.2004 (pierwsza rejestracji 01.12.2004)
~ produkcja: Japonia
~ wersja europejska
~ kod modelu: GJ6LEBA – 29Y
~ hatchback/liftback
~ silnik 2.3 16v DOHC = 2261 ccm (166 KM@6500rpm 207 Nm@4000rmp
~ manualna skrzynia biegów
~ kolor: nadwozie – STG; wnętrze – GH6 black; tapicerka – TDD
~ przebieg 134kkm
~ stan b.dobry-
wyposażenie:
~ ABS, TSC, DSC
~ ASR (8 poduszek)
~ automatyczna klimatyzacja
~ tempomat
~ wsp. kierownicy
~ komputer spalania
~ el. szyby
~ el. lusterka (nie wiem czy podgrzewane)
~ Xenon'y (automatycznie włączane) + spryskiwacze reflektorów
~ czarna skórzana tapicerka
~ grzane przednie fotele
~ system fotelików ISOFIX
~ system audio BOSE
~ centralny zamek bez alarmu
~ koła lato: 17" fabryczne alu – 215/45/17
moc/moment obrotowy (hamownia 2013.06.27):
~ BP 161.6KM (5930rpm) i 214.9Nm (3720rpm)
~ LPG 162.6KM (6157rpm) i 211.9Nm (3825rpm)
~ BP 164.5KM (5993rpm) i 207.9Nm (4177rpm) – mod
naprawy/wymiany:
~ wymiana przepływomierza (padł i mazda paliła 18/100km ;( )
~ naprawa cieknącej rurki od wspomagania (metodą warsztatową)
~ wymiana oleju na Valvoline SynPower + filtr oleju
~ wymiana płynu chłodniczego
~ przetoczenie przednich tarcz hamulcowych (miały bicie) – teraz jest cacy
~ serwis klimatyzacji bo bardzo słabo chłodziła (zobaczymy jak teraz będzie)
~ pozamieniałem wężyki od spryskiwaczy by działały normalnie (a nie pozamieniane przód z tyłem, wrrr...)
~ rozebranie i umycie przednich lamp oraz wymiana żarników xenon na Philips 85122+
~ zakup kół na zimę: fabryczne alu 16" + opony Pirelli Sottozero Winter 210 (wszystko prawie nowe)
modyfikacje:
~ instalacja CB-Radio w schowku podłokietnika
~ instalacja LPG: Stag 4+, KME Silver, HANA 2000(złote), Tomasetto, i reszta
~ gniazdo zapalniczki w bagażniku
w planach:
~ poprawa konserwacji podwozia
~ kosmetyka skórzanej tapicerki
~ może alarm
~ LEDowe światła do jazdy dziennej
~ może halogeny w zderzaku
Statystyka i koszty na Motostat
Poglądowe foto:
I sesja.
II sesja – na hamowni.
To już trzecia (pomijając 1/3 GD z F2T) Mazda w naszym posiadaniu. Tym razem 6 GG w wersji liftback i najmocniejszym w tamtejszym czasie silnikiem L3. Została zakupiona kilka dni temu i już w moich rękach pokonała blisko 1tyś km.
Auto świeżo sprowadzone do polski z Danii, gdzie miało dwóch właścicieli. Z racji na tamtejsze warunki klimatyczne zostało tam zakonserwowane podwozie w 2011r. (jest dokumentacja papierowa i zdjęciowa). Oglądając organoleptycznie konserwacja wygląda względnie dobrze, niemniej jednak wolną chwilą letniego dnia naniosę małe poprawki. Przebieg 134 kkm znikomy jak na swój wiek i wierząc Duńskiej biurokracji wydaje się być autentyczny co potwierdza wpis na stronie tamtejszego wydziału komunikacji. Jak na rozmiar kół i profil opon zawieszenie także potwierdza ten przebieg, bo mazda prowadzi się dość dobrze (pomijając koleiny). Silnik wydaje się być ok, ładna kultura pracy i nawet ten dźwięk coraz mniej mi przeszkadza . Na tę chwilę nie zaobserwowałem znacznego zużycia oleju, czego się obawiałem. Mam nadzieję że jego sprawność techniczna będzie lepsza niż w poprzednim FSie.
Po małym wstępie kilka suchych danych technicznych.
dane auta:
~ data produkcji 30.03.2004 (pierwsza rejestracji 01.12.2004)
~ produkcja: Japonia
~ wersja europejska
~ kod modelu: GJ6LEBA – 29Y
~ hatchback/liftback
~ silnik 2.3 16v DOHC = 2261 ccm (166 KM@6500rpm 207 Nm@4000rmp
~ manualna skrzynia biegów
~ kolor: nadwozie – STG; wnętrze – GH6 black; tapicerka – TDD
~ przebieg 134kkm
~ stan b.dobry-
wyposażenie:
~ ABS, TSC, DSC
~ ASR (8 poduszek)
~ automatyczna klimatyzacja
~ tempomat
~ wsp. kierownicy
~ komputer spalania
~ el. szyby
~ el. lusterka (nie wiem czy podgrzewane)
~ Xenon'y (automatycznie włączane) + spryskiwacze reflektorów
~ czarna skórzana tapicerka
~ grzane przednie fotele
~ system fotelików ISOFIX
~ system audio BOSE
~ centralny zamek bez alarmu
~ koła lato: 17" fabryczne alu – 215/45/17
moc/moment obrotowy (hamownia 2013.06.27):
~ BP 161.6KM (5930rpm) i 214.9Nm (3720rpm)
~ LPG 162.6KM (6157rpm) i 211.9Nm (3825rpm)
~ BP 164.5KM (5993rpm) i 207.9Nm (4177rpm) – mod
naprawy/wymiany:
~ wymiana przepływomierza (padł i mazda paliła 18/100km ;( )
~ naprawa cieknącej rurki od wspomagania (metodą warsztatową)
~ wymiana oleju na Valvoline SynPower + filtr oleju
~ wymiana płynu chłodniczego
~ przetoczenie przednich tarcz hamulcowych (miały bicie) – teraz jest cacy
~ serwis klimatyzacji bo bardzo słabo chłodziła (zobaczymy jak teraz będzie)
~ pozamieniałem wężyki od spryskiwaczy by działały normalnie (a nie pozamieniane przód z tyłem, wrrr...)
~ rozebranie i umycie przednich lamp oraz wymiana żarników xenon na Philips 85122+
~ zakup kół na zimę: fabryczne alu 16" + opony Pirelli Sottozero Winter 210 (wszystko prawie nowe)
modyfikacje:
~ instalacja CB-Radio w schowku podłokietnika
~ instalacja LPG: Stag 4+, KME Silver, HANA 2000(złote), Tomasetto, i reszta
~ gniazdo zapalniczki w bagażniku
w planach:
~ poprawa konserwacji podwozia
~ kosmetyka skórzanej tapicerki
~ może alarm
~ LEDowe światła do jazdy dziennej
~ może halogeny w zderzaku
Statystyka i koszty na Motostat
Poglądowe foto:
I sesja.
II sesja – na hamowni.
Ostatnio edytowano 26 lis 2013, 23:37 przez PLaster, łącznie edytowano 8 razy
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2350 (22/37)
- Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
Gratulacje, ładna sztuka
Kaizen Sushi Racing Team Polub nasz FP :)
-
jarek.ZE
- Od: 25 lis 2008, 01:19
- Posty: 3760 (180/234)
- Skąd: Konstancin-Jeziorna
- Auto: Mazda MX-5 NA B6 '93
Była:
Mazda3 BM PE 120KM '14
Rajdowe Clio F7P '91
Mazda mx-3 EC KLZE '91
Subaru Impreza WRX MY05
Mazda6 GG AJ '04
Prawie jak moja
- Od: 5 gru 2003, 15:25
- Posty: 1083 (3/4)
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda6 GJ SkyActiv-G 2.5 '15 SkyPassion
CX-7 Sport EU powered by DISI-tune
Poprzednie auto:
Mazda6 GG L3 '02
dzięki;)
oby była bezawaryjna, bo jak na razie to ciągle płata figle – mam nadziej że uda mi się ją w miarę szybko odchwaścić
oby była bezawaryjna, bo jak na razie to ciągle płata figle – mam nadziej że uda mi się ją w miarę szybko odchwaścić
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2350 (22/37)
- Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
bardzo ładna Madzia, mam nadzieję, ze będzie latać bezawaryjnie długo i szczęśliwie
- Od: 14 gru 2012, 21:49
- Posty: 38
- Auto: Mazda 6, 2.0 benzyna, 2008r, exclusive+
matthies napisał(a):mógłbyś podzielić się tym co się chwaści? tak dla potomnych, na co zwracać uwagę.
Na początek nieszczęsna rurka od wspomagania którą zastąpiłem olejowym wężem gumowym, potem padł przepływomierz powietrza i spalanie 18l/100km mnie nieźle zdenerwowało, szczególnie przez majówką. A ostatnio jakby mi gdzieś uciekał płyn chłodniczy, bo pod autem zauważyłem jakąś plamę, ale już jej nie widzę. Muszę to poobserwować.
Jak na dwa tygodnie użytkowania auta od zakupu i ponad 1200km, to trochę za dużo.
Niestety czego można się spodziewać po aucie które stało przez ostatnie ok. pół roku.
Jeszcze muszę zrobić kosmetykę tapicerki i małą renowacje fotela kierowcy, bo ma uszkodzenia jakby ktoś siedział w spodniach z ćwiekami na zadku. Nie są wielkie, ale denerwują mnie.
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2350 (22/37)
- Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
onyx napisał(a):Gratuluję zakupu, zwłaszcza że 6 w moim ulubionym kolorze
Życzę bezawaryjności i bezkorozyjności
Spoko, a ten kolor też mi się bardzo podoba i jest dość rzadko spotykany w przeciwieństwie do srebrnego gdzie co druga 6tka jest taka
o awaryjności już napisałem, a co do korozji to będę się jej bronił rękami i nogami (andariel z daleka )
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2350 (22/37)
- Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
ni za szto
na razie poznaje i odchwaszczam!
z każdym dniem dowiaduje się coraz więcej o nowszej myśli techniki i z każdym dniem żałuje że czasy GD nie wrócą
na razie poznaje i odchwaszczam!
z każdym dniem dowiaduje się coraz więcej o nowszej myśli techniki i z każdym dniem żałuje że czasy GD nie wrócą
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2350 (22/37)
- Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
Wiesz ... zawsze możesz sobie wrócić do DG Ja też odchwaszczam i poprawiam, ale powiem Ci, że z każdym dniem moja d**a i noga przyzwyczajają się do "luksusu". Mam często przyjemność lub nieprzyjemność jechać jakimś innym autem ... i wcześniej jak się przesiadałem z mojej '95 do innego auta to zazwyczaj . A teraz zazwyczaj wrażenia są inne ... jest tak jakoś obskurnie, biednie, tandetnie. Chociażby skórzana kierownica ... no i przede wszystkim "pedałowanie" w innych autach ... jeżdżę oszczędnie – w zasadzie muskam tylko pedał gazu, a auto i tak rwie się do przodu ... a w pozostałych żeby zachować podobną dynamikę pedał w podłogę i nic ... tak wiec ja jestem z przesiadki zadowolony
- Od: 5 mar 2013, 22:47
- Posty: 685 (4/8)
- Skąd: Poznań
- Auto: Była skośnooka: Honda Civic Noblesse '95 1.3 75KM
Jest skośnooka:
Mazda6 GY L3 '06 2.3l 16V 166KM SportWagon 220V :)
Nie mówię, że ja nie jestem zadowolony (inaczej bym nie kupował) ale ta cała elektronika i wykończenie – widać że w produkcje maczali palce ekolog i ekonomista
Co do komfortu niepodróżowani to nie ma co porównywać auto – półtory dekady, ale styl i wykonanie w GD miało to coś
Przesiadając się go GF z FS 100KW też już nie narzekałem.
Natomiast GG z L3 to już inna para kaloszy, wyposażenie, komfort i elastyczność – to jest to, tylko po zakupie zawsze jest wiele do poprawy po poprzednim właścicielu.
Co do komfortu niepodróżowani to nie ma co porównywać auto – półtory dekady, ale styl i wykonanie w GD miało to coś
Przesiadając się go GF z FS 100KW też już nie narzekałem.
Natomiast GG z L3 to już inna para kaloszy, wyposażenie, komfort i elastyczność – to jest to, tylko po zakupie zawsze jest wiele do poprawy po poprzednim właścicielu.
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2350 (22/37)
- Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
matthies napisał(a):nie zawsze i nie tak wiele ale to trzeba być takim fartuchem jak ja
wiesz, dużo tego nie ma, ale to co jest też trzeba zrobić
ostatnio stwierdziłem że mam klapiące klapki w VIS w dolocie i mnie to trochę denerwuje więc już myślę co z tym zrobić
matthies napisał(a):Czekamy na opis prac, które planujesz, mam nadzieję, że będziesz skrupulatnie uzupełniać
spokojnie, to moja trzecia mazda i w każdej opisywałem wszystko co potrzeba
w GD dużo się działo to i kilka stron się napisało, natomiast GF jest poprawna do bólu i niewiele trzeba było przy niej robić
W szóstce teraz czeka mnie wymiana płynów i filtrów co planuje na weekend.
Dodatkowo szukam dobrego gazownika z okolic w-wy by ja zagazować, bo za dużo km robię by latać na BP. Jak znacie to czekan na namiary.
Poza tym ostatnio dowiedziałem się organoleptycznie, że w moim audio BOSE chyba nie ma zmieniarki CD – były takie??
-
www.czelej.net
- Od: 4 lut 2008, 02:41
- Posty: 2350 (22/37)
- Skąd: Mark k. Warszawy/Podlasie
- Auto: GH '10 L5 125KW
CR '08 LF 107KW
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości