Brak paliwa przy 3000 obrotach

Postprzez konik_kr » 31 paź 2009, 10:14

wczoraj zdjąłem bak odkręciłem pływak i się przeraziłem czarna maź się pojawiła moim oczom na sitku saka i nawet w środku tego sitka szkoda ze aparatu nie miałem przy sobie to bym zrobił foto ale to było straszne nawet rozpuszczalnik nie chciał to rozpuści ale kompresor i ropownica z ropa + depresator do paliwa + nitro dały rady
a na tym nie koniec i wymiana filtra paliwa miałem knechta a założyłem najtańszy taki dostałem za 40 zł. Po założeniu wszystkiego to już było późno na konkretne próby ale na te co robiłem to wygląda ze wszystko wróciło do normy ale narazie nie ma co się cieszy będę sprawdzał dalej jak co to na pewno opisze. <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2007, 20:52
Posty: 60
Skąd: Syrynia
Auto: Opel Corsa od żony
była:
Mazda 6 2.0 MZRCD 121 kucyków

Postprzez Grzyby » 2 lis 2009, 09:19

konik_kr napisał(a):tak jak myslałem pompa do wymiany

nie ma to jak szukać najprostrzych rozwiązań :)
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez spokogoral » 4 lis 2009, 14:23

i co , i co ??
spokogoral
 

Postprzez Enduro » 4 lis 2009, 18:29

spokogoral napisał(a):i co , i co ??


nic, jeszcze nic..
tymczasem poszedl na msze i to dwie na raz!

pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Mario_80 » 4 lis 2009, 20:20

konik_kr napisał(a):wczoraj zdjąłem bak odkręciłem pływak i się przeraziłem czarna maź się pojawiła moim oczom na sitku saka i nawet w środku tego sitka szkoda ze aparatu nie miałem przy sobie to bym zrobił foto ale to było straszne nawet rozpuszczalnik nie chciał to rozpuści ale kompresor i ropownica z ropa + depresator do paliwa + nitro dały rady
a na tym nie koniec i wymiana filtra paliwa miałem knechta a założyłem najtańszy taki dostałem za 40 zł. Po założeniu wszystkiego to już było późno na konkretne próby ale na te co robiłem to wygląda ze wszystko wróciło do normy ale narazie nie ma co się cieszy będę sprawdzał dalej jak co to na pewno opisze. <jupi>


Mam podobne objawy i ciekawy jestem czy to pomogło?
Mario_80
 

Postprzez Enduro » 4 lis 2009, 21:42

Mario_80 napisał(a):
konik_kr napisał(a):wczoraj zdjąłem bak odkręciłem pływak i się przeraziłem czarna maź się pojawiła moim oczom na sitku saka i nawet w środku tego sitka ........


.....i ciekawy jestem czy to pomogło?

czyszczenie zawsze pomaga,
absoltunie!
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez konik_kr » 5 lis 2009, 21:26

po przejechaniu 400 km wszystko ok czyli można powiedzieć ze pomogło <jupi> i znów zaoszczędzone pieniążki będę miał na kolejne grzejniki do domu <jupi>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2007, 20:52
Posty: 60
Skąd: Syrynia
Auto: Opel Corsa od żony
była:
Mazda 6 2.0 MZRCD 121 kucyków

Postprzez Mario_80 » 5 lis 2009, 21:34

konik_kr napisał(a):po przejechaniu 400 km wszystko ok czyli można powiedzieć ze pomogło <jupi> i znów zaoszczędzone pieniążki będę miał na kolejne grzejniki do domu <jupi>

Jestem totalnym laikiem- więc mam prośbe. Czy mógłbyś mi opisać, jak krowie na rowie, jak i co DOKŁADNIE zrobiłeś?
Zima idzie więc nowe grzejniki przydadzą mi się również ;)
Mario_80
 

Postprzez Enduro » 5 lis 2009, 22:21

wyczyscil sitko w zbiorniku i nalal lepszego paliwa i Forte!

E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez konik_kr » 5 lis 2009, 22:25

wyciągną tylnąkanape mocniej pociągnąc ja do góry najpierw jedna strona później druga i tam pojawi sie czarna klapa przykrecona na 4 wkrety gdzie znajduje sie nakretka i przewody paliwowe na szybkozłoczce polecam manual tam jest to opisane jak wypią przewód paliwowy . Odpinamy przewody paliwowe i kostke z pływaka. Mozna spróbowac odkręcic nakretke zbez zdejmowania baku umnie nie dałem rady bo nie chciałem uszkodzic tej nakretki(plastikowa). Zdejmowanie baku: a wiec najpierw poodkręcanie osłon koło baku odczepic przewód gumowy z zwlewu i przelewu znajduje sie nad wachaczem tylnym jedena opaska na klucz 10(grzechotka, najlepiej zapamietac położenie opaski bo podobno to ważne tak wyedukowałem z manualu) druga na kleszcze odczepienie tłumika tylnego i rury wydech. z mocowań gumowych i tłumnik opadnie na dół wiecej miejsca zeby wyciągnąc bak podnieśc auto tył od kierowcy jeszcze wiecej miejsca odkrecic 2 szyny potrzymujące bak po dwie śruby na szyne i bak idzie na dół. po odkreceniu nakretki tam są znaki na baku i na pływaku zapamietac płożenie też ważne iwtedy mamay pływak na wierzchu rozebrac go można bez problemu przewód ssaka jest wciśniety ale idzie go rozłączy od sitka saka sitko jest przymocowane za pomocą podkładek zabezpieczających 2 szt.(śrubokręt płaski) i mamay sitko wyjete.
Przy zakrecaniu tej nakretki na baku i jest napisane start coś tam i nakretce jest znak od tego znaku zaczynamy zakreca niewiem po co ale lepiej tak zrobi i miec spokój.
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2007, 20:52
Posty: 60
Skąd: Syrynia
Auto: Opel Corsa od żony
była:
Mazda 6 2.0 MZRCD 121 kucyków

Postprzez Mario_80 » 5 lis 2009, 23:29

dzięki wielkie- prawdopodobnie w sobote zajme sie tym. Dzis wymieniłem filtr powietrza (troche usyfiony był)– ale prawdopodobnie nic mi to nie da. Ale zobaczymy- jeszcze raz dzieki za mini manuala ;)
Przygotowania idą pełną parą- tylko nie wiem o jakim manualu wspominał konik_kr- może ktoś wie? Prosze o pomoc ;)
Mario_80
 

Postprzez Mario_80 » 10 lis 2009, 20:42

W sobote zrobiłem dokładnie to co polecił mi konik_kr. Ssak rzeczywiscie był przytkany- wyczysciłem go dokładnie aż błyszczał sie jak nowy. Zalałem świeżer ropki i w droge. Przed tym zabiegiem auto zaczynało szarpać po przejechaniu 15-20 km. Po zabiegu przejechałem ponad 100 km (4 x po 25 km mniej więcej). I wszystko było ok. Aż mi sie dzis cisnienie podniosło kiedy po ok 20 km i przy obrotach ok 2700 znów zaczeło szarpać ;( Co powinienem sprawdzić teraz? Zawór SCV mam 066 więc on raczej odpada. Wszystkie filtry, olej, płyn chłodniczy, kompletny rozrząd (na oryginałach) wymienione. Co począć? Powtórze raz jeszcze że objawy pojawiły sie po wymianie rozrządu wraz z pompą wodną- może tu leży przyczyna? A może to zawór EGR?
Prosze o porady
Mario_80
 

Postprzez Enduro » 10 lis 2009, 21:36

w jednostkch Otto -lub dieslowskich takie szarpanie to raczej objaw problemu z wryskiem lub zaplonem..
czy byles juz w ASO na odczycie bledow?
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Mario_80 » 11 lis 2009, 18:10

Niestety nie byłem. Planuje jeszcze zalać jakiegos srodka (Forte?) do czyszczenia wtrysków. Czyszczenie ssaka pomogło (lecz nie na długo) więc mysle że to wina układu paliwowego.
Czy to że na zimnym silniku wszysto ok, a przy ciepłym szarpie- może być spowodowane przytkanymi wtryskami?
Mario_80
 

Postprzez konik_kr » 11 lis 2009, 21:23

a filter wymieniłeś po czyszczeniu sitka jak nie to wymien kup jakis tani
a jeszcze ci porade wlej depresator do ON bo jak są chłodne noce to sie parafina wytrąca i znów mogło ci sitko zatkac
Ostatnio edytowano 11 lis 2009, 21:32 przez konik_kr, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2007, 20:52
Posty: 60
Skąd: Syrynia
Auto: Opel Corsa od żony
była:
Mazda 6 2.0 MZRCD 121 kucyków

Postprzez Enduro » 11 lis 2009, 21:31

Mario_80 napisał(a):Niestety nie byłem. Planuje jeszcze zalać jakiegos srodka (Forte?) do czyszczenia wtrysków. Czyszczenie ssaka pomogło (lecz nie na długo) więc mysle że to wina układu paliwowego.
Czy to że na zimnym silniku wszysto ok, a przy ciepłym szarpie- może być spowodowane przytkanymi wtryskami?

mozliwe..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez Mario_80 » 11 lis 2009, 21:31

Filter paliwa? Wymieniłem jakis miesiąc temu- w sobote go sprawdzałem- jest czysciutki (Knatech).
Zaleje coś Forte- podobnego i zobacze. Jak to nic nie pomoze to pozostanie mi wizyta u diagnosty. A może jeszcze cos mi poradzicie?
Mario_80
 

Postprzez konik_kr » 11 lis 2009, 21:35

Mario_80 napisał(a):Filter paliwa? Wymieniłem jakis miesiąc temu- w sobote go sprawdzałem- jest czysciutki (Knatech).
Zaleje coś Forte- podobnego i zobacze. Jak to nic nie pomoze to pozostanie mi wizyta u diagnosty. A może jeszcze cos mi poradzicie?

umnie tez był czysty ale po rozkrojeniu go na wkładie było widac tą maź a wiec polecam wymien go kup se jakis tani to nie sa poważne koszta
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2007, 20:52
Posty: 60
Skąd: Syrynia
Auto: Opel Corsa od żony
była:
Mazda 6 2.0 MZRCD 121 kucyków

Postprzez konik_kr » 11 lis 2009, 21:36

ja tez miałem go jakis miesiac ten sam kenechta a teraz mam jakis tani japan cos tam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2007, 20:52
Posty: 60
Skąd: Syrynia
Auto: Opel Corsa od żony
była:
Mazda 6 2.0 MZRCD 121 kucyków

Postprzez Mario_80 » 15 lis 2009, 12:21

Jutro kupie nowy filterek i zobacze. Ale przeglądając fora innych modeli aut- zauważyłem że kilka razy użytkownicy mieli podobny problem po wymianie rozrządu. Mianowicie pasek był przeskoczony o 1 ząbek. Na zimnym silnmiku wszystko jest wówczas ok (tak jak jest u mnie). Przy ciepłym silniku gdy dawką paliwa steruje komputer- wówczas pojawiają sie problemy (szarpanie).
Jestem laikiem i chciałbym sie dowiedzieć czy taka sytuacja może mieć w ogóle miejsce w moim przypadku. P prostu chce wyeliminować wszystkie potencjalne przyczyny. Czy więc auto wogóle chodziłoby gdyby pasek był przestawiony o jeden ząbek? Co może wpływać na to że przy zimnym silniku wszystko jest ok- a przy ciepłym przy 2000 obr zaczyna szarpać? Moje typy do sprawdzenia to w tej chwili: ten pasek rozrządu, wyczyścić zawór EGR, sprawdzić przepływomierz.
Co Wy na to? Co jeszcze może byc nie tak?
Zalałem ostatnio STP formułe do czyszczenia wtrysków...
Mario_80
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6