Problem z odpalaniem na ciepło...
1, 2
Witam, posiadam dziwny problem z moją mazdą. Samochodzik jeździ ładnie, pali również, lecz ostatnio po powrocie z trasy zgasiłem samochód i po chwili (około 2min) wróciłem wstawić do garażu – auto nie chce zapalić, kręcąc kluczykiem słychać jakby akumulator nie miał mocy i nie może odpalić. Po jakiś 10min przyszedłem znowu i nagle odpalił. Było to już z 2 tygodnie temu i myślałem że coś przypadkowego. Wczoraj znowu ten sam objaw, chwile po zgaszeniu (jak jest ciepły) nie odpala – chwile później normalnie pali... Wie ktoś co może być przyczyną? Silnik 2.0 CDTI 121KM, auto z 2004 roku. Z góry dziękuję za odpowiedzi, Pozdrawiam
-
p2p2p1
Jedyne co tam znalazłem to zawór scv, ale tam mają problem, że auto odpala i samo gaśnie a u mnie w ogóle nie odpala
-
p2p2p1
przenosze do dzialu Diesel / MZR-CD
jak mozesz, to jedz na odczyt bledow...
jak mozesz, to jedz na odczyt bledow...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Witam, posiadam dziwny problem z moją mazdą. Samochodzik jeździ ładnie, pali również, lecz ostatnio po powrocie z trasy zgasiłem samochód i po chwili (około 2min) wróciłem wstawić do garażu – auto nie chce zapalić, kręcąc kluczykiem słychać jakby akumulator nie miał mocy i nie może odpalić. Po jakiś 10min przyszedłem znowu i nagle odpalił. Było to już z 2 tygodnie temu i myślałem że coś przypadkowego. Wczoraj znowu ten sam objaw, chwile po zgaszeniu (jak jest ciepły) nie odpala – chwile później normalnie pali... Wie ktoś co może być przyczyną? Silnik 2.0 CDTI 121KM, auto z 2004 roku. Z góry dziękuję za odpowiedzi, Pozdrawiam
Może akumulator pada?? Czy zegary od obrotów silnika i prędkości nie wariują przypadkiem przy takim "nieudanym" odpalaniu?? Jeśli tak to na bank aku do wymiany. Ten typ tak właśnie ma.
- Od: 13 sie 2009, 10:20
- Posty: 118
- Skąd: Białystok
- Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna
p2p2p1 napisał(a):... co może być przyczyną? Silnik 2.0 CDTI 121KM, auto z 2004 roku. ...
stawiam na zabrudzony styk na rozruszniku (sterowanie elektromagesu tzw. bendixa)
lub uszkodzony rozrusznik, jesli akumulator jest okay!
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
p2p2p1 napisał(a):Dzisiaj znowu to samo. Faktycznie zauważyłem, że wskazówki wariują ;/
no to sprawdz aku i daj znac... tylko porzadnie...
p2p2p1, czy mozesz uzupelnic profil?
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Hubix napisał(a):Nie tylko w Maździe.
W wielu autach słaba bateria powoduje wariowanie zegarów.
ale to oznacza "jej ostatnie dni". E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Enduro napisał(a):ale to oznacza "jej ostatnie dni".
przynajmniej w Mazdzie...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
W służbowej Cytrynie Berlingo (disel) miałem podobny problem. Silnik palił w zimie rano przy minus 20-stu, a rozgrzany nie chciał zapalić za "Boga Ojca".
Ani doładowywanie starego aku ani wymiana go na nowy akumulator nie pomogła. I też były spekulacje mechaników. Wymiana rozrusznika dopiero załatwiła sprawę.
Dodam, że rozrusznik nie był kupiony nowy, tylko używany z innego, rozbitego Berlingo.
PS. Oczywiście to nie znaczy, że u ciebie to pomoże
Ani doładowywanie starego aku ani wymiana go na nowy akumulator nie pomogła. I też były spekulacje mechaników. Wymiana rozrusznika dopiero załatwiła sprawę.
Dodam, że rozrusznik nie był kupiony nowy, tylko używany z innego, rozbitego Berlingo.
PS. Oczywiście to nie znaczy, że u ciebie to pomoże
Wszystko jest trudne, nim stanie się łatwe...
- Od: 24 cze 2010, 22:43
- Posty: 336 (1/1)
- Skąd: Piła
- Auto: Mazda 3 BK 2,3 USA 2007r.
moja była 323F BJ 1,6 2002r.
Oczywiście sprawdzę ten aku. Mam jeszcze jeden problem. (najczęściej na trasie) Zapalają mi się 2 kontrolki – silnika i od kontroli trakcji. Byłem u znajomego na kompie i zczytał mi błędy – wyszedł błąd zaworu EGR. Pojechałem go wyczyścić , niby wszystko ok. Ale problem występuje dalej ;/ Czasami zapala się podczas jazdy, czasami podczas ruszania. Dodaję załącznik na którym widać mój problem. Jeżeli można proszę o pomoc, Pozdrawiam !
http://images39.fotosik.pl/1003/e51e7cfd4b4be76fgen.jpg
Edit :
Znalazłem wątek na forum o tym EGR ale tam problem zniknął po usunięciu błędów, u mnie zostały.
Ps. Profil uzupełniony.
http://images39.fotosik.pl/1003/e51e7cfd4b4be76fgen.jpg
Edit :
Znalazłem wątek na forum o tym EGR ale tam problem zniknął po usunięciu błędów, u mnie zostały.
Ps. Profil uzupełniony.
-
p2p2p1
p2p2p1 napisał(a):....Zapalają mi się 2 kontrolki – silnika i od kontroli trakcji. ... .
http://images39.fotosik.pl/1003/e51e7cfd4b4be76fgen.jpg
....
to standartowa informacja na licznikach o nieprawidlowosci
generalnie jak te kontroli sa widoczne to silnik chodzi w trybie awaryjnym , nie ma pelnej mocy i wiecej pali ON. jest tez zauwazalne ze chodzi troche glosniej...
mialem podobny problem w poprzedniej M6 i tygodniami wraz z rzetelnym ASO szukalem przyczyny
o ile pamietam to mialem P0401 a przyczyn wg listy bylo kilkanascie
w efekcie koncowym okazalo sie, ze jeden przewod PCMa byl lekko uszkodzony i podawal ok. 9-10 Volt zamiast ok.12. na kompa!
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam ponownie ! Wymieniłem akumulator, gdyż ten odmówił już posłuszeństwa. Okazało się, że właściciel nie wymieniał go od nowości (czyli 2004 roku) Po wymianie faktycznie problem ustąpił ale pojawił się nowy :/ Chyba rozrusznik, ale wolę się upewnić Znowu proszę o poradę – problem nagrałem, link poniżej. Dziękuję i pozdrawiam !
http://www.youtube.com/watch?v=tuZm7sSEfWM
http://www.youtube.com/watch?v=tuZm7sSEfWM
-
p2p2p1
p2p2p1 napisał(a):Po wymianie faktycznie problem ustąpił
to jest charakterystyczny objaw rozladowanego aku... czyli "test" zegarow...
sprawdz aku czy trzyma pojemnosc...
poczytaj:
viewtopic.php?f=60&t=65801&hilit=roz%C5%82adowany+aku
viewtopic.php?f=60&t=59376&hilit=roz%C5%82adowany+aku
jak sie rozladowal, to poszukaj przyczyny... zwiekszony pobor pradu i/lub brak ladowania...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Zapomniałem dodać, że słychać tykanie i po odłączeniu klemy i ponownym podłączeniu odpalił bez problemu.
-
p2p2p1
p2p2p1 napisał(a):słychać tykanie
na nagraniu nic nie slyszalem... co by wskazywalo na rozrusznik... slychac tylko zalaczanie sie elektromagnesu... nie bylo terkotania
a i tak trzeba sprawdzic aku (jeszcze raz), nastepnie polaczenia na rozruszniku...
Skoda Rapid , Mii FR-line 1.0
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
byly: Mazda 323 BG, Tribute, M6 GG, M5 CR i M2 DE, SEAT Mii SE 1.0, Seat Toledo NH S 1.2
Ja zanotowałem ponowny problem. Przy czym występuje on w dosyć dziwnych okolicznościach, gdy silnik sam zgaśnie (np. zduszę go). Ostatnio się tak załatwiłem na środku skrzyżowania. Zgasł mi (mój błąd, była 3 zamiast 1), przekręciłem kluczyk do pozycji OFF i szybko start, bo już się faza świateł zmieniała. Zabełkotał tylko i cisza, pomimo, że cały czas trzymałem kluczyk na rozruch. Potem reset (choć AFAIR wskaźniki nie zafiksowały) i zmieniarka zaczęła mielić płyty, tak jakby całkiem jej prąd zabrać (CarPC też się zresetował). Wyłączyłem znowu do pozycji OFF, odczekałem 2 sek., z tyłu już się zaczynali pieklić, więc zapłon. Silnik odpalił bez problemu za drugim razem. Już dwukrotnie mnie to spotkało -- co ciekawe chwilę później pod sklepem zrobiłem jeszcze test. Wyłączyłem silnik i szybko odpaliłem, bez problemu poszło. Pisałem w innym wątku o moim "wylanym" akumulatorze, ale gdyby aku dawał ciała, to by nie odpalił raczej za drugim razem. Jakieś pomysły?
PS wszystko powyższe działo się po przejechaniu >30 km
PS wszystko powyższe działo się po przejechaniu >30 km
Pozdor Myjk
Myjk napisał(a):... Jakieś pomysły?
jesli w dieslu kompresji jest wystarczjąco dużo, aby sprężyć odp. powietrze i dopowadzić do zapłonu rozplonego oleju ON,
akumulator kręci jak należy, a paliwa jest dosyć i jego jakość jest okay, to przyczyny należy szukać we wtrysku paliwa, czyli problem PCMa jego instalacji lub może wtrysków.
warto by podjechać na tester i sczytać wartości przelewowe wtrysków jak i stopień przypchania Dpfa,
polecam też nowe oprogramowanie.
P.S.
znane mi są problemy z odpalaniam na ciepło, które to powiązne były z kiepskim stanem pompy wtryskowej
pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6