Przepływomierz a moc silnika / błąd P0101

Postprzez ruby81 » 8 sty 2010, 21:08

Witam,
wyskoczył mi błąd P0101, wydaje mi się że to przepływomierz, prosze mnie oświecić jesli się myle :D druga sprawa Madzia nie chce jechać :/ mocy ma połowe, ciężko wchodzi na obroty( powyżej 1800rpm) dopuki turbina sie nie załącza wydaje mi się że jedzie tak jak wcześniej. Nie zauważyłem znacznego wzrostu spalania.
jeśli ktoś ma jakieś ciekawe pomysły to prosze bardzo :]
może da rady przemierzyć tą przepływkę? na których pinach jaka rezystancja?
Z góry dzieki za pomoc
Początkujący
 
Od: 2 sie 2009, 20:08
Posty: 13

Postprzez ruby81 » 9 sty 2010, 14:32

wie ktoś coś może?
Początkujący
 
Od: 2 sie 2009, 20:08
Posty: 13

Postprzez Enduro » 9 sty 2010, 15:08

sprawdz co to błąd P0101
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez ruby81 » 9 sty 2010, 15:52

P0101 Mass or Volume Air Flow Circuit Range/Performance Problem
( masy lub objętośc przepływui powietrza obwód zakres/wydajność problem)
potrzebowałbym znać rezystancje pomiedzy pinami na przepływomierzu żeby sprawdzić czy mam takie same wskazania, nowa przepływka to 750zl netto :/ wiec nie chce wyżucac tyle kasy nie majac pewności czy to wlasnie to:/
Początkujący
 
Od: 2 sie 2009, 20:08
Posty: 13

Postprzez Jaksa » 9 sty 2010, 20:16

Mysle ze nie jest to jego wina , PCM pamieta stary blad. W szostkach mozna odpiac przeplywke a silnik normalnie sie wkreca .... szukaj dalej , przepustnica na kolektorze dolotowym , podcisnienia ,selenoidy sterujace turbem.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 mar 2004, 23:46
Posty: 7850 (3/7)
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 6 2023 Anniversary /6 2.5 BP 2019 / Mazda 3 BP 2019 .2.0 122KM

Postprzez MAZVAGTECH » 10 sty 2010, 03:43

Jaksa napisał(a):W szostkach mozna odpiac przeplywke a silnik normalnie sie wkreca
Jak sie wypnie to tak, jak jest uszkodzony i falszuje pomiar juz nie bardzo
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Postprzez Enduro » 10 sty 2010, 11:52

maxkls napisał(a):
Jaksa napisał(a):W szostkach mozna odpiac przeplywke a silnik normalnie sie wkreca
Jak sie wypnie to tak, jak jest uszkodzony i falszuje pomiar juz nie bardzo

dokładnie,bo jesli podaje kpl. niepoprawe rezystancji
to jaja w systemie podciśnien (-EGR/Turbo itp..) gwarantowane.
E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez ruby81 » 10 sty 2010, 13:47

nie jest to stary błąd, bo po wykasowaniu znow wyskakuje po 15 min ten sam, zaraz go wyjme i sprawdze rezystancje jaką ma. a pozniej go tylko wypne i pojde pojeździć, jak bedzie jechał normalnie to juz bede wiedział na 100% ze to przepływka.
wszystkie gumy z dolotu wczoraj wyjąłem, są OK, fałszywego powietrza nie ciągnie, jeszcze co mnie martwi to:
1) zawór ERG jest ciągle zamkniety( ta membrana jest ciągle u góry nawet nie drgnie jak go przegazuje).
2) przepustnica na dolocie(pod ERGiem) też sie nie rusza, jesli ja otworze majac silnik na obrotach np 2600 to spadaja obroty do wartości biegu jałowego.
Początkujący
 
Od: 2 sie 2009, 20:08
Posty: 13

Postprzez Enduro » 10 sty 2010, 14:36

ruby81 napisał(a): jeszcze co mnie martwi to:
1) zawór ERG jest ciągle zamkniety( ta membrana jest ciągle u góry nawet nie drgnie jak go przegazuje).
2) przepustnica na dolocie(pod ERGiem) też sie nie rusza, jesli ja otworze majac silnik na obrotach np 2600 to spadaja obroty do wartości biegu jałowego.

co swiadczy ewidentnie o braku sterowania nimi..
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez ruby81 » 10 sty 2010, 14:44

a co tym wszystkim steruje? moze ta przepływka miec wpływ? kurde pomierzyłem ja i mam wartośći o wiele wieksze od tych ktore mi podałeś 27kohm mam na 2-3, 4,6Mohm na 1-2, na 1-3 mam 15Mohm:/ mierzone w temp pokojowej oczywiście, na mrozie( czyli 20 min na zewnątrz) wyniki mam 1-2 przerwa, 1-3 przerwa, 2-3 27kohm.
wykasowałem błędy założyłęm przepływke odpiąłęm kostke przejechałem kawałęk ale nie moge nic powiedzieć czy lepiej czy nie bo sniegu mam po łydki na drodze :/ i ciągle sypie.
Początkujący
 
Od: 2 sie 2009, 20:08
Posty: 13

Postprzez Enduro » 10 sty 2010, 16:35

ruby81 napisał(a):.... mam wartośći o wiele wieksze od tych ktore mi podałeś 27kohm mam na 2-3, 4,6Mohm na 1-2, na 1-3 mam 15Mohm:/ mierzone w temp pokojowej oczywiście, na mrozie( czyli 20 min na zewnątrz) wyniki mam 1-2 przerwa, 1-3 przerwa, 2-3 27kohm. ..

czyli jest on do dupiy...
pozdr
E.
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 sie 2008, 22:37
Posty: 4881 (1/19)
Skąd: Niemcy / okazjonalnie Poznań
Auto: M6 GL´18, + modyfikowane Prosie 996,Triumph-Speedmaster custom czarna, głośna, dwukołowa, angielska hulajnoga

Postprzez mcbeth » 10 sty 2010, 18:37

ruby81 napisał(a):podałeś 27kohm mam na 2-3, 4,6Mohm na 1-2, na 1-3 mam 15Mohm:/ mierzone w temp pokojowej oczywiście, na mrozie( czyli 20 min na zewnątrz) wyniki mam 1-2 przerwa, 1-3 przerwa, 2-3 27kohm.

czyli 2-3 zgadza się a 4,6Mohm czy 15Mohm to w zasadzie przerwa (rezystancja Twoich palców). Więc wygląda na zgodne z oczekiwanymi

Enduro napisał(a):czyli jest on do dupiy...

Nie wydaje mnie się :P

P0101 to jakaś niezgodność wskazań MAF z TP, czyli przepustnicą. Zerknij na przepustnicę (VSC) i jej czujnik położenia a przede wszystkim na podciśnienia (ten nieruchawy EGR może być wskazówką)
Ostatnio edytowano 10 sty 2010, 19:14 przez mcbeth, łącznie edytowano 1 raz
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez ruby81 » 10 sty 2010, 18:50

teraz sobie pojeździlem bez przepływki i to samo, brak mocy :/
jedyne co zauwazyłem ciekawego to: jak przyspieszam na 3 biegu z 60km/h do 80km/h to czy wciskam gaz na 1/3 czy do dechy to chwilowe spalanie pokazuje mi jakies 10,8L/100km.
jakieś inne ciekawe pomysły?
Początkujący
 
Od: 2 sie 2009, 20:08
Posty: 13

Postprzez krzych » 10 sty 2010, 19:06

mcbeth napisał(a):rezystancja Twoich palców

Zboczeniec! ;P

ruby81 napisał(a):zy wciskam gaz na 1/3 czy do dechy to chwilowe spalanie pokazuje mi jakies 10,8L/100km.

Ale roznice w przyspieszaniu masz czy tez nie?
Zaufany warsztat: www.mazvagtech.pl
Z władzą nie polemizuję – i tak zawsze ma rację.
Mapy EU wschodnia i zachodnia 2010r do oryginalnej nawigacji Mazdy po liftingu
Najniższe notowane spalanie 5.2L, średnie 8L, maksymalne 12L.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 18 sty 2009, 16:16
Posty: 2874 (8/3)
Skąd: Warszawa
Auto: ex posiadacz M6 GY 2.0 CD 143 DPF – obecnie Mazdy brak

Postprzez mcbeth » 10 sty 2010, 19:19

krzych napisał(a):mcbeth napisał:
rezystancja Twoich palców

Zboczeniec! język

Czasem, jak koś nie potrafi się posługiwać omomierzem, to mu takie bzdury wychodzą. Zresztą rezystancja rzędu 10MOhm oznaczałaby, że przy czujnikach mają znaczenie prądy rzędu uA. To są tak słabe sygnały, że ich zakłócenia w tak zaszumionym środowisku jak instalacja samochodu czyniłoby je bezużytecznymi. Tutaj mają sens rezystancje kiloohmowe i prądy mA.
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez ruby81 » 10 sty 2010, 19:42

nie mam różnicy w przyspieszaniu, nawet wydaje mi się ze im mniej gazu tym lepiej idzie do przodu, bo przyśpieszeniem nazwac tego nie mozna :/
Początkujący
 
Od: 2 sie 2009, 20:08
Posty: 13

Postprzez ruby81 » 11 sty 2010, 17:57

wiec tak:
1) przepustnica na dolocie(pod ERGim) nie chodzi,
2) siłownik (VSC) tez nawet sie nie ruszy:/
3) ERG nie chodzi
4)podciśnienia- nie mam kompletnie pojecia jak sprawdzic:/ pomoże ktoś?
5) solenoidy sterujące turbo- tego też nie potrafie sprawdzić czy chodzą
Początkujący
 
Od: 2 sie 2009, 20:08
Posty: 13

Postprzez mcbeth » 11 sty 2010, 18:22

ruby81 napisał(a):podciśnienia- nie mam kompletnie pojecia jak sprawdzic

poczytaj tu:
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=78212&postdays=0&postorder=asc&start=0
2B || !(2B) ? by mcbeth
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lut 2007, 14:29
Posty: 817
Skąd: 3miasto
Auto: M6 GG1 MZR-CD 143KM '07 Active+ / Legacy 2.0R 165KM AT S-AWD '07

Postprzez ruby81 » 11 sty 2010, 23:46

Dzięki wielkie bardzo mi pomogło.
no i sprawdziłem to podciśnienie, jak na moje oko to trochę za słabo zasysa, jeśli podłącze ją do filtra powietrza to z tych 2 innych otworków nic nie zasysa :/ ani z jednego ani drugiego, jutro przyjrzę się dokładniej przewodom doprowadzającym do tej pompy może gdzieś tam coś nie tak jest. lub ta pompa nawala.
w filtrze powietrza tam gdzie są te króćce do podłączenia wężyków jest coś jeszcze więcej w środku? czy tylko działa jako "rozgałęźnik" podciśnienia?
Początkujący
 
Od: 2 sie 2009, 20:08
Posty: 13

Postprzez MAZVAGTECH » 12 sty 2010, 08:15

ruby81 napisał(a):1) przepustnica na dolocie(pod ERGim) nie chodzi,

Co to znaczy nie chodzi? Na wolnych obrotch ma byc przymknieta na 30% po dodaniu gazu otwiera sie na 100%
ruby81 napisał(a):2) siłownik (VSC) tez nawet sie nie ruszy:/
To silownik ktory steruje przepustnicami 8/4 na dolocie powietrza do zaworow ssacych i nie zawsze ma sie ruszac
ruby81 napisał(a):5) solenoidy sterujące turbo

Jest tylko jeden i wystarczy sprawdzic czy przesuwa sie dzwignia sterujaca kierownicami na turbo
ruby81 napisał(a):czy tylko działa jako "rozgałęźnik" podciśnienia
To jest tylko rozgaleznik
Masz problem techniczny z Mazdą? Szukasz sprawdzonego serwisu? Awaria? Daj znać – postaram się Tobie pomóc!
Na terenie województw: śląskiego i małopolskiego mogę podjechać lub zapraszam do mojego warsztatu w Jaworznie.
☎ 501 158 148 http://www.mazvagtech.pl/
Firma
 
Od: 24 gru 2006, 15:28
Posty: 268 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: Mazda GH 2.0D z przekladka na 2,2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6